ההנחה היא כי מרבית הנשים יבחרו להתעלם מהודעת פייסבוק שתישלח אליהן ממקור שאינו מזוהה. מירן הולדשטיין (43) החליטה לענות. "ירון כתב לי, 'היי, מה נשמע?', ושאלתי את עצמי מאיפה צץ הג'ינג'י החמוד הזה? חשבתי שהוא עוד בחור הזוי מפייסבוק, אבל בכל זאת עניתי. כתבתי לו, 'בסדר, מה קורה?', והוא השיב לי בפולנית מצויה 'יהיה בסדר' והוסיף סמיילי עצוב. התעניינתי מה קרה, והוא השיב לי שהוא מתגרש אחרי הרבה שנים עם אותה אישה. עניתי לו שזה נשמע קשוח, והזמנתי אותו לדבר איתי ולפרוק את הלב. אני קומיקאית, אז חשבתי שאוכל לעודד ולהצחיק אותו".
ירון, "נפלת" על מירן בלי היכרות מוקדמת?
"כן אפשר להגיד".
"בנאדם מוזר!", היא צוחקת. "הוא גם נענה להזמנה שלי ומיד התקשר. דיברנו משהו כמו שלוש שעות, שבמהלכן עודדתי אותו, עשיתי לו חיקויים ואת כל שאר השטויות שאני עושה בדרך כלל. התיידדנו ומאז המשכנו לדבר הרבה ולהתכתב. חשוב לי לציין שלא היה כאן רומן. הקשר בינינו נוצר רק אחרי שירון וגרושתו כבר החליטו על גירושים, ולא נפגשנו עד שירון התגרש".

5 צפייה בגלריה
ירון ומירן
ירון ומירן
ירון ומירן. "לא היה כאן רומן", הם מבהירים
(צילום: אלבום משפחתי)

בכמה זמן מדובר?
ירון: "האמת היא שהליך הגירושים היה מאוד זריז, כאילו היקום התערב לזרז עבורנו את התהליך. זה היה בפגרת הקיץ, ותהליך שהיה צפוי להתארך חודשים, ארך כחודש וחצי בלבד".
מירן: "בינתיים היינו בקשר טלפוני ואחרי שבוע ירון כבר אמר לי שהוא אוהב אותי, בלי שהוא פגש אותי בכלל. לא ידעתי אפילו איך הוא מתנשק".
וואו. איך הגבת?
"אמרתי לעצמי שהבנאדם לא אפוי. רק עכשיו הוא סיים מערכת יחסים של 17 שנים, מתוכן 10 שנות נישואים. הייתי בטוחה שאני ריבאונד. חשבתי שכיף לו לדבר איתי, אבל הוא מבלבל בין זה לבין אהבה. יום אחרי שהוא קיבל את הגט, הוא היה אצלי בפעם הראשונה, ועד היום אני אומרת לעצמי שהוא בקלות יכול היה להיות רוצח סדרתי", היא צוחקת.
"הייתי אז רווקה, למודת ניסיון בתחום הדייטים, ידעתי שיש לא מעט אי-אמיתות ברשת". "עד למפגש ניהלנו הרבה מאוד שיחות והתכתבנו המון", מוסיף ירון. "אז הקשר היה וירטואלי כביכול, אבל מאוד אינטנסיבי. שנינו פתחנו את הלב. היה כאן הימור מצד שנינו".
"היינו בקשר טלפוני ואחרי שבוע ירון כבר אמר לי שהוא אוהב אותי, בלי שהוא פגש אותי בכלל. לא ידעתי אפילו איך הוא מתנשק"
ירון, מה גרם לך לפנות דווקא למירן כדי לשפוך את הלב?
"חצי שנה לפני אותה שיחה היא כתבה הודעה לתחנת רדיו שניהלתי את עמוד הפייסבוק שלה. אני מניח שנדלקתי עליה עוד בהתחלה, וברגע שהגעתי למסקנה שאני מתגרש ועולם שלם של אפשרויות נפתח בפניי, נורא משך אותי לפנות אליה. גיליתי אדם יפה פנימית וחיצונית. כשהכרנו, התחלתי לקרוא תכנים שהיא העלתה לרשת, ומאוד אהבתי את הכתיבה שלה, את יכולת הניסוח, את הסגנון והאינטלקט. היה לנו חיבור טבעי מהשיחה הראשונה ועד היום".

