היי שלי, יש לי פטיש מיני. אני מת לספר על כך לחברה שלי אבל מפחד שהיא תיבהל. מה את מציעה לי לעשות?
פטיש מיני הוא צורה של משיכה או רצון בסיפוק מיני המקושר לחפצים, פרטי לבוש, חלקים ספציפיים בגוף וכדומה. נוכחות החפץ או האיבר באקט עצמו יכולה להיות אמיתית או מדומיינת, אך היא נחוצה לבעל הפטיש כדי להגיע לסיפוק המיני. יש סוגים רבים של פטישים, המפורסמים שבהם הם פטיש לכפות רגליים או בגדי עור. בנוסף, לפי סקרים שנעשו בנושא, יותר גברים דיווחו על נטייה לפטישיזציה מנשים.

(צילום: נוויל האריס, תסריט: לורי שטטמאור, עריכת וידיאו ואפטר: שי שבתאי)

ד"ר קובי רייזמן, סקסולוג ואורולוג ומומחה למיניות, טוען כי פטישיזם הוא ביטוי נפוץ של תשוקה מינית והוא חלק מספקטרום רחב של מיניות בריאה, כמובן כאשר הדברים נעשים בהסכמה. לדבריו, כאשר יש משיכה בלעדית לפטיש שמתפתחת במהלך גיל ההתבגרות, בדרך כלל היא לא תשתנה עם ההתבגרות.
לא מעט אנשים החשים שזה מפריע להם, לומדים בעזרת עזרה מקצועית לקבל את הפטיש שלהם ואף ליהנות ממיניות בדרכים אחרות. עם זאת, יש פעמים שמגיעים אליי לקליניקה גברים עם חשש בעקבות הפטיש שלהם, בעיקר מלחשוף אותו, ולא בכדי. במשך שנים סרטים וסדרות טלוויזיה הציגו גברים עם התנהגות מינית שונה מהנורמה בתור דמויות לא נחשקות ואפילו אלימות. למעשה, עד שנת 2013, התנהגות מינית הקשורה לפטישיזם וגם לסאדו-מזוכיזם נחשבה להפרעה נפשית. מקווה שכבר הבנתם שאפילו הממסד הרפואי שינה את דעתו בנושא.
"רוב סוגי הפטיש יכולים להשתלב בחיי המין של זוגות רבים ללא קושי רב, ולבישת בגדי עור או נעלי עקב יכולה רק להוסיף גיוון למי שאוהב או אוהבת את זה. כמובן שאם הפטיש שלך קשור לחלק מסוים בגוף של הפרטנרית, יש לבקש הסכמה מפורשת ממנה כדי להתענג על האיבר הזה"
גם בחברה הייתה נקודת מפנה חיובית בנושא בעקבות ההוצאה לאור של הספר "חמישים גוונים של אפור". בזכות ספר זה, התנהגויות מיניות שהיו נחשבות ללא נורמטיביות כמו BDSM או שימוש באביזרים הפכו לאטרקטיביות, ויותר מכך, הן גם הפכו למושא הפנטזיה המינית של נשים רבות ברחבי העולם.

1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד. המשיכה לפטיש מיני היא נורמלית ומקובלת בחברה. הכול בסדר אתכם
(צילום: מתוך הווידיאו)

אז איך מספרים לבת הזוג על הפטיש שלך?

הכול תלוי בגישה. אם תעביר זאת בקלילות ותסביר כי זה ממש מגרה ומעורר אותך, סביר להניח שהיא גם תגיב לכך באופן קליל. אתה יכול גם להסביר כי זה דומה לפנטזיה מינית ברמת העוררות ואפילו לבדוק אם גם לה יש כזה. כמובן שזה גם קשור לסוג הפטיש, ולשאלה האם אתה מצליח להתגרות או לגמור רק עם החפץ או גם ללא נוכחותו. בנוסף, חשוב להסביר לה איך ניתן לשלב זאת במיטה כדי להוריד את החשש. אתה יכול להתחיל מלהסביר ממה נובע הסיפוק שלך - לדוגמה - מהתבוננות, מגע, הרחה או טעימה.
רוב הפטישים יכולים להשתלב בחיי המין של זוגות רבים ללא קושי רב, ולבישת בגדי עור או נעלי עקב יכולה רק להוסיף גיוון למי שאוהב או אוהבת את זה. כמובן שאם הפטיש שלך קשור לחלק מסוים בגוף של הפרטנרית, יש לבקש הסכמה מפורשת ממנה כדי להתענג על האיבר הזה, ולהעניק למשל לכף רגלה אקסטרה תשומת לב.
כמובן שאם אתם חשים כי הפטיש שלכם גורם לכם למצוקה נפשית או מייצר הפרעה בשגרת החיים, חשוב שתיגשו לקבל עזרה מקצועית.
בהצלחה!