1 צפייה בגלריה
תמונת בני זוג
תמונת בני זוג
שיעור זוגי
(צילום: Shutterstock)

בכל מקום מדברים עכשיו על "היערכות לגל השני" - במקומות העבודה, בממשלה, בבתי הספר וכדומה. ההנהלה מתכנסת, מנתחת את האירוע שעבר ומנסחת נהלים למשבר עתידי, במטרה להגיע למשבר הבא מוכנים יותר ולשמור על "המשכיות עסקית", שתביא למקסימום תפוקה ומינימום פגיעה.
מכיוון שאני מאמינה שמערכות יחסים צריך ללמוד לנהל ובטח כשמדובר במערכת היחסים המורכבת ביותר שישנה - מערכת היחסים הזוגית, אני חושבת שחשוב מאוד גם כאן "לכנס את ההנהלה" (בני הזוג), ולנתח יחד את התקופה שעברתם במטרה להגיע לפעם הבאה, בין אם יהיה גל שני לקורונה או כל משבר אחר שהחיים יזמנו, מוכנים יותר ומנוסים מתמיד.
אני חושבת שהשיעור הגדול ביותר שהקורונה לימדה רבים מאיתנו הוא על כוחה של הבחירה. עד כמה הרגלים, מחשבות ופחדים הם בסופו של דבר עניין של בחירה. למדנו שגם אם מרוויחים פחות, גם כשאין מנקה, גם כששנינו עובדים מהבית ונמצאים עם הילדים 7\24, עדיין יש לנו איזה מרחב מסוים של אפשרויות בחירה כיצד להסתכל על הדברים.
פתאום ראינו שאפשר "להחליק" ולא להתעכב על כל משפט או הערה, לעצור שנייה ולחשוב אם לצעוק על הילדים או לצחוק ביחד איתם, להיות בלחץ וחרדה או לעשות עבודה עצמית כדי להיות כמה שיותר ברוגע ושלווה. כי כשבוחרים להיות בטוב, בעצם בוחרים להעניק את מלוא הכבוד ליחסים שלנו. בלי תירוצים, האשמות וציפיות.
אז בואו ניקח את זה ונעשה את זה גם ביום-יום, בשגרה, כאשר "יש לאן לברוח". כשיש משרד, חברים ובילויים. בואו נזכיר לעצמנו שכל העניין פה הוא בחירה. כי כשטוב לנו האחד עם השנייה ו"בסיס האם" שלנו חזק ויציב, הכול בחיים נראה יותר טוב. אז בואו נהיה מוכנים לגל השני או השלישי או לכל משבר שיגיע לפתחינו.
הקורונה בוודאות תיכנס לספרי ההיסטוריה (וההיסטריה) של העם והעולם, אך היא גם נכנסת לספר ההיסטוריה האישי והזוגי של כל אחד מאיתנו. כמה טוב יהיה אם נשכיל לקחת ממנה את השיעורים הגדולים שלמדנו ונוכל לחזור ולעלעל בפרקים ברגעי קושי ואתגר, ולהיזכר עד כמה בסופו של דבר הדברים הם בידיים שלנו ואנחנו בוחרים להיות חזקים, גמישים ולראות כמה הצלחנו לצמוח ולגדול מתוך המשבר.

מיכל שמש ענו היא מומחית לניהול מערכות יחסים וזוגיות