6 צפייה בגלריה
גלי ואילון
גלי ואילון
גלי ואילון
(צילום: אלבום משפחתי)

"היינו בתחילת שנות ה-20 לחיינו ולא היו לנו ילדים, וכשעזבתי את הדירה, ויתרתי על הכול. כסף לא עניין אותי, לא רציתי ממנו כלום רק ללכת, אבל הוא לא הסכים שניפרד", נזכרת גלי כהן (50) במסע הייסורים שעברה כשביקשה לסיים את נישואיה הראשונים. "אחרי ניסיונות ושכנועים רבים אמרתי לו, 'תשמע, אני אלך ואעשה מה שאני רוצה עם הגט או בלעדיו. אתה זה שבטח תרצה להתחתן בעוד יומיים ואז תחפש אותי בסיבוב'".
מדוע הוא סרב לתת לך גט?
"הלב השבור שלו לא נתן לו", השיב אילון שגיא (53), בן זוגה של גלי ב-20 השנים האחרונות. "נכון, למרות שבסוף הוא הבין שחבל לו על הזמן ואפילו נפרדנו בטוב", מוסיפה גלי, "אבל אני אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאעבור עוד פעם בחיים את הדבר הזה שנקרא רבנות".


את יכולה להסביר מה עובר על אישה שרוצה גט ולא מקבלת אותו?
"זאת תחושה של חוסר אונים משווע. כל חיי הייתי פרא אדם כזאת, ותמיד ידעתי שאם אני רוצה משהו, אני קמה ועושה. פתאום אני תלויה במישהו אחר בשביל לקבל את החופש שלי. זה דבר בלתי נסבל מבחינה רגשית".

"התקשורת עם גלי ממלאת את חיי באושר"

כמעט עשור שלם העבירה גלי עד שפגשה את אילון. במהלך העשור הזה היו לה מספר לא מבוטל של מערכות יחסים, והיא כמעט ונישאה בשנית, אבל חודש בלבד לפני התאריך המיועד היא החליטה לבטל את החתונה, מאחר שהרגישה שזה לא זה.
יום אחד, נתקלה בפוסט פתוח ומרגש על זוגיות. אילון כתב את הפוסט הזה בבלוג שלו, זמן קצר לאחר שהתגרש. גלי הגיבה לו והשניים החלו להתכתב. אך בעוד שאילון התאהב בגלי כבר במהלך הצ'אט, היא שמרה על קור רוח. "בפעם הראשונה שנפגשנו למה שהוגדר כ'בליינד-דייט', הסמקתי, התרגשתי ואפילו נשמתי בכבדות, למרות שניסיתי לשמור על פאסון", מתאר אילון את פגישתם הראשונה. "אבל מכיוון שהטעם של גלי הוא בראד פיט, היא פחות התלהבה ממני".
"מה שחיבר אותי לאילון זה לא המראה, כי הוא לא הטיפוס שלי. אני גם חושבת שאם זה היה בליינד-דייט רגיל, לא הייתי נותנת לזה צ׳אנס, אך מכיוון שכבר הייתה ביננו היכרות מעמיקה מהשיחות, החלטתי להמשיך".
מה אהבת בשיחות איתו לפני שנפגשתם?
"את ההבנה שלו בהרבה מאוד נושאים. השיחה הראשונה שלנו בטלפון ארכה ארבע שעות, במהלכן עברנו מנושא לנושא. גם הייתה לו רגישות מאוד גבוהה. אני זוכרת שהשתעלתי במהלך השיחה כי זה היה בחורף, והוא כל הזמן דאג לי ואמר, 'אולי נעצור רגע ותעשי לך תה'".

