"הייתי מסתכלת על אחרות וחושבת - איך יכול להיות שהן מצאו וכבר התחתנו ורק אני תקועה?", משתפת נטע (39) מיהוד, שאחרי שבע שנים של חיפושים אינסופיים, מצאה את אהבת חייה באפליקציה. "התכתבנו, ומשה מיד סיפר לי שיש לו שלוש בנות. אמרתי לו שזה קצת קשוח מפני שלי יש ילדה אחת ואני רוצה עוד ילדים. הנחתי שבתור מי שישי לו כבר שלוש בנות הוא ודאי לא ירצה עוד", היא מספרת.
"אלא שכבר באותו הרגע נזכרתי בשיחה שהיתה לי עם חברה יום קודם, כשהייתי ממש על סף יאוש. אמרתי לה ששבע שנים אני לבד, שהייתי כבר במיליון דייטים ולא מצאתי זוגיות, ובתגובה לכך היא הציעה לי לנסות לצאת עם גברים שאני בדרך כלל לא יוצאת איתם. בזכות אותה עצה החלטתי לתת צ'אנס למשה, במקום לפסול אותו על הסף".
5 צפייה בגלריה
נטע ומשה
נטע ומשה
נטע ומשה. הסכימה לתת לו צ'אנס במקום לפסול על הסף
(צילום: אלבום פרטי)
נטע הייתה נשואה במשך שבע שנים. אחרי שהתגרשה הביאה את בתה לעולם עם גבר חדש. השניים לא התחתנו ונפרדנו זמן קצר אחרי הלידה. משה (39) מפתח תקווה, היה נשוי 14 שנים, והיום הוא מגדל במשמורת משותפת את שלוש בנותיו (5,9,15). שניהם עורכי דין שלא עוסקים במקצוע. משה עשה הסבה לעבודה סוציאלית ונטע עוסקת ברכש.

"משה הראה לי שהוא לא בורח כמו כולם"

למחרת ההתכתבות, השניים יצאו לדייט שנערך בפאב בפתח תקווה, ונמשך כמעט עשר שעות. הם נפרדו רק בבוקר, כשכבר לא הייתה ברירה אלא לקפל. "דיברנו שעות על גבי שעות, צחקנו והתנשקנו בלי סוף. היה לנו ערב מדהים וממש לא רצינו להיפרד. הרגשתי שיש פה משהו שונה", משחזרת נטע בעיניים נוצצות. "צריך להבין שמשה שונה מהטיפוסים שהייתי יוצאת איתם בדרך כלל. קודם כל, אני חובבת בשר ומשה צמחוני, אבל הוא הרגיע אותי כשמיד אמר שהוא לא מהמטיפים. בנוסף, מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת לצאת עם מזרחים ומשה אשכנזי. אבל אין ספק שכשהדברים האלה זזים הצידה, אפשר להתמקד במהות".
"נזכרתי בשיחה שהיתה לי עם חברה יום קודם, כשהייתי ממש על סף ייאוש. אמרתי לה ששבע שנים אני לבד, שהייתי כבר במיליון דייטים ולא מצאתי זוגיות, ובתגובה לכך היא הציעה לי לנסות לצאת עם גברים שאני בדרך כלל לא יוצאת איתם"
איך הקשר התפתח מאז? "גם הדייט השני שלנו היה מאוד ארוך. הרגשנו שבא לנו כל הזמן להיות האחד עם השנייה, ממש כמו מגנט. בדייט השלישי או הרביעי הייתי בטיול עבודה בצפון. משה נסע שלוש שעות לכל כיוון רק כדי לראות אותי. אמרתי לעצמי - איזה משוגע עושה את זה? והנה, הוא עשה את זה".
5 צפייה בגלריה
נטע ומשה
נטע ומשה
נטע ומשה. "איזה משוגע עושה את זה?"
