(תסריט: לורי שטטמאור, צילום: שמוליק דודפור, בימוי:אלי סגל, מפיקה: עומר חימאווי, עריכת וידיאו, אפטר ואפקטים: שי שבתאי)
הפעם בא לנו ללמד אתכם תרגיל טנטרה פשוט אבל אפקטיבי במיוחד. טנטרה היא דרך חיים שפירושה: "התרחבות התודעה". היא מדברת הרבה על להיות בנוכחות, ברגע, בכאן ועכשיו. כמובן שלהיות בנוכחות זה משהו שקל מאוד להגיד אך קשה יותר לתפעול, ועל כן אנחנו מקווים שהתרגיל שהכנו לכם יעזור לכם קצת להיכנס למקום הזה.
מדובר בתרגיל שמאוד מומלץ לעשות לפני מעשה האהבה ואפילו בתוך מעשה האהבה עצמו. כמה דקות ממנו ביום - וחיי המין שלכם ישתדרגו בטירוף, כך ששווה לנסות! מוכנים?

1. שבו זה מול זו

אפשר בישיבה מזרחית, אך אם לא נוח מצאו לכם תנוחה אחרת. ההנחייה היא לא לגעת זה בזו, ולהיות במרחק נוח לשניכם, שאינו רחוק מדי ואינו קרוב מדי.
כעת, הסתכלו האחד לשנייה בעיניים למשך 5 דקות ברציפות. נסו כמה שפחות למצמץ. אם עולה קושי, תמיד אפשר לעצום את העיניים ולחזור כשמוכנים. תוך כדי המבט בעיניים נסו לנשום יחד, ועשו זאת לאט-לאט. שימו לב לגוף שלכם ולתחושות, לרגשות, לנשימה וגם בו זמנית לבן/ת הזוג.

2 צפייה בגלריה
איתי שבו וטל רומן
איתי שבו וטל רומן
איתי שבו וטל רומן. הכוח המרפא של המבט העמוק בעיניים
(צילום: מתוך הווידיאו)

2. תרגלו נוכחות אוהבת

תוך כדי המבט הרצוף, חשבו על כמה שאתם אוהבים את בן/ת הזוג שלכם, ונסו להקרין זאת החוצה דרך המבט. תנו לאהבה להתפשט בכל הגוף ולחזק אתכם. שימו לב אילו חלקים בגוף שלכם מורגשים יותר, ועשו זאת למשך חמש דקות נוספות.

3. עם יד על הלב

הניחו יד על הלב של בן/ת הזוג, ונסו לנשום אל תוך היד שמונחת לכם על החזה נשימות מלאות וארוכות. תנו לרגש שנבנה להתרחב ולהתפשט אל בית החזה ואל שאר הגוף, וגם את פעולת הנשימות הזאת עשו למשך חמש דקות.
"בזמן שאתם עם היד על הלב של הצד השני, תוך הקפדה על מבט עמוק אל תוך העיניים, שתפו זה את זו באהבה שלכם – ספרו לצד השני מה אתם הכי אוהבים בו או בה, ובאילו אופנים הוא או היא גורמים לכם לחוש אהבה וביטחון"

4. ספרו לו או לה על האהבה שלכם

בזמן שאתם עם היד על הלב של הצד השני, תוך הקפדה על מבט עמוק אל תוך העיניים, שתפו זה את זו באהבה שלכם – ספרו לצד השני מה אתם הכי אוהבים בו או בה, ובאילו אופנים הוא או היא גורמים לכם לחוש אהבה וביטחון.
בזמן שצד אחד מדבר, על הצד המתבונן לתת למילים האוהבות להיכנס פנימה אל תוך הגוף שלו, לנשום את המילים החמות ולהכניס אותם לגוף.

2 צפייה בגלריה
איתי שבו וטל רומן
איתי שבו וטל רומן
איתי שבו וטל רומן. חשוב להנכיח את התחושות בגוף ולתת לתת-המודע להרגיש חזק יותר את החיבור
(צילום: מתוך הווידיאו)

5. חיבוק ללא מילים

כעת, חבקו האחד את השנייה חיבוק ארוך, אוהב ואינטימי, וארחיו הניחו את הראש על הכתף של הפרטנר. אנחנו רוצים לסיים כך את התרגיל כי עצם החיבוק, הקרבה הפיזית והנחת הראש, מאפשרים לגוף ולתת-המודע שלנו להרגיש חזק יותר את החיבור, הקרבה והאהבה שהבאנו והרגשנו לאורך התרגיל, ובכך לחזק ולהנכיח את התחושות הללו בגוף, כדי שהן יהיו יותר חזקות ונגישות לנו גם אחרי התרגיל. נסו וספרו לנו מה התרגיל הזה עשה לאינטימיות שלכם.
בהצלחה!
טל רומן - מנחה, מרצה ומלווה מבוגרים בנוער בתחום היחסים האינטימיים והמיניות הבריאה. בעלת הכשרה של פסיכותרפיה גופנית עם התמחות בטראומה בשיטות האקומי ואומניתרפיה.
איתי שבו - בוגר סדנאות וקורסים לטנטרה/יוגה-טנטרה מהמובילים בעולם. מלווה אישי ותומך בגברים, מעביר סדנאות, חוקר ולומד את עולם היחסים, הטנטרה, המיניות והריפוי.