הרושם הראשוני של סער נצר (42) ודנה וינטר (47) לא היה יכול להיות גרוע יותר. בפעם הראשונה שהם נפגשו הם סלדו זה מזה, מיהרו לסיים את השיחה הקצרה שנקלעו אליה, ולא חשבו אחד על השני במשך חודשים. שניהם היו אז בעיצומם של הליכי גירושים ארוכים ומעייפים, דבר שמנע מהם לחשוב ברצינות על זוגיות חדשה.
"הייתה לי באותה תקופה חבורה קבועה שהייתי יוצא איתה לפאב, וערב אחד דנה הגיעה עם חברה שלה והן הצטרפו אלינו. היא ישבה מולי, ניהלנו שיחה קצרה ורק רצינו להתרחק. זאת ממש הייתה שנאה מצד שנינו", סער נזכר בחיוך.
"יש לי אנטי גדול כלפי כל מי שמשתמש בסמים, גם קלים, ואני זוכרת שסער זרק איזו מילה לחבר שלו שהשתמע ממנה שהם מדברים על סמים קלים. משהו כמו 'יש לי משהו טוב בשבילך', וזה מיידית הוריד לי ברמות", אומרת דנה. "רק רציתי שהוא ילך כי אני לא מסתובבת עם אנשים כאלה. כשהוא קלט איך אני מגיבה אליו, גם הוא לא רצה להמשיך לדבר איתי".
"אחרי כמה חודשים נפגשנו שוב, עם אותם חברים באותו הפאב, רק שהפעם כן הצלחנו לשבת בצד יחד, לדבר, ופתאום זה דווקא כן זרם", אומר סער, ומוסיף: "זאת ההוכחה מבחינתי לכך שיש הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. מצאנו את עצמנו מדברים עד שסגרו עלינו את המקום. נשארנו לבד, אחרי שהחברים כבר הלכו, וממש לא התייחסנו לאף אחד, כאילו שהייתה בועה מסביבנו. לא שמנו לב לשום דבר אחר".

5 צפייה בגלריה
דנה וסער
דנה וסער
דנה וסער. המפגש הראשון עורר בשניהם סלידה
(צילום: אוסף פרטי)

"פחדתי שיהיו צרות מול הרבנות, פחדתי שידעו"

למרות אותו ערב סוער ומרגש, השניים לא דמיינו איך צומחת בחייהם זוגיות חדשה. דנה ניהלה אז הליך גירושים ארוך ומורכב שסתם את הגולל על זוגיות בת 11 שנים.
"תמיד הייתי עצמאית מאוד, לא היה חשוב לי להתחתן ולא הייתה לי בעיה להביא ילדים ללא נישואים. התחתנתי רק כי המשפחות שלנו רצו. כל כך כיבדתי את אמא שלי זיכרונה לברכה, ולה היה כל כך חשוב לראות אותי נשואה, אז התחתנתי. הגירושים שלי היו קשים מאוד, מלחמה לכל דבר ועניין", היא מתארת בצער את התקופה הקשה בחייה. "הייתה בהם אלימות רגשית ומילולית. לכן, כשהכרתי את סער, לא חיפשתי זוגיות חדשה. הייתי פרודה ועדיין לא גרושה, אז לא יכולתי ממש להכיר. פחדתי מצרות מול הרבנות, פחדתי שידעו".
גם סער, מצידו, היה בהליך גירושים ארוך ומאתגר, שהתפרס על פני שלוש שנים. "הפגישה הראשונה שלנו אחרי אותו ערב ארוך בפאב התקיימה בים", משחזרת דנה. "סער אמר לי, 'קחי בחשבון שזה לא יוביל לשום מקום'. הוא אמר לי שלא יהיה בינינו קשר זוגי. אמרתי לו סבבה, למרות שרגשית כבר הייתי סגורה על זה שאני כן רוצה אותו. הייתה לי צביטה בלב, אבל הבנתי ששנינו מתמודדים עכשיו עם גירושים קשים אחרי נישואים ארוכים מאוד".
"סער אמר לי, 'קחי בחשבון שזה לא יוביל לשום מקום'. הוא אמר לי שלא יהיה בינינו קשר זוגי. אמרתי לו סבבה, למרות שרגשית כבר הייתי סגורה על זה שאני כן רוצה אותו"
חרף הקשיים שהקשרים הקודמים הכניסו לתוך הקשר, השניים המשיכו להיפגש. "בגלל שהייתי בתהליך גירושים קשה, הייתה עושה אצל דנה המון ונטילציה", מודה סער. "יום אחד נפגשנו ודיברנו על זה, ודנה אמרה לי שהיא לא יודעת לאן זה ילך כי היא כבר לא יכולה לשמוע אותי מדבר על הגירושים שלי. היא חששה שהיא פה רק כדי לתמוך בי. מבחינתי, שם הייתה התפנית בקשר שלנו, גם כי הפסקתי לדבר איתה על זה, וגם כי אמרתי לה – 'אני לא יודע מה יהיה מחר, אני יודע שהבוקר קמתי ובחרתי להיות איתך".

