היי שלי, בכל פעם כשאני שוכב עם חברה שלי, אני גומר מהר מדי. לצערי, אני ממש רואה את התסכול בעיניים שלה. מה אוכל לעשות כדי להשהות את השפיכה?
היי, ציינת כי אתה גומר מהר, אך לא ציינת מה זה "מהר" מבחינתך. לא מעט גברים חושבים שהם גומרים מהר מדי, אבל אם נסתכל על הממוצע הנמדד מרגע החדירה ועד לרגע השפיכה, נגלה כי הוא נע בין 3-5 דקות, וזה כמעט תמיד לא כולל את המשחק המקדים. עם זאת, ציינת בשאלתך כי המצב במיטה כרגע מייצר סוג של אכזבה אצל בת הזוג ובעקבות זאת גם אצלך, דבר שיכול להיחשב כחלק מההגדרה לשפיכה מהירה.
מה עושים לגבי זה? בבלוג זה אדבר על שפיכה מהירה, עד כמה התופעה הזאת שכיחה, מה אפשר לעשות כדי לשלוט בשפיכה שלנו וגם על פתרונות חדשניים שבתקווה ישפכו אור חדש על התופעה.

(צילום: נוויל האריס, תסריט: לורי שטטמאור, עריכת וידיאו, אפטרים ואפקטים: שי שבתאי)

שפיכה מהירה היא ההפרעה המינית השכיחה ביותר בקרב גברים. על פי ההגדרה המקצועית, היא נחשבת להפרעה בתפקוד המיני כאשר הגבר מגיע לשפיכה תוך פחות מ-60 שניות לאחר חדירה. יחד עם זאת, ניתן לומר כי יש בעיה של שפיכה מהירה כאשר השפיכה מתרחשת מוקדם ממשך הזמן שהגבר או בן/ת הזוג היו רוצים שהמין שלהם יימשך. יש לציין כי זה נחשב להפרעה בתפקוד המיני רק כאשר זה קורה ברוב הפעמים בהם גבר מקיים יחסי מין ונמשך לפחות חצי שנה.
30% מהגברים בגילי 18 עד 59 סובלים מבעיות של שפיכה מוקדמת. התופעה נובעת משלל סיבות רגשיות, למשל התרגשות מינית חזקה. אתם בטח זוכרים זאת מהפעמים הראשונות שלכם עם מישהו שרק הכרתם. גם קשיים נפשיים ובעיות ביחסים עלולים להשפיע על משך השפיכה, כמו גם בעיות תפקודיות אחרות, כגון חרדת ביצוע ובעיות בזקפה.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד. כ-30% מהגברים סובלים מתופעת השפיכה המוקדמת
(צילום: מתוך הווידיאו)

כמובן שלא כל הגברים שגומרים מהר חשים שזאת בעיה. גם לא מעט נשים אצלי בקליניקה הסבירו שהן לא אוהבות סקס ארוך מדי, מכיוון שהן חשות שסקס ארוך המתמקד בחדירה גורם להן לכאבים או להתנתק מהרגע ומההנאה. מעבר לכך, עבור הרבה אנשים, סקס טוב מתמקד במגוון פעילויות מיניות מעוררות כמו נשיקות ומגע בכל הגוף, עיסויים חושניים ומין אוראלי, ורק לאחר שהם ממש מגורים, תהיה חדירה, אם בכלל. לכן חשוב לדבר עם בן/ת הזוג ולבדוק אם יש עוד דרכים שאתה יכול לגרום לה או לו להרגיש מסופקים.
"לא מעט נשים אצלי בקליניקה הסבירו שהן לא אוהבות סקס ארוך מדי, מכיוון שהן חשות שסקס ארוך המתמקד בחדירה, גורם להן לכאבים או להתנתק מהרגע ומההנאה"

פתרונות חדשניים לשפיכה מהירה

נשאלת השאלה למה לחלק מהגברים יש שליטה בשפיכה ולאחרים אין? את השאלה הזאת הפניתי לד"ר אריק שכטר, יו"ר החברה הישראלית להפרעות בתפקוד המיני. ד"ר שכטר מסביר כי למרות שנעשו מחקרים רבים לאתר סיבה פיזיולוגית לשפיכה מהירה, לא נמצאו סיבות פיזיולוגיות חד-משמעיות שגורמות לשפיכה מוקדמת. אני יודעת שרוב מי שחווה שפיכה מהירה כבר חקר בגוגל על פתרונות והגיע לשיטות כמו: "לשים שני קונדומים" או "להשתמש בספרי מאלחש", פתרונות שעבור חלק מהגברים לא ממש עובדים. אז הבאתי לכם מספר פתרונות רפואיים, טיפוליים ואפילו חדשניים, מוכנים?
קודם כל, כדאי לדעת כי לשפיכה מהירה יש טיפול תרופתי שניתן לקבל מרופא-סקסולוג, אחרי האבחנה שלו. למי שלא אוהב ליטול תרופות, טיפול התנהגותי הנעשה בעזרת מטפל או מטפלת מינית מוסמכים, יכול מאוד לעזור. בטיפול אתם תאתרו את גורמי הלחץ, תלמדו על התגובות הפיזיולוגיות והנפשיות שלכם במהלך המין, תלמדו להכיר את הגוף שלכם טוב יותר, תתחברו לעצמכם יותר ותלמדו איך לשלוט בשפיכה. שימו לב רק שמדובר בתהליך שאורכו משתנה בהתאם למטופל.
ישנם גם שני פתרונות טכנולוגיים חדשניים ממש המגיעים אלינו ישירות מתעשיית הסקס -טק. הראשון פותח בספרד והוא נקרא 'מיי-היקסל' (Myhixel). זהו מכשיר אוננות המיועד גם להנאה וגם לתרגול. הוא מגיע גם עם אפליקציה המעניקה לכם סדרה של תרגילים, שמטרתם לאמן אתכם לשלוט בשפיכה וזה נעשה על פי שלבים.
עוד פתרון טכנולוגי מישראל, שלא דורש תרגול או תרופות, נקרא In2, וזאת למעשה מדבקה. הגבר מדביק אותה באזור הפרינאום, שהוא האזור שנמצא בין האשכים לפי הטבעת, בעת קיום יחסי מין. היא מעבירה זרם חשמלי חלש ונעים לשרירי השפיכה של הגבר, מעכבת את הפליטה ומקנה לגבר שליטה טובה יותר על האורגזמה שלו. הטיפול במדבקה נחשב למהפכני, מכיוון שהוא ניתן לשימוש לפי הצורך ואין צורך בהכנות. מגניב, לא?! אז ממש בקרוב ניתן יהיה לרכוש אותה גם בישראל.
בהצלחה!