מיד עם תחילת המלחמה הצבאית, נפתחה חזית מלחמה מקבילה - הקרב על דעת הקהל העולמית. קרב ההסברה הפך להיות מנוהל בעיקר על ידי אזרחים בהתנדבות. במקביל לאלפי סרטונים המועלים על ידי תומכי חמאס ארורים, מתנדבים לא מעט אנשים פרטיים שהחליטו להשקיע הכל מסביב לשעון להשפיע על דעת העולם ולפעול לשחרור החטופים בעזה.
אחד הקמפיינים הבולטים הוא "הבלון האדום", שבמסגרתו אנשים מכל העולם מצטלמים עם בלון אדום ומעלים את התמונות והסרטונים לרשתות בליווי הכותרת "אומרים לא לטרור". מאחורי קמפיין ההסברה נמצאים בהתנדבות מלאה רויטל זוהר פור, ישראלית המתגוררת ביוסטון ועוסקת בייעוץ, ושי טאובס, מומחה אסטרטגיה ושיווק יצירתי מישראל.






