דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר כי "יש יישובים שטוהרו, וכעת יש שני מוקדים עיקריים עם בני ערובה בהם יש כוחות מיוחדים - באופקים ובקיבוץ בארי". הגרי הוסיף כי "יש לחימה על בסיס מפקדת אוגדת עזה עצמה (מחנה רעים) והכוחות בתוך הבסיס מנהלים לחימה על המפקדה בסיוע מסוקי קרב. נגיע בשעות הקרובות לביטחון ונהרוג את כל המחבלים שחדרו לשטחנו".


הגרי הוסיף כי "מסוקי קרב תוקפים מאות פעמים במוקדי הפרצות והרגנו כך מאות מחבלים. המאמץ העיקרי הוא להרוג את כל המחבלים שחדרו לשטחנו. שעות קשות לפנינו. יש הרוגים, ובהם מפקדים ולוחמים". דובר צה"ל אף קבע בצורה חד משמעית כי "נפתחה מלחמה, בוודאי לא כמו שרצינו. זה לא מבצע. זה מלחמה. 31 גדודים כבר פועלים כעת בדרום ובעוטף עזה"
דובר צה"ל התייחס גם למתרחש בשטח רצועת עזה, ואמר כי "יש חטופים ושבויי מלחמה שחמאס לקח לעזה. אנחנו מנהלים לחימה כבדה מאוד. ארבע אוגדות סדירות ומילואים בדרך לדרום". לדבריו, "צפויים עוד מטחים כבדים מעזה - בעיקר ביממה הקרובה".
2 צפייה בגלריה
הערכות כוחות צה"ל
הערכות כוחות צה"ל
כוחות צה"ל נערכים, היום
(צילום: דובר צה"ל )
2 צפייה בגלריה
הערכות כוחות צה"ל
הערכות כוחות צה"ל
(צילום: דובר צה"ל )
על זירות נוספות אמר הגרי כי "אין אירועים בפיקוד צפון, אבל אנחנו ערוכים גם שם - מי שיתקוף אותנו שם ישלם מחיר כבד מאוד. אנחנו מתגברים בגדודים נוספים גם את אוגדת איו"ש".