היי שלי, האם מותר לקיים יחסי מין עם חדירה במהלך ההיריון, והאם מסוכן לחוות אורגזמה?
תקופת ההיריון בהחלט יכולה להיות תקופה מאתגרת מבחינה מינית, והיא מביאה איתה גם לא מעט שאלות לגבי החשק המיני, התחושות וכמובן האורגזמה. אומנם התחושות משתנות מאישה אחת לשנייה, אבל סקס במהלך ההיריון הוא בהחלט נושא שצריך לדבר עליו. מוכנות?
החשק המיני שלנו מושפע מגורמים רבים ביניהם: הורמונים, מצב נפשי, דימוי גוף וטיב הזוגיות. בתקופת ההיריון ניתן להבחין כי כל האלמנטים שציינתי מקבלים תפנית - אנו רגישות קצת יותר מהרגיל וכמעט כל שבוע משהו משתנה בגוף שלנו או מרגיש אחרת, דבר המשפיע על תחושת הנוחות או אי-הנוחות שלנו עם הגוף.
יחד עם זאת, נשים רבות מדווחות כי החשק המיני שלהן עלה במהלך ההיריון, כנראה כתוצאה מההורמונים ותנועת זרימת הדם שעשויים להגביר את הדחף והחשק. כך או כך, אם ההיריון תקין, ואתן לא בשמירה או בסיכון, אין סיבה שלא תיהנו מפעילות מינית. כמובן שבמידה ויש חשש או היריון בסיכון, חשוב להתייעץ לפני כן עם הרופא המטפל.

2 צפייה בגלריה
זוג סקסי בצילומי היריון
זוג סקסי בצילומי היריון
"יש נשים שחוות עלייה בחשק המיני בזמן ההיריון"
(צילום: Shutterstock)

הקץ לחששות

סקס במהלך ההיריון יכול להיות מאוד מענג ולהדק את החיבור הרגשי והפיזי שלכם עם בן הזוג. כשאני אומרת סקס, חשוב לי להדגיש שסקס לא מחייב חדירה. הדגשתי זאת כי אני מודעת לעובדה שנשים וגברים לא תמיד חשים בנוח עם אקט של חדירה במהלך תקופת ההיריון. אחד החששות הנפוצים ששמעתי מזוגות רבים בקליניקה הוא שאיבר המין של הגבר יגע בעובר, או שהעובר לא יהיה מוגן מפני זיהומים.
פרופסור ליאור לבנשטיין, גניקולוג מומחה, מסביר כי חששות אלו אינם מציאותיים, כיוון שצוואר הרחם סגור ועל כן מגן על העובר מפני אפשרות של זיהומים, וגם כי איבר המין של הגבר לא ממש יכול לחדור מעבר לנרתיק, כך שהוא לעולם לא יגיע לעובר. ואם אתם עדיין לא מרגישים בנוח, מסיבות כאלו או אחרות, אז כמו שציינתי, אתם יכולים להיות פעילים מינית גם ללא חדירה.
האורגזמה הנשית היא נושא נוסף שמעלה חששות, ואני בהחלט מבינה מהיכן החשש מגיע. אחרי הכול, ברגע האורגזמה יש התכווצויות קצובות בנרתיק וברחם. גם כאן פרופ׳ לבנשטיין מרגיע ואומר כי אין מה לחשוש כיוון שהאורגזמה לא פוגעת בהיריון.

2 צפייה בגלריה
זוג סקסי בצילומי היריון
זוג סקסי בצילומי היריון
"זכרו שסקס לא מחייב חדירה"
(צילום: Shutterstock)

אגב, לעיתים בתקופת ההיריון לא יהיה לאישה חשק מיני או רצון לקיים יחסי מין, ולעיתים גם לגבר יהיה פחות נוח לקיים יחסי מין בתקופה הזאת. אני יודעת שזה יכול להוביל לתחושה של בהלה, בעיקר בעקבות ההבנה כי אולי לא תהיה לכם מיניות לתקופת זמן ארוכה, וזה עלול להרגיש כאיום על הזוגיות.
אז קודם כל, כדאי לדעת שזה נורמלי, ויותר מזה, כל זוג במהלך השנים עשוי לחוות תקופה שבה תתקיים פחות פעילות מינית. זה קורה, ולא רק בגלל ההיריון. לפעמים זה קורה בעקבות חוסר זמן ולעיתים בעקבות בעיות בריאותיות. אני פה כדי להגיד לכם לא להיבהל ולהזכיר שיש עוד הרבה אלמנטים ששומרים על זוגיות יציבה ויוצרים תחושה טובה, כמו קרבה רגשית ותקשורת, הבעת אהבה ותמיכה, חברות וגם מגע וחום.
לכן, בתקופות כאלו חשוב לשמור על האלמנטים אלו, וברגע שיתאפשר לכם לקיים יחסי מין גם יהיה לכם קל יותר להחזיר את הקרבה המינית.
בהצלחה!