"אני כל הזמן אומרת שתומר הוא התיקון שלי, אחרי כל מה שעברתי. במשך עשור שלם נלחמתי כדי להיות בזוגיות. אין דבר שלא ניסיתי! אתרי היכרויות, טיולי היכרויות, ספיד-דייטים, מסיבות של גרושים-גרושות, שיתוף פעולה עם אתר דייטינג מוביל. הגעתי עד למיונים לעונה הראשונה של 'חתונה ממבט ראשון'", מעידה לליב גל (43), יוצרת תוכן שעוסקת בשיווק דיגיטלי.
"יצאתי לכל כך הרבה דייטים. ידעתי שאני לא מוכנה להישאר לבד, וחיפשתי זוגיות בכל הכוח. למזלי, אני באמת אוהבת לצאת, כך שהצלחתי גם ליהנות מהדרך. אבל קצת לפני שהכרתי את תומר, משהו בתוכי השתנה. התחלתי כבר לדבר על הדייטים שלי בלשון עבר, כאילו שידעתי שזהו, זה קורה".
מזה שנה שהיא בזוגיות אוהבת עם תומר פלקוב (48), אח במקצועו. את בעלה הראשון הכירה כשהייתה בת 25. "הכרנו בלימודי התואר הראשון שלי. זאת הייתה התאהבות גדולה ומהר מאוד עברנו לגור ביחד, אבל לא הסתדרנו. היו סימני אזהרה כבר מההתחלה, אבל אני הייתי עיוורת מאהבה. בשלב מסוים הוא אמר שהוא רוצה שנעבור לארצות הברית, כך שהצעת הנישואים שקיבלתי הגיעה למעשה יותר מטעמים ביורוקרטיים.
"הייתה לנו חתונה גדולה ונסענו לירח דבש, ומיד אחר כך הוא עבר לארצות הברית. אני הצטרפתי כמה חודשים מאוחר יותר. כשהגעתי לשם, הקשיים התעצמו כי הפעם הייתי לגמרי לבד. אני זוכרת שבכיתי הרבה והייתי בסבל גדול. היו ימים שלמים שבהם הוא לא דיבר איתי, עשה לי 'טיפול בשתיקה'. כשזה היה קורה בארץ, הייתי הולכת לחברים, אבל באמריקה הייתי לגמרי בודדה".
ואז מה קרה?
"יום אחד הגעתי לחופשה בארץ וסיפרתי על מה שאני עוברת לגיסי, שניסה לדרבן אותי לסיים את הקשר. 'יש גבול לכמה שאדם יכול לסבול', הוא אמר לי, וצדק. ואז, אחרי שבע שנים ביחד, אזרתי אומץ והתגרשתי. חזרתי לארץ, אך שוב לא היה לי קל. הייתי אחרי גיל 30, כל החברים שהצלחתי לשמור איתם על קשר כבר היו נשואים, והרווקות שלי בלטה".

5 צפייה בגלריה
תומר ולליב
תומר ולליב
תומר ולליב. שניהם עברו מסע ארוך עד שהכירו האחד את השנייה
(צילום: ידין דלויה)

5 צפייה בגלריה
לליב ותומר
לליב ותומר
"תומר הוא התיקון שלי"
(צילום: ידין דלויה)

"זאת הייתה יד הגורל"

תומר מספר שגם הוא עבר לא מעט עד שהכיר את לליב. "הייתי נשוי למשך תשעה חודשים בדיוק. לא הסתדרנו ובכל זאת פחדנו לפרק את הקשר. מהר מאוד הבנתי את הטעות והתגרשתי, אך מאז הלב שלי נאטם. התעסקתי אך ורק בלימודים ובעבודה", הוא נזכר.
"חזרתי לארץ, אך שוב לא היה לי קל. הייתי אחרי גיל 30, כל החברים שהצלחתי לשמור איתם על קשר כבר היו נשואים, והרווקות שלי בלטה"
"נדרשו לי שש שנים והרבה מאוד עבודה רוחנית עד שהלב שלי הפך לשלם שוב. עם הזמן, חיזקתי את האמונה שלי, עשיתי הרבה מדיטציות למציאת זוגיות, וכשהכרתי את לליב, הלב שלי כבר היה נקי לחלוטין. אני זוכר רגע מכונן שבו ישבתי בחצר ביתה של אמי וביקשתי מאלוהים שישלח לי את בת הזוג שלי. עשר דקות אחרי כן, לליב כתבה לי הודעה באפליקציה. לא ידעתי מה בדיוק אני רוצה ומה לבקש, אבל זה היה רגע שהייתה בו משאלת לב מאוד חזקה".
מדהים.
"מה שיותר מדהים הוא שלליב התחילה איתי, אף על פי שבאפליקציה היה רשום בטעות שהגובה שלי מתנשא למטר שישים בלבד. לליב מתנשאת לגובה של 173 סנטימטרים, והרגשתי גאה שהיא יצרה איתי קשר בכלל. זאת בפירוש הייתה יד הגורל".

