7 צפייה בגלריה
רוני וניצן
רוני וניצן
רוני וניצן
(צילום: אלבום משפחתי)

"לפני הרבה שנים הייתי לבד בבית עם כל חמשת הילדים, שאז עוד היו קטנים יחסית, וחבר בא אליי. הוא ראה שאני לא רגוע ושאל למה אני כזה עצבני, אז עניתי לו: 'תראה, יש פה חמישה ילדים. זה לא שלי, אלה כן שלי, ושני האלה ששם גם כן שלי. עכשיו אתה מבין למה אני ככה?' הקלישאה שבה זוג מתחתן בפרק ב', עושה ילדים ואז האישה מתקשרת לגבר ואומרת לו, 'תגיע מיד הביתה! הילדים שלנו הולכים מכות', נכתבה עלינו", מספר ניצן ומיד מתפקע מצחוק.
כשהוא ורוני ארז הכירו, לפני 24 שנים, לה היה ילד בן שלוש ולניצן היו שני ילדים, האחד בן ארבע והשני בן שנה. "תוך חודש עברנו לגור יחד והבאנו עוד שני ילדים משותפים לעולם", אומרת רוני ומעידה שזה בהחלט לא היה פשוט. "ידענו שזה יהיה מורכב ובכל זאת לקחנו החלטה שעם כל הקושי של המשפחה המורכבת, הזוגיות שלנו תמיד תהיה במקום הראשון".
מה זה אומר מבחינתך לשים את הזוגיות במקום הראשון?
"זה אומר שבשמונה השנים הראשונות למשל, יצאנו רק לחופשות זוגיות בלי הילדים. לא יצאנו בכלל לחופשות משפחתיות. כל הסביבה והחברות שלי אמרו לנו, 'איזה אגואיסטים אתם, חושבים רק על עצמכם. נוסעים לכם לפה ולשם, ומה עם הילדים?'" נזכרת רוני, וניצן מוסיף: "אבל הלוגו שלנו היה שחופשה זה קודם כול מהילדים".
"כמובן שזה לא סותר את אהבתנו לילדים שלנו", רוני מסבירה. "לפני חצי שנה חגגתי יומולדת 51, וכל חמשת הילדים היו פה. היום הם כבר גדולים והבכור נשוי, אבל היה להם חשוב להגיד לנו באותו מעמד שמבחינתם, אנחנו מודל השראה לזוגיות טובה. זה משהו שאני מאוד גאה בו. יש הרבה נשים שברגע שהן הופכות לאימהות, האימהות תופסת את המקום הראשון אצלן, כשבן הזוג הוא הראשון להיפגע. לנו הייתה מההתחלה את ההבנה ובעקבותיה גם הבחירה לשים את הזוגיות ואת המיניות במקום הראשון, כי היה לנו ברור שאם לא נטפח את הקשר הזוגי, שום דבר לא יחזיק".
איך זה בא לידי ביטוי?
"כשהילדים היו קטנים, ואני מדברת איתך על גילאים פיציים, הרבה פעמים לקחתי בייביסיטר כדי שהיא תרד עם הילדים לגינה ותאפשר לי לנוח לפני הדייט עם ניצן. הוצאנו הרבה כספים על בייביסיטר, על צימרים זוגיים ועל חופשות בחו"ל - גם ארוכות, ואני מאמינה בכל ליבי שההחלטה הזאת היא ששמרה עלינו ותשמור עלינו כל חיינו".

7 צפייה בגלריה
רוני וניצן
רוני וניצן
"היה לנו ברור שהזוגיות היא במקום הראשון"
(צילום: אלבום משפחתי)

7 צפייה בגלריה
רוני וניצן
רוני וניצן
רוני וניצן. חופשות ארוכות ובייביסיטר לילדים
(צילום: אלבום משפחתי)

7 צפייה בגלריה
רוני וניצן
רוני וניצן
רוני וניצן. את החופשות הראשונות עשו לבד, בלי הילדים
(צילום: אלבום משפחתי)

7 צפייה בגלריה
רוני וניצן
רוני וניצן
"חברות שלי אמרו לנו, 'איזה אגואיסטים אתם. נוסעים לכם לפה ולשם, ומה עם הילדים?"
(צילום: אלבום משפחתי)

