2 צפייה בגלריה
האם הפעם אגמור סוף סוף?
האם הפעם אגמור סוף סוף?
האם הפעם אגמור סוף סוף?
(shutterstock)

"אני לא גומרת מחדירה", היא אומרת לי. "את יכולה לעזור לי?"
אני מקשיבה לשאלה, היא מוכרת לי. נשים רבות פונות אליי ושואלות את אותה שאלה. היא מתארת תחושות כמו כישלון, חוסר אונים, חוויה שיש משהו שאני לא מצליחה בו בזמן שנשים אחרות כן מצליחות, השוואתיות, תחרותיות וכאב. אני שואלת אותה עוד שאלות על יחסים ואינטימיות בחייה, ומהר מאד אנחנו מגיעות למעיין רגשי עמוק של אתגרים באינטימיות שכלל לא קשורים לאורגזמה, אבל כן קשורים לאורגזמיות.

מאורגזמה לאורגזמיות

התרגלנו לחשוב שאורגזמה היא שיאו של החיבור המיני המענג, תנועה ליניארית מנקודה A - שיש בה גירוי מיני, לנקודה B - שמתקיים בה פורקן. אולם בפועל, כל רגע בחיים - כואב או מענג - יכול להיחוות כאורגזמי, כאשר מתקיימת בתוכו פתיחות לחוש ולהרגיש אותו בטוטאליות ובשלמות.
אורגזמיות, אם כן, היא האפשרות לחוות כל תחושה והרגשה מתוך התמזגות מלאה עם החוויה שבגוף. העוצמה החושית בשילוב הטוטאליות התודעתית יוצרת חוויה אורגזמית. כי אורגזמיות, בניגוד לאורגזמה, היא תנועה גלית של עונג. עכשיו נעים לי וגם עכשיו נעים לי, וככל שאני ארשה לעצמי לנוע עם גלי העונג ולחוות אותם בפשטות, הגוף יגלה בטבעיות עוד כל מיני סוגי אורגזמות שיגיעו מתוך חופש ושחרור ולא מתוך רדיפה, הישגיות והשוואתיות.

2 צפייה בגלריה
אורגזמיות כהתמזגות מלאה עם החוויה שבגוף
אורגזמיות כהתמזגות מלאה עם החוויה שבגוף
אורגזמיות כהתמזגות מלאה עם החוויה שבגוף
(צילום: Shutterstock)

עונג + עונג = אורגזמיות

נשים רבות מבקשות הדרכה לגבי איך לחוות שפיכה נשית או איך לגמור מחדירה או בכלל איך לגמור. כל הבקשות הן לגיטימיות וטבעיות, שכן הכמיהה לעונג היא מולדת וזו זכותנו מלידה לגלות את העונג המיני שבנו ולממש אותו. הגישה שאני מציעה למימוש של כל רבדי העונג משלבת חיבור לשקט הפנימי לצד מוכנות לחוות גם את הכאב הרגשי שבמסע. כי כשאני פוגשת את העונג שבגוף שלי – עם עצמי או עם בן/ת זוג – במרחב חופשי ממטרה להשיג, לגמור או "להצליח", אני יכולה להתחיל ליהנות ממה שקורה עכשיו. כלומר, מכל ריגוש, נעימות וחיוך שעולים מתאי גופי. ככל שאני מרפה לתוך העונג שמתקיים בי עכשיו, נחה בתוכו, נושמת איתו ושמחה בו, כך הגוף נפתח בקצב שלו, ואיתו נפתח גם העולם הרגשי שלי.
זה לא במקרה שהאורגזמה שלי מתעכבת, זה לא במקרה שאני חווה תסכול במרחב המיני – ישנם רבדים של כאב שמבקשים שחרור על מנת שעוד עונג ייפתח. חשוב שתדעי שהכאב הרגשי שעשוי לעלות מתוכך דווקא כשאת רוצה לחוות עונג ולא מצליחה, הוא טבעי והוא יכול להתבטא בצורת בכי, תסכול, ניתוק מהגוף, זיכרונות עבר שעולים תוך כדי מפגש מיני וכדומה. ככל שתרפי ותאפשרי לכאב להיחוות, תגלי לבסוף שביסוד הווייתך שוכנת קרקע בטוחה, שקטה, יציבה ועוטפת. כלומר, אחרי גל רגשי של כאב מטלטל, יגיע גם שקט מבורך ורך שממנו תוכלי להמשיך לחקור את העונג שבך.

