3 צפייה בגלריה
ברק ליזוריק וליאור
ברק ליזוריק וליאור
ברק ליזוריק ליאור שוחט
(צילום: אוסף פרטי)

לפני מספר שנים, זוג חברים של ברק ליזוריק (33) וליאור שוחט (32) התחתנו והכריזו שהם לא רוצים כסף ואפילו לא מתנה. ברק וליאור הרגישו שהם בכל זאת רוצים להעניק להם משהו, והחליטו לארגן להם דייט בייתי. "אמרנו להם להתלבש ולהתארגן לדייט, ומתי להיות מוכנים. דפקנו להם בדלת, ברחנו והשארנו אחרינו ארגזים", משחזר ברק.
"עשינו להם דייט בשלבים. לתחילת הדייט שמנו להם מנות ראשונות, כמו ממרחים למיניהם שהגיעו בצנצנות מסודרות, וכרטיסיות עם נושאי שיחה. השלב השני היה הכנה של המנה העיקרית. כתבנו להם מתכון למנה, שמנו להם את המצרכים, דגים ותוספות שידענו שהם אוהבים, הוספנו סינרים וכל מה שצריך מסביב, והם היו צריכים להכין את המנה בעצמם.
"בשלב השלישי הגיע הקינוח - הבאנו צידנית עם קצפת ועוגיות להרכבת קינוח, כוסות עם תה, נענע ולימונים. ידענו שיש להם מרפסת מגניבה, וזה היה בחורף, אז צירפנו כרבוליות. החלק הרביעי היה באווירה רומנטית - השארנו להם נר, שמן עיסוי וצעצוע קטן למיטה. כתבנו להם הוראות לאן ללכת בכל שלב והכנו פלייליסט לכל הערב. דאגנו ממש לכל פרט ופרט בסיפור הזה".
וואו. מקסים.
"הם באמת סיפרו שזה היה הערב הכי מקסים שהיה להם".
באותה תקופה ברק עבד בחברת סטארט-אפ, ובשלב מסוים החליט לחשב מסלול מחדש ולצאת לדרך עצמאית. "הבנתי שאני רוצה לעשות מיזמים שיעשו טוב לאנשים, שיגרמו להם לחיות חיים בריאים ומאושרים יותר". כך צמח לו לפני קצת יותר משנה מיזם רומנטי ומרגש לדייטים ביתיים, העונה לשם בּאַשֶׁערְט.
מאיפה הגיע השם בַשֶׁערְט?
"בּאַשֶׁערְט - משמעותו הזיווג המושלם. על פי התלמוד, כ-40 יום לפני שאנחנו נולדים יוצאת בת קול מהשמיים ומכריזה מי הנפש התאומה שלנו, אותה אנחנו עתידים לפגוש מתישהו במהלך החיים. אלא שזה לא מספיק בשביל לקיים מערכת יחסים. מניסיוני, צריך לשים את הזוגיות בראש סדר העדיפויות, את הצרכים של בן או בת הזוג לפני שלך, ורק אם עובדים על זה כמו שצריך, אפשר להפוך להיות בּאַשֶׁערְט".
מעניין, ומה הרעיון מאחורי המיזם?
"הבנתי שאני רוצה לעזור לזוגות אחרים למצוא את מה שמחזק להם את הזוגיות. את ליאור, שהיא האהבה הראשונה שלי, אני מכיר כמעט כל חיי. גדלנו יחד ובסביבות התיכון התחלנו להתקרב. מאז עברנו חיים שלמים: צבא, טיולים, לימודים. אנחנו עוברים קשיים כמו כולם, ובכל זאת מחזיקים מעמד כבר 16 שנים, ואנחנו זוג מאוד דביק.
