שנה חדשה, עשור חדש, כל הזמן יש בחירות בישראל, ואולי גם מלחמה עם איראן. מערכות הניקוז שוב קורסות בגלל סופת גשמים של שעה וחצי, ימין, שמאל, ביבי, גנץ, יאיר לפיד, נורא יקר, נמאס, כולם דוחפים, צועקים עליי, צופרים כמו משוגעים ואתם רק רוצים קצת שקט וחושבים יאללה, אולי נלך מכאן? אולי נעבור לאירופה ביחד? פשוט ניקח הכל ונעוף מכאן. אבל כל מיני חששות ותהיות וספקות עולים בזה אחר זה. האחד מהם הוא אתם, הזוגיות שלכם. מה יהיה איתה? היא תשרוד? זה יסתדר? אנחנו נאהב זה את זה גם בגולה? אז הנה, אני פותח את ליבי עבורכם ומצרף את המדריך הכי מלא לאיך לעבור ביחד לארץ חדשה ולשרוד כזוג שעדיין אוהב זה את זה. אחרי ארבע שנים בלונדון וזוגיות שעדיין פורחת ומלבלבת, אני חושב שאני יכול לעזור.

1. פחות זה יותר

רגע לפני שאתם עולים על המטוס, נסו לוודא שאתם זורקים כמה שיותר דברים שיש לכם ושאתם לא צריכים, ותזרקו אותם ביחד. תעברו ביחד על החפצים שלכם, חפצים אישיים וזוגיים, קחו רגע להיזכר, הרגישו לשנייה את הנוסטלגיה והשליכו הכל לפח. בקיצור, תתרוקנו ותפנו מקום כי אתם הולכים להתמלא מלא. אתם רוצים להרגיש קצת כאילו שנולדתם מחדש. העמיסו שקיות עם בגדים על טוסטוס קטן ותתרמו, תזרקו, מה שלא יהיה, שלא יהיה שלכם יותר. זה הולך להרגיש נפלא ואתם תרגישו הרבה יותר קלים.

2 צפייה בגלריה
מעין מדר
מעין מדר
מעין מדר וזוגתו. בלונדון הייאוש יותר נוח
(צילום: אוסף משפחתי)

2. תריבו כאילו אין מחר ואז תתפייסו ותתאהבו זה בזה

נסו להירגע ביחד. נסו לזכור שאתם עושים את זה ביחד ושזה מלחיץ ומפחיד ושאתם פוסעים לתוך לא נודע שאף אחד מכם לא יודע מה הולך לקרות בו. נסו לתמוך האחד בשנייה. להיות קשובים לפחדים, לחששות. ובטיסה שלכם ללונדון, כשאתם בדיוק רואים את האי מתחת ואחד מכם מעלה איזה חשש שלוחץ לשני בנקודה ממש רגישה, תריבו, תריבו כאילו אין מחר. תאמינו לי, זה יעשה לכם רק טוב.

3. להילחץ ביחד

כשאתם מחפשים דירה וחושבים "אלוהים ישמור, זה יקר ואנחנו לא הולכים להרוויח כל כך הרבה, מה עשינו? אנחנו נצליח לעמוד בזה"? תבינו שבאמת נורא יקר ושזה יהיה מלחיץ אבל לפחות תילחצו ביחד. תהיו בפאניקה מוחלטת, תוודאו שאתם שוכרים דירה שאתם ממש אוהבים גם אם היא מעל התקציב שלכם (כי אם להיות עני, לפחות שיהיה נעים בבית).