5 צפייה בגלריה
דנה וסער
דנה וסער
"אני לא יודע מה יהיה מחר, אני יודע שהבוקר קמתי ובחרתי להיות איתך". סער ודנה
(צילום: אוסף פרטי)

המסרים שמתחת לפני השטח

אלא שהקשיים לא נעלמו, והשניים החליטו שהדבר הנכון ביותר שהם יכולים לעשות הוא להיפרד, מתוך הבנה שזוגיות משמעותית לא תצמח בתנאים הללו. "זה היה הדבר הכי נורא בחיי", נזכרת דנה. "אני זוכרת שניסיתי להעסיק את עצמי בכל דבר אפשרי. הייתי יוצאת עם הכלב ובוכה. בכל פעם שהתנגן ברדיו שיר שהתחברתי אליו, בכיתי. שיגעתי את החברות שלי".
ושלחת?
"פעם אחת שלחתי לו הודעה, והוא לא הגיב. שם הרגשתי שזהו, זה חייב להיגמר, למרות שידעתי שגם לו קשה. הרגשתי שאני שומעת אותו גם כשאנחנו לא מדברים. יש לי חברה שהיא מתקשרת, ושאלתי אותה אם זה הגיוני שאני שומעת אותו בראש שלי, והיא אמרה לי שלגמרי. ניסיתי בזמן הזה טינדר וכאלה, הבאתי את האחיינים אליי לימים שלמים בשביל הסחות דעת, אבל כלום לא עבד".
"בכל פעם שהתנגן ברדיו שיר שהתחברתי אליו, בכיתי. שיגעתי את החברות שלי"
סער אומנם לא הגיב להודעה שדנה שלחה לו, אבל מתחת לפני השטח הוא ניסה להעביר לה מסרים, וקיווה בכל ליבו שהיא תבין שהם מכוונים אליה: "כתבנו פוסטים שכאילו מכוונים לכולם – אבל בעצם מכוונים רק לצד השני. זה היה לדבר גם כשאסור לנו לדבר", הוא מודה. "אני העליתי פוסטים שמכוונים רק לדנה, והיא העלתה פוסטים שמכוונים רק אליי".
מה כתבת שם?
"כתבתי בעיקר על הקושי, העליתי שירים שמדברים עלינו. כשדנה שמעה את השירים היא הבינה מה אני חווה. דרך זה הצלחנו להבין שאנחנו רוצים להיות ביחד. דרך הפוסטים תקשרנו בלי לתקשר".