5 צפייה בגלריה
ירון ומירן
ירון ומירן
"שנינו פתחנו את הלב". ירון ומירן
(צילום: אלבום משפחתי)

איך באמת נראה המפגש הראשון ביניכם?
מירן: "המפגש היה מדהים. מאותו הרגע לא נפרדנו. שבוע אחרי זה ירון אמר לי, 'את תהי אשתי'".
ירון, היית אחרי זוגיות של 17 שנים! לא רצית להיות רגע לבד או לבדוק את השוק?
"זה בדיוק מה ששאלתי אותו!", היא מחייכת.
ומה הייתה התשובה?
ירון: "האמת היא שהייתי לבד תקופה מאוד ארוכה בתור נשוי, שנינו למעשה. זאת הייתה זוגיות מאוד לא בריאה, שלא תרמה לאף אחד מאיתנו. נשארנו ביחד מכל הסיבות הלא נכונות, ולא היינו מספיק אמיצים כדי להתגרש, עד שיום אחד האופציה הונחה על השולחן. בנוסף, הבנתי שמה שיש בחוץ אלו לא מציאות גדולות. הרגשתי שאם מצאתי מישהי שהלב אומר לי לגביה שזאת האחת, נכון יהיה להקשיב לו במקום להיות אידיוט ולוותר על זה בשביל שום דבר. פחדתי מאוד מהמקום הזה".
"כמעט נפרדנו אחרי האמירה הזאת", מבהירה מירן. "לא האמנתי לו. הוא היה השלישי שאמר לי את זה כך שהייתי רגילה לשטויות האלה. מבחינתי, זה היה צ'ק בלי כיסוי, אבל חודשיים אחרי אותו ערב הוא באמת הציע לי נישואים".
"בעבר עברתי לגור עם האקס שלי בקיבוץ בצפון, ואחרי שהעברתי את כל חיי מהמרכז צפונה, יום אחד הוא קם ואמר לי שהוא לא מאוהב בי. באותו הרגע נשבעתי לעצמי שאני לעולם לא אגור עם מישהו לפני החתונה"
ירון, אבל לאן אתה רץ?
"זה לא הרגיש לי מהר. הכול הרגיש מאוד טבעי, המסלול היה מוכן. זה היה כמו לסדר פאזל - כבר ראיתי את החלקים, ורק הייתי צריך לסדר אותם. הייתי בן 37 ורציתי להתקדם עם החיים. בפרק א' שלי כבר השלמתי עם זה שאני לא אהיה אבא כי ניסינו במשך תקופה להביא ילדים אך ללא הצלחה. זה היה כמו רכב שנוסע פול-גז בניוטרל ופתאום מחליף הילוך".

5 צפייה בגלריה
ירון ומירן
ירון ומירן
ירון ומירן. "זה היה כמו לסדר פאזל"
(צילום: אלבום משפחתי)

