7 צפייה בגלריה
איור של זוג משועמם בדייט
איור של זוג משועמם בדייט
דייט
(צילום: Shutterstock)

לא מספיק שאהבה, זוגיות ודייטים הם דבר מסובך, העשור הנוכחי העלה את מפלס המועקה והוסיף לנו אפליקציות והרגלים - חלקם איומים - שגרמו לנו להתגעגע לעשור הקודם שהיה תמים בהרבה, לפחות מבחינה דיגיטלית. הנה כמה מההרגלים הנוראים הללו.

הודעה בשידור חוזר

אין בחורה שלא קיבלה לפחות פעם אחת את ההודעה הגנרית: "היי, אשמח להכיר". ההודעה חסרת המעוף הזאת בדרך כלל נכתבת כמה פעמים ברצף על ידי אותו אדם, שמשום מה מתקשה לקבל את העובדה שאם לא השבת לו בפעם הראשונה, את לא תעני גם בפעם החמישית. בבקשה חברים, הפסיקו עם זה. אוהבים למחזר? למה שלא תלכו על בקבוקים?

7 צפייה בגלריה
"היי, רוצה להכיר?"
"היי, רוצה להכיר?"
"היי, רוצה להכיר?"
(צילום: Shutterstock)

גיף של דוב המנופף לשלום

להתחיל שיחה בגיפים זה דבר חמוד ושובר קרח, אבל בואו, אין כל כך איך להגיב לגיף של דוב המנופף לך לשלום. בקיצור, בשביל שזה לא יהפוך לדבר מאוס, לעשור הבא שמרו את הגיפים לרגעים יותר נכונים בהתכתבות בניכם.


תמונה של טבעת

עם המצאת הפייסבוק ושכלולו (כמו העלאת תמונות ישירות מהנייד), גילו הזוגות בישראל שברגע שהם מתארסים עליהם להעלות תמונה של אצבע ועליה טבעת, יחד עם הכיתוב המאוס "היא אמרה כן". די, פשוט די. אכלתם לנו את הראש וגם את הלב.

7 צפייה בגלריה
"היא אמרה כן"
"היא אמרה כן"
"היא אמרה כן"
(צילום: Shutterstock)

רולטה רוסית

פעם גברים היו נכנסים לבר וסורקים עם העיניים את כל הבנות שבחלל. היום, בטינדר, הם עושים אותו דבר - לוחצים "לייק" לכולן ואז בוחרים מתוך ה"מאצ'ים" את מי שהכי מוצאת חן בעיניהם. תגידו, לא כואבת לכם היד? חוץ מזה, תפסיקו! אתם לא מבינים שאתם סתם מוליכים שולל הרבה נשים שאחר כך מצפות שתכתבו להן או שתענו להודעה שהן שולחות לכם? בבקשה לחצו "לייק" רק על מי שבאמת מוצאת חן בעיניכן ושאתם באמת מתכוונים לשוחח איתה. יש מצב כזה?
ונשים, גם אתן לא בסדר. למה אתן ממהרות לשלול גברים בלי בכלל לבדוק אם הם כתבו משהו מעניין, ורק על סמך תמונה אחת לא טובה? החיפזון מן השטן, וכמו שגברים רבים לוחצים באופן אוטומטי על ה"לייק", גם לנו יש נטייה ללחוץ באופן אוטומטי על ה"אנלייק".

רוחות רפאים

בגלל שנדמה לנו שכולם זמינים היום, כשמישהו נעלם פתאום זה בולט עוד יותר. אם התחלתם לצאת ואפילו רק להתכתב עם מישהו והפסקתם ביום בהיר אחד להשיב להודעות שלו, אתם עושים לו את אחד המהלכים הכי מעליבים ולא מכבדים שאדם יכול לעשות בזירת הדייטינג היום - "גוסטינג", וכדאי מאוד שתפסיקו להתנהג כך לפני שצופית גרנט תעשה עליכם ספיישל ב"אבודים". דרך אגב, בארה"ב כבר קיים פורמט ריאליטי שמחפש אחר רווקים שנעלמו מן האדמה אחרי הדייט, אז ראו הוזהרתם.

7 צפייה בגלריה
אם תמשיכו להיעלם, צופית תקדיש לכם ספיישל
אם תמשיכו להיעלם, צופית תקדיש לכם ספיישל
אם תמשיכו להיעלם, צופית תקדיש לכם ספיישל
(צילום: ירון ברנר)

לא עונה בקטע עקרוני

אנחנו כבר לא חיים בתקופה שבה מקבלים מסרים באמצעות אש, יוני דואר או מכתבים עם בול. היום הכל זמין ומהיר, ואנשים שבכוונה לוקחים את הזמן עד שהם משיבים על ההודעות שנשלחות אליהם בוואטסאפ או באפליקציות ההיכרויות השונות, בעיקר מתעללים בצד השני שישב, ניסח הודעה וחיכה בקוצר רוח לתשובה. אז קבלו עצה לעשור הבא: עדיף שתענו ישר, אפילו הודעה לקונית שלא משתמעת לשני פנים, במקום לתת לאנשים שמחבבים אתכם לחכות, לא פעם ימים שלמים.