"הסיבה היא שאנחנו ממש עובדים על הזוגיות, אנחנו מדברים וקשובים, ומקפידים על דייט שבועי קבוע שאותו אנחנו לא מבטלים אף פעם. בעבר היינו מתאמנים יחד ואז יוצאים לאכול, והיום בתקופת הקורונה אנחנו מכבים את הטלוויזיה, שמים מוזיקה ומדברים. הכול מאוד קליל, אנחנו משקיעים יותר תשומת לב מכסף. הדייט השבוע הזה עושה לנו מאוד טוב לקשר.
"בעיניי, חשוב להתאמן על זוגיות ממש כמו שמתאמנים למרתון. לא צריך לחכות לאירוע מיוחד ולצאת לצימר בגליל פעם בשנה, אלא להקצות לכך שעתיים מדי שבוע למשך כל החיים. זה אמור להיות אימון כיפי וזה גם היה הרעיון מאחורי בּאַשֶׁערְט. משמעות השם בשילוב עם הרעיון לעזור לזוגות לייצר דייטים בבית, ממש התחבר לי".

3 צפייה בגלריה
לא צריך לחכות לאירוע מיוחד. פשוט הקצו לעצמכם שעתיים בשבוע שמהלכן אתם רק זה עם זו
לא צריך לחכות לאירוע מיוחד. פשוט הקצו לעצמכם שעתיים בשבוע שמהלכן אתם רק זה עם זו
לא צריך לחכות לאירוע מיוחד. פשוט הקצו לעצמכם שעתיים בשבוע שמהלכן אתם רק זה עם זו
(צילום: Shutterstock)

"התחלתי בחקר שוק, ראיינתי מאות זוגות על מערכת היחסים שלהם, מתי הם משקיעים זמן ביחד, מה חסר להם, מתי הם שוכבים, מדברים, מתי הם רבים, ואיך הם משלימים?", הוא מספר. "הבנתי שיש צורך לחוות דייטים בבית, במיוחד לזוגות עם ילדים שכדי לצאת צריכים בייביסיטר. בנוסף, זוגות מבלים כל יום כמה שעות על הספה, בדרך כלל מול נטפליקס או פייסבוק, ושוקעים כל אחד במסך שלו. שמתי לעצמי אתגר להצליח לגרום לזוגות להשקיע פעם בשבוע, שעתיים האחד בשנייה. בעיניי, זה יכול ליצור השפעה מאוד טובה על הזוגיות ובהכרח גם על החיים שלהם".
אז איך זה עובד בעצם?
"בפברואר לפני שנה בדיוק השקנו את המוצר הראשון שלנו - ערכות דייטינג שכללו יין, נשנושים ומעטפת תוכן שנכתבה על ידי אנשי מקצוע: מטפלת מינית, מטפלת זוגית ומדריכת הורים. בעצם כל אחת כתבה הפעלה בתחום שלה. רציתי לראות האם זוגות מוכנים לרכוש את המוצר ומה מעניין אותם, ובעיקר - האם זה עובד, והאם הם מרגישים ביום-יומיים שאחרי הדייט התקרבות וחיבור. ואז הגיעה הקורונה, ובמקום למכור 200 ערכות כמו שצפיתי, מצאתי עצמי מוכר 2,000 ערכות כאלה. בסגר הראשון אפילו ההורים שלי התגייסו לעניין, וכל היום ארזו קופסאות. זה עף מפה לאוזן".
ברק וליאור הציעו מספר חבילות נושא, כדי שכל זוג יוכל למצוא את החבילה שהכי מתאימה לו. הייתה שם חבילת הורות, חבילת מיניות וחבילות להעצמת התקשורת הזוגית. "אנחנו כל הזמן מעדכנים את חבילות התוכן הללו. היו למשל זוגות שביקשו לרכוש דייט נוסף ורצו רק את תוכן, בלי היין והאוכל. בנוסף, שמעתי מזוגות שהם רוצים אפשרות להתארגן לדייט באופן ספונטני. בעקבות זאת עברנו לתכנים דיגיטליים, ויתרנו על הערכות, והיום אנחנו מוכרים את המעטפות בלבד דרך האתר, ומשתפים פעולה עם יצרנים שמכינים את כל השאר למי שרוצה. זה אפשר לנו להוריד את המחיר משמעותית ולאפשר דייטים ספונטניים".