בכל זאת, למה לא לגור קצת ביחד קודם?
מירן: "לא רציתי לגור שוב עם מישהו לפני החתונה. בעבר, עברתי לגור עם האקס שלי בקיבוץ בצפון ואחרי שהעברתי את כל חיי מהמרכז צפונה, יום אחד הוא קם ואמר לי שהוא לא מאוהב בי. באותו הרגע נשבעתי לעצמי שאני לא גרה עם מישהו לפני החתונה, וכך היה. רק אחרי החתונה עברתי אליו לחיפה. יום קודם לא נכנסתי אליו הביתה".
לא דאגת מזה שאת לא יודעת כלום על הכימיה ביניכם מבחינת אינטימיות והרגלי שינה?
"זה היה הימור, אבל ברמה הפנימית העמוקה ידעתי שירון הוא אדם טוב, שהערכים שלנו דומים ושנהיה צוות טוב".
והנבואה התגשמה?
"אנחנו מאוד שונים זה מזה. זה לא איזה סיפור אגדה, אלא סיפור מאוד ריאליסטי דווקא על שני אנשים מעולמות שונים מאוד, שלא מצאו את עצמם והחליטו להתחבר ולהקים יחד משפחה. ירון היה עם אותה אישה כמעט 20 שנה, ואני הייתי רווקה עם הרבה מערכות יחסים, פלירטים וסטוצים.
"מאיפה שלא תסתכלי עלינו, תראי רק שוני. החל מהעדה, כלה בהשכלה ובאמצע המבנה האישיותי. אני מזרחית והוא אשכנזי, לו יש תואר שלישי ולי אין בגרות אפילו, הוא ביישן ומופנם ואני עומדת על במות. זה נדיר שאנחנו ביחד. מצד שני, היה איזה קו שחיבר בינינו, איזה רצון משותף למצוא בית האחד בשני. עד היום אנחנו מתמודדים עם אתגרים, אבל אני מרגישה שאנחנו ממש צוות, גם בקשיים ובסערות. זה היה הימור מטורף שהשתלם. מפה לשם, אנחנו כבר 11 שנים ביחד".
מרגש מאוד. גם הצעת הנישואים הייתה כזאת מרגשת?
"לא, היא הייתה ספונטנית, חסרת השראה ומעוף", צוחקת מירן. "עבדתי אז בבית קפה, והקמנו דוכן בתחנת דלק. ירון החליט שהוא מפתיע אותי שם, ובפועל הוא הציע לי נישואים מול משאבת דלק של אוקטן 95. הוא הגיע עם פאוץ', היה כולו חיוור, וגם ככה העור שלו לבן. הוא רעד, ירד על ברך אחת, ונראה כאילו שעוד שנייה הוא הולך לפוצץ את התחנה. חשבתי לעצמי - מה הוא עושה?! אני לא יודעת איך אמרתי לו, 'כן'".
מה כבש אותך?
"אהבתי את זה שירון שונה ממני מאוד. אהבתי את הביישנות והמופנמות שבו. הכול בו היה כל כך שונה ממני, מהמראה החיצוני ועד לתרבות שממנה אנחנו באים. זה משך אותי, והתעניינתי בו".
"מאיפה שלא תסתכלי עלינו, תראי רק שוני. החל מהעדה, כלה בהשכלה ובאמצע המבנה האישיותי. אני מזרחית והוא אשכנזי, לו יש תואר שלישי ולי אין בגרות אפילו, הוא ביישן ומופנם ואני עומדת על במות"
מאיפה היה לך את הביטחון להיות בקשר עם גבר שהרגע יצא מנישואים כל כך ארוכים?
"האמת היא שהייתי נטולת כל ציפיות מהקשר. גם כשהוא אמר לי שהוא אוהב אותי ושאהיה אשתו, לא ייחסתי לאמירות האלה משמעות. לא הבנתי למה הוא לא רוצה להמשיך לצאת עם נשים, להכיר, לחוות, ולמה הוא נופל על הבחורה הראשונה שהוא נתקל בה. שנים הייתי בטוחה שזה ריבאונד שעוד רגע ייגמר.
"בדרך כלל, אנחנו מחפשים את הדבר הטוב הבא וקשה לנו להתביית על בחירה אחת. באתי מתרבות של שפע, גם בדייטים, ואילו ירון בא עם גישה אחרת. מבחינתו, הוא לא ראה צורך להיות עם 99 נשים נוספות כדי לדעת שאני האחת מתוך 100. זה מדהים ונדיר מאוד. גם הבנתי שירון הוא לא הטיפוס שיתגרש מפני שהוא רוצה את האוויר והחופש. הוא מאוד מונוגמי. בבית הוא ראה זוגיות יציבה של הוריו, ואין לי ספק שהוא לא היה מוצא את עצמו בטינדר, לכן אני תמיד אומרת לו שמזל שתפסתי אותו".

5 צפייה בגלריה
ירון ומירן
ירון ומירן
ירון והילדים. מירן תמיד אומרת לו שמזל שהיא תפסה אותו
(צילום: אלבום משפחתי)