(צילום: אלבום פרטי)
באמת איזה משוגע עושה את זה? משה: "הרגשתי שעם נטע אני יכול להתנהג בחופשיות. היא מאפשרת לי להיות אני בהכי מטורלל שלי. מישהי אחרת היתה שופטת או מבקרת אותי. למשל, התרגלתי שאם אני מחזר יותר מדי, זה רק מרחיק את הצד השני, אבל עם נטע הרגשתי שאני יכול לעשות הכול בחופשיות כמו שאני. להגיד כל מה שאני רוצה ולהתקשר מתי שאני רוצה, גם אם זה כמה פעמים ביום, ולא רק שזה בסדר היא גם אוהבת את זה. מבחינתי, לנסוע לנטע רק בשביל לראות אותה רבע שעה ביום".
נטע: "זה ממש ברמה הזאת - שאם אנחנו יודעים שלא נוכל להתראות בערב כי משה עם הבנות, אז משה יכול לבוא עד אליי באמצע היום רק בשביל רבע שעה של ביחד. מההתחלה לא היו בינינו משחקים. הגיחה הזאת רק לרבע שעה או הנסיעה של השלוש שעות מרגישים לי כמו אהבת נעורים של בני 16, שהיו נוסעים בשבילי עד סוף העולם. היום זה לא קיים. אנשים בקושי יוצאים לדייט מחוץ לעיר".
זה לא הבהיל אותך שמישהו עושה בשבילך מחווה כזאת? "אהבתי את זה, כי זה ממש ההפך מהעצלנות שיש להרבה גברים היום, למשל כשהגבר מזמין לדייט ראשון אצלו בבית, או כשהדייט היה מאוד מוצלח, ובכל זאת הבן אדם נזכר לכתוב לי הודעה רק אחרי כמה ימים. הרגשתי שאף אחד לא מתאמץ בשבילי יותר, ושמגיע לי שמישהו יתאמץ בשבילי. כשזה סוף-סוף קרה, זה עשה אותי מאושרת.
"מאז התחלנו להיפגש בתדירות של יום כן יום לא, אחרי כמה שבועות יצאנו לחופשה משותפת, ואחרי חודש וחצי כבר היינו בחו"ל ביחד. זמן האיכות הזה מאוד קירב בינינו, תרם לקידום הקשר ולהיכרות. אבל למרות התדירות הגבוהה שבה נפגשנו, עדיין מאוד פחדתי ונזהרתי שלא להיפגע. לא פתחתי את הלב מהר. אחרי שלושה חודשים חוויתי אפילו משברון קטן, ואמרתי למשה שאני רוצה שנעשה עצירה".
מה קרה? "הרגשתי שהקשר רץ מהר מדי ושאני מבולבלת. לא הייתי רגילה להמשיך עם מישהו יותר מחמישה דייטים, ופתאום מצאתי את עצמי כבר שלושה חודשים מבלה איתו בתדירות גבוהה. זה היה אינטנסיבי וזה הפחיד אותי. כשאמרתי לו שאני רוצה לעצור רגע, הוא ענה לי שאקח את הזמן שלי, והוסיף שאין לו כוונה ללכת לשום מקום".
וואו. איך הגבת? "מאוד אהבתי את התגובה שלו. בדרך כלל, כשהייתי אמרת למישהו שאני מרגישה שאני צריכה עצירה, הוא היה מברך אותי בהצלחה, וכך היו נפרדות דרכנו. התגובה של משה עזרה לי להבין שיש פה משהו מאוד טוב. הוא הראה לי שהוא לא בורח כמו כולם".
"זה ממש ההפך מהעצלנות שיש להרבה גברים היום, למשל כשהגבר מזמין לדייט ראשון אצלו בבית, או כשהדייט היה מאוד מוצלח, ובכל זאת הבן אדם נזכר לכתוב לי הודעה רק אחרי כמה ימים. הרגשתי שאף אחד לא מתאמץ בשבילי יותר, ושמגיע לי שמישהו יתאמץ בשבילי"
את יכולה להסביר ממה פחדת כל כך? "אני חושבת שכדי להוכיח לעצמי שאני שוב לא מצליחה לייצר זוגיות ושאני זאב בודד, ניסיתי להבריח אותו, כמו את קודמיו, רק שהפעם הוא לא ברח. תוך מספר ימים התעשתי על עצמי, שחררתי את המחסום שהיה לי, והקשר הפך להיות אפילו יותר אינטנסיבי. מאז אנחנו כבר למעלה משנה ביחד".
