הי שלי, אני ובעלי כבר שנתיים בטיפולי פוריות. אנחנו חדורי מטרה ולא מתייאשים, אבל אני בהחלט מרגישה שלאף אחד מאיתנו כבר לא נותר הרבה חשק לסקס. אנחנו מגיעים למיטה שחוקים, מותשים ולא פעם מוותרים על זה מראש. מה היית מייעצת לנו?
זוגות רבים שנמצאים בטיפולי פוריות מתמודדים עם אתגרים רבים המשפיעים על יציבות הזוגיות, מצבי הרוח של שני בני הזוג, התפקיד המגדרי וחיי המין. למרבה הצער, האתגרים והקושי גדלים מטיפול לטיפול. אז מה עושים עם חיי המין במהלך התקופות הללו, ואיך מתמודדים עם מצבים מסוג זה?


סקס בימי ביוץ

זוגות שנפגשים לקיים יחסים רק או בעיקר בימי הביוץ, מתלוננים לא פעם על התחושה שהסקס שלהם הפך למטלה במקום לאקט מרגש ומהנה. הפיכת המיניות למטלה פוגעת בחשק המיני ולעיתים גם בתפקוד במיטה. נשים יכולות לסבול פתאום מכאבים בזמן החדירה, וגברים עלולים לסבול מאיבוד זקפה. ההמלצה שלי היא לשנות את דפוסי החשיבה, על מנת להפחית את התחושה ש"סקס הוא מטלה". איך עושים את זה? קודם כל, נזכרים במהות הראשונית של המיניות שלכם – להתחבר האחד לשנייה וליצור יחד חיים חדשים.
כשאני מציעה לכם להתחבר מחדש, אני בעצם מבקשת שתנסו להקפיד על משחק מקדים חושני ואינטימי. תתחילו מעיסויים כדי לשחרר את כל הלחצים הגופניים. זה ייתן לכם מספיק זמן להרגיש מגורים מהמגע עצמו ולהתחבר באופן אינטימי יותר האחד לשנייה. קחו את הזמן, תענגו ותתענגו, ורק אחר כך תיגשו לחדירה. זה יעזור לשניכם לשחרר את המחשבות שהתחברו לאחרונה ליחסי המין שלכם, ובאמת להיות ברגע.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד. נסו להיזכר ולשחזר את המיניות הראשונית שלכם
(צילום: מתוך הווידיאו)

לזוגות שפחות אוהבים סקס אינטימי, חושני ואיטי, שווה לנסות ליצור אווירה סקסית ומלאת תשוקה, שתשבור את השגרה המינית שלכם. שוחחו על הסקס החושני והמסעיר שהיה לכם בתחילת הקשר, תפרטו מה אהבתם במיניות הראשונית ההיא, היזכרו באנרגיות שהיו לכם ובחוויות. עצם השיחה כבר יכולה לעורר, מכיוון שמחשבות על מין נוטות להיות מגרות. שווה גם לגוון את הסקס של ההווה שלכם עם אלמנטים מהסקס שאהבתם בהתחלה ושמאוד ריגש אתכם, או להתנסות במשהו חדש או כזה שכבר זמן רב לא עשיתם.

סקס בזמן טיפולי הפוריות

נשים שנוטלות הורמונים במהלך טיפולי הפוריות, חוות לא פעם שינויים במצבי הרוח ובחשק המיני. במקרים כאלו אני ממליצה לנהל שיחה כנה על התחושות שמלוות אתכן בתקופה הזאת.
לא לשכוח שגם בן הזוג זקוק להקשבה ולהכלה, ושיחות המשקפות את הקשיים הנפשיים של שני בני הזוג יכולות להוביל לקרבה גדולה יותר ולחיזוק הזוגיות.
אם אתם זקוקים לעזרה נוספת, תמיד שווה להתייעץ עם מטפל/ת מיני/ת מוסמכת.
בהצלחה!