"ברגע שראיתי אותך העיניים שלך הכו בי, שאבו אותי פנימה. ברגע ההוא ידעתי שאני מאוהב בך", אמר לי פעם אקס, שהודה כי התאהב בי ממבט ראשון. קבענו להיפגש במסעדה, ואני הקדמתי והתייעצתי עם המוכר בדלפק לגבי המנות, כשהוא בדיוק נכנס פנימה. חייכתי והבטתי עמוק אל תוך עיניו. בדיוק ברגע הזה הוא חווה לדבריו חוויה יוצאת דופן, תחושה מוזרה וחזקה בגוף של ידיעה. אחרי יומיים הוא סיפר לי על כך, אמר שהוא מאוהב בי, ושהוא מעולם לא הרגיש ככה לפני כן.
אלפי סרטים, סיפורים ותוכניות ריאליטי הוקדשו לאהבה ממבט ראשון, שבדרך כלל מתוארת בתור תחושה חזקה בבטן שהאדם הזה, שזה עתה גרם לנשימתנו להיעתק, הוא הפרטנר שאיתו נרצה לבלות את שארית חיינו. יש מי שילגלגו ויגידו שמדובר בפנטזיה, אובססיה, בהשלכת הרצונות הכמוסים שלנו על העומד מולנו, אותו איננו מכירים, ושהדרך להתבדות קצרה.
טרם חוויתי אהבה ממבט ראשון. חשתי התאהבות והידלקות, אבל מעולם לא הכתה בי ההכרה הפתאומית שהאדם הזר שעומד מולי הוא האהבה הגדולה של חיי. תמיד השארתי קצת מקום לספק. ואולי כדי להתאהב ממבט ראשון עלינו להיות חסרי ספקות ונטולי ציניות, ופשוט להיות פתוחים להכול?

אמרתי לעצמי בלב, "וואו. זה היצור הכי קסום שראיתי בחיים שלי"

"זה קרה ב-2013, בתור לאודישנים בתיאטרון. היא פנתה אליי וביקשה פילטר לסיגריה. הסתכלתי עליה רגע, ואמרתי לעצמי בלב, 'וואו. זה היצור הכי קסום שראיתי בחיים שלי'", משחזר דניאל בוצר (40), את הרגע שבו פגש לראשונה את אשתו, ניצן רנגיני-בוצר (35). "כשראיתי אותה לראשונה הייתי עוד בזוגיות, והאמת שגם היא", הוא אומר.
"אני והאקסית היינו אז כבר כמה שנים ביחד, היינו עמוק בתוך טיפול זוגי, וזה כבר הרגיש שהגענו לשלב הסיום. ארבעה חודשים לאחר המפגש ההוא, חזרתי לרווקות. גרתי ביפו בדירה קטנה והבחורה הזאת לא יצאה לי מהראש! אמרתי לעצמי שאני חייב לאתר אותה, אך לא היה לי מושג איך קוראים לה.
"ואז נזכרתי שביום האודישנים היא נכנסה לפניי בתור להיבחן. נכנסתי למייל של הסדנה, בדקתי את סדר הנבחנים וכך איתרתי את שמה. חיפשתי אותה בפייסבוק ופניתי אליה. שאלתי אם היא זוכרת אותי, ואם היא רוצה להיפגש. היא הסכימה".

5 צפייה בגלריה
דניאל וניצן בוצר
דניאל וניצן בוצר
דניאל וניצן בוצר. "לא הייתה שנייה של מבוכה, הרגשנו מיד בבית"
(צילום: אלבום פרטי)

בוצר מספר שעל הדייט הראשון שלהם הוא ידע שזה-זה. "לא הייתה שניה של מבוכה, הרגשתי בבית וגם היא הרגישה. היא בדיוק סיימה קשר בערך באותו הזמן שגם אני סיימתי, וכל הדייט הראשון שלנו היא רק בכתה על האקס, ואני חיבקתי וניחמתי אותה. ארבעה חודשים לאחר מכן היא כבר הייתה בהריון עם הילדה הראשונה שלנו, רני".
וואו.
"בקורונה עברנו לגור במושב בשרון, ויש לנו היום שלוש בנות: רני (7), מאיה (4) וזואי (1). אנחנו כבר תשע שנים יחד ועדיין מאוהבים מאוד האחד בשני".
"כל הדייט הראשון שלנו היא רק בכתה על האקס, ואני חיבקתי וניחמתי אותה. ארבעה חודשים לאחר מכן היא כבר הייתה בהריון עם הילדה הראשונה שלנו, רני"