5 צפייה בגלריה
נטע ומשה
נטע ומשה
משה ונטע. "הרגשתי שזה-'זה' ולא רציתי לוותר עליה"
(צילום: אלבום פרטי)
משה, לא נלחצת מהחששות של נטע? "לא, כי הרגשתי שזה–'זה', שיש לנו חיבור מיוחד ושאני לא מוכן לוותר עליה. הרגשתי שנטע רוצה אותי, שיש דברים אחרים שעוצרים אותה, ושאני צריך להיות חזק בשביל שנינו. הייתי משוכנע שזה ישתנה, כי לא הייתה סיבה אמיתית לפרידה. היה לנו קשר טוב ומאוד כיף ביחד".
"משה הרגיש שאני לא באמת רוצה ללכת", מאשרת נטע. "הוא כנראה הבין משהו שאני לא הבנתי. הוא ראה שאנחנו נהנים ביחד, שיש לנו זוגיות טובה, שאנחנו לא רבים ושהחיבור בינינו טוב. בדיעבד, אני מבינה שפחדתי להיקשר. אני תמיד בשליטה ולא מתאהבת או מאבדת את הראש, וכשהרגשתי שאני מתחילה להיקשר זה הפחיד אותי. רציתי לסיים את זה לפני שאקשר יותר. שמתי פתאום את הדגש על כל מיני דברים קטנים שהפריעו לי. פשוט חיפשתי מה לא בסדר ומה לא עובד לי".
מה קרה בתקופה הזו שבה לקחתם הפסקה? "בפועל, זאת לא הייתה הפסקה. משה היה ממשיך להתקשר אליי מדי יום לשיחת בוקר של שעה ומשהו בזמן ששנינו עומדים בפקקים. אני זוכרת שאמרתי לעצמי, אוף, איזה נודניק, למה הוא ממשיך להתקשר אליי ולא מבין שאני לא רוצה?, אבל לא היה לי נעים להגיד לו לא להתקשר, אז זרמתי עם השיחות ומצאתי את עצמי מדברת איתו כל יום כרגיל. הוא גם המשיך להגיע אליי כרגיל. הוא היה קופץ להגיד שלום, מציע לבוא להיות איתי או לצאת לסרט. כל פעם היה משהו. אז בפועל הוא לא שיחרר אותי באמת ולא עשינו הפסקה, אבל מבחינתי הרגשתי ששוחררתי, אז היה לי יותר קל, ואחרי שבועיים התאפסתי על עצמי וחזרתי למסלול".
"אחרי חמישה או שישה חודשים התחלנו להפגיש בין הבנות", מוסיפה נטע. "בממוצע הן נפגשות פעם בשבועיים לסוף שבוע, ואנחנו עושים דברים כיפים ביחד. הבת שלי זכתה בחברות נוספות".
היית שבע שנים בחיפושים אחר זוגיות. איך את מסכמת אותן? "לא תמיד הייתי בחיפוש. היו תקופות שיצאתי רק עם חברים מקבוצות של גרושים-גרושות, והיו תקופות שאמרתי לעצמי שאני חוטאת למטרה שלשמה בכלל נכנסתי לקבוצות האלה, ואז הייתי חוזרת לדייטים. לאורך השנים חייתי את החיים שלי, נהניתי ויצאתי. מעבר לזה, כל הזמן היו לי הצעות, אז היה לי מאוד קל. בסוף זה השתלם לי".
5 צפייה בגלריה
נטע ומשה
נטע ומשה
נטע ומשה. "האפליקציות הן שפע דמיוני"
(צילום: אלבום פרטי)
משה, אילו מערכות יחסים היו לך לפני נטע? "הייתי גרוש טרי בן שנה אחת בלבד כשהכרתי את נטע. לפניה הייתה לי זוגיות של מספר חודשים. הייתי גם באפליקציות, ולא חסרו הזדמנויות להכיר. הרגשתי שזה שפע בלתי נגמר אבל גם דמיוני, כי בפועל זאת לגמרי אשליה. אפשר כל היום להתעסק עם זה וזה לא נגמר. היו מי שאמרו לי לצאת לבלות ולנצל את הרווקות עוד, אבל מיציתי את הדייטינג ורציתי קשר רציני, וברגע שהכרתי את נטע לא היה לי ספק. לא האמנתי שאמצא מישהי כזאת מיוחדת, וידעתי לעצור".