איזה סוג של דייטים אפשר למצוא באתר?
"אנחנו עובדים עם יוצרי תוכן, וכל תוכן הוא בסגנון אחר. זה נע בין דייט קליל, כיפי וקורע מצחוק ועד נושאים עמוקים יותר שמתחברים לנפש. הדייט הקלאסי מדבר על תשוקות ורצונות, יש דייט שכולו משחק מקדים, דייט שנוגע בעולם ה-BDSM, למי שרוצה להתנסות. בהמשך יעלו דייטים שנוגעים לטנטרה ולשיח על פוליאמוריה. יש לנו דייט שבנה שירלי צ'ארלי (כתב.ת הגאווה של ynet, ה"ד) שמסייע להורים שילדיהם נמצאים בתהליכי יציאה מהארון לדבר על זה. יש דייט שמדבר על ניהול פיננסי בבית, ועל איך אנחנו רואים את החיים שלנו בפנסיה. לפעמים לאחד מבני הזוג יש משהו שמפריע לו והוא לא יודע לתקשר את זה, למשל זוג שנמצא שנים ביחד והמיניות שלהם מתחילה לדעוך.
"במקרה כזה, הפלטפורמה שלנו מאפשרת להעלות את הנושא דרך הדייט. בן הזוג יכול לומר: 'קניתי לנו דייט, אני לא יודע מה זה, בואי ננסה. אם זה לא טוב, נאשים את בּאַשֶׁערְט'. באופן כזה מתאפשר מרחב בטוח. הזוג עובר את החוויה ביחד, ולא ניצב האחד מול השנייה". ברק מסביר שהרעיון הוא לעזור לזוגות ליצור ערב שובר שגרה בבית, וממליץ לשבת בחדר אחר ולא בסלון. "התפאורה מאוד משפיעה על השיח. ליאור ואני פורשים כל פעם שמיכה במקום אחר בבית, זה משנה את ההרגלים וכך לא עובדים על אוטומט", הוא אומר.
זה יכול להתאים גם לזוג שהכיר בטינדר?
"בהחלט קורץ לנו להכין דייט לזוג שרק הכיר, אבל קהל היעד שלנו כרגע הם זוגות במערכת יחסים משמעותית שרוצים לאמן, להעשיר ולחזק את הזוגיות הקיימת שלהם. בעיניי, בּאַשֶׁערְט זה המשך ישיר לאפליקציות היכרויות - אחרי תקופת ירח הדבש, כשמתחילות תהיות לגבי הקשר, כאן אני רוצה להיכנס לתמונה ולעזור לזוג לבנות את מערכת היחסים שלו".

3 צפייה בגלריה
לא ככה דמיינתי את הדייט שלנו
לא ככה דמיינתי את הדייט שלנו
לא ככה דמיינתי את הדייט שלנו
(צילום: shutterstock)

איך נראה למשל הדייט הקלאסי בסדרת המיניות?
"הדייט הראשון בסדרת המיניות נכתב על-ידי מיה מגנט, שהיא חוקרת מיניות וטכנולוגיה. זה לא דייט סליזי של הגעה למיטה, אלא דייט שנועד להתחיל לנהל שיח על מיניות, והוא בנוי משאלות ונושאים לדיון, כמו: מה אתה זוכר מהפעם הראשונה ששכבנו? מה את אוהבת שאני עושה לך? מה את לא אוהבת? מה תמיד רצית לנסות ואף פעם לא העזת לבקש. באווירה של הדייט יוצאים מבני הזוג דברים שישבו אצלם בראש חודשים ואפילו שנים, ועכשיו סוף-סוף ניתנה להם ההזדמנות לדבר עליהם בצורה נעימה ולא מנותקת מההקשר.
