מחר (שבת) יציינו ברחבי העולם את ה-1 באפריל, היום המעצבן בשנה, ושוב ילדים ביסודי ומנהלי סושיאל של מותגים יתקיפו אותנו במתיחות מטופשות. אנחנו מכירים את ז'אנר המתיחות מתוכניות כמו "פספוסים" או Jackass, אבל בשנים האחרונות הוא היגר בהצלחה יתרה גם לרשתות החברתיות ובמיוחד לטיקטוק.
טיקטוק היא רשת חברתית ליצירת סרטונים קצרים בני שלוש עד עשר דקות. הרשת מנוהלת על ידי החברה הסינית ByteDance והפכה לזמינה מחוץ לסין ב-2018. מאז היא השתלטה על הזמן הפנוי של המוני ילדים, בני נוער ומבוגרים מרחבי העולם, והיא גורמת להם לוותר על שעות שינה חיוניות לטובת עוד סרטוני חתולים.
העובדה שיש לכל אחד מאיתנו מצלמה בכיס, בשילוב התשוקה לעוד חשיפה, לייקים ותגובות, הופכת את טיקטוק למקור בלתי נדלה למתיחות. אנשים מוכנים לעשות הרבה כדי שהסרטון שלהם יגיע לעמוד ה-For you ויביא עוד עוקבים, כשחלקם אפילו מביימים את סרטוני המתיחות שלהם מראש. אומנם יש גם סרטוני מתיחות חמודים ומצחיקים, אבל בואו נודה על האמת, רוב הסרטונים האלו נמצאים על הרצף שבין מטומטם לאכזרי.


1 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק
(צילום: Dado Ruvic, Reuters)

בטיקטוק של 2023, כל אחד יכול להפוך לקורבן לסרטון מתיחה, בין אם מדובר בבעל חיים, ילדים, זרים ברחוב או בני זוג. רבים משתמשים בטיקטוק, גם אם באופן לא מודע, כדי ללמוד איך צריכה להיראות זוגיות: איך להביע אהבה, איך לריב ואפילו איך להיפרד. אז מה אפשר ללמוד על זוגיות דווקא מסרטוני המתיחות האלו? ומה פורמט המתיחות חושף לגבי היחסים בין בני הזוג? קיבצתי מספר סרטונים כאלו כדי שתחליטו בעצמכם.
1. הגבר בסרטון המצורף יודע שבת הזוג שלו שונאת תשומת לב, אז איך הוא גומל לה על כך? הוא מזייף בכוונה הצעת נישואים בכל מקום בטיול שלהם בדיסניוורלד. אין ספק שמדובר בבחור מקסים וקשוב.

@kelly_kirb we were already engaged so he knew he could get away with this. We go back in June, wish me luck. #fyp #foryoupage #husbandwifecomedy ♬ Send Me on My Way - Vibe Street

2. בחורה נכנסת הביתה ורואה את כל הבית מקושט בבלונים ועלי ורדים. היא מתרגשת מהמחווה הרומנטית, תוהה מה בן זוגה הכין לכבודה, עד שהיא מבינה מה בדיוק קורה פה, ופחות אוהבת את התוצאה, אלא מה.


3. גם ישראלים מככבים בטיקטוק, בהמוניהם. קחו לדוגמה את הבחור הישראלי הזה, שכל העמוד שלו מוקדש נטו להעברת דאחקות על אשתו. לא יפה.


4. ואם חשבתן לרגע שמתיחות הן מנת חלקן של הגברים, תחשבו שוב, כי יש מספיק נשים בטיקטוק שלא נשארות חייבות. בסרטון המצורף, שהוא חלק מטרנד טיקטוקי, אישה מבקשת מבן זוגה ללכת לקנות עבורה מוצרי הגיינה נשית. הקאץ'? המוצרים הללו לא באמת קיימים.

אומנם הטרנד הזה צוחק על הגברים הבורים, אבל אפשר להגיד שהוא גם מעלה למודעות את הבורות והטאבו שעדיין מתקיימים בחברה בנוגע לנושא הזה. האם זה יעודד גברים ללמוד יותר על הווסת הנשית? לא בטוח בכלל.
5. עוד ז'אנר תמוה במיוחד של מתיחות זוגיות עוסק בנשים אמריקאיות שנשואות לגברים איטלקים (או ממוצא לא אמריקאי לבן אחר), ונהנות למתוח אותם בדרכים שונות. הסרטונים הללו מוסיפים למתיחה קורטוב של גזענות ונהנים לצחוק על התגובות של הבעל האיטלקי "חם המזג".

@carloandsarah

Adding salt was the last straw 💀😭

♬ original sound - carloandsarah

6. אבל אפשר גם לעשות מתיחות חמודות לפעמים! קחו לדוגמה את הבחור הזה שמדביק על הגב של חברה שלו פתק, שמבקש מאנשים להגיד לה כמה היא יפה היא.


7. או הסרטון הזה של אישה שמנסה לעבוד על בן זוגה שהיא בוגדת בו - סוג של אסון בהתהוות. מזל שהמתיחה מקבלת תפנית חיובית וחמודה במיוחד.

לסיכום, אם אתם חושבים למתוח אחד את השני ב-1 באפריל, אולי כדאי שתשאלו את עצמכם האם אתם עושים את המתיחה הזאת בתור משהו חמוד ולא מזיק, שתוכלו לצחוק עליו מאוחר יותר ביחד, או שאתם רק מנצלים את הזוגיות שלכם בשביל עוד לייקים. אם בחרתם בתשובה האחרונה, אולי כדאי שתחשבו שוב על הקשר שלכם והאם אתם באמת רוצים להיות שם.
1 באפריל שמח!
מיה מגנט היא אמנית רב תחומית, שעוסקת בחינוך וטכנולוגיה. מוזמנים להצטרף לקבוצת הווטסאפ של מיה, "ובינתיים בטיקטוק", שבה היא משתפת בסרטונים ומסבירה על תופעות שונות בטיקטוק.