נטע, לא דאגת מכך שמשה היה גרוש רק שנה כשהכרתם? "במצב רגיל זה היה מעלה הרבה חששות, אבל בגלל שמהר מאוד אחרי גירושיו משה כבר היה בזוגיות למשך שבעה חודשים, זה הניח את דעתי שהוא אדם מיושב שלא מחפש הרפתקאות. נתתי לזה צ'אנס ובדקתי את הכוונות שלו כלפיי".
במה שונה הקשר הזה מקשרים קודמים שהיו לכם? משה: "אני מרגיש שאנחנו רוצים להיות ביחד כל הזמן. גם כשאנחנו ביחד אנחנו מתגעגעים זה לזו. אף פעם לא מספיק לנו הזמן ביחד, אנחנו כל הזמן רוצים עוד, חושבים האחד על השנייה ומתכננים לעשות דברים ביחד. זה קשר מאוד אינטנסיבי, סוחף ואמיתי. זאת כמו הרפתקה שאתה נכנס אליה ולא רוצה לצאת. בנוסף, יש לנו תקשורת טובה, הרבה חום ואהבה ואנחנו באמת נהנים".
נטע: "אנחנו מסתדרים מאוד טוב, מה שלא קרה לי בקשרים קודמים, בהם היו ויכוחים וריבים. אנחנו ממש כמו כפפה ליד. גם כשעולה קושי, אנחנו משתדלים לדבר על הדברים. החיבור האינטימי מאוד עוזר, יש בינינו כל הזמן מגע - וזה גם מאוד שונה מקשרים אחרים שהיו לי. קשה לנו לא להתראות. הייתי לאחרונה בטיול מטעם העבודה למשך ארבעה ימים, ומשה אמר לי שהוא ממש סבל בזמן הזה כי היה לו ממש קשה לא לראות אותי".

"אנחנו רוצים קשר זוגי על מלא"

בינואר האחרון השניים התארסו, מתוך מטרה להגדיל יחד את המשפחה. "זה לא הולך להיות מחר, אנחנו נהנים מהזוגיות שלנו כרגע, אבל אין ספק שהמטרה היא כל החבילה", אומרת נטע. "בשונה מזוגות אחרים בפרק ב', שבהם כל אחד נמצא בפינה שלו ונפגשים פעם או פעמיים בשבוע, אנחנו רוצים קשר זוגי על מלא, ועושים הכול כדי שזה יצליח", מאשר משה.
אין פחד להתחתן שוב? נטע: "תמיד יש פחד שמשהו ישתבש, ואמצא את עצמי גרושה בפעם השנייה. בזוגיות הקודמת שלי, נכנסתי לקשר ממש בסמוך לגירושים שלי ולא עלה על דעתי להתחתן שוב. הפעם זה שונה, ואנחנו מקווים שהכול ייעשה בנחת ובאושר. במיוחד בתור ילדה להורים נשואים שחיו באושר, זה משהו שחסר לי. אני מאוד רוצה לעשות תיקון ולחוות את הדבר המסורתי הזה של פעם, שאני חוויתי בתור ילדה. גם מראש אמרתי למשה שהתנאי שלי הוא שאני רוצה ילדים נוספים וזוגיות כמו שצריך, והוא לא שלל".
משה: "בשונה מנטע, אני לא חשבתי על חתונה וזה לא היה חשוב לי, אבל כשהכרתי אותה, פתאום מה שהיא מרגישה עבר גם אליי. אני גם מרגיש שליצור חיים ביחד בשילוב של שנינו זה מדהים, ועוד יותר מגדיל את האהבה שלנו. ראיתי איזו אמא טובה ומסורה היא, וזה עוד יותר חיזק לי את הרצון להביא איתה ילדים".