6 צפייה בגלריה
גלי ואילון
גלי ואילון
"אהבתי את הידע והרגישות שלו"
(צילום: אלבום משפחתי)

6 צפייה בגלריה
גלי ואילון
גלי ואילון
גלי ואילון. "גלי ציפתה לבראד פיט"
(צילום: אלבום משפחתי)

6 צפייה בגלריה
גלי ואילון
גלי ואילון
"בפעם הראשונה שדיברנו התרגשתי"
(צילום: אלבום משפחתי)

אילון מה אהבת בגלי?
"אני חושב שהגירושים שלי יצרו אצלי תובנות לגבי איזו בת זוג אני רוצה וצריך. שאלתי את עצמי האם הדברים שחיפשתי בעבר בבנות זוג הם באמת הדברים שנכונים לי, והבנתי שלא. כשהכרתי את גלי, ראיתי שהיא שונה ב-180 מעלות מאשתי הראשונה. היא הפוכה לחלוטין. צריך גם להבין שלא הכרנו צעירים. היינו כבר בגילי ה-30 שלנו, וסחבנו לא מעט מטענים מהפרידות שעברנו, כי אצל שנינו הן היו קשות".
ממש חיפשת פרטנרית שתהיה הפוכה מבת הזוג הקודמת?
"התסריט של חיי הנישואים הראשונים שלי דומה לסיפור של 'הנזיר שמכר את הפרארי שלו'. מה שסנוור אותי אז בבת הזוג היה המראה החיצוני שלה, המעמד, הפרסטיג' והמיליה שבו היא הסתובבה. בדיעבד, חייתי בלה-לה-לנד, כי למרות שהחמיא לי שיש לי מישהי כזאת, חשתי ריקנות עד שבסוף החלטתי להתגרש. הקשר עם גלי, לעומת זאת, נולד מתוך שיח עמוק עוד לפני שבכלל ראיתי אותה כי הכרנו בצ'אט. מצאתי איתה הארה פנימית".
מה זה אומר?
"זה אומר שיש לי בת זוג שהתקשורת איתה ממלאת את חיי באושר, כי היא שותפה לשיחות, להרפתקאות ולכל מיני דברים עמוקים ומהותיים יותר בחיים".
גלי, מתי הבנת שאילון הוא האחד שלך?
"אני זוכרת שבתחילת הקשר לא הייתי סגורה אם אני רוצה להמשיך או לא, ואז קרה אסון התאומים. זו הייתה הנקודה שבה הבנתי שהוא האחד בשבילי. באסון הזה אנשים עם כסף ומעמד הלכו, ואמרתי לעצמי שאני צריכה בן אדם שבזמן כאוס אוכל לסמוך עליו. אילון הוא באמת אחד כזה שמסתדר בכל מצב".
למה את מתכוונת?
"הוא סוג של מקגייוור כזה. כשהכרנו הוא היה ג'יפאי וניסה להרשים אותי עם טיולי ארבע על ארבע בשטח, אבל אני אוהבת רק טיולים במלונות חמישה כוכבים. בכל זאת, פעם אחת התרציתי והצטרפתי אליו למדבר פארן. הוא הקים לנו אוהל גדול ויפה, ושם לי בפנים מזרן מתנפח וכרית ושמיכה כדי שארגיש בבית, בזמן שכולם מסביב ישנו על דרדרים וקוצים", היא נזכרת. "באמצע הלילה מישהו נחר לידנו והשתגעתי מזה, אז הוא הרים את כל האוהל עם המזרנים והשמיכות, והרחיק אותו למקום שאני לא אשמע את הנחירות של הבן אדם".

"ההתלבטות הייתה בין להביא לעולם ילד אחד או אפס"

