5 צפייה בגלריה
לירון וליאור
לירון וליאור
לירון וליאור. הדייט הראשון הוגדר כ"דייט מהגיהינום"
(צילום: אלבום משפחתי)

את הדייט הראשון שלהם לירון מעוז (37) וליאור חאיק (38) מכנים "דייט מהגיהינום". היא רצתה בר בדרום תל-אביב והוא התעקש על בית קפה בשרונה. כשהיא הזמינה למברוסקו, הוא אמר שהוא לא שותה אלכוהול, וכשביקשה שישב לצידה, הוא גרר את הכיסא, התיישב מולה ואמר בווייב של ראיון עבודה, "ספרי לי על התחביבים שלך". "לא ידעתי לאן עוד הדייט הזה יידרדר", היא נזכרת בחיוך, "אבל אז יצאנו לכיוון האוטו, וינשוף, עורב או ווטאבר חירבן לי על הראש, והרס לי את הפן".
אוי לא. ואז מה קרה?
"חיפשנו שירותים כדי שאוכל לנקות את השיער, וכשיצאנו משם משהו בהתנהגות של ליאור השתנה", היא משחזרת וליאור מוסיף, "אני מודה שלא הייתי מאה אחוז אני בדייט הזה. הרגשתי חוסר ביטחון ולא הצלחתי להתנהל בטבעיות, אבל אז שטפתי פנים וזה עשה לי ריסטרט, כאילו כיביתי את המחשב והדלקתי אותו מחדש. כשיצאתי משם, ראיתי את לירון עם הגב אליי, התקרבתי אליה וחיבקתי אותה מאחור. מרגע שהשתחררתי הכל התחיל פתאום לזרום, הלכנו יד ביד ואפילו התנשקנו באוטו".
"זה היה טוויסט בעלילה שאחריו ליאור חזר להיות הבחור המגניב מההתכתבויות במסנג'ר", מתערבת לירון, ומוסיפה: "זה שטחי אבל מתבקש להגיד שכבר בדייט הראשון לא יכולתי שלא להבחין שהוא נראה הרבה יותר טוב במציאות מאשר בתמונות. אני זוכרת שנכנסתי לאוטו ואמרתי לעצמי, וואו, איזה חתיך, תשלטי בהתלהבות שלך".
שנה ושלושה חודשים חלפו, ולירון, שהייתה קשורה מאוד לחיי הלילה של תל-אביב, הסכימה לארוז מזוודות וניצלה את תקופת הקורונה כדי לעבור עם בנה בן השבע לגור עם ליאור בנס-ציונה.
לא היה לך קשה לעזוב את החיים של תל-אביב לטובת החיים הפרובינציאליים?
"בסוף גם אני נולדתי וגדלתי במוצקין, בואי", היא אומרת משועשעת, "אבל נכון שזו לא הייתה החלטה שנלקחה מעכשיו לעכשיו. ליאור אמר לי, 'את תראי שזו תהיה ההחלטה הכי טובה שתעשי בחיים שלך', והוא צדק. החיים המגניבים של תל-אביב לא בורחים לשום מקום, וכשאני רוצה, אני נוסעת 20 דקות ונפגשת עם חברים שלי. בסוף החיים שלך זה לא המקום שבו אתה נמצא, אלא האנשים שבשבילם אתה מגיע".
כשאני שואלת אותם אם הם מתכוונים להתחתן, ליאור מיד עונה שכן ומוסיף, "שנינו מרגישים שאנחנו צריכים חוויה מתקנת". מה אתם רוצים לתקן? אני מקשה. "אני הייתי בזוגיות ארוכה של 12 שנים, מתוכן שש שנות נישואים", אומר ליאור. "עד שהתחתנו הקשר עוד היה בסדר, אבל אחרי החתונה ראיתי שהשנים עוברות והקשר לא מתפתח לשום מקום. הפכנו לשותפים לדירה".
איפה הייתה האחריות שלך להתנהלות בקשר?
"סירבתי להכיר בחוסר ההתאמה שהיה בינינו", הוא מודה. "האינסטינקט הראשוני שלי היה לא להתגרש, ולהיאבק על מה שכבר קיים. מאוד רציתי ילדים ומשפחה, אבל גם כשראיתי שזה לא הולך לכיוון הזה, לא היה לי את האומץ לשחרר והמשכתי להיאחז בקשר. במשך ארבע או חמש שנים חשבתי על גירושים ולא עשיתי זאת".
מדוע?
"בגלל כל מיני חששות. פחד ממה שההורים יגידו, מה שהסביבה תגיד, איך יסתכלו על זה שרק התחתנתי וכבר אני מתגרש. אמא שלי נפטרה במהלך הנישואים שלי וזה הקשה עליי לעשות את הצעד, כי המשמעות הייתה להיפרד משתי הנשים הדומיננטיות בחיי. אז משכתי ומשכתי עד שהגעתי למצב שכבר לא יכולתי להסתכל על עצמי במראה".
דיברת עם מישהו חיצוני על התחושות שלך באותה תקופה? פסיכולוג או מטפל זוגי?
"לא. שמרתי את זה לעצמי, ולמרות שהמשפחה שלי תומכת ושיתופית והכי קל לדבר איתם, התביישתי ונכנסתי למצב שאני מגדיר אותו כ'מצב טיסה'. התמקדתי בעבודה שלי והדחקתי".
5 צפייה בגלריה
לירון וליאור
לירון וליאור
ליאור התלבט רבות בנוגע לגירושים וגרר את זה
(צילום: אלבום משפחתי)

