2 צפייה בגלריה
השלב הראשון הוא לשנות את התדר
השלב הראשון הוא לשנות את התדר
השלב הראשון הוא לשנות את התדר
(צילום: Shutterstock)

כילדה חרדית חונכתי מגיל צעיר להתפלל לשידוך. מרגע שלמדנו להחזיק סידור ביד, אני וכל חברותיי התפללנו לזוגיות, חונכנו לדמיין אותה, לחוש את עצמנו בתוכה, וההתמדה אכן השתלמה. אז נכון שבמקום אברך ירא שמיים מצאתי לעצמי אונה שמאלית סקסית ויראה באופן כללי מהחיים, אבל עזבו אתכם מפרט שולי כמו מגדר, העיקר שזכיתי באהבת אמת וב"עזר כנגדי".
אבל מה קורה כשהזוגיות המיוחלת לא מגיעה? יוצא לי לפגוש לא מעט תלמידים מחפשי זוגיות ובעיקר מחפשות, שהגיעו למרחב מודעות בדיוק לשם כך. נשים מצליחות בעלות קריירות מפוארות ושלל תארי כבוד שגורמים לי תמיד להשתאות, כשלכולן מכנה משותף אחד: תחושת ייאוש. כולן היו מיואשות מעוד ועוד דייטים עקרים שלא הובילו לשום מקום, אהבות נכזבות שהן חוו במהלך השנים ותחושה שלא משנה מה הן עושות, בסוף היום הן לבד, הולכות לישון באלכסון.
זה שהייאוש לא סקסי, אתם לא צריכים אותי בשביל להגיד לכם את זה. זהו תדר שמייצר אין, תדר אשר משחזר ומנציח את התמונה הקיימת, או במקרה הזה, את האהבה שלא קיימת. כך שלפני שניכנס ל"מה אפשר לעשות", חשוב להבין שאת הייאוש צריך להעיף, ובדחיפות. להעלות את התדר שלנו מתדר נמוך של ייאוש ואכזבה לתדרים גבוהים של שמחה ואמונה זו עבודת חיים, אך היא מתחילה ברגע אחד של בחירה. בחירה בוויתור על מסכנות ורחמים עצמיים.

איך תעשו את זה?

התחילו להתייחס לזמן שלכן לבד כאל זמן יקר ערך שהולך ואוזל. זה אולי פרק הזמן האחרון בחייכן שבו תוכלו לנסוע בספונטניות לאן שבא לכן ולעשות ככל העולה על רוחכן. בקרוב תהיו מחויבות לאהבה, שלא לדבר על "כבולות" לילדים ומשפחה. אז השקיעו בעצמכן, עשו את כל הדברים שחלמתן לנסות, כשמטרת-העל היא לייצר תדר גבוה שממנו אפשר להשפיע אנרגטית על החיים ולייצר את המציאות שאתן מייחלות לה.
בשלב הבא אני רוצה שתדמיינו, בכל היצירתיות ובכל החושים. דמיינו את עצמכן שמחות, מתרגשות, מאוהבות. דמיינו את בני הזוג שלכן "כאילו" שהם כבר נוכחים בחייכן. דמיינו את עצמכן חושבות בשניים, מדברות בשניים, מתכרבלות בשניים, ואת תלמידיי ותלמידותיי אני מנחה אפילו לערוך את השולחן לשניים. ככל שתדמיינו את עצמכן בזוגיות ותפעילו כמה שיותר חושים במשחק המגניב הזה, ממש תריחו את ריח הגוף של בני זוגכן, תדמיינו איך זה מרגיש לחבק אותם וכן הלאה. זכרו כי המפתח כאן הוא התמדה. לא מדובר במדיטציה חד-פעמית, כי אם ב"לחיות את התמונה" רגע-רגע, ולהקרין אותה בכל נקודה במהלך יומכן.

2 צפייה בגלריה
לשנות את התודעה
לשנות את התודעה
לשנות את התודעה
(צילום: shutterstock)

הדבר הבא שאבקש מכן לעשות הוא להישיר מבט ולהסתכל עמוק פנימה, כי רק משם יגיע השינוי. אין חדש תחת השמש ומה שהיה הוא שיהיה. בדיוק כפי שאמר קהלת, הכל כאן שחזור על שחזור. התפאורה והאנשים אולי משתנים לאורך השנים, אבל הסיפור חוזר על עצמו באופן מדויק ומייאש משהו. אבל היי, אולי תסתכלו על זה אחרת? העובדה שזה אותו סיפור שחוזר על עצמו דווקא מקלה עלינו את עבודת החקירה וההכרות עם עצמנו. מספיק להתבונן על מערכת היחסים האחרונה ולהוסיף לה את זו שלפניה ואת זו שלפניה-לפניה, והנה קיבלתן כאן תבנית מרהיבה שחוזרת על עצמה בגאונות מעוררות השראה.
זה יכול להיות פחד מאינטימיות וקירבה, חשש לאבד את החופש, קושי עם מחויבות, או כמו רבים ורבות מאתנו, חרדת נטישה. משהו יושב שם שמונע מכן את האהבה שבתמונה, וזה ממש לא סותר את העובדה שאתן באמת רוצות אותה. פחדים לא מודעים אינם חשופים להכרתנו. כך שבעוד אנחנו מכוונות לדבר אחד, הם עושים את הכל כדי להרחיק אותנו ממושא חלומותינו, ודואגים להשאיר אותנו "מוגנות" באזור הנוחות שלנו.

לחשוף את הלא מודע

יש לא מעט שיטות מעולות לעבוד ולגלות את היושב בלא מודע, החל ממדיטציות, התמקדות, היפנוזה ואפילו טיפול פסיכולוגי קלאסי על הספה. בתפישת המטאיזם, אבן הדרך המשמעותית ביותר היא חקירה פנימית, עצמאית. יש לנו מודלים פשוטים שבאמצעותם כל בר דעת המבקש את חקר האמת יכול בדקות ספורות ומתוך חוויה משחקית להגיע לשורש החבוי.
ולעת עתה, מספיק שתתבוננו בתחושות שעולות בכן כשאתן חושבות בשניים. אולי זה נעים לכן, ואולי זה לא? אולי זה מפחיד, מאיים או מלחיץ? תוך כדי דמיון, לצד התחושות המגניבות, יתחילו לעלות בכן גם תחושות מכווצות. אלו אמורות לרמוז על הפחדים שלכן. הייתי מציעה לכם לקחת מחברת ולהקדיש אותה לנושא הזה. לכתוב כל מה שעולה ברוחכן. אל תצנזרו את פלט המחשבות, כתבו גם את החלומות והתשוקות, וגם את הפחדים וההסתייגויות.
ברגע שתחלצו את הפחד מהלא מודע ותהפכו אותו למודע, תוכלו לעבוד אתו ומכאן להתחיל לצעוד בדרך להחזרת גורלכן לידיכן. איך אומר קארל יונג? "עד שלא תהפוך את תת המודע למודע, הוא ינהל את חייך ואתה תקרא לזה גורל". אז זהו, שגם הגורל שלנו נמצא בקופסה השחורה שבנבכי תודעתנו, והיכרות עמוקה עם כל החומרים הנסתרים והאפלים שלנו היא הדרך היחידה לנהל את התוכנה ואת תסריט חיינו.
נסו ליהנות מהדרך, ומה שלא יהיה, זכרו שאין מקום לייאוש בעולם. הכל עומד להתהפך לטובה, אם רק תעשו את הבחירה, תתרגלו חקירה, ותתחילו להחזיק את התמונה הזוגית בעקביות ובאמונה.