ראיתי את הדבר הכי מתוק, טהור ויפה עומד מולי

"היה לנו מאצ' בטינדר וקבענו להיפגש אצלי בדירה באחת בלילה - שבדרך כלל די ברור לאן זה הולך, אבל ברגע שפתחתי את הדלת וראיתי את הפנים שלה - זה היכה בי, והתאהבתי קשות. הייתי פשוט מהופנטת. ראיתי את הדבר הכי מתוק, טהור ויפה עומד מולי", משתפת נעמי דרור (23) מתל אביב.
"קצת לפני כן, יצאתי ממערכת יחסים ששברה לי את הלב וגרמה לי לא לרצות יותר זוגיות. באותה תקופה מערכות היחסים שלי לא נמשכו יותר ממספר חודשים, ויצאתי גם עם גברים וגם עם נשים, כך שהייתי מתוסכלת משני המינים.
"בגדול, הרגשתי שבחיים לא אמצא את 'האחד/ת', ושגם אם אמצא משהו טוב, הוא בטח לא יהיה ארוך, כי מה הסיכוי שאמצא מישהי שתרצה ותאהב אותי לתמיד? אבל באותו לילה, כשהיא הגיעה אליי, הייתה לנו שיחה רגישה ועמוקה, שנמשכה שעות על גבי שעות. העניינים התחממו, שכבנו, הצעתי לה להישאר לישון אצלי, היא נשארה, ומאז אנחנו גרות ביחד".
הלם.
"גם אני הייתי די בהלם. הכול הרגיש כל כך טבעי ונכון, ואמרתי לעצמי שבטח יש איזה קאטצ', אבל לא היה. עם כל מילה שנאמרה ועם כל מחווה שנעשתה, הבנתי עד כמה היא נכונה לי. אנחנו יחד כבר יותר משנה וחצי ושתינו בטוחות שזה לכל החיים. אני יודעת שבחיים לא התחברתי ככה עם אף אחת. מהרגע הראשון, החיים שלנו נקשרו ושתינו הרגשנו את זה ודיברנו על זה, בדיוק כמו ששתינו מרגישות את האהבה שלנו גדלה מיום ליום".

5 צפייה בגלריה
נעמי ואנה
נעמי ואנה
נעמי ואנה. "האהבה שלנו גדלה מיום ליום"
(צילום: אלבום פרטי)

"מהרגע הראשון החיים שלנו נקשרו, ושתינו הרגשנו את זה ודיברנו על זה, בדיוק כמו ששתינו מרגישות את האהבה שלנו גדלה מיום ליום"

"היה לה ניצוץ בעיניים והרגשתי מיד שאני מחובר אליה"

"לפני שלוש שנים הגעתי לברלין והלכתי למועדון. באיזשהו שלב, התיישבתי בחוץ ולידי ישבו שתי נשים שהתחילה איתן שיחה ידידותית. באחת מהן היה משהו, אני לא יודע להגיד. היה לה ניצוץ בעיניים והרגשתי מיד שאני מחובר אליה, ומסתבר שהיא גם הרגישה ככה. נסחפנו שנינו לשיחה ממש מהר, למרות שבת הזוג שלה ממש לא אהבה את זה", נזכר יאיר דבירי (22).

5 צפייה בגלריה
יאיר וקטרינה
יאיר וקטרינה
יאיר וקטרינה. היא לא יצאה לו מהראש
(צילום: אלבום פרטי)