5 צפייה בגלריה
לירון וליאור
לירון וליאור
"שנינו מרגישים שאנחנו צריכים חוויה מתקנת"
(צילום: אלבום משפחתי)

"חשדתי שהוא מנסה להתחיל איתי, אבל לא הייתי בטוחה"

כשליאור וגרושתו החליטו להיפרד, הם עשו זאת בהסכמה ובשיתוף פעולה, וליאור שנכנס מיד לסצנת הדייטים, הבחין יום אחד בחברת פייסבוק, שאותה לא הכיר, כשהיא מעלה רצף של תמונות מחופשתה באילת עם בנה. "עבדתי על המחשב, הפייסבוק היה פתוח וראיתי שמישהי העלתה תמונה מאילת עם הבן שלה. עוברות שתי דקות והיא עוד פעם מעלה תמונה ועוד שתי דקות והיא שוב מעלה. אמרתי לעצמי, מה נסגר עם הבחורה הזאת? זה הטריף אותי וכתבתי לה במסנג'ר, 'את בחופש. תשחררי קצת מהפייסבוק', והוספתי סמיילי".
מה בדיוק הפריע לך?
"זה לא הסתדר עם האופי שלי. אם אני הייתי בחופשה לא הייתי מעלה כל שתי דקות תמונה בשביל להראות לאנשים כמה אני נהנה".
כפי שניחשתם, הבחורה עם התמונות הייתה לירון. "אמרתי לעצמי, מי כותב לי ככה? זה כמו אמא שלי שמתאים לה להגיד, 'די לירוני, מה את כל הזמן מעלה תמונות?' אבל במקום לכעוס זה גרם לי לחייך. חשדתי שהוא מנסה להתחיל איתי, אבל לא הייתי בטוחה", היא משתפת.
באותה תקופה, היא הייתה מושקעת במערכת יחסים אחרת, אבל לא הצליחה להתאפק וענתה לליאור שהיא מעריכה את דאגתו. הוא מצידו בדק שהיא לא נעלבה ואמר שישמח להכיר, עד שהבין שזה לא רלוונטי והקשר נותק. חודש לאחר מכן, כשמערכת היחסים שלה הסתיימה, לירון כתבה לו והשניים נפגשו.
"ליאור ישר אמר לי שהוא פרוד ועדיין לא גרוש. זה הלחיץ אותי", היא מודה. "בתור אחת שחייתה בעולם הגרושים-גרושות כבר שלוש שנים, כשגבר אומר לך שהוא עוד מעט מתגרש וזה לא רשמי, את סקפטית. אז הספק קינן בי בגלל טראומות שסחבתי מקשרים אחרים".
"תמיד חשבתי שאחרי שמתגרשים צריך לנקות את הראש, וחששתי שליאור יצטרך עוד זמן כדי לעכל דברים עם עצמו", היא מוסיפה. "גם תמיד ראיתי את עצמי מהעיניים של אנשים אחרים, וחששתי ממה שהמשפחה והחברים שלו יגידו על זה שהוא רק נפרד וכבר נכנס לקשר עם גרושה פלוס ילד. הרי הסטטוס שלי זה לא יחסי הציבור הכי טובים. זה לא כמו להגיד, 'הכרתי מישהי בת 28 שרק סיימה אוניברסיטה'".
אז מה עשית?
"הייתה לי שאלת דיל-ברייקר שאותה שאלתי את כל הבחורים שאיתם יצאתי – 'איך אתה עם זה שיש לי ילד?'"
ומה הייתה התשובה של ליאור?
"הוא אמר, 'אין לי בעיה, כל עוד את מוכנה לעשות לי עוד שלושה ילדים'".
ליאור, זה זורק אותי לתמונות בפייסבוק של לירון והבן שלה. יכול להיות שדווקא העובדה שהיא אמא לילד משכה אותך?
"כן, יכול להיות שבתת-מודע זה השפיע עליי שיש כאן אמא וילד. אני מאוד משפחתי ואוהב ילדים. זה משהו שתמיד שאפתי אליו".

