היום אנחנו רוצים לדבר על אוורור רגשי. זוגות רבים נוהגים לצבור בתוכם רגשות ומחשבות שליליים, ולא להציף דברים שהם לא אוהבים ומפריעים להם בקשר עם בן או בת הזוג. הם לא מביאים את האמת הזאת לתקשורת הזוגית ממבחר סיבות: "כי זה לא מתאים לסיטואציה", "כי אין לנו זמן לנהל שיחה כזאת אף פעם", "כי בשביל מה להעיר את השדים?", "כי הוא ישנא אותי אם אני אדבר איתו על זה", "כי היא תעזוב אותי אם היא באמת תדע באמת מה אני חושב", ועוד.
כתוצאה מכך, הרגשות והתחושות הרעות הללו הולכות ומצטברות בתוכנו, ונערמות כמו פסולת רעילה עד שהיא מתפוצצת לנו ולבני הזוג שלנו בפנים. באותה מידה, אנחנו גם לא משבחים ומפרגנים מספיק, ובקושי מספרים מה אנחנו כן אוהבים בבן או בבת הזוג שלנו.
(צילום: אסף חן, במאי: צפריר שוראקי, סאונד: דיאגו ליכטנשטיין, טכנאי: אלי סגל, פרומטר: שי ברזילי, עריכת תסריט: לורי שטטמאור, עריכה וידיאו, אפטר ואפקטים: שי שבתאי)
בתרגיל שתוכלו לראות בווידיאו המצורף, נלמד אתכם כיצד מנהלים את התקשורת הזאת באופן מסודר. מדובר בתרגיל מעולה לשלוף כשאתם בקונפליקט או במריבה ורוצים להשלים ולהתקרב, ותוכלו לעשות זאת גם באופן קבוע, נניח פעם בחודש להיפגש לדייט זוגי ולתרגל זאת האחד מול השנייה. בתרגיל הזה אנחנו מתחילים לדבר אמת מול בן הזוג שלנו בשתי צורות: גם מההיבט השלילי וגם מההיבט החיובי.

למה זה חשוב?

כי ברגע שאנחנו אמיצים מספיק ומוציאים את האמת שלנו לגבי מה שאנחנו לא אוהבים בבן הזוג שלנו, אנחנו יכולים סוף-סוף לאוור את המערכת ולשחרר חסימות. באופן הזה נוצר מקום יותר נכון כדי להביא את מה שאנחנו כן אוהבים בפרטנרים שלנו.

איך זה עובד?

אחד מבני הזוג יושב מול כיסא ריק ומדמיין שבן או בת הזוג שלו יושבים על הכיסא הזה. בזמן הזה, בן או בת הזוג צופים בנעשה מהצד. כעת, לבן הזוג שמתבונן בכיסא יש שתי דקות לאוורר את כל מה שמפריע לו או פוגע בו בקשר כרגע. שימו סטופר!
"טל, אני לא אוהב שאת לא נותנת לי להשלים משפטים", "אני לא אוהב שאת מדברת איתי כשאת עם הראש בטלפון", "אני לא אוהב כשאת מרימה עליי את הקול שלך".
הוצאתם הכול? עכשיו התחלפו בתפקידים.
"איתי, אני לא אוהבת שאתה כל הזמן בטלפון", "אני לא אוהבת שאתה לא אומר לי מילים יפות", "אני לא אוהבת שאתה לא יוזם דברים בשבילנו".
יופי. כעת שבו זה מול זו ובמשך שלוש דקות כל אחד בתורו יגיד לצד השני מה הוא כן אוהב ומעריך בו או בה. "טל, אני אוהב את איך שאת נראית", "אני אוהב את הדרך שבה את חושבת", "אני אוהב את זה שיש לך מלא סבלנות לילדים".
1 צפייה בגלריה
טל רומן, איתי שבו
טל רומן, איתי שבו
טל רומן ואיתי שבו. תרגילים זוגיים שינקו את הזוגיות שלכם מכעסים
(צילום: מתוך הווידיאו)
לאחר 3 דקות מתחלפים!
"איתי, אני אוהבת את איך שאתה נוגע בי", "אני אוהבת שאתה מכין לי ארוחת ערב בלי שאני מבקשת", "אני אוהבת כשאתה לוקח אותנו לדייט ספונטני בחוץ".
כעת, אם זה מתאים לשניכם, פשוט התחבקו במשך חמש דקות ונוחו האחד בזרועות השנייה, ללא מילים.
התרגיל הזה יאפשר לכם לעשות סוג של "תשליך" זוגי לכל מה שצברתם ושמרתם ואגרתם, ואנחנו מבטיחים שאחריו תרגישו הרבה יותר משוחררים.
שנה טובה ובהצלחה!
טל רומן - מנחה, מרצה ומלווה מבוגרים בנוער בתחום היחסים האינטימיים והמיניות הבריאה. בעלת הכשרה של פסיכותרפיה גופנית עם התמחות בטראומה בשיטות האקומי ואומניתרפיה.
איתי שבו - בוגר סדנאות וקורסים לטנטרה/יוגה-טנטרה מהמובילים בעולם. מלווה אישי ותומך בגברים, מעביר סדנאות, חוקר ולומד את עולם היחסים, הטנטרה, המיניות והריפוי.