5 צפייה בגלריה
לליב ותומר
לליב ותומר
מטר שישים או מטר שמונים? לליב ותומר
(צילום: צילום עצמי)

לליב, באמת מרשים שראית מעבר לגובה. מה שבה אותך בכרטיס של תומר?
"עולם הדייטינג יכול להיות כל כך קשה, מתסכל ומעליב, ואחרי כל מה שעברתי, פשוט חיפשתי מישהו שיודע לאהוב. בנוסף, הוא לא שאל: 'מה המצב? מה עושה? בת כמה ומאיפה?', ולא שכח סימני פיסוק. יחד עם זאת, אני זוכרת שלא רציתי למסור לו מיד את מספר הטלפון שלי, ואז הוא כתב לי, 'להזכירך אני אח, כמה רע אני כבר יכול להיות?'", היא צוחקת. "אחרי שדיברנו בטלפון, קבענו שניפגש מיד בלי להתכתב הרבה".
תומר: "כתבתי על עצמי שיש לי לב ענק והיא חיפשה לב ענק".
מה קרה בדייט הראשון שלכם?
לליב: "קודם כל, הגעתי עם כפכפי אצבע כדי לא להיות גבוהה מדי. כשראיתי את תומר מתקרב, הוא לא היה נראה לי נמוך. התיישבנו ודיברנו והרגשתי שהוא כל הזמן רוצה להגיד לי משהו, ואז הוא התוודה שהוא לא בן 40 כפי שרשם באפליקציה אלא בן 46. ואז שאלתי אותו למה הוא כתב שהגובה שלו הוא מטר שישים, והוא הבהיר שזאת טעות, מפני שהגובה שלו הוא מטר שמונים".
תומר: "בסוף הדייט שאלתי את לליב מה לוח הזמנים להמשך. היא אמרה שהיא רוצה לישון על זה, ואיחלתי לה לילה טוב. למחרת בצהרים כתבתי לה הודעה, היא ענתה לי שהיא בעבודה ותחזור אליי. במשך חודש וחצי היא לא חזרה אליי".
מה אתה סח!
"אחרי חודש וחצי היא שלחה לי הודעה ושאלה אם זה שאני עכשיו מטר שמונים ואחת בגובה, אומר שמישהי כבר שמה עליי טבעת".
מה ענית?
"שאלתי אותה אם היא ישנה שינת חורף, והוספתי שבשביל טבעת אני צריך להתאהב עד מעל הראש".
"ישבתי בחצר ביתה של אמי וביקשתי מאלוהים שישלח לי את בת הזוג שלי. עשר דקות אחרי כן, לליב כתבה לי הודעה באפליקציה. לא ידעתי מה בדיוק אני רוצה ומה לבקש, אבל זה היה רגע שהייתה בו משאלת לב מאוד חזקה"
לליב, מה קרה בחודש וחצי האלה?
"באותו היום שבו פגשתי את תומר, האקס שלי צלצל אליי. היינו אחרי שלושה חודשים של פרידה מוחלטת ונתק טוטאלי. אז אחרי הדייט לא התאפקתי. נסעתי להיפגש עם האקס וחזרנו. זאת הייתה חזרה אחרונה בהחלט שלא החזיקה הרבה זמן. כשהרגשתי שאני מוכנה, יצרתי קשר מחודש עם תומר. יצאנו שוב לדייט, ומאז לא נפרדנו ליותר מ-24 שעות".
"אחרי חודש כבר התחלתי להתאהב", מציין תומר. "היופי שלה, מבפנים ומבחוץ, כבש אותי. גיליתי שהיא מתנדבת בעמותת אתגרים, וראיתי סרטון שלה עושה סנפלינג עם בחורה עיוורת. לימים היא סיפרה לי שהיא פחדה פחד מוות, אבל עשתה את זה בשביל אותה בחורה. הרגשתי שמצאתי מישהי עם לב ענק כמו שלי".
"תומר הרגיש איתי כל כך בנוח מאוד מהר", מוסיפה לליב. "לי זה לקח קצת יותר זמן".

