אילוסטרציה של זוג במיטהאילוסטרציה של זוג במיטה
שפיכה מוקדמת היא תופעה מוכרת ואפשר לטפל בה. אל תתייאשו
(צילום: Shutterstock)
אבנר (שם בדוי) הגיע אליי כשהוא סובל משפיכה מוקדמת. לדבריו המצב הזה גורם לו לחוש מתוסכל ופוגע לו ביצירת חיי זוגיות בריאים ויציבים. בפעם הראשונה בחייו הוא נפתח וסיפר לי שהוא פוחד להיכנס לסיטואציות מיניות, ושהביטחון העצמי שלו עם נשים נפל לריצפה, עד השנה האחרונה הוא כבר הפסיק להאמין שיוכל לחוות מפגש מאהבים נעים, אינטימי וקרוב.
לאורך המפגשים ממש ראיתי פיזית את השינוי שמתחולל בו - את הישיבה השפופה אבנר החליט בישיבה יציבה ובטוחה בעצמה. הוא יצר יותר קשר עין ודיבר על המיניות שלו באופן חופשי וגלוי. משם השינוי עבר לאופן שבו הוא תופס את עצמו עד שהצליח לחזור ולהאמין שזה אפשרי עבורו לשהות בתוך מיניות מדהימה ומעצימה. אבנר אינו היחיד שזה קורה לו. גברים רבים שמגיעים אליי לקליניקה מתלוננים בפניי שהם לא מחזיקים במיטה כמה שהם היו רוצים, ושזה יוצר אצלם תחושות של תסכול, פחד והרגשה של חוסר בחירה.
חשוב להבין שישנם גברים שסובלים משפיכה מוקדמת בגיל צעיר ויש כאלו שמתחילים לסבול מזה בגיל מבוגר יותר. הסיבות להיווצרות הבעיה הן מגוונות מאוד, החל מסיבות נפשיות-תודעתיות, דרך סיבות רגשיות ועד לסיבות פיזיות. בדרך כלל מדובר בשילוב של שני גורמים ויותר, ולכן חשוב מאוד לבדוק ולטפל בכמה מישורים במקביל כדי להצליח להתעלות מעל הבעיה.
בכתבה זו אני רוצה לעזור לכם גברים יקרים להחזיר את הבחירה, החופש והעונג במיטה. אין סיבה שתפחדו או תימנעו ממגע מיני רק בגלל החשש הזה. כל בעיה המופיעה בפנינו היא הזדמנות ללמידה וצמיחה, ואם תחליטו ללכת בדרך הזו, תצאו מהצד השני עם מיניות מדהימה בהרבה מזו שהייתה לכם לפני שהבעיה הופיעה. להלן 10 נקודות הלקוחות מעולם הטנטרה, ששווה לכם להתחיל מהן את הטיפול העצמי בדרך לפתרון הבעיה:

חיבור לגוף

רובנו מבלים את היום יום שלנו בעיקר דרך הראש, מהרגע שאנחנו קמים, דרך רשימת המטלות האינסופית שמצפה לנו. הזמן היחיד שבו אנחנו מרגישים את הגוף שלנו ממש, אם בכלל, זה פעמיים בשבוע בחדר כושר. מה הפלא שגם כשאנחנו נכנסים לתוך מיניות - אנחנו עדיין עמוק בתוך הראש? הזכירו לעצמכם לפעול דרך הגוף מדי פעם. לזוז עם הגוף, לנשום את האנרגיה ולבטא החוצה את מה שאנחנו מרגישים עמוק בפנים.
קננדה יוגהקננדה יוגה
למד להתחבר לגוף שלך מחדש
(צילום: תמיר פמפנל)

חיבור לנשימה

קחו נשימות עמוקות וודאו כי הנשימה מגיעה גם לבית החזה וגם לבטן. שהיא ממלאת את הגוף והאגן שלכם בחמצן ואנרגיה. ככל שתאפשרו לעצמכם לנשום יותר - תוכלו להכיל יותר אנרגיה מינית ועונג בתוך הגוף. וכשאתם מרגישים שאתם מתקרבים לקצה - זה בדיוק הזמן להאט מעט את הנשימות. דמיינו כי הנשימה מטיילת מהאגן אל תוך החזה בשאיפה, פותחת אותו ומרחיבה את הלב.

עבודה על שרירי רצפת האגן

במצבים של שפיכה מוקדמת, שרירי רצפת האגן, השרירים המופעלים בזמן קיום יחסי מין ובמיוחד בזמן האורגזמה, הם או חלשים כלומר רפויים מדי או מכווצים וקצרים מדי. בדיוק כפי שאנחנו הולכים להתאמן בחדר כושר כדי שהגוף שלנו יהיה חזק וחטוב, כך בבואנו להתאמן על המיניות, כדאי שנתחיל להתאמן ולחזק את שרירי רצפת האגן.