בסוף הערב החלפנו פרטים. למחרת הייתי אמור לטוס בחזרה לארץ, אבל היה חשוב לי ממש לראות אותה לפני. הרגשתי שאני חייב לראות אותה. הייתה בינינו אנרגיה שלא יכולתי להתעלם ממנה. הגעתי עם חבר לדירה שלה ושל חברתה, וכשחברתה השאירה אותנו לבד, ניצלתי את ההזדמנות ונישקתי אותה. כשחזרתי לארץ, הרגשתי שאני חייב לראות אותה שוב, וקניתי כרטיס טיסה בחזרה. כתבתי לה, 'קניתי כרטיס טיסה לעוד חודש. את מארחת אותי. אני חייב לראות אותך שוב'. היא אמרה מיד, 'כן', אז הלכתי על זה".
מה קרה אחר כך?
"חזרתי לברלין וחזרנו להסתובב יחד, עד שבת הזוג שלה העיפה אותנו מהדירה. היא זרקה את כל החפצים שלנו מהחלון. את כל הבגדים שלי, את המזוודה, את המחשב. היא העיפה אותנו מהבית, והפכנו לחצי הומלסים. מצאנו סבלט ועברנו אליו לכמה ימים, אותם בילינו כל הזמן ביחד והיה מדהים. הכימיה המינית בינינו הייתה מטורפת. לא יכולנו להוריד את הידיים זה מזה. לפני שטסתי לישראל, הייתה לנו נשיקה רומנטית ממש בשדה התעופה".
"ידעתי מההתחלה שאני מאוהב בה, אבל באותו ביקור גם הבנתי שהיא האחת שלי"
"חודש אחרי שחזרתי התחילה תקופת הקורונה, שאילצה אותנו להיכנס לקשר בשלט רחוק. היינו מדברים כמעט כל יום בטלפון, עד שבספטמבר שנה שעברה שוב טסתי לברלין. נפגשנו ובאופן טבעי חזרנו להיות ביחד. הארכתי את הטיסה ונשארתי שם עוד חודש וחצי, וכל הזמן הזה היינו יחד. ידעתי מההתחלה שאני מאוהב בה, אבל באותו ביקור גם הבנתי שהיא האחת שלי. לא רציתי לחזור לארץ, אבל הייתי חייב. באפריל האחרון טסתי לבקר אותה ופשוט נשארתי. סידרתי את הוויזה, ומאז אני פה. אנחנו עדיין יחד".

הרגשתי שזכיתי בכל מה שרציתי

אופיר ברוך (34) נשואה היום לאהבה ממבט ראשון שלה. "לפני שלוש שנים הייתי בשנת חופש מבית הספר שבו עבדתי והרגשתי שאני בשיא שלי. התאמנתי כמו שאני אוהבת, הרגשתי יפה וטובה והסתובבתי בעולם באנרגיות ממש טובות עם עצמי, דבר שלקח לי הרבה זמן להגיע אליו.
"יום אחד אני צועדת שמחה ברחוב ועובר מולי בחור מהמם. החסרתי פעימה, התרגשתי ברמות, הבטן שלי התהפכה והרגשתי תחושה שלא הייתה דומה לשום דבר שחוויתי לפני כן. כמעט עצרתי אותו אבל לא היה לי מספיק אומץ, אז רק הסמקתי והורדתי את הראש. הגעתי הביתה והתחלתי לחפש אותו בכל האפליקציות, כי למען האמת כבר ראיתי אותו שם בעבר, אבל משום מה החלקתי שמאלה. לא הצלחתי למצוא אותו, כמובן. ואז, אחרי כמה ימים, פתאום קיבלתי הודעה חדשה - וזה היה הוא! הרגשתי שזכיתי בכל מה שרציתי.
"הייתי אמורה לצאת באותו הערב לדייט עם בחור אחר מהאפליקציה, ותוך כמה שעות ביטלתי את הדייט כי הייתה לי ידיעה או תחושת בטן שברגע שאני מחזירה לו הודעה, אנחנו מיד יוצאים לדייט. חיה בסרט, כן? בסוף החזרתי לו הודעה בלילה, התכתבנו קצת בבוקר, וקבענו לצאת לדייט בלילה של אותו היום. ישבנו על הים והדייט פשוט זרם. היה הכי רגוע, שלו והכול הרגיש הכי אותנטי. באותו שבוע נפגשנו ארבע פעמים ודי עברתי לגור אצלו כי בדיוק הסתיים לי הסבלט".