5 צפייה בגלריה
לליב ותומר
לליב ותומר
לליב ותומר. "לא היו משחקים, הוא לא נעלם ולא שידר שהוא עסוק"
(צילום: צילום עצמי)

מה כבש אותך בתומר?
"אנחנו מאוד שונים מבחינת האופי ותחומי העניין שלנו, אבל מבחינת הרקע והערכים אנחנו מאוד דומים. ראיתי אדם שמחפש משמעות ורוצה לעשות טוב בעולם, אדם רציני שרוצה להקים משפחה, שיודע לאהוב. מהדייט השני שלנו הכול זרם מהר מאוד. לא היו משחקים, הוא לא נעלם ולא שידר שהוא עסוק".
אחרי חמישה חודשים הגיעה הצעת הנישואים, אבל נכון לעכשיו הם עדיין לא מימשו אותה בחתונה רשמית. "די מהר דיברנו על נישואים", משתפת לליב. "ידעתי שאני רוצה טבעת".
תומר: "זה שלא הצליח לנו פעם אחת לא אומר שום דבר. כל הרעיון הוא לחיות ביחד עם האדם האהוב עליך".
לליב: "אמרתי לתומר שאני רוצה חתונה קטנה, הרי לשנינו כבר היו חתונות גדולות, אבל הוא רצה מסיבה גדולה עם אלכוהול".
מבינה אותו! איך הייתה ההצעה?
"רציתי להציע לה ביום ההולדת שלי, אבל היא עשתה לי שבוע שלם של הפנינג ולא הצלחתי להשחיל את ההצעה. בסופו של דבר, הצעתי לה באינטימיות בחדר".
לליב: "האמת היא שלא רציתי הצעה פומפוזית, אבל בהחלט רציתי טבעת. בעלי לשעבר לא ממש הציע, ולא היינו מאורסים".
מה לגבי ילדים?
"תמיד אמרו לי להביא ילד לבד, אבל ידעתי שאני רוצה להביא ילד לעולם רק במסגרת של זוגיות, ולא נותר לי אלא להאמין שיהיה בסדר. בינתיים אנחנו רוצים להיות מאורסים".
מה אתם אוהבים לעשות ביחד?
"ללכת לים, לטייל, לאכול ובעיקר לדבר והרבה".

5 צפייה בגלריה
לליב ותומר
לליב ותומר
לליב ותומר. "בינתיים אנחנו מאורסים"
(צילום: ידין דלויה)

מה למדתם לעשות שונה בזוגיות הזאת לעומת מערכות יחסים אחרות שהיו לכם?
תומר: "למדנו שכשמישהו מאיתנו נפגע, במקום להתרחק, לעשות פרצופים ולא להתקשר, אנחנו בוחרים להתגבר. אני בוחר לנתח את מה שקרה עם עצמי, ולא להיות במקום הפגוע והמרוחק. מעבר לזה, אנחנו באמת מדברים על הכול, גם על הדברים הקשים.
"בנישואים שלי לא הייתה תקשורת פתוחה, השיח הגיע בצורה של ביקורת. הרגשתי כאילו שיש לי ציפורן חודרנית שלא מפסיקים לדרוך עליה. היום לליב ואני זוכרים שהחלטנו להיות ביחד, אז כשמגיע ריב אין מבחינתנו אופציה לקום וללכת".
לליב: "ברור שלא הכול מושלם אצלנו. כבר היה לנו משברים קטנים וגדולים, וגם אחרי שנה ביחד, לפעמים יש דברים שאני רוצה לומר לתומר ואני עדיין לא יודעת איך, אבל היום שנינו יודעים לצלוח ביחד דברים שבמערכות יחסים קודמות היו מתפתחים לריבי ענק. לא סתם אני אומרת שתומר הוא התיקון שלי. חלמתי על אהבה ובתוך תוכי ידעתי שהיא תגיע, רק לא ידעתי מי הוא יהיה וכמה טוב הוא יהיה עבורי".
תומר: "אתן לך דוגמה לאהבה שלנו - השנה גיליתי שיש לי הפרעת קשב, וקניתי לעצמי ספר בנושא. לא נגעתי בו עדיין, אבל לליב כבר קראה אותו כדי שהיא תוכל להכיר אותי טוב יותר".
יש מסר שהייתם רוצים להעביר למי שעדיין מחפשים ומחפשות אהבה?
"אני מאמין שכולנו שבורים וסוחבים איתנו פוסט-טראומה ממערכות יחסים מהעבר, ובכל זאת כדאי לנסות לעשות את הצעד הנוסף ולהגיע שלמים לקשרים החדשים. גם אמונה מאוד יכולה לעזור".
לליב: "מרוב שאני מכירה את המקום הזה של הרווקות, תמיד אמרתי לעצמי שכשאהיה בזוגיות, ארצה ללוות בנות רווקות ממש כמו חברה טובה. במשך עשר שנים הייתי במקום הזה שמחפש, ואני פשוט רוצה לעזור. לכל אחד מגיע להיות אוהב ונאהב, ואני מאחלת לכולם לא להתייאש ולא לוותר על זה".
אז מתי תתחתנו?
"כולם שואלים אותנו את זה", הם אומרים בחיוך.