האם גם הקהילה הגאה סובלת מגזענות? מחקר חדש שערכו חוקרים מאוניברסיטת אילינוי בשיתוף פעולה עם חוקרים מאוניברסיטת מישיגן, מצא כי הגזענות באפליקציות דייטינג המיועדות לגברים הומוסקסואלים וביסקסואלים גבוהה מתמיד. לפי עדויות שנאספו מ-2,000 גברים שחורים הומוסקסואלים וביסקסואלים בני 18-29 בארה"ב, נראה כי מקרים של 'גזענות מינית', כפי שהם מכונים באקדמיה, נפוצים מאוד כלפי אנשים שחורים ואסייתים. עור לבן הוא עדיין "פסגת השאיפות" כאשר מחפשים חתן או סטוץ ללילה.
ראיין וויד, פרופסור לעבודה סוציאלית וגארי ו. הרפר, פרופסור להתנהגות בריאותית וחינוך לבריאות, פיתחו סולם המודד את גילויי הגזענות לפי קטגוריות של אי-הכללה, דחייה, השפלה והחפצה אירוטית. לצורך העניין, ידוע כי אחד הביטויים הנפוצים ביותר באתרי הכרויות בארה"ב הוא: “No fats. No Fem, No Asians”, משמע "בלי שמנים, נשיים או אסיתיים", אשר נחשבים נשיים יחסית. מנגד, ישנה פטישיזציה של גברים שחורים על פי סטריאוטיפים על גודל איברים מסויימים ודרייב מיני יוצא דופן לכאורה.

1 צפייה בגלריה
אפליקציית גריינדר
אפליקציית גריינדר
אפליקציית גריינדר
(צילום: shutterstock)

לדברי החוקרים, על אף שממצאים לטווח ארוך על השפעת מקרים של גזענות מינית על משתמשי האפליקציות עדיין לא נחקרו, ברור כי יחס מפלה בפלטפורמות דייטינג עלול לעורר רגשות כמו: בושה, השפלה ונחיתות. בנוסף, מצאו החוקרים כי גילויי הגזענות המינית נפוצים יותר אונליין מאשר בפגישות פנים מול פנים שנעשות מחוץ למסך.
כמו כן, למרות שרוב גילויי הגזענות מגיעים מפרופילים של משתמשים לבנים, העידו הנשאלים כי חוטאים בה גם משתמשים שאינם לבנים. לפי החוויה שלהם, גילוי גזענות מאדם בעל אותו צבע או שיוך אתני כואבים רגשית אפילו יותר.
בהתאם למחקר, גם קברניטי אפליקציית גריינדר הפופולרית שמו לב לתופעת הגזענות ויצאו עם קמפיין בשם Kindr Grindr ("גריינדר אדיבה יותר"), במסגרתו הזמינו גברים שחורים ואסייתיים לעזור לחברה לנסח מחדש את חוקי השימוש באפליקציה. בעקבות היוזמה נוספו לה מספר סעיפים האוסרים על אפליה, אלימות, שיח גזעני ובריונות. בקרוב בישראל?