5 צפייה בגלריה
דנה וסער
דנה וסער
"כשדנה שמעה את השירים היא הבינה מה אני חווה". דנה וסער
(צילום: אוסף פרטי)

"אחרי בערך חודש של פרידה, קרה משהו מאוד קשה בגירושים שלי", מספרת דנה, "משהו מכוער ברמות, והייתי לבד. זה היה הקש ששבר מבחינתי את גב הגמל כי ממש הייתי בהיסטריה. לא יכולתי לנשום. היה לי התקף חרדה מאוד קשה. התקשרתי אליו היסטרית והוא היחיד שהצליח להרגיע אותי. משם פשוט חזרנו".
הקשר בין סער לדנה התחדש, אלא שבמשך שלוש השנים הארוכות שבהן סער עדיין התעסק בגירושיו, הזוגיות ביניהם התנהלה תחת מגבלות חיצוניות רבות, שמרבית הזוגות לא נאלצים להתמודד איתן. "עד קבלת הגט הייתי כבול. אלה היו שלוש שנים שבהן אנחנו בזוגיות, אבל היא לא מוחצנת. התחושה שלי הייתה כל הזמן להסתכל מאחורי הכתף. זה היה נורא. החברים הקרובים שלי ידעו על הזוגיות והכירו את דנה, אמא שלי ידעה, אבל שתי הבנות שלי למשל, לא ידעו על הקשר הזה. הבנות שלי הכירו את דנה רק אחרי הגירושים הרשמיים. קל וכיף זה לא היה", מסכם סער.
דנה: "אני כבר הייתי אחרי הגט בשלב הזה, הייתי חופשייה, אבל מבחינת סער, שעדיין היה בהליך גירושים בבית הדין הרבני, נאלצנו להסתתר. כל הזמן חששנו שיראו אותנו יחד. עורכת הדין של סער אמרה לנו באיזשהו שלב לבדוק אם יש אחרינו בלש, אז הייתי מחפשת בלשים מהחלון, לראות אם באמת אין מישהו זר שמסתכל עלינו. כל הצורך הזה להסתתר כל הזמן, זה משהו שמאוד סבלתי ממנו".
סער, איך הרגשת נוכח המציאות המאתגרת הזאת?
"ההסתרה הייתה לי קשה. להסתיר מהבנות שלי. כשהבנות היו אצלי – פשוט הייתי נעלם. הייתי מנצל כל דקה איתן, ולא הייתי זמין. רק כשקיבלתי את הגט יכולתי לנשום. אני זוכר שאמא שלי הייתה אז בתאילנד, זה היה היום הולדת שלה. התקשרתי אליה ואמרתי לה – 'זהו! יש תאריך!' והיא הייתה מאושרת. היא שמחה לקבל את זה כמתנת יום הולדת. חודש אחרי זה, במקרה זה יצא ביום האהבה, יצאתי מבית הדין עם גט ביד".
"נאלצנו להסתתר. כל הזמן חששנו שיראו אותנו יחד. עורכת הדין של סער אמרה לנו באיזשהו שלב לבדוק אם יש אחרינו בלש, אז הייתי מחפשת בלשים מהחלון"
איך זה שינה את הקשר שלכם?
"קודם כל, בפעם הראשונה הבנות שלי יכלו להכיר את דנה ואת הבנות שלה. פתאום יכולנו לצאת לקמפינג ביחד כולנו, לשבת במסעדה ביחד, בלי להציץ מעבר לכתף", מתאר סער.

5 צפייה בגלריה
דנה וסער
דנה וסער
דנה וסער. שלוש שנים של הסתרה השתלמו להם
(צילום: אוסף פרטי)

"אני יודע שאני פה כי אני רוצה, כי בחרתי להיות עם דנה"