"הדייט ממשיך במשימות שנוגעות בחמשת החושים באופן מאוד אלגנטי, עדין ומחמם. זה מתאים לכל גיל ולכל זוג, כולל זוגות שנמצאים מעל ל-20 שנה ביחד. יש זוגות שאמרו לי שהמיניות שלהם טובה, אבל כזו חוויה עוד לא הייתה להם. הרבה אנשים גם אומרים לי שהם לא הגיעו לסוף, כי איפשהו באמצע היו להם דברים יותר דחופים לעשות, ואני שמח על זה".
מה מצפה למי שבוחר בדייט הקלאסי בחבילת הזוגיות?
"הדייט הקלאסי בחבילת הזוגיות מתחיל במשחק לשבירת הקרח, שמערב מבטים בעיניים כמו 'מי ממצמץ ראשון'. זו דרך קלילה וילדותית לגרום לזוג להשאיר את דאגות היומיום בצד ולהתרכז האחד בשנייה. בהמשך יש פעילויות שמטרתן להציף את הרגעים הטובים שלהם ולהזכיר להם את הסיבה שהם ביחד.
"שיאו של הדייט הוא דיאלוג הערכה האחד של השנייה, ואנחנו מסבירים במדויק איך לעשות זאת. כל אחד אומר בתורו מה הוא מעריך בבן הזוג ולמה, הצד השני צריך רק להקשיב, ואז מתחלפים. בסוף הדיאלוג יחכו לזוג שני תרגילים שיעלו בחזרה את האנרגיה, משחקים שהם קצת פיזיים ויכולים לגלוש למגע. המטרה היא לשחרר לחץ".
אילו תגובות אתה מקבל?
"יום בשבוע אני עושה שיחות טלפון ומדבר עם כל מי שרק מוכן לדבר איתי ולספר לי איך היה לו, ואני שומע דברים מקסימים. התגובה הכי נפוצה היא 'איזה כיף היה! לא חשבתי שבעלי או אשתי יזרמו'. אחד הפידבקים שנחרטו אצלי בזיכרון הגיע מאישה בהיריון שדיברה איתי בדרך לבית החולים. היא אמרה שהדייט שלנו היה שער מעבר, ושבזכותנו הם עשו דייט שסגר להם את הפרק של הזוגיות ופתח את הפרק החדש. התרגשתי מאוד, וזה חיזק אצלי את ההבנה שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים".
אתה וליאור מנסים כל דייט על עצמכם?
"כן, חד-משמעית. למרות ששנינו עוברים על התכנים ועושים להם הגהה, פעם בכמה שבועות אנחנו עושים 'דייט באשערט', וזה באמת ממש כיף. לפעמים אני מרגיש שאני בונה את זה לנו. בסטארט-אפים אומרים שאתה אף פעם לא המשתמש, אבל בסוף זה צריך לבוא מבפנים".
מה יהיה ביום שאחרי הקורונה?
"אין ספק שהקורונה האיצה את המיזם, אנשים מחפשים מה לעשות בבית, וזה עזר לנו להפיץ את הבשורה בצורה מהירה, אבל הצורך בדייטים ביתיים היה קיים עוד לפני הקורונה. זוגות עם ילדים לעד יצטרכו רעיונות ועזרה באשר לאיך לשבור את השגרה בתוך הבית. אני סבור שלתחזק את הזוגיות זה ערך עליון. זה משפיע על ההורות, הקריירה ועל איכות החיים, ואין לי ספק שבּאַשֶׁערְט ימשיך לגדול. היום יש לנו צוות של שישה אנשים שעובדים במיזם, ועוד מספר יוצרי תוכן, ואנחנו פה כדי לעשות טוב בעולם. אנחנו מוכרים אלפי תכנים בחודש, ועשרה אחוזים מההכנסות שלנו הם תרומה לארגונים ועמותות שמטפלים באלימות במשפחה".