3 צפייה בגלריה
פרמיירה היו זמנים בהוליווד
פרמיירה היו זמנים בהוליווד
פרמיירה היו זמנים בהוליווד
(צילום: Gettyimages)

"תמיד נדלקתי על גברים שמבוגרים ממני, לפעמים גם ב-20 שנה ויותר. כיום בן הזוג שלי בן 64, אבל בראש צעיר כמו בן 16. עם גבר מבוגר יש לי יותר נושאי שיחה, גברים מבוגרים משוחררים מעכבות, יודעים לפנק ולתת לך להרגיש אישה", אומרת אווה, בת 35 מרמת-גן.
"יש חסרונות בקשר כזה, ברור שיש... בייחוד בארץ. לא פעם הרגשתי שלא מקבלים את הקשר שלי כי אני מתקרבת לגיל 40, ואחד החסרונות בלהיות עם גבר מבוגר זה שהוא בפאזה שונה לגמרי - אחרי גירושים, אבא לילדים... לפעמים כבר יש לו אפילו נכדים. כרגע אני בגיל של הבן הבכור של בן הזוג שלי, ותאמיני לי שזה מקור לבדיחות מבחינת הסביבה שלי, ולפעמים זה כבר מעליב, למשל כששואלים אותי 'אם אני המטפלת הסיעודית שלו'. נו באמת. איזו בדיחה מרגיזה.
"אני מודה, כשקוראים לו 'סבא' לידי, זה קצת מזעזע אותי, אבל הוא גבר כריזמטי, מושך והסקס מדהים. אז נכון שיש מחיר - אולי לא יהיו לי ילדים ממנו, אבל היציבות שלו, האישית והכלכלית, מרגיעה אותי בחיים. אז נכון שהחיסרון זה העניין של העתיד, אבל קשה לוותר על אהבה כזאת".


"בעיניי גברים נהיים סקסיים יותר עם הגיל"

"אני יודעת שנהוג לייחס את המשיכה למבוגרים לתסביכי אב וכאלה אבל לפחות אצלי זה ממש לא הכיוון... לפחות לא באופן מודע", אומרת שלי בת 28 מדרום הארץ. "את המשיכה שלי לגברים מבוגרים ממני, גם מעל עשור, אני מחלקת לשתי סיבות - אחת היא שמאז ומתמיד, גם כשהייתי בתיכון ובצבא, ראיתי את עצמי כטיפוס קצת כבד ורציני. לא עניינו אותי מסיבות, בנים, פייסבוק, אינסטגרם ולחפש את עצמי בהודו.
"אני מניחה שלכן הייתה לי נטייה לחפש אנשים יותר רגועים שסיימו להתהולל ולהתקרחן, מה שבאופן טבעי משך אותי לאנשים שעם הגיל היו במקומות יותר יציבים. בתיכון הייתי חולמת על חייל, עדיף קצין, בצבא הייתי חולמת על סטודנט למשפטים. כל מי שיכול להיחשב במקום יותר 'גבוה' ובוגר מהגברים שבגילי. מכיוון שאני עוסקת באמנות ורוח, והראש שלי מטבעו עסוק בדברים רוחניים, יצירתיים, אולי ילדותיים, ואני מנחשת שבאופן בלתי מודע חיפשתי ומצאתי מישהו שמאזן אותי ביציבות שלו, אבל גם מתלהב מהדברים שאני עושה.

3 צפייה בגלריה
יום הולדת רונן קוחלי
יום הולדת רונן קוחלי
דניאל ואייל גולן. גם ביניהם יש פער לא קטן
(צילום: ענת מוסברג)

"שנית, זה באמת עניין של טעם אישי. כמו שגברים נמשכים לנשים עם מראה מסוים, אני נמשכת לגברים שרואים עליהם את הגיל. כלומר, שרואים שהם מסוקסים כאלה. בעיניי גברים נהיים סקסיים יותר עם הגיל. לתת דוגמה? ריצ'רד גיר. מי תגיד לא לריצ'רד גיר? עוד ב'אישה יפה' היה לו שיער כסוף-אפור, והוא היה סקסי בטירוף. לראייה, את בעלי הכרתי דקה לפני ארבעים ולא הייתי מסתכלת עליו עשור לפני זה".

