3 צפייה בגלריה
ליגד גרנית פורת
ליגד גרנית פורת
ליגד גרנית פורת
(צילום: סליה בן אריה)

זה נגמר. נפרדתם ואת כואבת ממש. המחשבה שהוא בדיוק מעלה עוד תמונה לסטורי ועף על החיים שלו, בזמן שאת בוכה את עצמך לדעת כבר ימים ולילות, יכולה להרוג. אומרים שרק הזמן יכול לרפא לב שבור, ויש בזה משהו, כי ככל שהזמן עובר את מתחזקת, מקבלת פרספקטיבה ובמקום מסוים גם מתרגלת לכאב הזה עד שלאט-לאט הוא נמוג. את חוזרת להשקיע בחיים שלך ומתחילה להתאושש. אבל יש עוד כמה דברים קטנים שאפשר לעשות, והם קריטיים לא פחות לתהליך הריפוי. דברים קטנים שרוב הנשים שמגיעות אליי שוכחות.
בהרצאתו המהממת בטד, גיא וינש מדבר על ריפוי לב שבור כתהליך המקביל לגמילה מסם, כשהסם הוא האהוב שלנו, או יותר נכון, התחושה שהאהוב שלנו גרם לנו להרגיש. ההקבלה הזו לגמילה מהתמכרות היא הבסיס להבנה של כל הטיפים שלי כאן. כי בפרידה כמו בגמילה, אין חצי עבודה. זה הכל או כלום. המוח צריך להתרגל לחיים ללא החומר (האקס שלנו, במקרה זה) וגמילה לרוב תיעשה בבת אחת, על כל המשתמע.
תהליך הגמילה לא יגרום לך בשלב הראשון לכאוב פחות, אבל הוא כן יעזור לך לא לכאוב יותר. ובשלב הראשון של הפרידה, המטרה העיקרית בעבודה שלי עם נשים היא לוודא שהן לא ייכנסו עכשיו למעגלי הרס עצמי שיוסיפו כאב נוסף על הסבל שהן גם ככה חשות. זה משהו אחד לכאוב את הפרידה אבל זה משהו אחר לגרום לעצמך לכאוב יותר. לזה אני כבר לא מוכנה.
מה זה מעגל הרס עצמי? זה להסתכל על ההודעות שלו בוואטסאפ, לעבור על התמונות, לשמוע הודעות קוליות, להריח את החולצה שהוא שכח, להיכנס לו לסטורי (דרך חברה זה גם נחשב. שתדעי) וכן הלאה. מה שאני מציעה זה לעבור לנוהל עבודה בזמן חירום ולמצב שאני אוהבת לכנות: "המגרסה". איך עושים את זה?

1. לחסום מהוואטסאפ

את מוחקת את הטלפון שלו וחוסמת אותו, כדי שלא תשבי כל היום ותגוללי שיחות וואטסאפ ותאזיני להודעות הקוליות שלו. הרי אין לזה מטרה וזה רק מכאיב יותר.

2. להיפטר מהתמונות

מחקי את תמונותיו או שתשלחי לחברה שתשמור, אם זה כל כך חשוב לך. באשר אלייך - ההמלצה היא שתמחקי אותן מהטלפון, מהענן וכן, גם מהמחשב. בגמילה כמו בגמילה, עושים ניקוי יסודי.

3. את עושה לו אנפרנד

כן יקירתי! לא רק אנפולו באינסטוש, גם אנפרנד בפייס! למה? כדי שלא תתפתי, וכדי שלא תכנסי לראות "רק קצת". את מפחדת שזה ייראה ילדותי? למי אכפת? אתם לא ביחד ואת צריכה לעשות כל מה שאפשר למען ההחלמה שלך. זה לא עניין של אגו או להעניש אותו, ממש לא. זה עניין של גמילה מהתמכרות שעושה לך רע.

3 צפייה בגלריה
נסיון פישינג גם באינסטגרם
נסיון פישינג גם באינסטגרם
את לא צריכה לעקוב אחריו יותר באינסטגרם. למה לך?
(אילוסטרציה: Shutterstock)

זה גם לא משנה מה הוא יחשוב עליך אחרי שתעשי את הצעדים האלה. אם הוא ויתר עליך או על הקשר, האם את באמת צריכה לראות אותו במדיה החברתית? האם את צריכה לשחק את המשחק של "הנה אני עם ביקיני בים, עושה חיים ולא חושבת עליך בכלל". נו, באמת. הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות כדי לעורר את סקרנותו זה לא להיות נראית. תאמיני לי שזה עובד.
אבל רגע, במקום להתעסק בו ובמה שהוא חושב עכשיו, תתעסקי בך ובאיך את תומכת בעצמך. אגלה לך סוד, אם הוא ירצה לחזור אלייך, זה לא יעצור בעדו אם את לא עוקבת אחריו באינסטגרם או חברה שלו בפייס. נשבעת.

4. לנקות את המרחב

את חייבת לנקות את המרחב האישי שלך מהחפצים שלו, מזיכרונות ומדברים שקשורים אליו. תשלחי חברה משותפת שתעביר לו את החפצים. אל תלכי במטרה לייצר אינטראקציה. זה יכאב לך יותר אם תקבלי שוב דחייה. לא חבל?

3 צפייה בגלריה
התעסקתי בעצמך עכשיו. את באבל ותני לעצמך זמן להחלים
התעסקתי בעצמך עכשיו. את באבל ותני לעצמך זמן להחלים
התעסקתי בעצמך עכשיו. את באבל ותני לעצמך זמן להחלים
(קרדיט: Shutterstock)

5. ניקוי אנרגטי ותמיכה

אם את מטופלת אנרגטית תבקשי ניתוק כבלים אנרגטיים ממנו (המטפל/ת ידעו מה לעשות). ובכלל, זה הזמן הנכון להיתמך על ידי כל מי שיכול לעזור לך לצאת מזה. טיפול, חברים, ספורט, תחביב חדש ואפילו גיחה לחו"ל אם אפשר (מומלץ!).


6. מרחק זמני

אם יש לכם חברים משותפים, זה זמן קצת לקחת מרחק כדי שאינפורמציה חדשה עליו לא תגיע אליך וסתם תעשה לך רע. חבר טוב יבין ויכבד זאת ואם לא, את לא צריכה אותו בחייך.
לסיכום, אני לא אומרת לך להדחיק את הכאב, אני לא אומרת לך להתעלם. להפך, זה בדיוק הזמן לכאוב. אני אומרת, תהיי בכאב, תשהי בו ותכבדי אותו. תתאבלי כמה ואיך שצריך, אבל אל תסבי לעצמך עוד סבל וכאב. זה קשה בטירוף, אבל את תעברי את זה ואחר כך תגיע ההקלה.
האם כאבך יעלם אם תעשי את כל הנ"ל? בוודאות לא. אבל את גם לא תוסיפי לעצמך עוד כאב על הכאב שגם ככה קיים, וזה כבר המון בשלב הראשוני של הפרידה. תנסי תראי.
בהצלחה!

ליגד גרנית פורת היא מדריכת חיים, מאמנת אישית ומטפלת אנרגטית בנשימה מעגלית-ריברסינג