5 צפייה בגלריה
עסק יקר. דייטים
עסק יקר. דייטים
עסק יקר. דייטים
(צילום: Shutterstock)

הרבה גברים מתלוננים שהם מוציאים הרבה כסף בדייטים - ובצדק, דייטינג זה עסק יקר. דייט בבר נחשב שבו שתיתם יותר מכוס אחת, וגם הזמנתם משהו לנשנש, יתחיל רק במאתיים שקלים. גברים שיוצאים הרבה וגם בוחרים להיות ג'נטלמנים ולשלם את החשבון, בהחלט מרגישים את ההוצאה בסוף החודש. אלירן, רווק בן 34, מעיד על עצמו שהוא ממש "עובד בדייטינג", יוצא ל-8 עד 20 דייטים בחודש בממוצע (לפי מידת הסבלנות), ותמיד מזמין את הבחורה. "ההוצאה נעה בין כמה מאות שקלים במקרה הטוב לאלפי שקלים בחודש", הוא אומר.
לדבריו, אין דבר כזה דייטים שלא עולים כסף. "דייט בייתי לא מצטייר טוב בעיני נשים, וגם לדייט בחוף הים אני אביא בקבוק יין ונשנושים. בכל מקרה, אני לא יכול לקבוע דייט לפי השיקול הכספי, אלא לפי סוג הדייט שנראה לי שהבחורה תתחבר אליו, דייט בחוף הים, פאב או סרט".

5 צפייה בגלריה
אלירן
אלירן
אלירן. גם לדייט בחוף הים הוא יצטייד בבקבוק יין
(צילום: נוי בר און)

"ידענו שלא יהיה דייט שני ועדיין התעקשתי לשלם"

גיל (43) הוא רווק ואבא לילד. לטענתו, לשלם בדייט ראשון זה חלק בלתי נפרד מהאופן שבו הגבר מגדיר את עצמו. "אתה רוצה להרגיש שאתה מסוגל להזמין מישהי לדייט", הוא אומר ומוסיף שכשיוצאים הרבה, אין מנוס מלעשות את השיקול הכלכלי. "אני לא אוהב לצאת לבתי קפה, ולא רק מהסיבה שאני לא שותה קפה", הוא אומר. "האווירה בבית קפה היא פרווה, וזה פחות מתאים לדייט ראשון. לעומת זאת, בבר האווירה מקרבת. המוזיקה הרועשת, החושך והאלכוהול שוברים את הקרח.
"הבעיה היא שדייט כזה, גם אם הוא לא היה להיט, יכול להסתיים בקלות ב-200 שקלים פלוס-מינוס, ועוד בלי שדיברתי על דלק וחניה, במיוחד כשאני אוהב להיות ג'נטלמן וגם לאסוף את הבחורה, אם היא מסכימה כמובן".
"היה לי דייט שבו קבענו להיפגש רק לדרינק, אבל ישבנו במסעדה ובסוף גם אכלנו. במהלך הדייט היה ברור לשנינו שלא יהיה דייט שני ובכל זאת התעקשתי לשלם. היא הסכימה, וזה עלה לי כמעט ארבע מאות שקלים. הרגשתי אידיוט וכעסתי על עצמי", הוא מספר. "מצד שני, מאוד קשה לי לא לשלם על הבחורה".

5 צפייה בגלריה
הסכומים יכולים להגיע למאות שקלים לדייט
הסכומים יכולים להגיע למאות שקלים לדייט
הסכומים יכולים להגיע למאות שקלים לדייט
(צילום: shutterstock)

5,000 שקלים בחודש על דייטים

אלון, גרוש בן 43, טוען שהיו חודשים שהוא הוציא על דייטים גם 5,000 שקלים בחודש. "כשהייתי בשלב ההתלהבות של אחרי הגירושים יצאתי המון. כדי להשאיר רושם טוב על הבחורה, היינו יוצאים למסעדה, ואז בקלות החשבון הגיע לסכום של 300-400 שקלים".
"באחת הפעמים הבחורה גררה אותי למסעדת סושי. אני לא אוכל דגים והיא הזמינה חצי תפריט לעצמה. קיבלנו חשבון בסכום של כמעט 500 שקל, ושתביני שלא אכלתי כלום אבל שילמתי הכל, כולל הטיפ. בסוף הדייט היא אמרה שלא מתאים לה להמשיך, אבל ביקשה לקחת טייק אווי של מה שנשאר. אחרי כמה דייטים כאלה בחודש, הבנתי שהיות ולא כל בחורה שנראית טוב היא אהבת חיי, אז עם כל הכבוד, אפשר להסתפק בבירה. אני אולי נשמע קמצן אבל אני מוכן להשקיע במי שבאמת רוצה אותי ולא את הכסף שלי", הוא אומר בכעס.
"מאז עשיתי דוקטורט על האלטרנטיבות. הבנתי שדייט ראשון יכול להיות גם ביום ולא רק בלילה, למשל טיול בטבע, רכיבה על אופניים או פעילות כמו סנוקר או באולינג. אם יש המשך, אז אחרי כן כבר הגיוני להוציא על הבחורה", הוא מסכם.

