נועה הייתה המתנה שלי לגיל 40. הכרתי אותה יום אחרי שחגגתי את כניסתי לעשור החדש", נזכר משה פלא יום טוב (43) בהיכרות שלו עם נועה סרוסי. בזמן שהוא היה אז גרוש טרי ואב לשלושה, אחרי 15 שנות נישואים ועם קריירה כעורך דין, סרוסי הייתה רווקה, עוד לא בת 29, ללא ילדים ולא קריירה.
משה: "נפגשנו בסדנה להתפתחות אישית. שבועיים אחרי אותה סדנה הייתה לי הרצאה, ונועה במקרה הגיעה לכנס הזה. בסוף ההרצאה החלפנו טלפונים. מיד חשבתי לעצמי איזה מדליקה היא, וכשהתכתבנו ניסיתי לתאם איתה דייט".
"משה הציע לי לצאת איתו, אבל הייתי מאוד עסוקה ולא מצאתי יום שיכול להתאים", אומרת נועה. "הוא הציע את שישי בערב ואמרתי לו שאני לא יכולה שניפגש בשישי מפני שבשבת בבוקר יש לי תחרות גלישת סאפ. במקום לוותר, הוא אמר שהוא יגיע לשם כדי לעודד אותי. זה היה מאוד מפתיע, ובדיעבד גם מאוד מדויק מפני שהרבה חברים שלי שתכננו לבוא לא הגיעו. בסופו של דבר, רק משה היה שם לעודד אותי, ובזכותו יש לי תמונות מהתחרות".
"היא לקחה מקום ראשון בקבוצת גיל, ושני באופן כללי", מוסיף משה בגאווה.
נשמע כמו הדייט המושלם.
"זה רק היה תחילתו של הדייט, שהמשיך אחר כך לעוד תשע שעות".

5 צפייה בגלריה
נועה ומשה
נועה ומשה
נועה ומשה. תמך בה בתחרות הסאפ
(צילום: סלפי)

5 צפייה בגלריה
נועה ומשה
נועה ומשה
נועה ומשה. "יש למשה אנרגיה מדבקת"
(צילום: סלפי)

נועה, לא נלחצת מכך שמשה הופיע לתחרות?
"ברור שכן. גם ככה הייתה לי חרדת ביצוע, וזה היה מאוד מלחיץ ומביך, אבל זרמתי עם הרעיון שלו מפני שהוא היה מאוד נלהב. יש למשה אנרגיה מדבקת".
מה עשיתם אחרי התחרות?
"המשכנו להסתובב בטיילת של תל אביב, אחר כך הלכנו לחגוג את הניצחון במסעדה, משם חזרנו לים לכמה שעות עד השקיעה, ואז גם התנשקנו. היו לנו פרפרים בבטן והתרגשות. פשוט רצינו להיות ביחד".
"משה גרוש עם שלושה ילדים ומבוגר ממני ב-12 שנים. כל החבילה הזאת הייתה מאיימת ולא רגילה. החברים והמשפחה אמרו לי שזה תיק, שאני לא צריכה את זה ושמגיע לי יותר. הם שאלו מה יקרה כשארצה ילדים משלי"
איך הקשר שלכם התפתח מאז?
"אחרי הדייט הייתי חלוקה והיו לי הרבה ספקות", אומרת נועה. "משה גרוש עם שלושה ילדים ומבוגר ממני ב-12 שנים. כל החבילה הזאת הייתה מאיימת ולא רגילה, אז לקחתי את הזמן. החברות, החברים והמשפחה אמרו לי שזה תיק, שאני לא צריכה את זה ושמגיע לי יותר. הם שאלו בשביל מה לי להיכנס לזה, ומה יקרה כשארצה ילדים משלי. עברו חודשיים עד שהחלטנו שאנחנו מחויבים זה לזו".
למה חרף הספקות בכל זאת החלטת להמשיך בקשר עם משה? מה הכריע את הכף?
"משהו באנרגיה שלו מאוד משך אותי. יש לו התלהבות כזאת, הוא מאוד חי וצעיר מחשבתית. היום אני כבר לא זוכרת שיש בינינו פער גילים. זה נשמע כל כך זניח, ובדיעבד מצחיק שנתתי לזה כל כך הרבה משקל בהחלטה שלי".
משה: "שלושה חודשים אחרי שהיא בחרה בי באופן רשמי, הצעתי לה נישואים בפעם הראשונה".