מה גיליתם על החיים המשותפים יחד?
"ירח הדבש שלנו נגמר מהר. לא היינו זוג שבנה היכרות מעמיקה ובסיס רחב, הכרנו תוך כדי תנועה, תוך כדי שנכנסתי להיריון ותוך כדי ההורות. זאת הייתה ממש רולטה רוסית. ארבעה חודשים אחרי שהכרנו, ירון הציע נישואים ותוך שמונה חודשים התחתנו. שנה אחרי כן נולדה לנו הבת הבכורה ובחלוף שנה נוספת, נולדה לנו הבת השנייה. נחנו קצת ואחרי ארבע שנים, נולד לנו בן. הכול היה מהיר. נורא רציתי להתקדם ולהביא ילדים צמודים. בתור מי שחצתה את גיל 30, לא הרגשתי שיש לי את המותרות לחכות. היום אני שמחה על זה.
"הדבר היחיד שלא זרם לי היה המעבר לחיפה. הבנתי שיש לי עסק עם חיפאי שמורעל על העיר, בזמן שאני באתי מהמרכז ונאלצתי להתרחק מכל המשפחה. היה לנו שם משבר מההיבט הזה. אני מאמינה שאם היינו גרים יחד לפני החתונה לא היינו מתחתנים, כי אולי הייתי רואה שיש כאן מישהו שלא מוכן לעזוב את העיר, ובתור מי שמאד קשורה למשפחה שלה מהמרכז, זה לא היה מתאים. אבל מכיוון שכבר התחתנו, נאלצתי להתמודד עם החיים ולהתבגר.
"היום אני כבר 11 שנים בחיפה, מאוד אוהבת את העיר ולא מכירה את עצמי בשום מקום אחר. זאת ממש דוגמה שמבהירה למה הגישה המיושנת של לא לגור ביחד לפני החתונה היא דווקא חיובית. אנחנו רגילים לפרק את החבילה על כל דבר קטן, ופה כבר התחתנו – אז על מה נפרק? הרגשתי שזה אחד הדברים המדהימים שעשיתי עבור עצמי כדי להתפתח כאדם, קשרנו את עצמנו ביחד ולמדנו להתמודד עם החיים בלי להרים ידיים".
איך אתם פותרים קונפליקטים?
ירון: "אחד הדברים שאנחנו עובדים עליהם מתחילת הקשר זה על היכולת לריב. עוד לא פיצחנו את האגוז הזה, אבל יש התקדמות. כשהיינו רבים בתחילת הקשר האמוציות היו יותר חזקות, היום הן בעוצמה פחותה".
"אחרי שלושה ילדים כבר אין לי כוח לעשות דרמות", מירן אומרת בחיוך. "פעם הייתי משקיעה בדרמות, ביציאה סוערת מהבית כולל טריקה של הדלת, היום אני שואלת את עצמי - לאן אני אלך? יש לנו שלושה ילדים. למדנו שלא עוזבים, ועם כל הכנות, ירון הוא חבר ואדם טוב. אני תמיד מזכירה לעצמי שלא מייצרים גברים כאלה יותר. זה אדם שראה את ההורים שלו אוהבים לאורך עשרות שנים, ועם אדם כזה אני רוצה לחיות".
"האקסים שלי ראו אותי כ'דרמה קווין', ונתנו לי להרגיש שאני אדם שאי-אפשר לחיות איתו. הוא היחיד שבאמת מכיל את הפגיעות, הרגישות, השריטות ושק הטראומות שהבאתי איתי"
מירן, מה הרגיע את המחשבה שאת ריבאונד?
"רק הזמן וההוכחה של ירון שהוא נאמן ועומד בהבטחות שלו, זה מה שהרגיע אותי לאורך זמן. הגעתי עם הרבה פחדים לקשר ובעיקר עם חרדת נטישה. ההורים שלי התגרשו כשהייתי בת 14, ובשבילי זה היה חורבן בית לכל דבר. דווקא אנשים כמו ירון שראו את ההורים שלהם 50 שנה אוהבים ביחד ועובדים ביחד, בשבילם להתגרש זה הזיה. אגב, הוא עצמו היה נשאר בקשר הקודם לנצח, אם האקסית לא הייתה מעלה את האופציה להתגרש".
במה ירון שונה מבחורים אחרים שיצאת איתם?
"בהכול. הוא מכיל יותר, אוהב יותר. האקסים שלי ראו אותי כ'דרמה קווין', ונתנו לי להרגיש שאני אדם שאי-אפשר לחיות איתו. הוא היחיד שבאמת מכיל את הפגיעות, הרגישות, השריטות ושק הטראומות שהבאתי איתי לקשר. בשנותיי כרווקה הפכתי למחוספסת ולבררנית, ידעתי יותר מה אני לא רוצה מאשר מה אני רוצה. ירון נכנס למקום הזה ומוסס לי את כל ההתנגדויות ואת הפחדים שהוא יפסיק לאהוב ולא יחזיק איתי מעמד. הוא הראה לי שהוא פולני שיודע לסבול בשקט", היא צוחקת.
ירון, מה המתכון שלך?
"ההבנה שעל דברים שחשובים לך אתה לא מוותר, אלא נעמד על הרגליים האחוריות. שבועיים אחרי שנתתי למירן טבעת, היא זרקה לי אותה בפנים ואמרה לי שסיימנו. אני אפילו לא יודע על מה זה היה, סתם שטות כלשהי. באותה נקודה יכולתי לקחת את הרגליים שלי וללכת, אבל הצלחתי לראות מעבר לסערה".
מירן: "עד היום יש לנו הרבה אתגרים. הבת האמצעית שלנו היא ילדה עם צרכים מיוחדים, ולמרות כל הקשיים אנחנו לא רואים חיים עם אדם אחר".

