2 צפייה בגלריה
פריידי מרגלית
פריידי מרגלית
פריידי מרגלית. תסמכי על עצמך ואל תכבלי אף אחד
(צילום: מילי סדנאות השראה וצילום)
מכל משברי הזוגיות הקיימים, ויש לא מעט כאלה, נראה כי בגידה קיבלה את המוניטין הגרוע מכולם. האמת? לא בכדי. בגידה היא הקוקטייל המושלם של כל הפחדים בעולם. היא יושבת על נושאים כמו אמון וביטחון, דחייה וחרדה, ומשלבת את הפחד הגדול מכולם - החשש להיפגע. עבור רבים, בגידה נחשבת לקו פרשת מים. יהרג ובל יעבור. משוואה שהחישוב שלה מוביל לתוצאה אחת בלבד: פירוק מיידי של הזוגיות.
אני פועלת אחרת - כשאני רואה את אשתי במצבים אינטימיים, מפנטזת או מתחככת באחרים, לא רק שאני לא נעלבת, אני אפילו מפרגנת. זה מסב לי אושר לראות אותה באקסטזה, בין אם אני הגורם לה או מישהו אחר. ושלא תבינו לא נכון - בגידה היא קו אדום מבחינתי, ולמרות זאת אני בטוחה שזוגתי לא תבגוד בי לעולם. איך אני כל כך בטוחה, ולמה כדאי גם לכם להיות בטוחים?

1. אני פשוט סומכת על עצמי

אני יודעת שתמיד יהיו בחוץ יפים יותר, גדולים יותר או צעירים יותר, אבל שאין עוד אחת כמוני! גם אתם צריכים להרגיש ככה כלפי עצמכם, כי כשתאהבו ותעריכו את עצמכם באמת, אף אחד לא יוכל לבגוד בכם. אגב, זה נכון גם למקום העבודה שלכם, לשירות העסקי שאתם נותנים או לכל תחום אחר בו אתם חוששים למקומכם. היזכרו מי אתם ומה ערככם, ותראו איך כבהתאמה כל סביבתכם תתמלא הערכה כנה כלפיכם.

2. להישאר ביחד מתוך בחירה חופשית

כבר כתבתי ש"אני לא גבול, אני אהבה". אף אחת מאתנו לא משאירה את השנייה בכוח, זוהי בחירה חופשית ופתוחה להיות ביחד, בחירה שמושתתת על אהבה. אומרים ש"מים גנובים ימתקו", אבל מים חוקיים ומורשים הרבה פחות מפתים... זה מזכיר לי את מגירת הממתקים שאני דואגת להשאיר במטבח בגובה זמין לילדים, כדי שהם אף פעם לא יחושו את תחושת ה"איסור והמניעה". עצם הידיעה שהכל מותר כבר מורידה את חווית ההישרדות והמשיכה לאסור.

3. לחיות בערוץ החיים הטובים

גם ככה כל החיים האלה הם סרט אחד גדול, אז בואו נדאג להקרין סרט שכולו גן עדן. אני באופן אישי דואגת לחיות בערוץ החיים הטובים, ולרגע לא מזפזפת לערוץ ויוה רווי הבגידות והאהבות הנכזבות, או לערוץ האימה מלא הסכנות. ברגע שתמחקו את הערוצים הללו מאפשרויות הבחירה בשלט התודעה שלכם, ותבחרו לחיות בגן עדן, תיפרדו לשלום מחרדת הבגידה שלכם.
2 צפייה בגלריה
פריידי מרגלית וזוגתה
פריידי מרגלית וזוגתה
פריידי מרגלית וזוגתה. אין מצב לבגידה
(צילום: מילי סדנאות השראה וצילום)
בכלל, לתפישת המטאיזם שאני מרבה לספר בשבחה, יש הסתכלות ייחודית על כל נושא הבגידה. לפי התפישה הזאת, המציאות אינה אלא השתקפות מדויקת, הולגרמה המקרינה את המתחולל בנבכי תודעתנו. כך שבין אם בגדתם או בגדו בכם, הבגידה התחוללה קודם כל בתוככם. אני מודעת לכך שזהו רגע שיכול לקומם את חלקכם… לא מספיק שבגדו בכם, עכשיו אני עוד אומרת שזה אתם אלה שבגדתם בעצמכם?
אבל נסו לחשוב רגע - הייתכן שהייתם חסרי נאמנות לעצמכם, ביטלתם את עצמכם ועסקתם בריצוי? ולא, אני לא מדברת על נסיעה לחופשה ליעד שבן הזוג בחר במקום ליעד שאתם, זו בקלות יכולה להיות גמישות או התחשבות. אני מדברת על ריצוי מתמשך, ביטול מוחלט של רצונכם האישי. אני סבורה שברגע שתזהו את המקומות הרופסים בתוככם, המקומות בהם אתם מרגישים תחושת נחיתות וערך נמוך, תוכלו להתחיל לנהל אותם, במקום שהם יבגדו, סליחה, ינהלו אתכם בחזרה.

4. לתת אמון מוחלט בפרטנר/ית שלכם

חוסר אמון וחשדנות מושכים בגידות כמו אש. אני תמיד אוסרת על תלמידיי לחטט בנייד או במיילים של בני הזוג, ושמה את כל מבטחי ואמוני בזוגתי. "מה אתם מצפים למצוא שם?", אני שואלת אותם, כי מה שתבקשו למצוא יהיה בדיוק מה שתמצאו. ואני יודעת שזה אולי נשמע רדיקלי, אבל ככל שתהיו באמון גדול יותר כלפי עצמכם וכלפי בני הזוגם, כך הם יהיו ראויים יותר לאמון הזה. ולהיפך - ככל שתהיו עסוקים יותר בחשדנות, התגוננות ופחד מפגיעה, כך למעשה תייצרו נבואה שתגשים את עצמה והתסריטים מהם כל כך חששתם יהפכו לסרט אימה.
אם תחזקו לעצמכם את הערך ותלמדו לשחרר, לסמוך על עצמכם ועל בני זוגכם, לא תופיע בחייכם שום בגידה. ואם כבר אירעה בעבר (לפני שקראתם טור זה) בגידה כזאת, לא נורא. סלחו לעצמכם והתחילו כבר עכשיו לתרגל ערך עצמי, אמון ואמונה.

פריידי מרגלית היא מייסדת תפישת המטאיזם ועומדת בראשה של קהילת מרחב מודעות. לאירוע "לצאת מהמטריקס" – חגיגות ה-100, לחצו כאן.