כניסה איטית

מיניות היא הרבה מעבר לחדירה. היא מתחילה במבט בעיניים, ביד שמתקרבת לגעת ובלב שמתרגש. ככל שתאטו את מעשה האהבה, כך תוכלו להתענג יותר על כל רגע. נקו עצמכם מכל מטרה לפני הכניסה למרחב המקודש הזה. ודאו שאתם לא מנסים לסמן וי או ׳להשיג׳ איזו מטרה. ככל שתאפשרו לעצמכם להיות נוכחים ברגע ולא לדעת מה יקרה ברגע הבא, כך תוכלו להיות יותר פתוחים ומחוברים לגוף שלכם ולבת הזוג שאיתה אתם נמצאים. כאישה, אגלה לכם שנשים נהנות הרבה יותר מגבר נוכח וקשוב מאשר מגבר שמנסה לגרום להן לגמור או לחדור אליהן.
זוג עושה מין במקלחתזוג עושה מין במקלחת
אל תחשבו על המטרה, תיהנו מהרגע
(צילום: Shutterstock)

תנוחות שיכולות לעזור לכם להתחבר לעצמכם

אפשרו לעצמכם להיות גם בתנוחות שבהן אתם נמצאים למטה והאישה למעלה. התנוחות הללו יאפשרו לכם להתחבר עמוק יותר לתוך הגוף ולהגדיל את המודעות שלכם אל הגוף ואל עצמכם בזמן האקט המיני.

ראש שקט

על מנת לאפשר לנו להיות כמה שיותר מחוברים לרגע ולתחושות, אני מאוד ממליצה להתחיל במדיטציות פשוטות של כמה דקות בכל יום. המדיטציה תאפשר לנו להבין יותר טוב את התהליך שקורה בתוכנו בזמן המיניות, ותאפשר לנו להתבונן על עצמנו בזמן אמת. יותר מזה, כמה דקות של מדיטציה ביום תאפשר לנו להוריד לחצים ומתחים אשר גורמים לא פעם לשפיכה מוקדמת.

תנועות איטיות מסונכרנות

כשיש גירוי מיני, האנרגיה המינית שלנו מצטברת באזור האגן. אם אנחנו ׳קפואים׳ וסטטיים בגוף בזמן המיניות, אז האנרגיה תישאר ותיבנה עוד ועוד באזור האגן, עד שהאגן לא יכול להכיל כזו כמות של אנרגיה והיא תצא החוצה בפליטה. לעומת זאת, כשאנחנו נמצאים בתנועה, האנרגיה המינית מתפזרת בכל רחבי הגוף, מה שמאפשר לנו להרגיש את העונג בצורה הרבה יותר רחבה ועמוקה, וגם להכיל הרבה יותר עונג.

הקשבה לרצונות שלנו בזמן המיניות

חשוב לשים לב מה נעים לנו ומה הגוף שלנו מבקש בזמן המיניות - ולפעול משם, ולא מתוך נסיון לרצות, לענג או להגיע למטרה כלשהי. לא פעם שפיכה מוקדמת היא סימן או בקשה מהגוף שלנו שלא להמשיך להיות בתוך סיטואציה שלא מדויקת לנו. אם לא נקשיב לסימנים מהגוף שלנו, יכול להיות שהוא יתעייף מלנסות להראות לנו מה הוא רוצה ויעבור להתנהג לחלוטין איך שהוא רוצה - בלי שום סימן והתראה.
גבר זוכה לחיבוק ומהרהר לעצמוגבר זוכה לחיבוק ומהרהר לעצמו
היו אותנטיים לגבי הרגשות והתחושות שלכם
(צילום: Shutterstock)

שיתוף ברגשות

אם אתם נשואים או במערכת יחסים ארוכה ייתכן שפיתחתם דפוסים ופחדים סביב המיניות עם הפרטנרית שלכם. מומלץ לדבר עם בת הזוג על הקושי שלכם באופן פתוח, ולאפשר לה להיות חלק מתהליך ההחלמה. אולי תופתעו ממידת הרגישות וההבנה שתקבלו, ומאיך שזה ישפיע בסופו של דבר על החיבור האינטימי ביניכם.

להיעזר במטפל

לבסוף, אם כל אלו לא עוזרים, אני ממליצה לפנות למטפל מקצועי בתחום שיעזור לכם להתמודד עם הבעיה. המטפל יוכל לעזור לכם להבין מה קורה בגוף ובתודעה שלכם לפני ובזמן המיניות, ולגעת בשורש העמוק שיוצר את הקושי.
אני מקווה שבעזרת הטיפים האלו תוכלו להתקדם לקראת מיניות בריאה ומענגת!
באהבה,
אליס סיטאר.
הכותבת היא מאמנת למיניות ואינטימיות, כל דבר שנאמר בכתבה אינו תחליף לטיפול רפואי מקצועי. למידע נוסף מוזמנים לבקר באתר של אליס סיטאר.
פרסום ראשוני: 11:25 , 27.06.19