2 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידאו)

שלי שלום, אנחנו עובדים יחד מהבית, ומרגישים שזה פוגע בחיי המין שלנו. בתקופה שלא עבדנו יחד היינו שוכבים מלא, ועכשיו זה קורה ממש מעט. מה עושים? תודה, אמיר.

גבולות חדשים, שינוי הרגלים והשקעה זוגית

היי אמיר, אני בהחלט יכולה להבין איך קריירה משותפת ועוד מהבית יכולה לפגוע לכם בתשוקה. מניסיוני בייעוץ מיני עבור זוגות שעובדים יחד, הבנתי כי קיים קושי לעשות את ההפרדה בין העבודה לבית, או בין העבודה לחיים הזוגיים.
כאשר הבית הוא גם המשרד יש נטייה לגלוש עם זה ולהמשיך לעבוד עד שעות מאוד מאוחרות, כשהמסר שזה שולח לבן או בת הזוג שלנו הוא שהם לא בסדר העדיפויות שלכם ושהעבודה נמצאת במקום הראשון בחייכם - דבר שעלול לפגוע בדינמיקה הזוגית וגם במיניות שלכם.
מעבר לזה, קשה מאוד לטפח קשר זוגי, ובעיקר חיי מין פעילים, בתוך מצב שלא מאפשר לכם לנקות את הראש מהעבודה ולעבור לזמן איכות זוגי. זה לא רק בעייתי לחשק ולתשוקה שלכם, זה גם מייצר מצב שבו מחשבות על העבודה עלולות להוריד לכם את ההנאה, ואפילו להוביל לבעיות תפקודיות, כמו בעיות לשמר את הזקפה לאורך הסקס או מצבים של שפיכה מעוכבת.


חשוב מאוד שתחליטו מתי אתם מתחילים לעבוד ומתי אתם מסיימים, ובסיום הכוונה היא שאין להמשיך לעבוד בסלון מול הטלוויזיה! מה שיעזור לכם מאוד בהתחלה, עד שזה יהפוך להרגל, זה להיות ממוקדים ולמשל לשים את הטלפון על שקט כל זמן שהעבודה מתבצעת. זכרו כי זה מהותי גם לבריאות הנפש, גם לזוגיות וגם לחיי המין שלכם.

2 צפייה בגלריה
גבר ואישה פנים אל פנים
גבר ואישה פנים אל פנים
דייט זוגי להחזרת התשוקה
(צילום: Shutterstock)
בסיום העבודה חשוב שתקפידו על זמן איכות זוגי משותף. זמן איכות זה לא רק הזמן הזה בסלון שבו אתם רואים סדרה טובה בנטפליקס, אלא דייט זוגי מחוץ לבית, לפחות פעם בשבוע. כדי שזה יקרה אתם צריכים לתאם יום אחד שבו שניכם תסיימו לעבוד מוקדם, וזה יהיה היום של הדייט הזוגי שלכם.
תשוקה צומחת כאשר יש לכם חוויות זוגיות כיפיות, כשאתם מרגישים את החיבור ביניכם ואת הכימיה. השתדלו לא לקיים שיחות רק על העבודה אלא גם על נושאים אחרים שמתקשרים לחיים האישיים שלכם, מה שמעביר אותי לאלמנט הבא.
במחקר שנערך בנושא ציינו החוקרים עד כמה נושא האוטונומיה מהותי לתשוקה. מכון גוטמן לזוגיות מגדיר אוטונומיה בתור החופש להגדרה עצמית. לאורך הזוגיות, הרבה פעמים אנו מושפעים מההחלטות שהצד השני לוקח או נסחפים אחריו למען שלום בית, אך לעיתים זה מעלים מעט את החשקים והרצונות שלנו. על כן, מאוד חשוב שתפנו לעצמכם זמן איכות עצמי. זמן משלכם שבו תוכלו לעשות כל מה שאתם אוהבים, והוא יכול להיות אישי או עם החברים שלכם, ולכלול בילויים, טיולים או כל דבר שיספק לכם נושאים חדשים לדבר עליהם בדייטים הזוגיים שלכם.
לסיום, חשוב לי לציין כי שמירה על תקשורת לגבי המשיכה והמיניות שלכם מאוד חשובה. נסו לנהל שיחה על מה גורם לכם להימשך זה לזו, אילו אלמנטים מעוררים את החשק המיני שלכם ואילו מכבים אותו, וגם איך הייתם רוצים לגוון את חיי המין או במה הייתם רוצים להתנסות.
הזכירו לעצמכם שאתם לא רק שותפים לחברה עסקית אלא גם בני זוג רומנטיים. תקשורת זו יכולה לעזור לכם לשקם את חיי המין ואפילו לייצר אצלכם ציפייה חדשה לסקס, כי אתם עתידים לגלות הרבה דברים חדשים שאולי לא ידעתם על הפרטנר או הפרטנרית שלכם.
בהצלחה!

פורסם לראשונה: 11:30, 11.05.20