"הייתי רווקה תל אביבית בת 37 שחיה את החלום. השעה הייתה ארבע לפנות בוקר, ישבתי בדירה המהממת שלי בין הירקון לים, אחרי שבדיוק סגרתי עסקה מטורפת עם טוקיו. הייתי בשיא הקריירה. הסתכלתי על הכלבה שלי והיא הסתכלה עליי ופתאום - רגע מכונן. הבנתי שלמרות ההצלחה המטורפת, אני עדיין לבד. אני זוכרת את עצמי יוצאת החוצה לים, בוכה את נשמתי ומחליטה שזהו, מעכשיו אני מכוונת לזוגיות ומשפחה. מכוונת לחיים עצמם. זמן קצר אחר כך הכרתי את רפי".
עוד במדור הפרק-בתניקים:
כבר שמונה שנים שליבי מוסרי כהן (45) ובעלה רפי מוסרי (45) מאוהבים האחד בשני. יש להם שני ילדים משותפים, בנוסף לשני ילדיו של רפי מנישואיו הקודמים. "רווקות לא נותנות סיכוי לגברים בפרק ב", היא אומרת. "גם אני נאלצתי לעשות פירוק והרכבה מחדש של כל אותן תפיסות שליוו אותי במשך שנים. עד לאותו שלב מי חשבה בכלל לצאת עם גרושים? הייתי צריכה לאכול חצץ כדי להגיע לשלב הזה".

3 צפייה בגלריה
רפי וליבי
רפי וליבי
רפי וליבי
(צילום: Photoset)

ומה מאפיין את התפיסה שלך כיום?
"היום אני חושבת שהמזל שלנו הוא שהכרתי את רפי בפרק ב׳. אם הייתי מכירה אותו בפרק א׳ אני בטוחה שזה לא היה מצליח, למרות החיבור החזק בינינו".
מדוע?
"כי בפרק ב׳ אתה מגיע לקשר כבר ממקום אחר. אתה למוד ניסיון ויודע לבחור את המלחמות שלך. אתה יודע לראות את המהות ולהעריך את הדברים האמיתיים שמקבלים כמו בית חם והומור, וכבר אין לך ציפייה שהבן אדם השני יממש את כל משאלותיך. אגב, בתפיסה שלי גם אני פרק ב׳, כי כמה שנים לפני רפי הייתי בקשר שנמשך 11 שנים, אבל לא הסתיים בחתונה".
מה קרה שם?
"בגדול, אני רציתי קריירה והוא רצה ילדים, אבל את יודעת, זה תמיד הרבה יותר מורכב מזה".
איך את ורפי הכרתם?
"חברה טובה אמרה לי, 'את חייבת להכיר את השיפוצניק שלי', ואני עניתי לה, 'אין מצב! שיפוצניק?!', גם הייתי בתקופה שהחלטתי לעשות OFF מדייטים, אבל מכיוון שהיא התעקשה, אמרתי לה, 'עם יד על הלב, חתיך או לא חתיך?', וכשהיא אמרה שהוא שווה בטירוף, הסכמתי. ואז היא אמרה, 'אבל אני רק מזהירה אותך מראש, הוא מגיע עם מרצדס שחורה'. היא ידעה שאחרי עשור תל אביבי יש סיכוי שאפסול את זה על הסף".
ואיך הגבת?
"פחדתי שהוא יהיה ערס מה שנקרא, אבל אז הוא התקשר ועל השיחה הראשונה הכל היה נורא ברור ואותנטי. הוא אמר לי, 'תשמעי, את רווקה בת 37, אני גרוש פלוס שניים, כמה ילדים את רוצה?'. האמת הייתה על השולחן מההתחלה".
ומה ענית לו?
"אמרתי לו שאני רוצה שני ילדים לפחות, והוא ענה, 'סבבה, אבל קודם כל נראה אותך'", היא צוחקת.

3 צפייה בגלריה
רפי וליבי
רפי וליבי
רפי וליבי. "אמרתי לו שאני רוצה שני ילדים לפחות"
(צילום: אוסף משפחתי)