5 צפייה בגלריה
נועה ומשה
נועה ומשה
"שלושה חודשים אחרי הדייט, הצעתי לה נישואים בפעם הראשונה". נועה ומשה
(צילום: סלפי)

וואו. למה כל כך מהר?
"היה לי ברור במיליון אחוז שנועה היא האישה שאני רוצה לחיות איתה, אז הצעתי לה נישואים בספונטניות".
נועה: "זה היה ביום ההולדת שלי, היינו במסיבת סילבסטר מוקדמת ומשם המשכנו למסעדה, שבה הוא הוריד טבעת שהייתה לו על האצבע והושיט לי אותה".
איך הגבת?
"שאלתי - מה אתה עושה? שב! לא! רגע! הייתי בפאניקה ונבוכה מאוד. לא ידעתי מה לעשות עם עצמי".
"בגלל זה הצעתי לה שוב ושוב נישואים", צוחק משה. "זה היה לי כבר ברור לאן אני רוצה שהקשר בינינו ילך, ואילו נועה עדיין הייתה צריכה להתבשל עם זה. כבר התחלתי לשאול אותה בכל מיני הזדמנויות - נו, את רוצה להתחתן איתי? בואי נתחתן כבר. זה היה סוג של בדיחה בינינו, כשברור לשנינו שאני רציני".
נועה: "למעשה, מהנקודה הזאת הוא הרגיש בנוח להציע לי נישואים כל שני וחמישי".
חמוד.
משה: "הפעם השנייה הייתה אחרי שהיינו כבר שנה ושלושה חודשים ביחד, על יאכטה ביוון, במפרץ פרוע ושקט עם ירח מדהים בשמיים. לזה היא כבר אמרה 'כן', אבל היא עדיין לא הייתה מרוצה מההצעה. בעיניה היה חסר משהו".
"התחלתי לשאול אותה בכל מיני הזדמנויות - נו, את רוצה להתחתן איתי? בואי נתחתן כבר. זה היה סוג של בדיחה בינינו, כשברור לשנינו שאני רציני"

מה היה חסר לך, נועה?
"היה חסר לי צילום של הרגע, וגם שמשה יכרע ברך, יגיש לי את הטבעת וישים לי אותה על האצבע. הייתה חסרה רשמיות".
משה: "אני זוכר שניהלנו שיחות שלמות על איך היא רוצה שתיראה ההצעה, ואז זה קרה בפעם השלישית. רציתי שהיא תהיה מאושרת מההצעה שלי. המיקום הפעם היה בספא של הוריה. עשינו מסאג', וכשהיא יצאה מהטיפול, חיכו לה החברות, ההורים וערמות של סושי ויין. זאת הייתה אמורה להיות הפתעה, אבל היא כבר הגיעה עם שמלה לבנה".
"הוא פתח קבוצת וואטסאפ, קרא לה 'אני מתארסת' והוסיף את כל החברות שלי ואת אמא שלי לקבוצה. יום אחד קפצה התראה בקבוצה, והוא אמר לי לא להסתכל", צוחקת נועה. "פה חשדתי".
משה, למה בכל זאת להתחתן? רצית עוד ילדים?
"בתחילת הקשר נועה תיאמה איתי ציפיות בצורה מאוד ברורה, ואמרה שהיא רוצה חתונה וילדים. הבנתי שאם אני ממשיך איתה, אני צריך לקחת את זה בחשבון. ברור שזאת לא הייתה החלטה קלה. תקופה ארוכה אחרי שאמרתי כן, עדיין ליוו אותי מחשבות שאולי אני לא צריך את זה. בסוף הבנתי שההתפתחות הזאת חשובה גם למערכת היחסים שלנו. אני זוכר שהבן שלי, שהיה אז בן 12, אמר לי שלנועה עוד לא היה טקס חתונה, ואם לא יהיה לה, היא תחייה בתחושת החמצה".
זה לא מובן מאליו להיכנס לקשר כזה אחרי שגידלת כבר שלושה ילדים.
"מתחילת הקשר הובילה אותי ההבנה שאני רוצה את נועה, ואם זה אומר להתחתן ולהביא ילד, אז כך נעשה. באיזשהו שלב, בעצמי הרגשתי שאני רוצה ילד עם האישה הזאת".

