בשנים האחרונות לא חיפשתי זוגיות או מערכת יחסים רצינית. האמנתי שאין לי מקום לזה, שאני לא מוכן ולא רוצה להתחייב לאף אחד, אך בתקופה האחרונה אני מרגיש שמשהו משתנה. התחלתי להיפתח מחדש לאפשרות של מערכת יחסים, אפילו לשאוף לזוגיות כזאת או אחרת, מעבר לסטוץ או יזיזות.
עם אפליקציות ההיכרויות השונות לגייז, כבר יש לי יחסי שנאה-אהבה שנעים בין שימוש מופרז לניתוק מופגן. לכן, כששמעתי על מיזם ה'סמארט-דייט' של גל בנג'ו, מאמן אישי ומנחה קבוצות לגברים גאים, הסתקרנתי במיוחד. מפגש פיזי, מחוץ לעולם הדיגיטלי-וירטואלי, שבו אפשר להכיר עשרות גברים בערב אחד ועם חלקם אפילו לנהל דייט קצר, נשמע לי כמו קונספט מעניין.
מפגשי ה'סמארט דייט' של בנג'ו מיועדים לקהילה הגאה, ומתקיימים באופן קבוע במרכז תל אביב, ולעיתים גם בערים נוספות. רוב המפגשים מיועדים לגילאי ה-20 פלוס, אך חלקם, כמו זה שנרשמתי אליו, פתוחים לכל הגילאים.
3 צפייה בגלריה
גל בנג'ו
גל בנג'ו
גל בנג'ו. החליט ליזום ערבי היכרויות לגברים בלבד
(צילום: סלפי)
לאחר קבלת אישור הרשמה, קיבלתי שאלון הכנה מקדים, שבדק איפה אני נמצא בחיים מבחינת היחס שלי לזוגיות, מה חשוב לי ואת מי אני מקווה להכיר. להשיב על השאלון הזה עזר לי לסדר את המחשבות ולהבין טוב יותר מה אני באמת רוצה בשלב זה של חיי.
ככל שהתקרב מועד האירוע החושפני משהו, עלה אצלי מפלס הלחץ. התחלתי לחשוש מכל מיני סיטואציות מביכות שעלולות לקרות לי באירוע עצמו. בכל זאת, איני מורגל באירועים מהסוג הזה. הוקל לי כשיום לפני המפגש, עם התזכורת שנשלחה לוואטסאפ, בנג'ו, שכמו קרא את חששותיי, שלח לי פוסט עם "10 טיפים שיעזרו לכם להרגיש ביטחון בדייט". מבין שלל ההמלצות המפורטות, התחברתי במיוחד לסעיף שבו נכתב שהמחשבות שלנו יוצרות מציאות, ובעיקר מצאתי שימושי את הטיפ על מה ללבוש, "תהיה אתה וכמה שיותר פשוט".
כמה שעות לפני האירוע קיבלתי גם סרטון הכנה למפגש, שבו בנג'ו ביקש שלא נתמקד בתוצאה, במה שייצא לנו מהמפגש החדש, כי זה לא בשליטתנו, אלא דווקא בפעולות שנבחר לעשות ובגישה שלנו כלפי המשתתפים האחרים. הוא ביקש שנהיה נוכחים כדי באמת להכיר את האדם שמולנו, גם אם לא תצא מזה זוגיות או חברות. "תנו חשיבות למפגש הזה", הוא כתב, ואני אימצתי.
בנסיעה לשם, בכל פעם כשחשבתי על עשרות הקילוגרמים העודפים, או על 53 השנים שאני חי ובעיני אנשים מסוימים בקהילה זה פחות מושך, או על האישיות הנועזת שלי שלעיתים מרתיעה אנשים, ניסיתי להדוף את המחשבות בעזרת הטיפים של בנג'ו, למרות שלא תמיד זה הצליח. אולי אני ויאז'ה פתטית? חששתי שאהיה היחיד מבין המשתתפים ששערו מלבין בקצוות והוא משתמש במשקפי קריאה. שאהיה היחיד שאינו קבוע במכון כושר, שכולם שם יהיו צעירים, חתיכים ומוצלחים במיוחד.
