4 צפייה בגלריה
ניר ודנית
ניר ודנית
ניר ודנית
(צילום: אוסף משפחתי)


"החיים שלנו כגרושים פשוט נפלאים", אומר ניר עופרי, גרוש+2, בן 49, מנכ״ל ובעלים של חברת אוורסט ספורט. "אם יש לך את התנאים המתאימים, הסטטוס הזה, שפעם כל כך נבהלתי וחששתי ממנו, הוא מדהים. מצד אחד, הוא מאפשר לך הרבה חופש, ומצד שני אתה יכול לבנות זוגיות ממקום יותר בריא. אני גרוש גאה ואפילו משוויץ בכך, ולחברים שלי שמתגרשים ובדיכאון מזה אני אומר, 'חכו, הכל יהיה בסדר. אתם פשוט עוד לא יודעים מה מחכה לכם'".
מה חיכה לך אחרי הגירושים?
"אחרי שהתגרשתי התגלה לי עולם שלם, גם בקטע המיני, גם בקטע של הזוגיות, גם בהתפתחות האישית וגם בחיבור עם הילדים. כל עולמי נפתח".
אתה יכול לתת דוגמה לדבר משמעותי שהשתנה בחייך?
"אני אומנם אדם שכלתני אבל בפנים אני רגיש, ובנישואיי הייתי מופנם ושמרתי בבטן הרבה דברים ולכן היו לי בעיות קשות במעיים ותופעות פסיכוסומאטיות כמו פסוריאזיס. אבחנו לי קרוהן, שזו מחלה כרונית שלא נרפאים ממנה, עברתי ניתוחים וכמעט איבדתי את החיים. אלא שבאורח פלא, אחרי שהתגרשתי כל הדברים האלה פשוט התאיידו מגופי כלא היו. הבראתי לגמרי".
4 צפייה בגלריה
ניר ודנית
ניר ודנית
ניר ודנית. הגיעו לזוגיות החדשה הרבה יותר בשלים ומנוסים
(צילום: אוסף משפחתי)
מה חסר לך בנישואיך?
"הייתי נשוי תשע שנים, והיום בדיעבד אני יודע שזו הייתה הזוגיות הכי לא זוגית שהייתה לי בחיים. בפועל חיינו לא אחד עם השני, אלא אחד ליד השני. לא היו לנו תחביבים משותפים, לא היה שום דבר בחיים האלה ששנינו אהבנו".
בימים אלו, מנהל ניר זוגיות חמה ואוהבת עם דנית חגאי, גרושה פעמיים ואמא לארבעה ילדים, ומי שהייתה פעם הילדה המפורסמת ב"יומני דנית", סדרת תשדירי שירות בנושא זהירות בדרכים.
ספרו לי קצת על ההיכרות שלכם.
"שבועיים אחרי שנפרדתי מבן הזוג הקודם שלי, החלטתי שאני רוצה ללמוד גלישת סאפ, והבעלים של מועדון הגלישה, מיכל, שידכה ביננו", אומרת דנית. "מאז, כבר שנה ושמונה חודשים שאנחנו ביחד".
איך הצלחת למצוא זוגיות מהר כל כך?
"אני חושבת שקודם כל, זה קשור להתכווננות. אני גם מכירה הרבה נשים גרושות שמחפשות מישהו להישען עליו, גם כלכלית וגם נפשית, אבל אני לא הייתי צריכה את זה. זה קשור גם לאישיות שלי. הבנתי שחשוב לי לבחור בבן הזוג כל יום מחדש ולא מתוך צורך או חוסר ברירה".
מה הדבר שהכי מאפיין את הזוגיות שלכם?
"העובדה שהכל מתחבר יחד", אומר ניר. "אני גרוש כבר 13 שנים, וניסיונות העבר תרמו ליכולת שלי לדעת מה הכי מתאים לי. למשל, אני כבר לא רוצה קשר שיש בו הרבה לחוד, אלא קשר של יותר ביחד. יש בינינו כמובן משיכה מינית חזקה וגם העובדה שדנית אוהבת ים וגלישה מאוד משמעותית עבורי כי הים זה היומיום שלי, אבל החיבור בינינו מתבטא גם בדרך החשיבה ובתפיסות עולם דומות".
אתם יכולים לתת לי דוגמה?
"שנינו אנשים של הגיון וראש", הוא פוסק. "דנית היא אישה שלא מובלת על ידי הרגש וזה מקל עליי להסביר את הצד שלי". "בואי נגיד שאני לא אישה טיפוסית", מוסיפה דנית.