"הוצאתי סכום בשווי של מכונית בשש השנים שבהן אני גרוש"

"אני מאמין שכבר השקעתי סכום בשווי של מכונית על דייטים בשש השנים שבהן אני גרוש", אומר אורי בן ה-45. "בשנים הראשונות אחרי הגירושים הייתי יוצא המון, ממש כמעט כל יום, והיו ימים שיצאתי ליותר מדייט אחד. זו הייתה הוצאה לא קטנה, אבל המחיר האמיתי שאתה משלם זה לא ה-100 שקלים של דייט סולידי בבר, אלא לגלות שבזבזת ערב מבאס עם בחורה שיש איתה חיבור אפסי ולחזור הביתה עוד יותר מבואס".
נראה שמצד אחד, גברים לא מוכנים שלא לשלם בדייטים, גם אם זה עולה להם – וזה עולה. "אם בחורה משלמת זה מוריד מהגבריות של הגבר", סיפר לי גיא, "בן 45 אבל נראה פחות", לדבריו. "בדייטים ראשונים אל תשלמי, רק תציעי", הוא הנחה אותי. מצד שני, הם מתלוננים שלפעמים זה מרגיש ממש כמו ניצול, במיוחד אם אין דייט שני. לא בכדי סיפר לי שחר, רווק תל-אביבי בן 38, שהתפתחה תופעה של לצאת לדייט על ספסל, או להיפגש רגע בקפה השכונתי, לבדוק זו את זה ורק אז להמשיך הלאה. "אפשר גם לרוץ ביחד, זה גם זול, וגם ניצול יעיל של הזמן", הוא אמר וזעזע אותי קלות.

5 צפייה בגלריה
אפשר לטייל יחד באופניים וזה לא יעלה לכם גרוש
אפשר לטייל יחד באופניים וזה לא יעלה לכם גרוש
אפשר לטייל יחד באופניים וזה לא יעלה לכם גרוש
(צילום: shutterstock)

איך בכל זאת מוזילים עלויות?

אנה ריאבצב, מאמנת זוגיות ודייטינג, טוענת שלא צריך להידרדר עד לדייט על ספסל ובכל זאת אפשר לצאת בזול. "ברור שחשוב להראות נכונות ולשלם על הבחורה בדייט הראשון", היא מדגישה, "יחד עם זאת, יש אלטרנטיבות שלא רק שהן זולות, אלא יש להן גם יתרונות נוספים".
אז מה האלטרנטיבות?
"במקום דייט לילי בבר, אפשר לצאת לדייט בוקר של קפה ומאפה. מעבר לזה שדייט בבית קפה זול יותר, יש גם את היתרון שאפשר לדבר בשקט ולהבין מי באמת יושבת מולך. בנוסף, באור יום אין את המסכה של האיפור. מה שאתה רואה – זה מה שיש, ואם הבנת שאין קליק, אתה תמיד יכול לומר שיש לך סידורים ולחתוך".

5 צפייה בגלריה
אנה
אנה
דייט על קפה ומאפה. אנה ריאבצב
(צילום: אוסף משפחתי)

"אפשר גם לצאת למוזיאון או לתערוכה, זה בחינם או לכל היותר בעלות נמוכה", היא אומרת. "היתרון הוא שאתה מותיר רושם הרבה יותר טוב על הבחורה מאשר סתם לשבת בבר ולשתות אלכוהול. רעיון נוסף שמתאים יותר לדייט שני, הוא חוף הים בשקיעה. תביא איתך בקבוק יין ונשנושים, זה יותר זול מלשתות בבר, ועל הדרך תרוויחו רומנטיקה. לדייט שלישי, שהוא קצת יותר אינטימי, ונוח כבר להתרחק ממקומות ציבוריים, צאו לטיול בטבע. אפשר לשדרג גם עם סלסלה לפיקניק".
מגניב מאוד!
"נכון. ובדייטים מתקדמים אפשר כבר לעבור לדייט בייתי. מלבד האופציה של סרט ופופקורן, אני ממליצה על פעילות מהנה ומיוחדת בבית, כמו לבשל ביחד, להרכיב פאזל, ואפילו לדפדף באלבומים של תמונות ישנות. זה אולי קצת מביך אבל זה בדיוק מה שיוצר אינטימיות נפשית ובונה קשר. בסופו של דבר, גם יצאת בזול וגם לא היית בנאלי. עוד רעיון זה לצאת למסיבה אצל חברים, מסוג המסיבות שכל אחד מביא משהו קטן. אני מבטיחה שהבחורה תהיה מאוד מרוצה שהכרת אותה לחברים שלך".