5 צפייה בגלריה
נועה ומשה
נועה ומשה
"מתחילת הקשר הבנתי שאני רוצה אותה". נועה ומשה
(צילום: סלפי)

אחרי שהתגרשת חיפשת בכלל זוגיות?
"אחרי הגירושים הייתה לי תקופה של התפרפרות שבה לא כיוונתי לקשר רציני, אבל במהות שלי אני כן מהגברים שמחפשים קשר ארוך, יציב וזוגי".
מה היה שונה בנועה?
"נועה הייתה מדליקה בעיניי מהרגע הראשון. היא נפש חופשיה, יש בה משהו מאוד משוחרר. אם היא יוצאת מהבית או טסה לחו"ל, אין לדעת מתי היא תחזור. בנוסף, יש בה הרבה דברים שחיפשתי - חיפשתי מישהי חמה ואוהבת שתקבל ותעטוף אותי. יצאתי קצת פצוע מהגירושים, ונועה הייתה שם בצורה הכי רכה, חמה ועוטפת שיש. לפני שנה וחצי, במבצע 'שומר חומות', נפל טיל על הבית של אמי והיא נהרגה במקום. הזוגיות עם נועה הייתה הבסיס היציב באותה תקופה ומקום להישען עליו".
אני ממש מצטערת לשמוע.
"תוסיפי לזה שיש לנו תקשורת מדהימה. אנחנו מדברים על הכול, על הדברים הכי שמחים ועל הדברים הכי מבאסים, והיא מדהימה עם הילדים שלי. היא גם מצליחה להכיל את העובדה שגרושתי עדיין חלק מהחיים שלי. מדהים בעיניי שיש בה את המקום הבוגר שמסוגל להיכנס לסיטואציה כזאת בעיניים פקוחות ולהיות פה".
נועה, איך את מצליחה לקבל את הקשר עם הגרושה בצורה כל כך טובה?
"זה לא היה קל, יש רגעים שזה עדיין לא קל. יש מישהי אחרת ברקע, שלעיתים אני מרגישה שהיא מאיימת בנוכחות שלה, אף על פי שאני יודעת שגם היא במערכת יחסים ושהאינטרס המשותף שלהם הוא אך ורק הדאגה והאהבה לילדים. מצד שני, אני רואה גם את ההשקעה ואת הרצון של משה להיות איתי ולהיות מרוכז בי ובילדים, כך שאני יודעת שאין לי תחרות, ושאלו רק סרטים שנשארו לי בראש ואט-אט דועכים".
איך היה המפגש עם הילדים של משה?
"פגשתי את הילדים אחרי ארבעה חודשים שהיינו ביחד. חשבנו על זה הרבה, על איך ואיפה זה יהיה, כדי שהמפגש לא יהיה מלחיץ ומפחיד מדי עבורי ולא עמוס מדי עבורם. בסוף יצאנו ליום כיף בקיר טיפוס. החיבור היה טוב והיה ממש כיף באותו היום, אבל מאז היו הרבה אתגרים עם הילדים. אני חושבת שעכשיו הקשר די התייצב".
מה היה מאתגר במיוחד?
משה: "כשעברנו לגור ביחד, שתי בנותיי הרגישו צורך להתחרות עם נועה על תשומת הלב שלי. בנוסף, ברגע שגרנו ביחד אמרתי לנועה, ובזה אני מבין שטעיתי, שהיא יכולה להתחיל להתנהג כמו הורה, כשלמעשה לא היו לה את הכלים או הניסיון להתמודד עם שלושה ילדים".
במה זה בא לידי ביטוי?
נועה: "למשל, משה אמר לי שאם משהו מפריע לי, שאומר את זה לילדים ישירות ושאני לא צריכה אותו בשביל זה. חשבתי שיש לי הרבה אחריות כלפי הילדים והשתדלתי לנסות לחנך אותם. זה לא היה נכון וזה לא עבד טוב. אני הרי לא אמא שלהם".
משה: "כשזיהינו שזה לא עובד, עצרנו רגע כדי לחשוב ולדבר. הבנתי שכפיתי עליה תפקיד שהיא לא הייתה מוכנה אליו. החלטתי להוריד ממנה את האחריות, ולתת לה להתקדם בקצב שלה. היום היא מייצרת זמן איכות איתם ביחד, הולכת איתם לסרט ולשופינג, וכך הקשר התחזק והעמיק".