5 צפייה בגלריה
לירון וליאור
לירון וליאור
"במציאות הוא נראה טוב יותר מבתמונות"
(צילום: אלבום משפחתי)

5 צפייה בגלריה
לירון וליאור
לירון וליאור
"לא הייתי עצמי בדייט הראשון שלנו"
(צילום: אלבום משפחתי)

מה אתה יכול לספר על תחילת הקשר שלך עם הבן של לירון?
"אם את שואלת אם היו לי חששות, אז התשובה היא כן. אני חושב שאם לא היו לי, זה היה מוזר. הלכתי אל הלא נודע, לא הכרתי את הילד ולא ידעתי איך הוא יהיה איתי. אולי הוא לא יקבל אותי? אולי הוא לא יבוא לי טוב?"
ומה קרה במציאות?
"המציאות הפתיעה אותי ברמה שקשה לתאר. היה חיבור מטורף בינינו. זה הלך ונבנה עם הזמן, אבל הוא קיבל אותי ואני קיבלתי אותו. אנחנו עושים כל כך הרבה דברים יחד, אם זה בריכה, משחקי כדורסל, לראות סרטים. אני מרגיש שאני מעצב אותו. רק אתמול בבילוי הוא אמר, 'וואי, אנחנו משפחה, איזה כיף לנו'. בסוף זה לא באמת משנה אם הוא הבן הביולוגי שלי או לא, בסופו של דבר ניצב מולך ילד שאתה נקשר אליו והוא נקשר אליך".
"יש משהו טבעי שקורה מעצם זה שאנחנו גרים יחד", מוסיפה לירון. "החינוך הוא חינוך משותף והכללים הם הכללים של הבית. גם המעבר לנס ציונה לדירה של ליאור היה משהו שהבן שלי ביקש, יזם ודחף אליו. זה היה מבחינתי המצפן".
ואיך המשפחה שלך קיבלה את זה, ליאור?
"כולם פרגנו ואמרו לי ללכת עם הלב. המשפחה שלי פתוחה ובלי דעות קדומות, למרות שאנחנו עירקים", הוא צוחק. "הרי הייתי כבר נשוי למישהי רווקה בלי ילדים וזה לא הוביל לשום מקום, כך שכולם מבינים שזה לא הסטטוס שמגדיר את התוצאה, אלא הבן אדם".
מה אתם חושבים על הטענה שבפרק ב' אנחנו משחזרים את אותן בחירות וחוזרים על אותן טעויות?
"בפרק ב' לא חוזרים על אותן טעויות, אלא דווקא מטפלים בטעויות", אומר ליאור. "הקשר שלנו מההתחלה היה אינטנסיבי. בדייט השני הייתה לנו שיחת נפש של שש שעות, במהלכה גם אמרתי ללירון שאני אוהב אותה".
וואו. איך ידעת כל כך מהר?
"הרגשתי את זה בחיבור, בתגובות שלה למה שאני אומר, באיך שהיא חיבקה אותי כשדמעתי. אני מאמין שאמא שלי שלחה לי את לירון. היא גם מזכירה לי אותה בחום ובכל מה שהיא מרעיפה".
מרגש. לירון איך הגבת להצהרת האהבה של ליאור?
"זה היה מרגש ואינטימי, חייכתי וצחקתי, הרגשתי ערב רב של רגשות. הבן אדם ישב אצלי בסלון, לא היה בינינו שום דבר מיני, ובאמצע שיחת נפש שבמהלכה הוא מספר לי על אמא שלו ודומע, הוא אמר שהוא אוהב אותי. למחרת סיפרתי את זה לחברות שלי וחלק אמרו לי, 'לא יכול להיות, הוא סתם מערבב אותך'. זה היה לא נעים לשמוע ויכול היה בקלות לערער אותי, אבל בחרתי להקשיב ללב".
מה המסר שלכם לאנשים שמחפשים אהבה בפרק ב'?
"בסופו של דבר, דברים קורים במקום ובזמן המתאים", אומר ליאור, ולירון מוסיפה: "המסר שלי הוא יגעת ומצאת – תאמין. לא להיכנע לתכתיבים ולמוסכמות חברתיות ותמיד להיות נאמן לעצמך. אף פעם לא הייתי בנויה למשחקים, וכנראה בגלל זה התקשיתי בעולם הזה של הגרושים-גרושות, עד שהגיע הבן אדם שהסגנון שלי כן התאים לו".