מה שבה אותך בנטע? "חוץ מזה שהיא חכמה, יפה ומצחיקה, רואים את האור שיוצא ממנה. אני מרגיש שאני נהיה צעיר יותר כשאני איתה, יש בה שמחת חיים וקלילות. אני מרגיש טוב להיות איתה וכל הזמן רוצה להיות לידה". "אני שטותניקית מאוד, ומצליחה להצחיק את משה. גם לו יש הברקות מצחיקות", מוסיפה נטע. "משה הוא אבא מאוד מעורב. זה בהחלט עשה לי את זה שהוא אבא מדהים".
5 צפייה בגלריה
נטע ומשה
נטע ומשה
נטע ומשה בהצעת הנישואין. "התנשאי לי?"
(צילום: אלבום פרטי)
דמיינת לעצמך באותן שבע השנים שזה יגיע ויהיה כזה מדויק ומדהים? "לפני שבע שנים, כשנפרדתי מהאב של בתי, הייתי בטוחה שזה יקרה לי תוך חצי שנה. חשבתי שאני נראית טוב בסך הכול, אני מלומדת, מגיעה ממשפחה טובה, אני אדם טוב, מאוד עוזרת לאחרים, ואין סיבה שזה לא יקרה לי. הייתי בטוחה שתוך שנה אהיה כבר נשואה עם ילדים וזה לא קרה, ועברה שנה ועוד שנה. בשנים האחרונות כבר הרגשתי שזוגיות רצינית לא תהיה לי ושעל חתונה בכלל אין על מה לדבר. התחלתי להאמין שאני איזה זאב בודד ושהבת שלי תהיה בת יחידה או שאולי אלך לבנק הזרע ביום מן הימים".
"עולם הדייטים הוא עולם קשה", היא מוסיפה. "אני כל כך לא מתגעגעת למקום הזה של החיפוש האינסופי. עברתי כל כך הרבה והיו המון שנים של תסכול. כשהכרתי את משה, עדיין לא האמנתי שהוא יהפוך לאהבה כל כך גדולה. אבל עם הזמן, כשראיתי שהוא לא הולך, נבהל או בורח משום דבר, ושיש לנו חיבור מאוד טוב, הבנתי שזה יכול לקרות לי, שאוכל להפוך לאישה נשואה עם משפחה".
"הייתי בטוחה שתוך שנה אהיה נשואה עם ילדים וזה לא קרה, ועברה שנה ועוד שנה. בשנים האחרונות כבר הרגשתי שזוגיות רצינית לא תהיה לי ושעל חתונה בכלל אין על מה לדבר. התחלתי להאמין שאני זאב בודד"
תעשו חתונה כהלכתה? "כן, הכיוון הוא רבנות. התלבטנו בעניין, אבל נראה לי שאם כבר עושים את זה, נעשה את זה כמו שצריך".
מהן התובנות שלכם לגבי זוגיות ממרום ניסיונכם? מה למדתם מהדרך? "הבנתי שעדיף לבחור בן זוג שמאוד דומה לך בערכים ובמנטליות. לפני שהכרתי את משה בחרתי את ההפכים הגמורים שלי, כי זה מה שמשך אותי, אבל זה לא מתכון לזוגיות מוצלחת כי הפערים כל הזמן מבצבצים. להבדיל, ברגע שבחרתי אדם שדומה לי ברצונות ובמטרות, אין יותר מדי מחלוקות.
"דבר שני הוא תקשורת טובה. אני יודעת שאם אספוג את הדברים או אסתיר אותם בבטן, הם מתישהו יתפוצצו בלי שהצד השני יבין מה קרה. למשל, מתחילת הקשר אמרתי שחשוב לי שהוא יעבור ליהוד במקום שאני אעבור לפתח תקווה, ושיש לי ידיד מאוד קרוב שהוא חלק מהחיים שלי. לא מנעתי את המידע הזה. אז בהתחלה משה היה קצת בהלם, אבל נראה לי שהוא מעריך שאני לא מסתירה ממנו כלום ואומרת את האמת כדי לגשר על הפערים. תמיד הייתי כזאת".
"גם בתור אדם מכיל וסובלני, העוצמה של הפתיחות והכנות הזאת הייתה לי לאתגר קשה להכלה", מודה משה. "עכשיו כבר התרגלתי ואני מפיק מזה את הדברים הטובים. גם אני משתדל להיות בתקשורת פתוחה ועם הזמן זה משתפר. נטע מאפשרת לי לגדול".