אורגזמת כאב רגשית

התמסרות שלמה לרגשות הכואבים שבנו סותרת את התפישה התרבותית הפופולרית שצריך להסתיר את העצב, הפחד, הכעס ושאר הרגשות השליליים. במציאות דווקא הפתיחות לחוות את כל קשת הרגשות והתחושות היא זו שמאפשרת לנו לגלות את מעיין האהבה והעונג שבגופנו. כלומר, גם הכעס והעצב והפחד רוצים שנאהב אותם, שנקבל אותם ושנחווה אותם כחלק מאיתנו.
התמסרות טוטאלית לרגש כואב יכולה לאפשר חוויה של אורגזמת כאב, שהיא שחרור שמזכיר קתרזיס. לפעמים היא מלווה בבכי עוצמתי, שחרור קולי או תנועתיות חזקה בגוף. אחרי אורגזמת כאב – ממש כמו אחרי אורגזמת עונג – נחווה שקט נעים ובסיומו מנוחה פנימית משחררת.
אגב, אורגזמת כאב היא התולדה הטבעית של אחריות רגשית. אם אני מאשימה מישהו במה שאני מרגישה, אני מגבילה את החיבור שלי לעצמי. אך כאשר אני מבינה שכל רגש שאני פוגשת בתוכי, גם אם הוא התעורר כתוצאה ממפגש עם אדם אחר, הוא באחריותי, או אז אני נפתחת לעוד אורגזמיות וחופש ביטוי.

אחריות רגשית תחושתית

היכולת לבטא את העונג המיני שלי בצורה חופשית ופתוחה היא יכולת מתפתחת. היא קשורה ליכולת להתבטא ברמה הרגשית ולהיות בחיבור והקשבה לגוף ולתחושות שלי. האוטומט של רבות מאיתנו הוא להטיל את האחריות על מה שאנחנו מרגישות על אנשים אחרים או להאשים את עצמנו ולפתח קול פנימי של ביקורת עצמית אכזרית ומכאיבה. התפתחות רגשית במובן האורגזמי תהיה לקבל את היכולת האורגזמית הנוכחית שלי כמצב נתון שהוא שער. לנסות ככל האפשר להימנע מקולות מקטינים ומזלזלים בעצמי, להיות בערנות ומודעות לרגעים שבהם אני משווה את עצמי לאישה אחרת, ולהתחיל לפתח יכולת להקשיב לרגשות שלי ולקבל אותם.
לסיכום, מסר מהלב: אני מבינה את הרצון והצורך שלך להרחיב את חווית העונג שלך. זו זכותך הטבעית לממש את מלוא הפוטנציאל הנשי והמיני שלך. אני מציעה לך לגשת לגופך ברכות ולא לדרוש ממנו משהו שכרגע לא אפשרי לו. אני מציעה לך להיות עם כל גל מענג ונעים שאת חווה – וגם עם כל גל כואב ומכווץ שאת חווה. להיות עם זה אומר לנשום, להרגיש, לשים לב באיזה אזור בגוף התחושה מופיעה, להסכים לה ולאפשר לה להיות כי כל הגלים הם חיים. ככל שתרשי לעצמך לחוות את כל מה שמתקיים בך, נתיבים חדשים של עונג אורגזמי ייפתחו בפנייך.
דורית בר – טיפול מיני הוליסיטי, מורה לתקשורת אינטימית ומינית מודעת ליחידים ולזוגות.