בצד התחושה שיש על מי לסמוך, הסתבר שגלי ואילון גם חולקים ביניהם דמיון רב בכל הנוגע לאידיאולוגיה של צמצום ילודה בשל עוולות העולם ותחלואיו, תפיסת עולם שהתפתחה אצל כל אחד מהם בנפרד, עוד בילדות.
"ההתלבטות אצלי הייתה בין להביא לעולם ילד אחד או אפס", גלי מספרת. "אבל אז יצא שנכנסתי להיריון לא מתוכנן אחרי שעשיתי כבר שתי הפלות, ומכיוון שהייתי בת 34 אמרתי, הופה, אם אני מפילה עכשיו, ייתכן שלא אוכל להביא יותר ילדים לעולם, אז השארתי את העובר ונולדה לנו מיקה המקסימה, וכמובן שאנחנו שמחים על כך מאוד".
למה לא רציתם ילדים?
"כשאתה בורא חיים אתה זורק את האדם שנולד אל תוך מציאות שהוא לא בחר בה ושהוא ייאלץ להתמודד איתה עד סוף ימיו. זה לא פחות גרוע מלגזול חיים", מסביר אילון. "מאז שאני זוכר את עצמי הסתכלתי על העולם בצורה ביקורתית. אני יכול לשבת לראות חדשות ואם יש איזשהו אסון אני ישר בוכה. שנינו כאלה. אנחנו לא אסקפיסטיים, אנחנו אנשים שכל דבר שקורה מסביבם מאוד משפיע עליהם".
קשה לחיות ככה.
"כן. מאוד".
התפיסות הללו גם קשורות לבית שגדלת בו?
"גדלתי בבית שהיו בו תפיסות דומות, כן. שני ההורים שלי יתומים שהגיעו לעליית הנוער וזה השפיע. תמיד הייתי ילד זקן כזה, ששקוע בספרים וכל זמן חושב ומנתח דברים בראש".
"גם אני חשבתי כך מאז שהייתי קטנה", אומרת גלי. "אני בת להורים גרושים ומשפחתיות לא הייתה אצלנו, אבל זו לא הסיבה היחידה. תמיד הייתי שונה ובזמן שכל הילדים היו מבלים, אני התנדבתי במד"א. גם היה לי ברור שבבוא היום אאמץ ילד, ובאמת אילון ואני התחלנו תהליך של אימוץ. רצינו ילד גדול, שאף אחד לא רצה, וכבר נמצא עבורנו ילד מתאים, בן ארבע, אבל כשנודע שאין לנו תעודת נישואים, הפסיקו לנו את התהליך. זה היה אבסורד".
תהליך האימוץ שנגדע לבני הזוג בשל העובדה שאינם נשואים לא ריפה את ידיהם, ובהמשך הם הפכו למשפחה מארחת לילדה בת 16. "זו הילדה השנייה שלנו", אומרת גלי.

6 צפייה בגלריה
גלי ואילון
גלי ואילון
אילון וגלי. תהליך האימוץ נקטע בגלל שלא מיסדו את הקשר
(צילום: אלבום משפחתי)

6 צפייה בגלריה
גלי ואילון
גלי ואילון
"אם קורה אסון אני ישר בוכה. שנינו כאלה"
(צילום: אלבום משפחתי)

מה המסר שלכם לאנשים שרוצים להצליח בפרק ב'?
"המוטו שלנו הוא חיה ותן לחיות. לאילון למשל יש תחביב של רכיבת אופניים, הוא רוכב גם בשבתות ואני מעולם לא אמרתי לא אל תלך או אל תיסע. וגם אני – אם אני רוצה פתאום לטוס לחו"ל לשלושה ימים לבד או עם חברות, הוא מגבה אותי".
"מילא חברות, אבל היא גם טסה לאקס שלה בניו-יורק, ופרגנתי לה", מעיר אילון.
וואו. אתה יכול לפרט?
"אני חבר טוב של כל האקסים של גלי, ויש לה הרבה כאלה, ברוך השם. לפני כמה שנים היא רצתה לטוס לבקר אקס מיתולוגי שלה שגר בניו-יורק. מישהו אחר היה אולי מתבאס, אבל אני אמרתי, יאללה, תיסעי בכיף".
מאיפה הביטחון לפרגן לה נסיעה לניו-יורק אל האקס?
"תראי, אני אשקר אם אומר שבתחילת הקשר עם גלי לא היו לי חששות, אבל גלי תמיד אמרה שיש יש לי שתי ברירות - או לסמוך עליה שהכול יהיה בסדר, או לחיות באיזשהו לחץ ופחד שלא ישרתו שום מטרה של אף אחד מאיתנו, כי בסופו של דבר אם היא תרצה, היא תעשה. בדיוק כמו שהיא אמרה לגרוש שלה. בחישוב של רווח והפסד, בחרתי בגלי ועל הדרך גם עברתי התפתחות משל עצמי".
יש לכם סיפור אהבה מפרק ב' של החיים? כתבו לנו