2 צפייה בגלריה
אישה במיטה
אישה במיטה
אישה במיטה
(צילום: shutterstock)

את סוף-סוף לבד, נטולת הפרעות, וזו בדיוק ההזדמנות שלך ללמוד לעשות אהבה עם עצמך. אוננות מחברת אותך לעצמך, מאפשרת לגופך לשחרר הורמונים מיטיבים וגורמת לך להכיר את עצמך הכי קרוב ואינטימי שרק אפשר.
עוד על סקס בימי קורונה:
אין זה סוד שמגיל הנעורים אוננות באה באופן טבעי יותר לבנים מאשר לבנות. הם מחוברים יותר לעצמם בפן הפיזי, מבינים את הצורך והרצון בסיפוק מיני, והאקט מגביר אצלם את החשק המיני. אצל בנות, לעומת זאת, הסיפור קצת אחר - הן מרגישות מבוכה ואפילו רגשות אשם בנוגע לאוננות, ונוהגות שלא לחשוף את הנושא ולא לדבר עליו עם חברות שלהן. כתוצאה מכך, נערות רבות מגיעות לבשלות מינית ומתחילות לקיים יחסי מין, מבלי שהן יודעות איך לענג את עצמן לבדן, ומבלי שהן מכירות בעצמן את הגוף שלהן.
לפני שאת עושה אהבה עם מישהו אחר, חשוב שתלמדי לעשות אהבה עם עצמך - להבין מה עושה לך טוב, איפה נעים יותר ואיפה נעים פחות, מה מביא אותך לאורגזמה - וממש לא רק בקטע הטכני. אוננות היא לגמרי מעשה של אהבה עצמית. את צריכה ללמוד לאהוב את עצמך ולענג את עצמך, ורק כך תוכלי לתת למישהו אחר לעשות את זה גם (וללמד אותו איך, במידת הצורך).

אינטימיות שאת מייצרת לעצמך

נולדת עם היכולת המופלאה לענג את עצמך, אז למה שלא תשתמשי בה? אוננות היא לא במקום יחסי מין עם בן או בת זוג, היא לא בגידה והיא לא באה להחליף את הפרטנר שיש או אין לך. אוננות היא אקט פרטי ואישי שלא צריך להתבייש בו (אבל גם לא חובה להצהיר עליו בקולי קולות). דווקא עכשיו, בימי הסגר, יש לך את ההזדמנות ללמוד להכיר כל חלק וחלק בגוף שלך. לגעת, להתנסות, לחוות כמה סוגים של אורגזמות. אין אסור ומותר, יש רק מה שנעים לך ומה שאת מוכנה לנסות על עצמך. וזה שוב הזמן להזכיר שאם אין אף אחד שיפריע, אז למה שלא תשקיעי בעצמך?
ואם את עדיין מתביישת למרות שאף אחד לא יראה, ישמע או ידע על מעשייך, לכי לפי ההוראות הפשוטות האלה. אם את לא חדשה בתחום אבל רוצה ללמוד משהו חדש, אל תבואי בגישה צינית או תתייחסי לדבר כאל משהו בנאלי. תמיד אפשר ללמוד משהו חדש על עצמך ועל גופך, ולהביא את עצמך לדרגות חדשות של עונג. איך תעשי זאת? להלן 7 המלצות:
1. לפני שאת מתחילה את האקט עצמו, חשוב שתביאי את הגוף שלך למצב של שחרור, ולכן מומלץ לגשת לשירותים לפני (וגם אחרי, בכדי לסייע לגוף להתנקות מחיידקים).

2 צפייה בגלריה
אוננות היא לעשות אהבה עם עצמך
אוננות היא לעשות אהבה עם עצמך
אוננות היא לעשות אהבה עם עצמך
(צילום: shutterstock)
2. אם את כבר עושה אהבה עם עצמך, השקיעי עד הסוף - סדינים חדשים ונעימים, מוזיקת רקע שאת אוהבת, נירות ריחניים. פנקי את עצמך במקלחת ארוכה ומשחררת, מרחי קרם גוף ריחני, הכיני את האווירה האידיאלית כדי להיות במקסימום הנאה.
3. התפשטי לגמרי. הסירי מעלייך את הבגדים, את האיפור, פזרי את השיער ועמדי ערומה מול המראה באור. הסתכלי על עצמך היטב ומכל הזוויות. אמרי לעצמך כמה את יפה, כמה את סקסית וכמה חושנית את. גם אם יש אזורים שאת פחות אוהבת בגוף שלך, אל תתייחסי אליהם עכשיו. פשוט תפרגני לעצמך.
4. חזרי אחרי עצמך! שחקי עם הגוף שלך משחק מקדים - ממש כמו ביחסי מין עם פרטנר או פרטנרית. לטפי, נגעי, דברי אל עצמך, עצמי עיניים ופנטזי דברים (בשלב הזה את יכולה לעבור לספה או למיטה בכדי שיהיה לך נוח).
5. התמקדי בעצמך ורק בעצמך. רוקני את הראש ממחשבות טורדניות, ואל תתני לעובדה שאת לבד להעסיק אותך. הרגישי את עצמך ואת מה שנעים לך. תנסי, תתנסי, תבדקי, תשחקי.
6. קחי את הזמן. עשי הכל לאט ובהדרגתיות, נשמי עמוק-עמוק והקשיבי לנשימות שלך תוך כדי תנועה. בדקי מה מרגיע אותך ומה ממריץ אותך.
7. אל תהיי רובוטית - הזיזי את האגן תוך כדי, התאימי אותו לתנועות שלך. למדי איך את אוהבת לזוז ומה נעים לך ומה מגרה אותך.
והערה לסיום: נכון שאין כמו זמן לבד בבית ללא הפרעות חיצוניות בשביל ללמוד לענג את עצמך, אבל חשוב לוודא שזה לא הופך להיות האקט העיקרי שלך במהלך היום. כלומר, שהאוננות הופכת להתמכרות. אם את מעדיפה לאונן על פני לעשות דברים אחרים, או שאת מעדיפה לאונן מאשר לקיים יחסי מין עם בן או בת הזוג שלך - מדובר במצב שדורש התייחסות וטיפול מקצועי.
קיבלת פה הזדמנות פז להכיר את עצמך מההיבט הפיזי והנפשי, וללמוד לענג את עצמך בצורה שלא בטוח שהיית נותנת עליה את הדעת בימים רגילים. נצלי את ההזדמנות ועשי אהבה עם עצמך!
מור קדר היא מטפלת אישית, זוגית ומשפחתית. מטפלת רגשית ותודעתית לאהבה וחיבור עצמי