4. לתפוס טיסה קטנה לפריז

נצלו עד תום את העובדה שאתם במרחק נסיעה ממש קטן מכל מדינה שבא לכם עליה באירופה. חודשים ספורים אחרי המעבר, קחו טיסה לאיטליה שתעלה לכם בערך כמו ארוחת צהריים סטנדרטית בתל-אביב. כמה חודשים אחרי, אם אתם בלונדון, קחו רכבת ללב פריז, סתם ככה לכמה ימים, ותתפנקו על קרואסונים מדהימים. אחר כך, בחורף, אולי בסוף השנה האזרחית, טוסו לספרד, סתם כי אפשר וכי זה ממש זול והרבה פחות קר שם. ותמשיכו ככה, לטייל מלא כמו אירופאים מערביים ופריבילגים ממוצעים. זה יהיה לכם כל כך כיף.

5. פארק לייף

מהר ככול האפשר מצאו בית קפה שאתם ממש אוהבים. עדיף אחד בשכונה שלכם. כזה שתלכו אליו שוב ושוב. ותלכו לכל פארק שיש לכם בשכונה ותחשבו ותאמרו אחד לשני, "וואו, אין כזה בישראל. איזו איכות חיים". בהמשך תלמדו שפארקים הם תחליף לא רע לים, בעיקר אם תשרדו עד הקיץ.
2 צפייה בגלריה
מעין מדר
מעין מדר
הבת נולדה כבר בלונדון. מעין, זוגתו והילדה
(צילום: אוסף משפחתי)

6. להתאהב בנוסטלגיה

בדקו היכן מוכרים מוצרי מזון מישראל. כי גם אם מעולם לא אהבתם במבה, אחת לכמה זמן אתם פתאום כל כך תיהנו לשבת ולאכול במבה, או מילקי, או שקדי מרק. אז תחפשו את החנות הזאת שמוכרת אותם, וסעו, קחו אוטובוס, גם אם זה ייקח לכם שעה להגיע לשם. אל תתעצלו. ההנאה שבנוסטלגיה שווה את זה.

7. לבד עם עצמי

ועכשיו ברצינות, תדאגו שיהיה לכם גם זמן לבד, לעצמכם. תעבדו קשה אם צריך כדי למצוא חיים חברתיים שאינם כוללים תמיד רק את בן או בת הזוג. תמצאו משהו שאתם אוהבים לעשות שהוא שלכם, שהוא כמעט רק שלכם. אל תהיו רק זוג כל הזמן. תהיו עצמאיים כמו שהייתם בישראל.

8. תמיד תהיו תיירים

אתם כנראה הולכים לעבור לעיר שהיא הרבה יותר גדולה ועשירה ומגוונת מכל עיר בישראל. ייקח לכם המון זמן לכסות את כולה. אל תפסיקו לטייל, לשוטט, ללכת לאיבוד ביחד. להתרגש ביחד מכל הדברים החדשים שאתם מגלים. עם פערי התרבות שכל כמה זמן יהיו מבאסים לאללה, תתבאסו יחד, תרגישו ביחד לא שייכים, שאתם לא מבינים, תגידו אחד לשני, "בישראל זה לא היה קורה", תסתכלו על הכל בשחור לבן עד שמישהו מכם יזכיר לשני שלא הכל שחור לבן ושזה ממש נפלא.

9. ישראלים בדרך

אם אתם רבים ברחוב, ברכבת התחתית או בכל מקום ציבורי אחר ואתם חושבים לעצמכם, לא נורא, לפחות אף אחד בקרון לא יכול להבין שאנחנו רבים על משהו דבילי כמו למה אני תמיד זורק את הגרביים שלי ליד דלת הכניסה, תזכרו שבאמת בכל פינה יש ישראלים. אנחנו איכשהו תמיד שם, לשמוע, להבין וכמובן להגיב ולתת עצה.
בקיצור, לכו על זה. זה יהיה נהדר לזוגיות שלכם. תבנו לעצמכם עולם רק משלכם. תהיה לכם הרפתקה רק משלכם והזוגיות שלכם תלמד לגדול ולהתפתח. ואם יתמזל מזלכם, אולי כמונו אפילו תקימו משפחה מעבר לים ולבת שלכם, כשהיא תדבר אנגלית, יהיה מבטא בריטי אמיתי. ומה יותר נפלא מזה?