"חששתי לעבור לבית עם שלושה ילדים, אבל קיבלתי את האתגר"

נועה: "עברנו לגור ביחד בתקופת הקורונה. הבנו שאנחנו לא יכולים להתראות זה עם זו על רקע הסגרים, וזה היה אחד המניעים לעשות את הצעד הזה. היינו אז בדיוק חצי שנה ביחד, ומאוד דאגתי ממעבר לבית עם שלושה ילדים. בסופו של דבר, קיבלתי על עצמי את האתגר. מאז כבר עברנו כמה פעמים והיום אנחנו גרים בראשון לציון".
איך הרגיש לך המעבר?
"הרגשתי שאני גרה בבית עם שלושה שותפים שצריך לסדר ולנקות אחריהם, וזה היה קשה מאוד. בנוסף, אחד האתגרים שנאלצתי להתמודד איתם היה הנושא של ילדים בחדר השינה. הדלת לחדר שלנו תמיד הייתה פתוחה, הילדים היו רגילים לקפוץ על המיטה וזה היה אחד מאזורי המשחק שלהם".
משה: "גרנו אז בדירת שלושה חדרים קטנה, ונועה אמרה שהיא רוצה חדר שינה ניטרלי מילדים ואילו לי דווקא היה מאוד נעים שהם נכנסים לחדר השינה, להיות איתם במיטה או לישון איתם. דיברנו על זה בינינו, והגענו להסכמה שחדר השינה יוקדש נטו לזוגיות שלנו".

5 צפייה בגלריה
נועה ומשה
נועה ומשה
נועה ומשה. היא רצתה שחדר השינה יוקדש לזוגיות שלהם בלבד
(צילום: סלפי)

