5 צפייה בגלריה
חלי ועומר
חלי ועומר
חלי ועומר
(צילום: אוסף פרטי)

אם חשבתם שלהתחיל זוגיות חדשה בקורונה זה קשה, תחשבו שנית. מסתבר שיש בינינו אנשים שהמציאות הנוכחית לא רק חייכה אליהם, היא גם הצליחה להוציא מהם יצירתיות מעוררת השראה. "אני טיפוס שבדרך כלל נלחץ מדייטים ראשונים. כשאני יושב בבית קפה אני לא באמת מצליח לדבר, להקשיב ולהרגיש קרבה.
"הקורונה דחפה אותי להציע להיפגש בטבע, ומכיוון שזה הדבר שהכי זורם וטבעי לי, מפלס הלחץ שלי ירד והרגשתי לראשונה בחיי נוח לשבת בבליינד-דייט", מספר עומר תלמי (40), שהדייט הראשון שלו עם חלי פרדיאן (41) נערך בשעת ערב מאוחרת על חוף הים של ראשון לציון.
"הבאתי מחצלת, יין אדום, גבינות טעימות ופק״ל קפה כדי להכין לנו תה צמחים", הוא משחזר בהתלהבות, ומוסיף שהדייט השני כבר כלל אוהל, ביקור במעיינות ופיקניק ליד באר בדרום הארץ. "לקחתי אותה עם הג'יפ שלי דרך השטח לבאר שם-טוב. הבאר הייתה מלאה מכל החורף הטוב שהיה, ושוב עשינו פיקניק אבל עם סושי. גם נכנסנו לשחות למרות שהמים היו קפואים".

עכבר העיר, עכבר הכפר

אין ספק שזוגיות הקורונה של השניים הוציאה מהם פרץ יצירתיות בלתי נלאה והרבה כיף, אבל ההתחלה דווקא לא הייתה קלה. "הכרנו באפליקציה ואחרי כמה שיחות בזום קבענו להיפגש, אבל אז – בום, סגר", נזכרת חלי. "לא ידענו מה לעשות כי אנחנו גרים במרחק של שעה נסיעה זה מזו, והייתה תחושה של חוסר תוחלת, ופתאום גם עומר נעלם".
מה זאת אומרת נעלם?
"ממצב שהוא היה שולח לי בוקר טוב כל יום והיינו מדברים, פתאום הוא הפסיק", היא מספרת. "כתבתי לו שאם לא מתאים לו בגלל כל הבלגן והסגר, אז סבבה, אני מבינה והכול טוב. הוא ענה, 'לא. מה פתאום. אני אתקשר בערב', ואז הוא שוב נעלם. לא התקשר יותר".
מה יש לך להגיד להגנתך, עומר?
"זאת הייתה תקופה כזאת שבדיוק סיימתי מערכת יחסים שלא הייתה בריאה לי ויצאתי ממנה עם מועקה. אחרי זה הוציאו אותי לחל"ת וגם הגיע הסגר, כך שהרגשתי שאני לא יכול להתמודד עם זוגיות חדשה. אני לא יודע למה לא אמרתי והסברתי את עצמי במקום להיעלם, אבל היום, הודות לקשר עם חלי, למדתי יותר לתקשר דברים". "זה היה נראה לי הזוי", מספרת חלי את הצד שלה, "אבל מכיוון שבארבע השנים שאני גרושה כבר התרגלתי להזויים, דפדפתי את זה".
עוד סיפורי אהבה מפרק ב':

די מהר התחילה חלי לצאת עם מישהו אחר. "איתו דווקא כן הצלחתי להיפגש במהלך בסגר מכיוון שהוא הוגדר כעובד חיוני. היינו יושבים ומדברים על ספסל בגינה ציבורית, כי לא הכנסתי אותו הביתה".
ולמה הקשר הזה הסתיים?
"בהתחלה הוא עוד נראה מבטיח וחשבתי שפיצחנו את הנוסחה להתנהל בתוך זוגיות נורמלית בקורונה, אבל אז הוא חרטט אותי שהאקסית שלו התקשרה ושהוא רוצה לתת לה צ'אנס, ואמר שאם היינו נפגשים בזמן אחר, לא בסגר, אז בטוח היינו הופכים לזוג".
איך הגבת?
"הייתי בשוק ולא היה לי מצב רוח, אבל אחרי כמה ימים זה עבר לי, וכשראיתי איזשהו פוסט של עומר בפייסבוק, החלטתי לכתוב לו תגובה משעשעת", היא משתפת בחיוך.
דבר הוביל לדבר והשניים חזרו להתכתב בוואסטאפ, וכשעומר שאל אם היא מוכנה לתת הזדמנות שנייה לדייט שהשניים תכננו בזמנו אך מעולם לא יצא לפועל, היא ענתה בחיוב. "הוא התנצל ואמרתי לעצמי, או-קיי, אז הבן אדם עשה טעות פעם אחת, אני מוכנה לקבל את זה. אני לא חושבת שצריך להיות כאלה שיפוטיים והוא גם מאוד מצא בעיניי, אל תשכחי".
כשאני שואלת את חלי מה במיוחד מצא חן בעיניה בעומר, היא מודה שהיא הרגישה שהוא בן אדם אותנטי שלא בא "לחרטט" אותה. "בניגוד לחרטטנים שכותבים מגילות על עצמם, על מה הם מחפשים ומה הם צריכים ומה הם לא מחפשים ומה אסור שתהיי, עומר כתב פשוט ולעניין: 'מושבניק בנשמה'".
אז זה המשפט שהדליק אותך?
״קודם כול, אני נראית מושבניקית. בטעות נולדתי וגרתי כל חיי בעיר. אבל את יודעת מה ההבדל בין מושבניק לבין עירונית? כשאני יורדת לשטח, יש לי אולי שניים וחצי דברים. לעומר, לעומת זאת, יש הכול בג'יפ ותמיד אפשר לסמוך עליו", היא אומרת ועומר מוסיף בחיוך, "אנחנו עכבר העיר ועכבר הכפר".
5 צפייה בגלריה
חלי ועומר
חלי ועומר
חלי ועומר. "הוא גם מאוד מצא חן בעיניי, אל תשכחי"
(צילום: אוסף פרטי)