"בנסיעה לשם חשבתי על הקילוגרמים העודפים, ועל 53 השנים שאני חי ובעיני אנשים מסוימים בקהילה זה פחות מושך. ניסיתי להדוף את המחשבות בעזרת הטיפים של בנג'ו, למרות שלא תמיד זה הצליח"
כשהגעתי והצטרפתי לקבוצת האנשים שעמדה בכניסה למקום, הבנתי שטעיתי. מצבי ביחס לנוכחים לא היה כזה רע. גיליתי מבחר גברים בגדלים ובגילאים באמת מגוונים, והיה ניכר שהם מרקעים וממקומות שונים. בכניסה לחדר שבו התקיים ה'סמארט דייט' הוצבה פינת קפה ושתיה קלה, עמוסה במאפים מתוקים ומלוחים, פירות וירקות. אנשים התחילו באופן טבעי להתכבד, להתמנגל, תחומים שאני די טוב בהם, בזמן שהמנחה חילק לכל אחד מדבקה עם השם שלו.
תוך כדי שאני מנשנש רצועות גזר ומכין לעצמי קפה, נוצר שיח נחמד עם ר', שנראה בן גילי. הוא מרשים, מנהל בכיר בחברה ידועה, והוא סיפר שהיה נשוי לאישה ושיצא מהארון לפני חמש שנים. פגשתי גם מישהו שאני מכיר, את ש', אקס של חבר לשעבר. לשמחתי, לא היה שם אף אחד שהייתי איתו בעבר, ויש לא מעט כאלה.
3 צפייה בגלריה
חגי אייד
חגי אייד
חגי אייד. כמעט חטף רגליים קרות לפני המפגש
(צילום: אילן בשור)
20 משתתפים הגיעו למפגש ולאחר שהתיישבנו במעגל, בנג'ו התחיל לספר לנו מה הולך לקרות הלילה. אחר כך הוא ביקש מכל אדם במעגל לספר מעט על עצמו. בתום השלב הזה כולם כבר בחנו את כולם, ולי היה ברור שהחבר'ה הצעירים שהגיעו פחות רלוונטיים לי. אני יכול להיות בגיל של אבא שלהם, חשבתי.
חשתי משיכה גדולה אל ג', פרמדיק רחב כתפיים, הצעיר ממני בעשור. לא פסלתי גם את ר' הבכיר, למרות שאולי גם ש', האקס של החבר ו-ת' הג'ינג'י יכולים לבוא בחשבון. בתום הסבב, כדי להקליל את האווירה, עברנו לכמה סבבים של משחקי חברה פיזיים, כאלה המעודדים אינטראקציה ויוצרים סיטואציות משעשעות, גורמים לך לזוז מהכיסא ולהחליף מקומות ומצבים בחדר. זה בהחלט עבד. אתה מגלה עוד על האנשים, לומד לחבב גם את מי שלא שמת לב אליו בסבב הראשון, וההומור והמשחק שחררו מאוד את האווירה.
אחר כך התקיימה סדרה של ארבעה מיני-דייטים, שבמהלכם התחלקנו לזוגות על פי קריטריונים, שוחחנו כמה דקות והתחלפנו. הקריטריון הראשון לשבת עם מי שהכי קרוב לגיל שלי. למזלי המבאס נפלתי על א', שממנו נרתעתי כבר מההתחלה. הכרחתי את עצמי להיפתח ולהיות נחמד, אבל זה לא היה קל. בקריטריון השני שהיה לשבת עם מי שהכי קרוב אליי מבחינת מקום מגורים, שוחחתי עם צעיר חמוד ומקסים. לשנינו היה ברור שאין סיכוי להתאמה, ודווקא בגלל זה מהר מאוד זרמנו למקום של היכרות אמיתית ונטולת אינטרס, וגילינו מכנה משותף רחב.
בקריטריון השלישי, "מי שהיה הראשון להחליף איתך מילה הערב", שמחתי להתייחד שוב עם ר' המרשים. הוא שאל על מערכות יחסים קודמות שהיו לי, ולאחר שסיפרתי לו בקצרה על הרזומה הרומנטי שלי, הוא סיפר בהרחבת יתר על מי שהוא נפרד ממנו לא מזמן, לאחר יחסים של שנתיים, תוך כדי שהוא פירט לפרטי פרטים את כל מה שהוא אהב בו ואת כל מה שפחות. כמה לא נכון לדבר בדייט על האקס שלך, חשבתי.