5 צפייה בגלריה
ירון ומירן
ירון ומירן
ירון ומירן. עד היום הם מתמודדים עם אתגרים אבל האהבה ביניהם חזקה מתמיד
(צילום: אלבום משפחתי)

לא פשוט להחזיק זוגיות כשיש ילד עם צרכים מיוחדים.
"נכון, אבל אני חושבת שאותנו זה חיזק. זה כמו מסע כומתה, כששנינו מחזיקים את האלונקה. אז או שאת נשברת ונושרת או שאת משנסת מותניים ואומרת, אתה מחזיק צד אחד, אני את השני, ואנחנו סוחבים את זה ביחד. שנינו ראינו את זה כך ושעטנו קדימה. האמנו שלא עוזבים כשקשה".
ירון, אתה האמנת שיהיה לך פרק ב' מוצלח?
"היה לי רגע של פאניקה כששאלתי את עצמי לאן אני אלך ואיפה אתביית, אבל בתוך תוכי ידעתי שכן תהיה לי זוגיות שנייה. לא הקשבתי לקולות הרקע שאמרו לי איך אני צריך להרגיש. הבנתי שאין נוסחה אחת והמשכתי ללכת אחרי הלב. זה מה שמנחה אותי עד היום. גם ההיכרות עם מירן עזרה לי מאוד. הרגשתי שיש יעד ששווה לי להתאמץ עבורו, והכיוון נהיה ברור. עזבתי את הפרק הקודם, התחלתי דף חדש לגמרי ובניתי את הזוגיות והמשפחה שלי".
"שבועיים אחרי שהבאתי למירן טבעת, היא זרקה לי אותה בפנים ואמרה לי שסיימנו. אני אפילו לא יודע על מה זה היה, סתם שטות. באותה נקודה יכולתי לקחת את הרגליים שלי וללכת, אבל הצלחתי לראות מעבר לסערה"
לא הפסקת להאמין באהבה.
"בדיעבד, מהיכרותי עם מירן גיליתי שלא ידעתי מה זאת אהבה, ולא ידעתי שאהבה יכולה להביא אותך למקומות שלא היית מאמין שתביא את עצמך. בקשר הקודם שלי, התלהבתי מזה שמישהי מתעניינת בי, לא הייתה שם אהבה גדולה וזאת לא הייתה זוגיות מפרה. המשכנו מכוח האינרציה.
"היום החיים עם מירן שונים בכל רמה אפשרית. כשהכרנו הרגשתי שחזרתי לגיל 16. בתיכון לא הייתה לי חברה, והרגשתי שאני חוזר לשם ומשלים דברים שמעולם לא היו לי, כולל הטיפשות שבאה יחד עם ההתאהבות.
"שברתי הרבה תבניות על עצמי בזכות הקשר שלנו. למשל, תמיד הייתי מוקף בחתולים ולא האמנתי שאי פעם אחיה בלי חתולים. אבל מירן אלרגית לחתולים, והיום כשהיא מציעה שננסה להביא חתול, אני כבר מסרב. בעבר גם אמרתי לעצמי שלעולם לא אצא עם מישהי שמעשנת, וכשהכרנו מירן הייתה חונקת אותי בעננים של עשן. גם זאת כבר לא הייתה עילה לפסילה. למזלנו, היא הפסיקה לעשן".