"אני יודעת שזה מאוד ישיר אבל אתה נראה לי כמו בחור עם ראש פתוח. רוצה לפגוש אותי בעוד שעה לסקס נטול מחוייבות?"
מה הייתם עושים אם בחורה שאינכם מכירים הייתה שולחת לכם את המשפט הזה באפליקציית היכרויות? אם אתן נשים, מרבית הסיכויים שהייתן עונות להודעה מסוג זה בסירוב, אך מה לגבי גברים שמקבלים הודעה ישירה שכזאת מאישה זרה לחלוטין?
נדיה בוקודי, עיתונאית אוסטרלית ומשפיענית רשת, החליטה לערוך ניסוי קטן. היא יצרה קשר עם לא פחות ממאה גברים אקראיים באפליקציות ההיכרויות טינדר ובאמבל, ושאלה אותם אם הם מעוניינים בסקס ללא מחויבות. את ההשראה שאבה נדיה מהודעות שקיבלה בעצמה מגברים שפנו אליה בהצעות מגונות.

2 צפייה בגלריה
נדיה
נדיה
נדיה
(צילום: צילום מסך)

"החולצה הזאת נראית טוב עליך, טום, אבל היא תראה טוב יותר על הרצפה שלי", שלחה לאחד. "זה בסדר אם אומר לך שיש לך גוף נהדר?", שלחה לשני. ולשלישי כבר לא הכבירה במילים, "יש לך חיוך חמוד, ג'ייסון, רוצה להזדיין?".
אבל חכו רגע לפני שאתם נבהלים. נדיה לא באמת תכננה לשכב עם כל הגברים הללו. היא החליטה לערוך את הניסוי החברתי הקטן הזה מתוך מיאוסה כלפי ההטרדות המיניות שהיא וחברותיה חוות באפליקציות המקוונות. "57% מהנשים חוות הטרדות מיניות מגברים באפליקציות היכרויות", כתבה במאמר שסיכם את הניסוי. "מרבית הנשים, לעומת זאת, אינן פונות לגברים בצורה כל כך אגרסיבית. אפילו הנשים הליברליות ביותר כלפי סקס יחסמו גברים שמציעים להן סקס כבר בהודעה הראשונה".

2 צפייה בגלריה
נדיה
נדיה
נדיה. הופתעה מהתגובות
(צילום: צילום מסך)

כיצד הגיבו הגברים שהשתתפו בניסוי ללא ידיעתם, כאשר נדיה עימתה אותם עם סגנון הפנייה הגברית? האם הם, בדומה לנשים, נרתעו מהפנייה הישירה והאגרסיבית וחסמו את נדיה במהירות הבזק? התוצאות לא איחרו להגיע, והפתיעו את נדיה בעצמה. 72% מהגברים אליהם פנתה נדיה השיבו בחיוב, ארבעה השיבו את פניה ריקם, ו-24 מהפונים לא הגיבו בחזרה, בין אם הם לא ראו את ההודעה, חשבו שהיא משונה או פשוט לא היו מעוניינים.


"הייתי מופתעת מכך ש-72 בחורים לא חשדו בגישתי האגרסיבית שאינה מאפיינת נשים", מודה נדיה. עם זאת, ברגע שהיא ניסתה להתקדם לכיוון תוכנית קונקרטית של מפגש עמם, מספר בחורים נעלמו, המציאו תירוצים שמדובר בזמן לא נוח, וחלק אף ביקשו לצאת איתה לדייט מקדים.
כאשר הבחורים החלו לסגת, ביקשה נדיה לברר מה הרתיע אותם. "רציתי לחקור יותר לעומק ולשאול אותם מדוע הם התחרטו. תהיתי האם הישירות המינית שלי גרמה להם לחשוב עליי דברים שליליים, ואולי אף ערערה את הגבריות שלהם. לצערי, לפני שהייתה לי הזדמנות לשאול, טינדר ובאמבל מחקו לי את החשבון. מסתבר שהדבר היחיד שנראה חשוד יותר מגבר שמסרב לסקס ללא מחויבות, הוא אישה שמעוניינת בסקס ללא מחויבות".