היום בני הזוג ממשיכים לקיים זוגיות קרובה מאוד, אך כזו שמותאמת לקשיים שהם עברו. סער מתגורר בסמוך למקום מגוריהן של בנותיו בכפר סבא, בעוד דנה חיה עם בנותיה בפרדסיה. "אני מסתכלת על הבנות שלי היום, ואני יודעת שהגירושים לא היו קשים רק לי – הם היו קשים לכל המשפחה. עד היום הגרוש שלי נוכח בחיים של הבנות, הוא נפגש איתן ללא הגבלה – אבל איתי אין שום תקשורת.
"אני חושבת על המקום הזה של עוד אנשים בבית שלהן, הן לא יתמודדו עם זה. זה פשוט לא הזמן. כן יש לנו מחשבה כזאת על מגורים משותפים בעתיד, אבל זה לא יקרה כרגע, לא עם כל הבנות יחד".
"דנה נמצאת רוב השבוע עם הבנות שלה, והבנות שלי מגיעות אליי רק יומיים בשבוע. לקח להן המון זמן להרגיש שהדירה שאני שוכר היא הבית שלהן, להרגיש בה בנוח. אני לא רוצה לשים אותן במצב שבו הן מגיעות לבית אחר ומרגישות שהוא לא באמת הבית שלהן. זה פשוט לא נכון כרגע", מאשר סער.
החלטה דומה קיבלו דנה וסער גם ביחס לאופציה להינשא מחדש: "אם היינו במקום של להביא ילד משותף, אולי היינו מתייחסים לזה אחרת, אבל אנחנו לא שם", אומרת דנה. "הגירושים שלי היו כל כך קשים, היחסים ביני לבין אבא של הבנות שלי עדיין רעים. זה עוד לא הזמן".
"בעיניי, הבחירה שלנו היא אחד הדברים שהכי חשובים לי בקשר. אני יודע שאני פה כי אני רוצה, כי בחרתי להיות עם דנה כי היא האחת עבורי, ולא כי אני חייב. זה מבחינתי ההבדל בין פרק א' לפרק ב'. בפרק א' הייתי בזוגיות כי הרגשתי שאני חייב להיות שם", מוסיף סער.

5 צפייה בגלריה
דנה וסער
דנה וסער
דנה וסער. "אני פה כי אני רוצה"
(צילום: אוסף פרטי)

דנה: "סער נמצא אצלי לא מעט, הבת הקטנה מכירה אותו מגיל ממש צעיר, כך שנוצרו חיבורים טובים. לפעמים אני שואלת את הבנות - 'זה בסדר שסער יסיע אתכן לחוג?' והן רוצות, הן מסכימות. גם כשהבנות של סער היו פה היה חיבור מסוים עם הבנות שלי".
מה אתם נהנים לעשות יחד כזוג?
"לצאת להופעות, פאבים, סרטים, לטייל עם הכלבים בסופי שבוע. טיולים רציניים כיף לנו רק בחבורה, פחות כזוג. יש לנו חבורה של גרושים-גרושות, יצאנו איתם ועם הילדים לטיול לפני חודש. האמת היא שהקורונה שבללה אותנו לגמרי, גרמה לנו כמה שיותר להיות בבית".
נקודת השקה נוספת בין השניים היא בהסבה מקצועית דומה שהשניים עברו בשנים האחרונות: שניהם החליפו את המקצועות שלהם ועברו לעולמות הטיפול. סער החליף עבודה בהיי-טק בקריירה של מאמן אישי ועסקי, ודנה עברה מניהול צהרון למאמנת אישית ומטפלת רגשית בילדים ובנוער.
"במהלך תהליך הגירושים שעברתי, החלטתי לקחת קורס מאמנים", מתאר סער. "הקורס הזה ממש עזר לי לעבור את כל התהליכים המסובכים האלה. באיזשהו שלב, עברתי לחיות רק בזה, זה כל מה שעניין אותי. אני זוכר שביום שבו התחלתי את הסטאז' כמאמן, קיבלתי מכתב פיטורים מהחברה שבה עבדתי לפני כן".
מה הייתם מייעצים לזוגות שנמצאים בתחילת פרק ב'?
סער: "זוגיות פרק ב' היא מורכבת יותר כי אתה מגיע לא רק עם המטען שלך, אלא עם המטען של כל מה שהיה בקשר הראשון. לכן העצה שלי היא להוריד את המסכות מהרגע הראשון, מהדייט הראשון. באיזשהו שלב, האמת גם ככה תתגלה. חוץ מזה, אל תשחקו. היה לך כיף בדייט? בא לך לשלוח הודעה באותו ערב? תשלח הודעה באותו הערב".