שגעון הסווייפ

העידן הזה יצר התמכרות קשה של אנשים שלא מפסיקים להעביר פרופילים בטינדר. גברים ונשים, סטרייטים או לא, באמצע קידוש שישי, בזמן שהם נפגשים עם החבר'ה, במהלך הרצאה באוניברסיטה ואפילו כשהחברה הכי טובה שלהם שופכת בפניהם את הלב. אולי די עם זה?! טינדר הפך להרגל ממכר ומנכר, שהורס חברויות ומתייחס לחיי האהבה כאל משחק. חבל.

7 צפייה בגלריה
מתמכרים לטינדר
מתמכרים לטינדר
מתמכרים לטינדר
(צילום: Shutterstock)

סקסטינג

הרבה אנשים לא יסכימו איתנו, אבל קבלו נקודה למחשבה: להסתפק בסקסטינג (החלפת הודעות ארוטיות) עם פרטנר מזדמן/קבוע אולי סוגר לכם פינה, אבל גם מעודד עצלנות. מה עם קצת אהבה בשר ודם? אל תסתפקו ב"סקס" המבוסס על מילים כתובות. אינטימיות של ממש זקוקה לשני אנשים (או יותר, אם אתם בקטע) בלי הסמארטפון שבאמצע.

דליפה מביכה

בהמשך לסקסטינג, אם בן הזוג מבקש שתשלחו לו תמונת עירום שלכם, עדיף שתימנעו מכך ואם אתם בכל זאת עושים זאת, נסו לשלוח תמונת גוף בלבד המנותקת מהפנים. דליפות ופריצות היו ויהיו, ואתם ממש לא רוצים שתמונת עירום שלכם תגיע לוואטסאפ המשפחתי.

האביר על הקורקינט

האביר על הסוס הלבן זנח את הסוס והצטייד השנה בקורקינט שיתופי, וכך צצים להם בכבישים יותר ויותר זוגות מחובקים על גבי קורקינט, שאיך לומר? קצת מסכנים את עצמם. עם כל הכבוד, לצאת לדייט ולהמשיך לחיות אחריו זאת לא בקשה כל כך גדולה.

7 צפייה בגלריה
קורקינטים חשמליים
קורקינטים חשמליים
קורקינטים חשמליים
(צילום: AFP)

נוכלים ונוכלות ברשת

תשאלו את שרון גל ועוד אלפי נשים וגברים שפתחו השנה את הלב אל מול דמות שלא באמת קיימת. פעם נוכלים היו צריכים לעבוד קשה, להסתובב פיזית ולראות למי בסביבתם הם יוכלו לשבור את הלב (ואת חשבון הבנק). היום הם צדים קורבנות על רקע רומנטי בלי להתאמץ בכלל. הנושא לא מצחיק וצריך רק לקוות שגם במקרה הזה, המודעות תגבר ואנשים לא ייפלו לפיתיון בכזאת קלות.

אימוג'י לב הוא לא תחליף לאהבה

זה שהוא שלח לך אימוג'י של לב לא מחליף את ה"אני אוהב אותך" וזה שהיא שלחה לך אימוג'י של חיוך לא מביע את שביעות רצונה באמת. אל תתנו לשימוש המרובה שלנו באימוג'ים להחליף כוונות או רגשות. נסו בעשור הבא להביע עצמכם גם בעזרת השפה. כמובן שהיינו ממליצים לכם לדבר בארבע עיניים, אבל נמתין עם זה.

7 צפייה בגלריה
אמוג'י
אמוג'י
השנה שבה האמוג'ים החליפו את הרגשות
(צילום: shutterstock)

צילומי מסך מביכים

בנות, סורי, זה מיועד בעיקר לכן: לכל חבורה יש את החברה הזאת שעושה צילומי מסך של בחור מהטינדר ושולחת בוואטסאפ הקבוצתי בשביל להתייעץ בנוגע אליו ולא פעם כדי לרדת על תמונותיו. די, מדובר בהרגל מגונה שהגיע הזמן להפסיק. תנו צ'אנס אבל אל תמהרו לבייש (אלא אם הבחור עשה משהו ממש נוראי).

התקועים במקום

יותר ויותר רווקים ורווקות מעבירים היום 365 ימים בהתכתבויות אינסופיות עד שהם אוזרים אומץ ונפגשים - ולרוב הם פורשים הרבה לפני כן ועוברים לשיחה הבאה. חברים, החיים קצרים, תפסיקו להתכתב וצאו לדייט כבר!
ועד אז, שתהיה לנו שנה אזרחית חדשה וטובה.