זה יצר ביניכם חיכוכים?
"בוודאי. דיברנו המון, זיהינו מה לא עובד ותקשרנו את זה. מה שאני הבאתי איתי מהפרק הקודם לזוגיות הנוכחית זה את ההבנה שכל הזמן צריך להשקיע בזוגיות, וגם נועה שותפה להבנה הזאת. אז אנחנו משקיעים הרבה בקשר, יש לנו דייט שבועי שאנחנו מקפידים עליו, אנחנו כל הזמן עושים תיאום ציפיות ומתקשרים את מה שלא עובד.
"יש לנו הרבה מודעות עצמית ואנחנו מצליחים למשל לזהות מתי אנחנו חסרי סבלנות. גם אין לנו בעיה לומר שאנחנו לא יודעים מה הפתרון ולקחת איש מקצוע, ללכת לייעוץ חיצוני או לסדנאות. למשל, כשכל הנושא עם הילדים עלה, נועה רשמה אותנו לסדנה להורים מתבגרים".
"למדתי הרבה בעקבות גירושיי ובעיקר מנועה. למדתי שזה בסדר לי להיות פגיע לידה, שאני יכול להניח את הראש על הכתף שלה ולהיתמך על ידה, ולא להיות 'גבר-גבר' כל הזמן"
מקסים. זה משהו שהיה לך גם בנישואים הקודמים?
"לא, זה אחד מהלקחים שהפקתי אחרי נישואיי. במקביל התחלתי לעשות הרבה קורסים, כמו קורס מאמנים ואימון זוגי. רציתי לוודא שאני לא מביא את אותן טעויות מהפרק הראשון לשני. מהיום הראשון אמרנו לעצמנו שהזוגיות הזאת נועדה לחצות אתגרים. ידענו שלא יהיה קל, ובאמת היו לנו הרבה אתגרים.
"אחת התובנות שלי היום היא שאנחנו כבני אדם כל הזמן משתנים. אני מבין שאני משתנה, בת הזוג משתנה וגם הזוגיות עצמה. זה דורש מאיתנו כל הזמן לראות מה מתאים. למדתי הרבה בעקבות גירושיי ובעיקר מנועה. למדתי שאפשר ומותר לדבר על הכול, שזה בסדר לי להיות פגיע לידה, שאני יכול להניח את הראש על הכתף שלה ולהיתמך על ידה, ולא להיות 'גבר-גבר' כל הזמן. עוד דבר שלמדתי עליה שהיא מאוד רגישה ועדינה, ולכן אני חייב להיות עדין כשאני מתקשר איתה, גם אם אני מאוד כועס. היא לימדה אותי לתקשר בעדינות וברוך".
נועה, היו לך מערכות יחסים משמעותיות לפני משה?
"האמת היא שמערכת היחסים הארוכה ביותר שהייתה לי לפני משה הייתה בת שלושה חודשים. תמיד אמרתי שאני לא מצליחה למצוא קשר משמעותי ורציני. למעשה, למדנו ביחד את הדברים כי התמודדנו שנינו עם אתגרים שלא הכרנו קודם.
"לפני הקשר עם משה, לא ידעתי מה זה לשבת ולנהל שיחה. הייתי הופכת לדג ומנסה שהשיחה תעבור לידי או מעל הראש, היה לי קשה למצוא את המילים. הייתי מכבסת אותן בראש שלי בניסיון להבין איך אני תולה אותן בצורה הכי עדינה וקטנה, באופן לא פוגע ועם כמה שפחות מלל. עם הסבלנות של משה התחלתי להיפתח ולתקשר".
משה: "מערכת היחסים שלנו מאוד בטוחה. אין שאלה האם היא תתקיים או לא, ברור לנו שאנחנו ביחד, וזה מאפשר לנו לטעות, לדבר וללמוד דברים ביחד".
נועה, איך המשפחה שלך קיבלה את הקשר ביניכם?
"כמובן שבסוף קיבלתי את ברכת הדרך, אבל הדרך לקבלה, לאישור ולתמיכה לקחה זמן".
משה: "ההורים של נועה התנגדו בהתחלה לקשר ביננו. זה היה להם מוזר, והם שאלו למה היא צריכה גבר גרוש עם ילדים שמבוגר ממנה. הם דמיינו משהו אחר עבורה. בהמשך הפגשנו את שתי המשפחות, כולל הילדים שלי, ועשינו מפגש אפילו עם גרושתי. היה פה הרבה מה להכיל".
זה מדהים. מדוע להביא את גרושתך למפגש עם המשפחה של זוגתך השנייה?
"זה מפגש משפחתי והיא חלק מהמשפחה".