הבושה עוברת צד: בשבוע האחרון קמה מחאת רשת חדשה בטיק-טוק כשעשרות נערות החליטו שהן לא שותקות יותר, ומציגות לעולם את צילומי מסך של ההטרדות המיניות שנשלחות אליהן, לעיתים על בסיס יום-יומי. הסרטונים הקצרים, כיאה לטיק-טוק, כוללים גם את השיר Bored של הזמרת בילי אייליש, שמילותיו ממחישות את כאבן של נפגעות תקיפה מינית.
מרגלית לנק, מנהלת הסושיאל של עמותת "כולן", מסבירה שאחת מתוך אחת עוברת הטרדה מינית, ושזה מתחיל כבר בגילים הצעירים. "כמעט כל נערה ברשת זוכה לתגובות מטרידות, הודעות מיניות לא רצויות, דרישות להשתתף בפנטזיות מיניות של אחרים ודיק-פיקס שהיא לא ביקשה. זה חלק מתרבות האונס", אומרת לנק, "וכשנשים ונערות מדברות על החוויות האלימות האלה, אנשים ממהרים להאשים אותן, כאילו שזה בסדר לשלוח הודעות כאלה".
לנק טוענת שהנערות המוחות בעצם אומרות – "אנחנו לא מוכנות להתבייש בגלל מעשים של אחרים". הן אומרות שהבושה אינה שלהן, ושהאשמה, האלימות והרוע נתונים אך ורק למטרידים.


@talia_16132

בלי תגובות רעות ❤️❤️

♬ original sound - Chyler my love 😍

בני כמה שולחי המסרים הללו?
"הודעה כזאת יכולה להגיע מבנים צעירים בני 10 ו-12, אבל גם מאנשים בני 40 שחושבים שזאת דרך לגיטימית לדבר עם נשים. אני באופן אישית לא הכנתי סרטון כזה, אבל קיבלתי דרישה לשליחת תמונות מאנשים יותר בוגרים ממני ואני בת 27.
"צריך להבין שהמטרידים לא מתביישים. הם לא חושבים שזה משהו רע. הם חושבים שזאת דרך לגיטימית, ולצערי הם חיים בתרבות שמצדיקה את זה. ב-15 לאוקטובר כולנו נצא למחות בדיוק נגד זה. אנחנו יוצאות לצעדת השרמוטות עם אלפי נשים, גברים, נערות ונערים שמוחים יחד נגד אלימות מינית, כדי להגיד שזאת לא אשמתנו שאנחנו חוות את האלימות הזאת, זאת תרבות האונס והיא חייבת להסתיים".