היי שלי, אני יוצאת עם בחור שעונה על כל רשימת המכולת שלי אבל יש בעיה אחת: אני לא נמשכת אליו. האם יש סיכוי להרגיש משיכה למישהו שלא מושך אותי כרגע? כי לא בא לי לוותר עליו.
משיכה מינית היא אחד הנושאים היותר מעניינים, כי מאוד קשה לנו לחזות כלפי מי נרגיש משיכה וכלפי מי לא נרגיש אותה. לצערי הרב, אין ממש חוק אחד שחל על כולם בהקשר לזה. לא מעט גברים ונשים תוהים האם משיכה מינית יכולה להתפתח עם ההיכרות, או שחייבים וחייבות להרגיש אותה כבר בהיכרות הראשונית. אז משיכה מינית, בואו נדבר על זה.

(צילום: נוויל האריס, תסריט: לורי שטטמאור, עריכת וידיאו ואפקטים: שי שבתאי)

משיכה מינית מרגישה לנו לעיתים כמו אהבה ממבט ראשון כי היא מייצרת תחושת עוררות פיזיולוגית גבוהה, המובילה לריגוש ואפילו לרצון להיות פעילים מינית עם האדם אליו אנחנו חשים את המשיכה. מצד שני, ידוע כי לעיתים אנו נמשכים גם לאנשים שלאו דווקא היינו עושים להם "סווייפ" ימינה בטינדר, ולהיפך - לעיתים אנו חשים משיכה לאנשים שאנחנו מודים שהם נראים טוב, אבל אנחנו לא סובלים את האופי שלהם ועל כן לא חושקים בהם מבחינה מינית.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד. משיכה מינית לעיתים נוצרת רק אחרי שביססנו בינינו אינטימיות
(צילום: מתוך הווידיאו)

זה אומר שהמשיכה המינית שלנו מורכבת מגורמים ביולוגיים, פסיכולוגים, ואפילו תרבותיים. מבחינה ביולוגית, החושים שלנו הם אלו שעוזרים לנו לדעת כלפי מי אנחנו מרגישים משיכה. כאשר אנחנו רואים מישהו שמוצא חן בעינינו מבחינה חיצונית, אנו נרצה להתקרב אליו או אליה כדי להריח את ריח הגוף שלו או שלה. למה? כי חוש הריח משחק תפקיד חשוב בקשר למשיכה. במחקר שבדק זאת, לקחו קבוצת נשים שהתבקשו להריח חולצות טריקו שונות שלבשו הגברים במחקר. לאחר מכן, הן התבקשו לומר לחוקרים לאיזה ריח חולצה הן הכי נמשכו. התוצאה של המחקר הראתה כי הנשים בחרו בחולצות של גברים השונים מהן מבחינה גנטית, תוצאה המרמזת שיש כאן נטייה אבולוציונית שמטרתה לשפר את המערכת החיסונית של הצאצאים העתידיים שלנו.
לגבי השאלה שלך, מעבר לנראות יש גורמים פסיכולוגים המשפיעים על תחושת המשיכה או על היעדרה. לדוגמה, יש אנשים שיכולים לחוש משיכה מינית ולקיים יחסי מין אך ורק לאחר שהם חשים משהו רגשי כלפי הפרטנר/ית שלהם. משיכה זו נחשבת אפילו לסוג של נטייה מינית והיא נקראת "דמי-סקסואליות" (Demisexuality). היא מייצגת אנשים שלרוב לא חשים משיכה מינית בהתחלה או בכלל, לפחות לא באופן המוכר לנו, ורק לאחר שהם מרגישים שיש חיבור רגשי חזק, הם מסוגלים לקיים יחסי מין. מהניסיון הקליני שלי, הרבה פעמים ראיתי שאנשים מפתחים משיכה מינית לאחר שהם נפתחו רגשית וחשפו את עצמם מול הגבר או האישה שאיתם הם החלו לצאת, כשהיכולת להיות פגיעים ולדבר על נושאים אישיים עזרה להם מאוד להרגיש קרבה ומשיכה.
לסיום, חשוב לציין כי ישנן גם לא מעט תכונות הנחשבות לאטרקטיביות ואף מהוות את הבסיס למשיכה מינית כמו אינטליגנציה. למשיכה זו קוראים "ספיוסקסואל" (Sapiosexual) והיא מייצגת אנשים שנמשכים אך ורק לאנשים אינטליגנטיים מאוד.
בהצלחה!