5 צפייה בגלריה
חלי ועומר
חלי ועומר
"זאת הפעם הראשונה שאני מרגיש שלם בתוך מערכת יחסים"
(צילום: אוסף פרטי)

5 צפייה בגלריה
חלי ועומר
חלי ועומר
"חלי סוחפת אותי ומעניקה לי אנרגיה"
(צילום: אוסף פרטי)

5 צפייה בגלריה
חלי ועומר
חלי ועומר
חלי ועומר. "לא צריך לתקן דבר שאינו שבור"
(צילום: אוסף פרטי)

בינתיים, למרות המשיכה לרומנטיות הכפרית, חלי לא ממהרת לעזוב את עיר מגוריה חולון לטובת החיים במושב. "אנחנו בדיוק בדיונים סביב הנושא הזה", אומר עומר ומוסיף, "כרגע טוב לנו ככה, אנחנו מסתדרים ואוהבים כמו שצריך ולא חושבים שצריך לתקן משהו שאינו שבור. זאת הפעם הראשונה שאני מרגיש שלם בתוך מערכת היחסים שלי, וזה הכול בזכות הכנות והפתיחות של חלי. במערכות יחסים אחרות הרגשתי שנגזלת ממני אנרגיה, ופה חלי סוחפת אותי אחריה וזה רק נותן לי אנרגיה".
"באופן כללי, אני בחור מאוד זוגי", הוא מודה. "אחרי שהתגרשתי, לפני ארבע שנים, הייתי בטוח שישר אמצא את המתאימה, אבל מסתבר שזה לא עובד ככה ותמיד יש מה ללמוד. הייתה לי למשל זוגיות עם מישהי נורא ביקורתית, ובזכותה הבנתי שחשוב לי שבת הזוג שלי תהיה כתף תומכת, שאוכל לשפוך את הלב בפניה בלי שהיא ישר תשים לי מראה מול הפרצוף".
איך את חווית את התקופה של אחרי הגירושים, חלי?
"אחרי שנפרדתי מאבי בנותיי הגיעה אחת התקופות הטובות בחיי", היא אומרת בלי למצמץ. "הייתה לי אהבה גדולה ישר אחרי הפרידה שנמשכה שנתיים, אבל הקשר הסתיים. הוא היה גרוש טרי כמוני, אבל בניגוד אליי היו לו הרבה פחדים ממחויבות. בסוף נפרדתי ממנו בצער למרות שאהבתי אותו, כי הקשר איתו הפך אותי לאומללה".
כשאני שואלת אותה איך למרות שיברון הלב היא מדברת בהתלהבות על תקופת הגירושים, היא מסבירה שאחרי הרבה שנים, דברים שהיו כבויים בה יצאו סוף-סוף החוצה והיא הרגישה בחיים. "אחרי שהתגרשנו הכרתי הרבה חברות טובות ואנשים שנהיו קרובים לליבי. יצאתי וביליתי מלא, אבל זה נכון שחוויתי גם מערכות יחסים שלא הבשילו, דבר שבהחלט ייאש לפעמים".
מה עשית בשביל שתהיה לך זוגיות?
״עשיתי הכול! הייתי גם בטיפול פסיכולוגי פרטני, וגם בתהליך אימון למציאת זוגיות. גם כל הזמן יצאתי לדייטים ולמדתי מהם. היו תקופות של ייאוש, אבל היה לי חשוב לא להישאר בקשרים שלא נכונים לי, אז אימצתי גישה של להסתכל על כל דייט כעל מורה שמקרב אותי לזוגיות הנכונה שלי".
איזה מסר יש לכם לאנשים שרוצים להצליח בפרק ב'?
"צריך לשכפל את חלי", עונה עומר בעיניים מאוהבות, וחלי מוסיפה, "מומלץ להאמין שהאהבה קיימת אי שם בחוץ, ושאם אתה רוצה משהו באמת, אתה צריך למצוא את הדרך להגיע אליו".