"אין משחקים והאגו על השתק"

"עם בחור מבוגר ממך מקבלים הרגשה בטוחה יותר מאשר עם ילד בן 23 שרוצה 'להעמיס' אותך ללילה ולזרוק", אומרת נוי, בת 23 מירושלים. "אני מאוד בוגרת לגילי, בא לי להיות אמא צעירה ולהקים משפחה. בגלל זה בנים בגיל שלי זאת לא אופציה, הם לא יודעים איך לאכול אותי. אני לא אומרת שכל הבחורים בגיל שלי הם אנשים לא טובים או מוקפדים, כי ההבדל העיקרי זה לא הלבוש.

3 צפייה בגלריה
שלומית מלכה ויהודה לוי
שלומית מלכה ויהודה לוי
שלומית מלכה ויהודה לוי
(צילום: אמיר מאירי)

"מהניסיון שלי מגברים שיצאתי איתם בפער גילאים גדול, שמתי לב שיש להם משהו אחר ברמה של השיחות וההתנהגות. אין משחקים, האגו על השתק, קל יותר איתם. יכולת ההבנה וההכלה בגילאים מאוחרים יותר היא משמעותית בעיניי. גברים מבוגרים מבינים שהם משמשים לא רק כבני זוג, אלא שיש המון מעבר בזוגיות.
"כרגע אני יוצאת עם מישהו ואני מבינה הרבה למה הפער הזה ממש טוב ונכון לי. הוא מבוגר ממני ב-15 שנים והוא לא מפחד להיפתח בפניי, להביע רגשות. אני יודעת שהוא משוויץ בי הרבה בפעמים ליד חברים, וזה נותן לי הרגשה טובה שהוא תמיד ירצה אותי, וזה משהו שמישהו צעיר פחות מבין. ועוד דבר, שיער כסוף זה דבר סקסי! בטח יחשבו שאני סוטה אבל זה פשוט עושה לי את זה".

"גברים מבוגרים מכבדים יותר"

"כל בני הזוג שלי היו מבוגרים ממני", פוסקת לירי, בת 31 מחיפה. "תמיד הרגשתי טוב יותר לידם. חברים שלי היו צוחקים עליי שיש לי 'דדי אישוז', ואולי זה נכון כי גדלתי ללא אבא. אבל אני יכולה לספר איפה זה בדיוק התחיל לי, ההימשכות לגברים מבוגרים ממני. זה קרה בתיכון. היה לי חבר בשכבה שלי באותו זמן ונסענו יחד עם כל השכבה למסע בפולין. במהלך הטיול שמתי לב שאני מסתכלת כל הזמן על הקב"ט של המשלחת שהיה אז בטח בן 30 ומשהו, אז זה היה נראה לי מאוד מבוגר וגדול.
"כמובן שלא קרה כלום בינינו, אבל הנוכחות שלו עשתה לי את זה. כל הזמן רציתי להביט עליו או לנסות לדבר איתו. אני זוכרת כשהייתי רואה איך הוא מתדרך את שאר המאבטחים למסע, הרגשתי שהוא סוג של גיבור. אין לי מילה אחרת לתאר את זה. אגב הוא היה ממש מכוער, אבל משהו בו עשה לי את זה וסוג של פקח לי את העיניים.
"כשחזרתי נפרדתי ממי שהיה אז חבר שלי, ומאותו מסע התחלתי לצאת למקומות בהם לבנים הייתה כניסה רק מגיל 25 למשל. בלא מודע שלי חיפשתי במקומות בהם יש לי יותר סיכוי להכיר מישהו שהוא מבוגר ממני. נכון שיש גברים שלא מתבגרים אף פעם, אבל אפילו ה'ילדותיות' שלהם היא קצת אחרת, יותר מודעת.
"כל גבר שהיה מבוגר ממני בעשור עד 17 שנים בממוצע, תמיד-תמיד-תמיד כיבד אותי כמו שאף אחד אחר לא כיבד. אני לא רואה את עצמי עם מישהו בגיל שלי. אם אני פוגשת בגבר מבוגר שהוא קודם כל אדם טוב, אני יודעת שיש לי יותר סיכוי לראות אותו כבן הזוג שכבר בשל לחתונה וילדים מאשר עם מישהו שמשחק ומבזבז את הזמן שלי".