מה היה בדייט הראשון?
"כבר בשנייה הראשונה נדלקתי עליו בטירוף. גיליתי חתיך עם עיניים ירוקות, מהמם, גבר. תמיד חיפשתי מישהו עם יותר טסטוסטרון ממני, וסוף-סוף מישהו ענה לגמרי על הקריטריון. לקחתי אותו לאיזה בר בשוק הפשפשים ביפו ביום חמישי בערב, שמו אותנו בפינה על המדרכה, ואז הוא הסתכל עליי ואמר, ׳תגידי, זה הכי טוב שלך, עם כל התל-אביביות שלך?', ואז קמנו ונסענו למסעדה בשרית טובה, ובדייט הראשון ישבנו על סטייק".
רפי השיפוצניק, שהפך עם השנים לקבלן משגשג ולבעלים של חברת הבניה ׳פינישים׳, לא אוהב לדבר על רגשות, אך מדי פעם נעתר לבקשת אשתו לשתף פעולה עם הריאיון הזוגי הזה. "בגדול, סכמי את זה ככה: היא נדלקה עליי אש ומאז היא לא הלכה", הוא אומר וצוחק.
לא הרתיע אותך שהיא רווקה שרוצה עוד ילדים?
"אין לי הסבר מדעי לכך, אבל שני ילדים לא הספיקו לי", הוא אומר בכנות. "עוד לפני שהכרתי את ליבי רציתי עוד ילדים".
"אני חושבת שהוא גם לא סתם בחר רווקה", מוסיפה מוסרי-כהן, "כי ברגע שאתה בוחר רווקה, זה סימן שאתה רוצה עוד ילדים, אין פה שאלה בכלל".
מה אהבת בליבי?
"יש לה המון תלתלים וזה נורא משך אותי", הוא צוחק. "האמת שהיה קליק ממש על השניות הראשונות, וזה היה מדהים. לפני שראיתי אותה בניתי על אופציה ללילה חד-פעמי, אבל אחרי שנפגשנו זה היה פשוט בול. שקע לתקע. גם היום אני יכול להגיד שטוב לי לחזור כל יום הביתה. הייתי מוכן להתחתן איתה עוד פעם עכשיו".

3 צפייה בגלריה
רפי וליבי
רפי וליבי
"יש לה המון תלתלים וזה משך אותי"
(צילום: אוסף משפחתי)

מה מאפיין את הזוגיות שלכם?
"יש בזוגיות שלנו משהו אמיתי. אין בה פנטזיות מיותרות. הכל על השולחן, גלוי", אומרת ליבי וממשיכה, "שנינו גם באנו ממקום שאנחנו יודעים שצריך להשקיע ולעבוד בשביל שמשהו יהיה טוב. שאי אפשר לייצר יחסים על הדרך".
איך החלטתם להתחתן?
"חודשיים-שלושה אחרי שהכרנו כבר נכנסתי להריון, אבל התחתנו רק לפני שלוש שנים. רפי בגדול לא רצה עוד פעם להתחתן וגם עבורי זה לא היה אישיו, אבל יום אחד נסעתי עם סבתא שלי בת ה-85 לירושלים, והיא אמרה לי שהיא הגשימה כמעט את כל החלומות שלה חוץ מלראות אותי מתחתנת. באותו רגע שלחתי לרפי סמס של 'מזל טוב! אנחנו מתחתנים', ושלושה חודשים אחרי זה התחתנו".
מקסים! איך יצרת איזון בין הזוגיות, המשפחה והקריירה?
"הכרתי את רפי אחרי שיא הקריירה שלי. הייתי מנהלת שיווק בתחום נורא תחרותי עם הרבה מאוד כסף, אבל בנקודה מסוימת הבנתי שאני מביאה המון כסף לאנשים שגם ככה יש להם כסף, והיה בזה משהו מפוספס. עם הזמן התרככתי בקטע טוב, והחלטתי לעבור לעמותות. היום אני גם עושה את השיווק לרפי. אנחנו תומכים האחד בקריירה של השני. בכלל, רפי הוא אדם מקורקע, שבונה דברים, יוצר תהליכים, רואה קדימה, מכוון מטרות והיום הוא קבלן רשום וסופר מצליח", היא מספרת בהתלהבות.
"אין לי ספק שתרמתי להתפתחות הזאת שלו, אבל הייתי עלולה לפספס את זה ולא לראות את הפוטנציאל אם הייתי פוסלת אותו רק בגלל הטייטל של השיפוצניק".
מה עזר לך להתעלם מהסטריאוטיפ ובכל זאת לתת לו צ'אנס?
"אני חושבת שזו בדיוק החוכמה הנשית הזאת שצריך לתפוס אותה בשלב מסוים של החיים ולהסתכל על מה שבאמת חשוב ולא על החארטה. פעם הייתי באה אל מישהו בדייט ומסתכלת לו על הספרים ועל הדיסקים, הייתי מסננת בחורים על זה שהם ימניים. רפי הגיע אליי אחרי ששחררתי את הציפיות שלי ואת כל האג'נדות שהיו לי, ואני יודעת היום שהוא נותן לי בדיוק את מה שהנשמה שלי צריכה. אני רואה רווקות שנתקעות בלופים של גבוה, נמוך, כן אקדמאי, לא אקדמאי - וחבל, כי זה פשוט לא רלוונטי! מצד שני, אני גם יודעת שנורא קשה לשחרר את הדברים האלה", היא אומרת.
מנהלים זוגיות בפרק ב' ורוצים להתראיין למדור? כתבו לנו