4 צפייה בגלריה
ניר ודנית
ניר ודנית
"החיבור בינינו מתבטא גם בדרך החשיבה ובתפיסות עולם דומות"
(צילום: אוסף משפחתי)

דנית, במה שונה הזוגיות הזו מקשרים אחרים שהיו לך?
"בקשר עם ניר אני חושבת בצורה זוגית וזה לא משהו שקרה לי עם גברים אחרים", היא אומרת. "בעבר הייתי בהוויה אחרת, והיום, למרות שאנחנו גרים בבתים נפרדים, ניר ברמת-השרון ואני בקדימה, אנחנו ישנים כל יום ביחד ועושים כמעט הכל ביחד. זה לא מתוך חוסר ברירה, אלא מתוך רצון. קרה אצלי שינוי בתפיסה".
את יכולה לתת דוגמה למשהו שנהגת לעשות בעבר והיום כבר לא תעשי?
"למשל זו כבר לא אופציה מבחינתי לנסוע לחו"ל לבד. אם לא בא לו, או לא מסתדר לו, אני לא אסע בלעדיו, גם לא עם חברות או עם משפחה, פשוט כי אני לא אהנה".
ואיך זה אצלך, ניר?
"זו ללא ספק הזוגיות הכי נכונה והכי מתאימה לי. גם קיבלנו החלטה משותפת שזה יהיה לתמיד".
איך הגעתם להחלטה הזאת?
"מכיוון ששנינו הגענו לקשר עם ניסיון חיים כי זו לא מערכת היחסים הראשונה וגם לא השנייה שלנו, ידענו לזהות", הוא מסביר. "כשאתה מרגיש שזה זה, אתה רוצה את זה כל הזמן. יום אחד שאלתי את דנית 'מה את רוצה'?, והיא אמרה לי, 'אני רוצה הכל', אז אמרתי לה 'מגיע לך הכל'".
תתחתנו?
"לא", הם צוחקים וניר מוסיף, "בגלל ששנינו גרושים, מבחינתנו כל הטקס וההמולה סביב אירוע שנקרא חתונה הם לא רלוונטיים. יותר חשוב מה שמרגישים בלב ומה שקורה בפועל".
אז למרות קול ההיגיון, כן יש לכם מקום גם לרגש.
"ברור", הוא מחייך. "בשנים האחרונות אני מתחבר יותר לעולם הרגש, אני לומד יותר להרגיש".
"יש בינינו משהו בלתי ניתן להסבר, חיבור של נפש לנפש", דנית מוסיפה. "אני תמיד רוצה קודם כל לצאת איתו, לעשות איתו, לבלות איתו, ללכת איתו. קורה כמובן גם שאני עושה לבד, אבל זה תמיד אופציה ב׳. פשוט כיף לי איתו. אנחנו מבלים המון שעות ביחד, עושים הליכות בים בבוקר, עושים ספורט, הולכים לפילטיס. למדתי ממנו המון ואלה דברים חדשים שאני עושה בזכותו".
אילו עוד דברים למדת ממנו?
"בכל הנושא של מריבות וחילוקי דעות, אין אצל ניר דבר כזה להשתמש בוואטסאפ", היא מתארת. "זה היה לי מוזר בהתחלה, אבל הוא לימד אותי שוואטסאפ זה רק להעברת מסרים, העברת שירים, העברת ׳אני אוהב אותך', ושוויכוחים ותקשורת ממשית זה רק פנים מול פנים כי אז מסתכלים בעיניים. ניר בכלל אלוף בזוגיות, הוא בן זוג מושלם", היא מסכמת בעיניים נוצצות.
ומה התאפשר לך ניר, בזכות דנית?
"מה שמאוד משך אותי אצל דנית זה שמצאתי בה את אמא שלי. אמא שלי מלאת נתינה והיא מודל מבחינתי לאישה ולבת זוג. כמוה, גם דנית מההתחלה הרעיפה עליי נתינה ולאט-לאט ראיתי שהיא ממש מחליפה את אמא שלי, כולל במאכלים שהיא מכינה ובצורת ההתייחסות שלה אליי וגם אל הילדים שלי. זה לא מובן מאליו".
משפחתיות היא ערך חשוב עבורך.
"מאוד! גדלתי בבית סופר משפחתי וגם הנושא של הגירושים זה משהו שלא הכרתי. מעולם לא היו לי חברים גרושים, לא היה לי אף אחד במשפחה גרוש, זה משהו שמאוד התרחקתי ממנו, כי הוא היה נראה לי כמו איזה פגם או כישלון".
אז איך יישבת בין התפיסה הזו לבין הגירושים שלך עצמך?
"בתור בן אדם שהאמין שלכל בעיה יש פתרון ותמיד אפשר לגשר ולמצוא דרך, עשיתי הרבה מאמץ להישאר בתוך הנישואים. הלכנו לטיפול זוגי, קראתי ספרים, אפילו עזבתי את הבית לתקופת נסיון, כדי שנוכל לחשוב בנפרד. אבל כשנפל האסימון שאין עם מי לעשות עסקים, תוך חודש וחצי התגרשנו סופית".

