הפעם נספר לכם על טכניקה מיוחדת לניהול קונפליקטים זוגיים שנקראת "פריימל פליי". את הטכניקה הזאת פיתח דאריל אדוורדס - סופר, מרצה ומאמן אישי, שביקש לפתור קונפליקטים זוגיים בצורה טבעית, חייתית וקדמונית, שלוקחת את הכעסים שהצטברו פיזית על הגוף של בני הזוג, ומפרקת אותם. זה גם אחלה תרגיל שכדאי לעשות לפני מפגשים מיניים. הוא יחבר אתכם אל הגוף ואל התחושות והרגשות, ויעזור לכם לשחרר את המחשבות הטורדניות.
אדוורדס הציע שבמקום שנבזבז עוד אנרגיות על עוד ויכוחים וכעסים, ניתן לגופים הפיזיים שלנו לנהל את הקונפליקט במקומנו. אבל בשביל שזה יקרה, אחד מבני הזוג צריך לצאת רגע מהריב ולשאול את הצד השני, "תגיד/י בא לך לעשות פריימל?"

תנו לגוף לדבר

נארגן משטח נוח כמו שטיח או שני מזרנים, ונעמוד בעמידת שש האחד מול השני. לאט-לאט ניתן לגופים שלנו להיפגש, ולהביא איתם את כל מה שחי לנו בגוף באותו הרגע. זה אומר שאתם יכולים לדחוף את הצד השני, אך המטרה היא לא להכאיב או להכריע, אז בלי סטירות או אגרופים. אנחנו לא הולכים כאן מכות, רק מזיזים את הגוף דרך דחיפות קלות, שדרכן הגוף מביע את כל מה שחי בו כרגע. אז אל תדברו ואל תצעקו. ההנחייה פה היא לנשום עמוק ולתת לתנועות הגוף לדבר.
בשלב הזה אנחנו רוצים לבדוק איך הגוף שלנו מגיב לפרטנר/ית. אם אנחנו אחרי ויכוח סוער, ייתכן שתהיה הרבה תנועה של אש וכוח. אבל לפעמים התנועות הן דווקא רכות, כמו ריקוד קונטקט זוגי, ולפעמים הגופים יגרמו לנו לחוש תשוקה וחשק מיני, כשהעובדה שאסור כרגע להתפשט רק תעצים את ההתרגשות.

1 צפייה בגלריה
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן, איתי שבו. הגוף יודע
(צילום: מתוך הווידיאו)

נסו לשהות בשלב הזה לפחות עשר דקות, עד שתתעייפו או שתרגישו שמשהו בדינמיקה הכעוסה שלכם השתנה. אולי תרצו לעשות אהבה בתום התרגיל, אולי להתחבק ארוכות, אולי תרצו לדבר, אולי לבכות. כל מה שעולה בכם הוא בסדר. המטרה היא לחזור אל הפשטות, אל התחושות של הגוף. אז תנסו את זה ותבדקו מה זה עושה לריב שלכם.
אפשר לומר ש"פריימל פליי" מסייע בפתירת קונפליקטים דרך חיבור הגוף לחלקים שביום-יום לא מקבלים מספיק מקום וביטוי, ביניהם מתחים, כעסים ורגשות שליליים שהצטברו. עצם החיבור למקומות אלו בתוכנו, לצד תרגול גופני-חווייתי הנעשה מתוך הקשבה לגוף, מאפשר לזוגות תקשורת זוגית ובריאה שהיא מעבר למילים.
בהצלחה!
טל רומן - מנחה, מרצה ומלווה מבוגרים בנוער בתחום היחסים האינטימיים והמיניות הבריאה. בעלת הכשרה של פסיכותרפיה גופנית עם התמחות בטראומה בשיטות האקומי ואומניתרפיה.
איתי שבו - בוגר סדנאות וקורסים לטנטרה/יוגה-טנטרה מהמובילים בעולם. מלווה אישי ותומך בגברים, מעביר סדנאות, חוקר ולומד את עולם היחסים, הטנטרה, המיניות והריפוי.