5 צפייה בגלריה
אופיר ברוך ואמיר קוגלר
אופיר ברוך ואמיר קוגלר
אופיר ברוך ואמיר קוגלר. "הדייט פשוט זרם"
(צילום: אלבום פרטי)

"הייתי אמורה לצאת באותו הערב לדייט עם בחור אחר, ותוך כמה שעות ביטלתי את הדייט כי הייתה לי ידיעה או תחושת בטן שברגע שאני מחזירה לו הודעה, אנחנו מיד יוצאים לדייט. חיה בסרט, כן?"
"אחרי חודש של היכרות סיפרתי לו את הסיפור מנקודת המבט שלי, ולהפתעתי הוא טען שהוא לא שם לב ולא ראה אותי אף פעם. כלומר, שההודעה שלו נכתבה במקרה. התחתנו שנתיים וקצת אחרי שהכרנו, והאהבה שלנו היא הדבר שהכי רציתי לעצמי בחיים האלה. ההיכרות איתו הייתה הפעם הראשונה שהחלטתי שאני מתנהגת כמו שאני רוצה, בלי משחקים, ואם הוא לא יהיה מסוגל להכיל את זה, אז זה כבר לא שלי. אבל הוא אהב את מי שאני".

משהו במבט שלו, בחיוך שלו. פשוט ידעתי

"אצלי זאת לא הייתה אהבה ממבט ראשון, אלא ממשפט ראשון", מספרת רוני אבנד (25) מירושלים. "שנינו עבדנו באותו מקום עבודה ובהתחלה לא דיברנו בכלל. יום אחד אכלנו יחד צוהריים כמה אנשים, ופתאום הוא התחיל לדבר והעיניים שלנו נפגשנו בפעם הראשונה. ממש הסתכלנו האחד על השני והרגשתי שאני מתאהבת בו. משהו במבט, בחיוך שלו. פשוט ידעתי. זה היה חזק ממש".
מה קרה אחר כך?
"נוצר בינינו איזשהו מתח לא מדובר. אף אחד מאיתנו לא יזם שום דבר, והיינו מתראים בכל מיני אירועים של אנשים מהעבודה, אבל אף פעם לא לבד. יום אחד זה השתנה. צעדנו יחד הביתה מאחד האירועים האלה, היה חורף ופשוט עצרנו והתנשקנו. פתאום התחיל לרדת גשם, וזה הרגיש כמו סרט. באותו הלילה נשארתי לישון אצלו".
אבנד מספרת שנקודת המפנה הרומנטית הזאת התרחשה שבועיים בלבד לפני שהייתה צריכה לטוס למקסיקו. "הרגשנו שאין לנו הרבה זמן, אז פשוט בילינו שבועיים מטורפים ביחד. אמרנו שאנחנו אוהבים האחד את השני תוך ארבעה ימים! בילינו כל היום ביחד וגם נסענו לסיני. דיברנו על חתונה וילדים והכול נאמר בקלילות וכאילו בצחוק, אבל ידענו שבאמת הרגשנו ככה.

5 צפייה בגלריה
רוני אבנד
רוני אבנד
רוני אבנד. אהבה ממשפט ראשון
(צילום: אלבום פרטי)

"ואז טסתי למקסיקו ולאחר חודש של שיחות וסמסים הוא נפרד ממני בטענה שהוא זוכר שהוא אוהב אותי, אבל הוא לא מרגיש ככה יותר. אחרי כמה ימים דיברנו שוב, והפעם החלטנו שנשלח מיילים מדי פעם כדי לספר מה שלומנו ולהתעדכן בלי לחץ, וזה באמת עבד. היינו שולחים מייל פעם בשבוע-שבועיים, זה היה נורא רומנטי".
מה קרה אחר כך?
"אחרי חמישה חודשים חזרתי והתחלנו לצאת מחדש. כל הטיול חיכיתי לפגוש אותו, אבל כנראה שמשהו אצלו כבר קצת כבה, כי אחרי חודש הוא עזב אותי שוב, וכך זה נגמר. הרגשתי חרטה עמוקה על כמה תשומת לב ומקום נתתי לזה בטיול, והרגשתי שזה קצת הרס לי אותו. ואז הגיעו כל מיני תובנות".
אילו תובנות?
"שלאהבה שניצתת כל כך חזק ומהר יש חיי מדף קצרים יותר, ואולי היא לא מצליחה להחזיק כמו אהבה שנוצרת לאורך זמן תוך כדי חברות והיכרות יותר משמעותיות. אני חושבת שכשחווים אהבה ממבט ראשון, זה לא בהכרח אומר שזה יתפתח לקשר טוב או שזה יעבוד גם בעתיד. זה הדבר העיקרי שלקחתי מזה".