(עריכת תסריט: לורי שטטמאור, צילום: שמוליק דודפור, בימוי:אלי סגל, מפיקה: עומר חימאווי, עריכת וידיאו, אפטר ואפקטים: שי שבתאי)

גרי צ'פמן, חוקר ואנתרופולוג, שחיבר את רב המכר "חמש שפות לאהבה", בחן את האופן שבו אנו מביעים ומבינים אהבה, וחילק את ממצאיו לחמש שפות אהבה אוניברסליות. הוא סבר כי כל אדם מדבר בשפת אהבה משלו, וכדי שנגיע לעמק השווה בזוגיות, חשוב מאוד שנכיר את שפת האהבה של בן הזוג שלנו. רק כך נוכל להבין את הצרכים שלו ולהעניק לו את האהבה המיטיבה ביותר.

אהובה שלי

השפה הראשונה היא מילים. כלומר, לדבר מילות אהבה בצורה הכי פשוטה. להגיד לה שאתה אוהב אותה, לכתוב לה את זה, להדגים לה בקול עד כמה אתה אוהב אותה ולעשות את זה עם כמה שיותר מילים. לשים פתק קטן ליד המיטה שלה או על המקרר, פשוט לתקשר לה את האהבה שאתה מרגיש כלפיה. אנשים שזוהי שפת האהבה שלהם כמהים למחמאות ולהערכות מילוליות, וזקוקים לבני זוג שיגידו להם בקול רם עד כמה הם אהובים.

1 צפייה בגלריה
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו. לזהות את שפת האהבה של הפרטנר/ית ולהעניק אותה בחזרה
(צילום: מתוך הווידיאו)

מגע אוהב ונוכח

שפת האהבה השנייה היא שפת המגע. רבים כמהים למגע אוהב, נעים ואינטימי, וזוהי שפת האהבה שלהם. שפת המגע הזאת יכולה להתבטא בסוגי מגע שונים: עיסויים, חיבוקים, ליטופים, נשיקות, מגע שאינו מיני, אחיזת ידיים וכרבולים.
הטיפ שלנו: כשאתם מעניקים מגע לבני הזוג שזוהי שפת האהבה שלהם, שימו לב שאתם עושים זאת עם חשק ועם נוכחות.

בא לך לפנק אותי?

שפת האהבה השלישית היא שפת השירות – הדוברים בשפה הזאת מביעים את אהבתם על ידי מעשים מפנקים שתומכים ומקלים על חייו של הפרטנר שלהם. הם יהיו מוכנים לנהוג קילומטרים בשעת לילה מאוחרת רק כדי לקנות משהו שחסר לבן/ת הזוג שלהם. הם ידאגו שהמאכל האהוב על בן/ת הזוג תמיד יחכה להם במקרר, והם תמיד מוכנים וזמינים לעזור לצד השני כדרך להראות לו את אהבתם.

מה קנית לי?

שפת האהבה הרביעית היא שפת המתנות – מדובר באנשים שזקוקים למתנות ולמחוות מבני הזוג שלהם, מאחר שהמחוות הללו מעידות מבחינתם על אכפתיות, הערכה ומחשבה.
אגב, זה ממש לא חייב להיות משהו חומרי וקנוי. מתנה יכולה להיות גם לבשל את המנה האהובה עליו, להכין לה פלייליסט עם שירים שהיא אוהבת, לקנות פריטים סמליים שמזכירים אירועים וחוויות משמעותיות שחוויתם יחד בקשר, ועוד.

יחד היא מילת המפתח

הגענו לשפה החמישית והאחרונה שנקראת זמן איכות. זמן איכות הוא דבר שמאוד מומלץ לפנות מדי פעם, בטח כשאתם חיים יחד בשגרה עמוסה בעבודה ובילדים. בשפה הזאת 'יחד' היא מילת המפתח, ו'יחד' בא לידי ביטוי בזמן זוגי ורומנטי, נטול הסחות דעת. בפועל, זה לא באמת משנה מה אנחנו עושים יחד, העיקר שאנחנו עושים את זה ביחד. לדוגמה: לטייל, לבשל ארוחה, ללכת לסדנת טנטרה ועוד.
הטיפ שלנו: אפשרו לזמן שלכם להיות מקום שבו אתם באמת מתקרבים ויוצרים מהות ליחסים שלכם. אלו הדברים שיגרמו לבן/ת הזוג שלכם להרגיש שהם אהובים.
לסיכום, לכולנו יש לפחות שתיים-שלוש שפות אהבה שיותר עושות לנו את זה. בדקו יחד עם בן/ת הזוג מה הייתם רוצים להכניס יותר לזוגיות שלכם, ותתחילו לעבוד. אנחנו מבטיחים לכם שזה רק יחזק לכם את הקשר שלכם.
בהצלחה!
טל רומן - מנחה, מרצה ומלווה מבוגרים בנוער בתחום היחסים האינטימיים והמיניות הבריאה. בעלת הכשרה של פסיכותרפיה גופנית עם התמחות בטראומה בשיטות האקומי ואומניתרפיה.
איתי שבו - בוגר סדנאות וקורסים לטנטרה/יוגה-טנטרה מהמובילים בעולם. מלווה אישי ותומך בגברים, מעביר סדנאות, חוקר ולומד את עולם היחסים, הטנטרה, המיניות והריפוי.