4 צפייה בגלריה
ניר ודנית
ניר ודנית
"היא מודל מבחינתי לאישה ולבת זוג"
(צילום: אוסף משפחתי)

דנית, איך את חווית את הגירושים?
"בעיניי, הסטטוס של הגירושים הוא לא פשוט. אני יכולה להעיד על עצמי שהדבר שהכי עזר לי בהתחלה היה סביבה של חברות תומכות שהיו בסטטוס שלי. היה לי לאן ללכת, כי בסוף אתה נשאר פעמיים-שלוש בשבוע לבד, כשהילדים הולכים להורה השני, וזה לא קל".
"גם היום, לא משנה עד כמה אני אוהבת את המשפחה של ניר, ואני ממש אוהבת ומאוד התחברתי אליהם, אלה לא הילדים שלי, והילדים שלי אינם שלו", היא אומרת. "אני חושבת שצריך לנסות ולעשות את כל המאמצים עם ההורה הביולוגי ולא למהר להתגרש. גירושים הם המוצא האחרון".
אז מה הוביל אותך בכל זאת להתגרש?
"אם בצעירותי היה לי את הידע והניסיון שיש לי עכשיו, אולי החיים שלי היו נראים אחרת, אבל זה טבע האדם, וכנראה שגם לא מצאתי את האדם הנכון לי", הוא מודה בכנות. "לפני כמה זמן היינו בסדנה שבה אמרו שכאשר אנחנו בוחרים פרטנר לעשות איתו ילדים, אנחנו בוחרים מישהו שישלים אותנו בהורות, אבל לא תמיד האדם הזה מתאים לנו גם כבן זוג", היא אומרת. "שני שתלטנים, למשל, שמגדלים ביחד ילדים, זה כל היום מריבות. אבל ברגע שיש לך מישהו שהוא אסרטיבי כמוך רק בזוגיות, אז זה כיף כי אז גם הוא יוזם וגם את יוזמת. ולהפך - דברים שמתאימים כבני זוג, לא תמיד מתאימים כהורים משותפים".
אז מבחינת הזוגיות יש יתרון בכך שאת הילדים עשית עם בני זוג אחרים?
"כל הזמן אני אומרת לניר שמצד אחד, מאוד הייתי רוצה אותו כאבא של הילדים שלי, אבל מצד שני יכול להיות שאז היו בינינו הרבה חיכוכים שהיום פשוט לא קיימים.ֿ היום, כשלכל אחד מאיתנו יש את המשפחה הגרעינית שלו ואת מרכז השליטה שלו בנפרד, אנחנו נהנים מכל העולמות".
לסיום, אם היו עושים סרט על הזוגיות שלכם, איך היו קוראים לו?
"הבחירה המושלמת", מסכם ניר וחיוך על פניו.

מנהלים זוגיות בפרק ב' ורוצים להתראיין למדור? כתבו לנו