לכל זוג נשוי יש צילום חתונה בלתי נשכח, אבל כמה זוגות זוכים לשחזר אותו במדויק אחרי 40 שנה ויותר? חמדה (75) ואברהם (77) סולמה מתל אביב עשו זאת. עשורים אחרי חתונתם המקורית התייצבו השניים, שנשואים כבר 54 שנים, מול עדשת המצלמה, כדי לשחזר את הצילום המקורי, כולל שמלת הכלה, ההינומה וזר הפרחים הלבנים.
מתברר שעבור השניים, שחזור הצילום היה חוויה מתקנת. "לפני החתונה הצטלמנו בסטודיו פרג', ובחתונה היה לנו צלם שצילם אותנו", נזכרת חמדה. "אחרי החופה כבר חגגנו במריאנה ביפו עם טריפונס, אבל צלם לא היה. אחרי האירוע אברהם ביקש שוב ושוב שאלך לאסוף את התמונות, אבל אני התמהמהתי הרבה זמן ואז נכנסתי להריון ולא רציתי שיחשבו שהייתי הרה בחתונה. בקיצור, אין לנו תמונות מהחתונה עצמה עד עצם היום הזה".

5 צפייה בגלריה
חמדה ואברהם
חמדה ואברהם
חמדה ואברהם. מסתבר שחמדה מעולם לא טרחה לאסוף את התמונות
(צילום: יעל צור)

5 צפייה בגלריה
חמדה ואברהם סלמה
חמדה ואברהם סלמה
חמדה ואברהם סלמה, התמונה המקורית
(צילום: סטודיו פרג')

מתחת לחופתם עמדו גם מרדכי נמיר, ראש עיריית תל אביב לשעבר, ואורה רעייתו. "אורה השקתה אותי מהיין תחת החופה", מספרת חמדה. "אמי הייתה חברת הנהלת העיר מעל לשלושים שנים והם היו חברים. היו לא מעט נבחרי ציבור בחתונתנו, ופעם היה נהוג לנטוע עצים כמתנת חתונה. יש לנו באחד היערות לא מעט עצים שקיבלנו במתנה".
לקראת ט"ו באב הממשמש ובא, זכו 16 זוגות תל אביביים, הנשואים לפחות 40 שנה, להתייצב מול עדשת המצלמה, ולשחזר את צילום כלולותיהם עשרות שנים אחרי הצילום המקורי. הזוגות, שנענו ליוזמת עיריית תל אביב-יפו, חזרו להיות חתן וכלה ליום אחד, וזכו לאיפור, סירוק וסטיילינג ממש כמו בימים ההם. התמונות המשוחזרות, שיהוו מזכרת רומנטית נהדרת לנכדים, ייתלו בשבועות הקרובים בתחנות האוטובוס ברחבי העיר.
סיגל (62) ויהונתן (64) איבס, שלקחו גם הם חלק בפרויקט השחזור, עם שמלת כלה וזר פרחים, יוצאים יחד מהתיכון וחוגגים בעוד כשבועיים 40 שנות נישואים. "היינו יחד במסיבת חנוכה", מספרת סיגל על ההיכרות בין השניים. "ראיתי אותו מנגן באורגן ומצחיק את כולם, טיפוס מיוחד כזה. אחרי המסיבה חזרנו יחד באוטובוס, שם הפכנו לידידים ואז לחברים. בצבא נפרדנו, לכל אחד היה בן ובת זוג אחרים וחזרנו לצאת אחרי השירות".
"חמי אמר לי פעם שזוגות צעירים שמתחתנים זה כמו קומקום רותח, ואז זה מתקרר לאט־לאט. אצלנו הוא הגיע פושר ורק התחמם מאז"
בחתונתם, שהתקיימה במלון בנתניה, הם גילו פרט מפתיע: "יוני קרוי על שם יהונתן אייבשיץ, הרב הגדול והידוע שהיה סבא־רבא־רבא־רבא שלו. משהו כמו שישה דורות אחורה. דוד שלו הכין לחתונה עץ משפחתי וגילינו שאחיו של יהונתן אייבשיץ, אהרון, היה סבא־רבא־רבא שלי. סבא שלי אמר אז שזה שידוך משמיים - והוא צדק. אחרי החתונה זרקו את יוני לבריכה עם הצ'קים בכיסים, ונאלצנו לייבש אותם אחר כך".
5 צפייה בגלריה
יוני וסיגל איבס
יוני וסיגל איבס
יוני וסיגל איבס בתמונה המשוחזרת. "טיפוס מצחיק כזה"
(צילום: יעל צור)

5 צפייה בגלריה
יוני וסיגל איבס
יוני וסיגל איבס
יוני וסיגל איבס בתמונה המקורית. "שידוך משמיים"
(צילום: אלבום משפחתי)

ורה (65) ויוסי (70) כהן נשואים 47 שנים. לצילום שלהם גויסה גם החלה, שבאותם ימים כיכבה באינספור אלבומי חתונה. "התחתנו בבית כנסת ברמת גן", מספרת ורה. "זה היה לאחר מלחמת יום הכיפורים. אני אחות שכולה, ולא ידענו אם אמי תגיע כי היה לה קשה מאוד בשמחות. לבסוף היא באה. האירוע התארך הרבה מעבר למצופה בגלל הפסקת חשמל, אבל היה כיף גדול".

5 צפייה בגלריה
ורה ויוסי
ורה ויוסי
ורה ויוסי בצילום המשוחזר. לחלה היה פעם מקום של כבוד בתמונות החתונה
(צילום: יעל צור)

יוסי מספר כי "הזמן עושה את שלו לטובה בכל הקשור לאהבה. חמי אמר לי פעם שזוגות צעירים שמתחתנים זה כמו קומקום רותח, ואז זה מתקרר לאט־לאט. אצלנו הוא הגיע פושר ורק התחמם מאז".