(עריכת וידיאו: רותם יעקובוב, צילום: נוויל האריס)

היי שלי, יש לי בן זוג ומתברר שאנחנו אוהבים דברים לגמרי שונים במיטה. אני אוהבת סקס איטי ועדין, עם יחס אוהב, ובן הזוג שלי הפוך ממני - הוא לא רוצה משחק מקדים, מעדיף סקס מהיר ואינטנסיבי ולא אוהב להביע הרבה רגשות. איך מגשרים על הפערים הללו במיטה?
העדפות מיניות שונות במיטה הן נושא שכיח למדי. מדי פעם פונים אליי זוגות עם קונפליקט בעקבות פערים כאלו. הקונפליקט לרוב מתחיל בתום תקופת ההתאהבות, שבה הכול מרגיש יותר עוצמתי ומרגש, אך לעיתים הפערים נוצרים במשך הזמן, כי הצרכים וההעדפות המיניות שלנו כל הזמן משתנים. כמו כל נושא מהותי בזוגיות, כאשר יש פערים חשוב להבין מה הפערים הללו מסמלים ואיך להתנהל כדי לשמור על זוגיות יציבה.
אז קודם כל, חשוב לי לומר שזה טבעי. אתם אנשים שונים וזה הגיוני שיהיו לכם העדפות שונות – כמו בחיים גם במיטה. נראה כי בן הזוג שלך נהנה מסקס הממוקד יותר בביצוע או בהגעה לאורגזמה, ואת ממוקדת בחיבור הנפשי הנלווה לחיבור הפיזי. לא ציינת אם יש לך תחושה של חוסר בהבעת רגשות גם בזוגיות או רק במיטה.

1 צפייה בגלריה
לאנשים יש העדפות שונות, בחיים כמו גם במיטה
לאנשים יש העדפות שונות, בחיים כמו גם במיטה
לאנשים יש העדפות שונות, בחיים כמו גם במיטה
(צילום: Shutterstock)

כדי להבין את גודל הפער בין זוגות במיטה, אני בדרך כלל שואלת את הזוג שמגיע אליי מהי המשמעות של סקס עבורם? או - מדוע הם מקיימים יחסי מין? כמובן שאין כאן תשובה נכונה או לא נכונה. המטרה היא להבין את עומק הפער, וגם להבין את התפיסות של כל אחד ואחת מהם לגבי המיניות שלהם. לדוגמה, אולי עבורך סקס ללא הבעת רגשות יוצר תחושה של ריחוק או אפילו סטוץ, בזמן שבן זוגך רואה בכך קירבה.
במחקר שנערך בנושא מצאו 237 סיבות שבגללם אנשים מקיימים יחסי מין, אבל לי נראה שקיימות אפילו יותר. הסיבות הללו כוללות: הורדת לחץ, הנאה, שיפור וגיוון החוויות המיניות, הגברת הערך העצמי או מניעת בגידה פוטנציאלית.
במקרה של פערים וכדי שחיי המין שלכם לא ייפגעו, חשוב לעצור ולדבר עם בן או בת הזוג על תחושותיכם לגבי הסקס שלכם. לאורך זמן, אם ממשיכים לקיים יחסי מין באופן שלא אוהבים או שלא עונה על הצרכים הפיזיים והרגשיים שלכם, המוטיבציה להיכנס למיטה עלולה להיפגע מאוד, וכך גם חיי המין והזוגיות בכלל.
על כן, אני ממליצה שתתחילו בשיחה כנה לגבי מה מענג אתכם או מה אתם אוהבים במיטה וגם מה חסר לכם, והסבירו את המשמעות של זה עבורכם. חשוב להתחיל ממה שאתם כן אוהבים ולהמשיך במה שאתם רוצים לחוות. שיחה זו מיועדת לא רק לפעילויות הנעשות במהלך הסקס או תנוחות, אלא גם ליחס שאתם אוהבים לקבל במהלך הסקס, ואלמנטים אחרים החשובים לכם כדי ליצור חוויה מענגת או מחברת.
אם קשה לכם להתחיל בשיחה כנה, תוכלו לעשות זאת באופן משחקי. למשל, אתם יכולים ליצור לעצמכם תפריט מיני, ממש כמו שיש במסעדה, שבו כל אחד יכתוב אילו אלמנטים חשוב לו שיהיו במנה הראשונה, העיקרית ובקינוח. לאחר מכן, החליפו ביניכם את התפריטים ותשאלו את הפרטנר מה הוא או היא היו מזמינים. לא לשכוח להשאיר מקום להערות. כלומר, לתאר איך אני אוהבת את המנה שלי, ולהדגיש את היחס שהיית רוצה לקבל עם כל מנה.
בהצלחה!