מה אפשר לכם להבין וליישם את מה שרוב הזוגות אולי מבינים אבל מתקשים ליישם?
"אני טיפוס מאוד מיני", מכריז ניצן ומוסיף: "אני יכול להגיד המון דברים טובים על גרושתי אבל לא בהקשר הזה, ולכן בסופו של דבר התגרשנו. היינו יחד מגיל 18 עד גיל 30, וכשנפרדנו היה לי ברור שבחיים החדשים שלי מכאן והלאה, המיניות תהיה הדבר הראשון והחשוב ביותר בכל מערכת יחסים שתהיה לי. ידעתי שאם זה יהיה, הכול יהיה - משפחה, ילדים, עבודה, פרנסה וקריירה. אבל קודם כול, מיניות".
ואיך אתה מדבר עם רוני על התובנה הזאת מיד בתחילת הקשר?
"בפעם הראשונה שנפגשנו אומנם לא דיברנו על זה באופן מוצהר, אבל היה משהו בצורה שבה רוני התבטאה ובתפיסה שלה לגבי מיניות, שגרם לי להבין שאנחנו באותו ראש". "בקיצור, הוא התפרץ לדלת פתוחה", אומרת רוני ושניהם צוחקים.
אתם יכולים לתת דוגמה?
"הפגישה הראשונה שלנו הייתה בליינד-דייט בבית קפה בהרצליה", נזכר ניצן. "זה היה בדצמבר. קור כלבים בחוץ ואני קופא מקור, נכנס לבית קפה כמו איזו כוסית כשאני עטוף במעיל עם כפפות, צעיף כרוך סביב הצוואר וכובע צמר. המקום מפוצץ באנשים, אבל תוך שנייה אני רואה מישהי עם חצאית מיני קצרה וחולצת בטן כאילו אנחנו באמצע אוגוסט. זאת רוני".
אומרים שבשלבים הראשונים של ההתאהבות נכתב חוזה פסיכולוגי סמוי. מה היה החוזה שלכם?
"אצלנו הנושא של המיניות והחשיבות שלה לא היו סמויים בכלל", אומרת רוני. "מההתחלה סגרנו לעצמנו ארבעה ערבים בשבוע ביומן, שבהם לא משנה מה אנחנו עוברים במהלך היום, בערב יש לנו דייט שמוקדש למיניות. אנחנו כבר 24 שנים יחד ואף פעם לא הפרנו את החוזה הזה".
"אני חייב להגיד שרוני אף פעם לא עומדת בחוזה ותמיד היא רוצה יותר", אומר ניצן ושניהם צוחקים. "רוני היא כמו זכיינית של חברת כבלים. חבילת הבסיס היא ארבעה ערוצים, כשהזכיינית שומרת לעצמה את האופציה לפתוח ערוץ נוסף מדי שבוע, ולפעמים בשבתות וחגים או כשנחה עליה הרוח, כל הערוצים פתוחים".
את תמיד היית ככה, רוני? או שזה משהו שהתפתח בזוגיות עם ניצן?
"בנישואים הראשונים שלי לא הצלחתי להגיע לרמת פתיחות וקרבה כמו שהגעתי עם ניצן, כי זה מצריך תקשורת עמוקה ובטוחה שלא הייתה לי קודם. אבל גם עם ניצן, ולמעשה עד לפני שנים בודדות, התקשיתי להגיע לאורגזמה. החשיבות של הדבק הזה בין גבר לאישה בזוגיות תמיד הייתה ברורה לי, אז נהניתי מכל המסביב, מהקרבה ומהאהבה, גם כאשר לא הצלחתי לגמור".
זה טוויסט מפתיע בעלילה.
"תמיד חקרתי והתעניינתי בנושא המיניות והיה לי ברור שיש פער בין המקום שאני נמצאת בו לבין המקום שאני יכולה להגיע אליו מבחינה מינית. הלכנו להמון סדנאות טנטרה, אבל לא הצלחתי להבין למה למרות שאני נותנת למיניות מקום של כבוד וביטוי רב בחיים שלי, הגוף שלי לא מצליח לחגוג את ההנאה שלו בקלות".

7 צפייה בגלריה
רוני וניצן
רוני וניצן
"בהתחלה התקשיתי להגיע לאורגזמה"
(צילום: אלבום משפחתי)

7 צפייה בגלריה
רוני וניצן
רוני וניצן
"הלכנו לסדנאות טנטרה"
(צילום: אלבום משפחתי)

ומה קרה לפני כמה שנים ששינה את המצב?
"לפני כמה שנים עברתי סדרה של ניתוחים בבטן ושלפוחית השתן שלי נפגעה. עברתי תהליך שיקום שבנוי על סדרת תרגילים עם מכשיר מסוים, ותוך כדי תרגול אני רואה שאני גומרת וגומרת וגומרת מתוך הוואגינה. הייתי בשוק, ואמרתי לניצן, 'וואי, עליתי פה על משהו'".
רוני, שהפכה במפתיע להיות מולטי-אורגזמית באמצע שנות ה-40 לחייה, החליטה לחקור את הנושא כדי להבין את המנגנון הפיזיולוגי שמאפשר לה לחוות את מה שלא חוותה מעולם. בהמשך היא אף עשתה הסבה מקצועית, הפכה למומחית אורגזמות והתחילה לחשוף את הסוד עם נשים אחרות. "כשרוני גילתה את זה, נכנסנו לקטע של טירוף. היינו עושים סקס שלוש פעמים ביום רק כדי להבין מה קורה פה", אומר ניצן. "יצאנו לחפש אתונות אבל מצאנו מלוכה".
מה המסר העיקרי שהייתם רוצים לתת לזוגות בפרק ב'?
"במבט לאחור, אני חושב שרוני הביאה איתה לקשר את מה שהיה חסר לי ואני הבאתי איתי את מה שהיה חסר לה", אומר ניצן ומוסיף: "יצרנו יחד נוסחה משלנו שלא ראינו בבית ההורים ושלא הייתה לנו בפרק א', אבל כדי להגיע לשם לקחתי על עצמי תפקיד באופן מודע ומושכל. יש פרק בסדרה 'הפרלמנט' שבו שואלים את שאולי, 'מה אתה עושה בחיים?' והוא עונה, 'אני עובד בזוגיות'. כך גם אני".
מה זה אומר "עובד בזוגיות"?
"מבחינתי, הדבר החשוב ביותר במערכת היחסים היה ועודנו שרוני תרגיש מלכה ותחיה איתי כמו מלכה. כבר 24 שנים, כל לילה לפני שאנחנו הולכים לישון ואיך שאני מתעורר בבוקר, אני אומר לה: 'את החיים שלי. אני מודה על היום שהכרתי אותך, אני לא יכול לחשוב על חיים עם מישהי שהיא לא את, והייתי מוכן לעבור כל יום של סבל בחיי רק כדי להיות איתך'".