הפעם בא לנו לספר לכם על מדיטציה אקטיבית מדהימה לזוגות שתוכלו לתרגל ביחד. המדיטציה נקראת: "מדיטציית לב האריה של אושו". זהו תרגול של שעה שמתחלק לשני חלקים: חצי שעה של פעילות אקטיבית וחצי שעה של שקט, ויעיל מאוד במקרים של כעסים ומתחים זוגיים. אז תארגנו לעצמכם מרחב שיתאים לתרגול הזה, ודעו כי תצטרכו גם רמקולים כי יש למדיטציה הזאת מוזיקה מיוחדת (הקליקו כאן כדי להאזין) שתלווה אתכם בכל שלב, ותסמן לכם מתי הגיע הזמן לעבור לשלב הבא. צפו בסרטון ההנחיה שנמצא בראש הכתבה.

שלב מספר 1: נשימה ובהייה

הכינו שני מזרנים וסדרו אותם האחד מול השני. שבו עליהם ודמיינו שאתם זוג אריות שכרגע רק מתבוננים בעיניים האחד של השני, כאילו שאתם מביטים על עצמכם במראה. בשלב זה רק נושמים ומרגיעים את הגוף.

שלב מספר 2: להזיז את הפנים

בשלב השני אנחנו מתחילים להזיז את כל שרירי הפנים שלנו כולל הלשון. תמתחו את הפנים, התעוותו כמה שאתם רק יכולים, התענגו על זה, אבל אל תשמיעו קולות עדיין. הפנים שלנו מבטאות חלק משמעותי ביותר של האנרגיה שלנו, שמשקף את הקשר שלנו עם דמויות אחרות בחיינו. הרבה פעמים אנחנו מסתירים את הרגשות שעולים בתוכנו, ולא מראים אותם דרך הפנים שלנו שנשארות קפואות וחסומות. שלב זה הוא הזדמנות מעולה להחזיר את האנרגיה לפנים שלכם.
2 צפייה בגלריה
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו. המדיטציה הזוגית הזאת תאפשר לכם לשחרר בצורה גופנית את כל המתחים הזוגיים שהצטברו
(צילום: מתוך הווידיאו)

שלב מספר 3: ביטוי יצירתי לרגשות

עכשיו התחילו להזיז את הזרועות ונסו לחקות את הבעותיו הפראיות של האריה. הביעו כעס, אהבה, שנאה, תוקפנות ורוך. הזרועות שלנו קשורות ללב ולביטוי היצירתי שלנו, אז תאפשרו להן לנוע עכשיו בחופשיות. מומלץ לערב בתנועה הזאת גם את הידיים וגם את הכתפיים. אבל חכו, גם בשלב הזה עדיין לא מוציאים קולות!

שלב מספר 4: תנו לצלילים לצאת

בשלב הזה אנחנו סוף-סוף מוזמנים להוציא קולות, יחד עם התנועות וההבעות האחרות שלנו. תנו לצלילים ולקולות לצאת מהבטן ולהגיע אל כל הגוף, דרך החזה, הגרון והפה. הרגישו את זה אפילו במרכז המין שלכם.

שלב מספר 5: לחגוג את החיים

כעת תוכלו לקום ולרקוד בכיף, בשובבות ובשחרור! הניעו את הרגליים ונסו לבעוט את כל הפחדים שנכלאו בגוף שלכם, את הפחד מהמוות ומהחיים עצמם. תחגגו את עצמכם ונסו להשתמש בכל הביטויים הגופניים שתרגלנו בשלבים הקודמים.
2 צפייה בגלריה
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו
איתי שבו וטל רומן. כשזוג הופך לאריות
(צילום: מתוך הווידיאו)

שלב מספר 6: לב אל לב

חבקו את עצמכם והרגישו איך הלב שלכם נפתח ומתחבר אל הפרטנר או הפרטנרית שלכם.

שלב מספר 7: בחזרה לנשימה

כעת נירגע, נחזור לשבת ונעצום את העיניים. נחזור אל הגוף שלנו ונתבונן על הנשימות שלנו כשהן נכנסות ויוצאות, פנימה והחוצה.

שלב מספר 8: הרגעת הגוף והנפש

אחרי שנרגענו בעזרת הנשימות, כל שנותר הוא לשכב על הגב ולהרגיע את הגוף ואת הנפש.
המדיטציה הזאת תעניק לזוגיות שלכם עוד דרכים להביע רגשות שלא תמיד קל להביע במילים, לשחרר מתחים וכעסים שהצטברו בצורה בריאה ומודעת, להביא עוד שחרור, פראיות ושובבות לקשר ולאינטימיות. המטרה היא שאחריה תוכלו להתקרב עוד יותר האחד לשני ברמה הרגשית, הגופנית והרוחנית.
בהצלחה!
טל רומן - מנחה, מרצה ומלווה מבוגרים בנוער בתחום היחסים האינטימיים והמיניות הבריאה. בעלת הכשרה של פסיכותרפיה גופנית עם התמחות בטראומה בשיטות האקומי ואומניתרפיה.
איתי שבו - בוגר סדנאות וקורסים לטנטרה/יוגה-טנטרה מהמובילים בעולם. מלווה אישי ותומך בגברים, מעביר סדנאות, חוקר ולומד את עולם היחסים, הטנטרה, המיניות והריפוי.
פורסם לראשונה: 09:46, 18.10.22