1 צפייה בגלריה
כפיר מרמלי ויעל שביט
כפיר מרמלי ויעל שביט
כפיר מרמלי ויעל שביט. לאהבה אין מגבלות
(צילום: אוסף משפחתי)


אין מגבלה לאהבה, כך הוכיחו יעל שביט (30) ממושב קדרון וכפיר מרמלי (32) מפתח תקווה, שניהם בעלי מוגבלויות שהפכו לזוג מאושר. יוזמה של עמותת איל"ן, המסייעת לאנשים במצבם, תאפשר לרבים נוספים למצוא את אהבת חייהם. שם המיזם הוא "אהבה ללא מגבלה" והוא יושק בסוף מרץ. מדובר ברשת חברתית שכל מי שיירשם אליה יוכל לכתוב על עצמו, להוסיף תמונה ולחפש בן או בת זוג המתאימים לו. במקביל תקיים העמותה פעילויות לאנשים שנרשמו ולא מצאו בן זוג, כמו למשל טיולים, מסיבות ונופשים – וזאת בהנחה שהקרבה הפיזית תסייע בקירוב הלבבות.
כפיר, הסובל ממחלת שרירים ומתקשה בתנועה, ויעל, המרותקת לכיסא גלגלים, הם דוגמה מחממת לב לזוגיות שנרקמה בנסיבות די דומות. הם הכירו במרכז יום של איל"ן, הפכו לידידים, ניהלו שיחות נפש עמוקות ובסופו של דבר הפכו לבני זוג וכבר טסו ביחד שלוש פעמים לחו"ל במסגרת טיול מאורגן לבעלי מוגבלויות. יעל מספרת: "נפגשנו לראשונה לפני כתשע שנים. אי אפשר להגיד שזו הייתה אהבה ממבט ראשון, אבל לאט-לאט הכרנו והקשר בינינו התחזק. פתאום שמתי לב שאני מחכה לפגוש אותו. הידידות הפכה לקשר זוגי וחברי עמוק ומאז אנחנו ביחד".
כל אחד מהם גר עם הוריו, אבל הם מרבים להיפגש במסגרות שונות. בין היתר, שניהם פעילים בחוג תיאטרון ומעבירים שיעור משותף על מוזיקה ישראלית ולועזית במרכז היום של איל"ן. כפיר, בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב, כותב מחזות ומשחק בהצגות שעולות במרכז. "זוגיות של אנשים עם מוגבלויות היא אולי יותר מאתגרת ברמה הטכנית כי אנחנו נדרשים לעזרה וניוד מצד הסביבה והמשפחה כדי להיפגש, אבל היא לא אחרת מאהבה של כל זוג אחר", אומרת יעל. "אני מקווה שיהיו עוד מסגרות חברתיות ושיקומיות שיאפשרו לאנשים עם מוגבלויות להיפגש ולהכיר". וכפיר מוסיף: "ההיכרות עם יעל הייתה בשבילי מתנה. היא חלק מאוד גדול בחיים שלי. את כל הטוב שבי אני לומד ממנה, ואני מאמין שגם היא ממני".
מנכ"ל איל"ן, בועז הרמן, אמר כי: "החזון שלנו הוא להעניק לאנשים עם מוגבלויות פיזיות הזדמנויות שוות בכל תחומי החיים ובכלל זה בתרבות הפנאי, בהרחבת המעגלים החברתיים וגם במציאת זוגיות. חיי חברה והיכולת לאהוב ולהיות נאהב הם צרכים אנושיים בסיסיים שכולם זכאים להם. המיזם החדש יאפשר את ההזדמנות הזו לבוגרי איל"ן המבקשים להכיר חברים". מחרתיים (שלישי) יתקיים יום ההתרמה השנתי של עמותת איל"ן.