"שמחתי להתייחד שוב עם ר' המרשים, אך הוא סיפר בהרחבת יתר על הבחור שהוא נפרד ממנו לא מזמן, תוך כדי שהוא פירט לפרטי פרטים את כל מה שהוא אהב בו ואת כל מה שפחות. כמה לא נכון לדבר בדייט על האקס שלך, חשבתי"
המיני-דייט הרביעי היה ספונטני, ובו כל אחד בוחר את מי להכיר באופן חופשי. ניסיתי קודם את הפרמדיק המסוקס ג', אבל היו עליו יותר מדי קופצים שהיו זריזים ממני. ש' כבר התביית על מישהו אחר, אז הסתפקתי במפגש היכרות סתמי ונטול עניין עם מי שנשאר כמוני ללא זוג. כמה סתמי זה היה? אפילו את האות התחילית של השם שלו אני לא ממש זוכר.

"בחור שלח לי תמונת עירום ולא הבנתי. הייתי ממש תמים לגבי היכרויות בקהילה"

בכל מפגש כזה בנג'ו מעביר הרצאה קצרה, והפעם הוא החליט להקדיש אותה לסיפור האישי שלו ולמה שהוביל אותו ליזום מפגשי היכרויות לקהילה הגאה. "אני בן 34. הייתי בעבר בזוגיות במשך חמש שנים עם בחור, שעל הנייר, מה שנקרא, הכול בה היה מושלם", הוא שיתף. "אפילו ההורים של שנינו נהיו חברים. היינו אהובים על ידי כולם מסביב, גם כשבינינו משהו כבר לא עבד ונוצרו פערים בתקשורת ובכלל בחיים. בשלב מסוים כבר היינו במקום אחר, אבל בכל זאת לא קמנו ועזבנו. היה משהו שהחזיק אותנו. הייתה גם חברות מאוד נחמדה, ובעיקר אשליה שלא זיהיתי באותו הזמן.
"הייתה לי אמונה שלגמרי הגבילה אותי. גדלתי בבית של הורים מהממים מבחינתי, שגם כשהם היו רבים, היה ברור שלא קמים והולכים, שלא נוטשים את הספינה. אז אומנם ידעתי והבנתי שקשה לנו בזוגיות, אבל האפשרות של פרידה אפילו לא עלתה על דעתי. האמנתי שאין אופציה כזאת, שאנחנו 'פור-גוד'. זה לגמרי מנע ממני לראות מלא דברים. העלמתי עין, לא הייתי מסוגל להודות שזה כבר לא מתאים.
"יום אחד הוא קם בבוקר, הסתכל עליי בצורה מוזרה, ואני עם השטויות שלי שואל אותו באופן הכי הומוריסטי, מה, אתה נפרד ממני? הוא לא הסתכל עליי ואז אמר שהוא לא מרגיש יותר, שזה לא עובד, שאנחנו צריכים להיפרד, בזמן שאני, בראש שלי, בסרט שאכלתי, האמנתי עד לאותו הרגע שאנחנו הולכים להתחתן. אפילו חשבתי איך אני הולך להציע לו נישואים. חטפתי שוק. חטפתי ממש התקף חרדה, והייתה בבית סצנה נורא מוזרה. מהר מאוד ברחתי חזרה לקיבוץ שבו גדלתי, לבית אורן שליד חיפה".
3 צפייה בגלריה
גל בנג'ו
גל בנג'ו
גל בנג'ו. לקח לו זמן להבין שהוא סתם מושך את הקשר הזוגי הקודם שלו
(צילום: סלפי)
"הפרידה הזאת קרתה ממש לפני שפרצה הקורנה, אז נתקעתי בקיבוץ. כאבתי כל כך, כי מהתחושה שנתחתן ונהיה כמו כולם, ונביא ילדים ונסתדר, הגעתי למקום שאני כבר לא קורא לו בית, כשאני לבד. חוויתי לראשונה בחיים שלי שברון לב, לא הכרתי את זה לפני כן. למדתי איך לכאוב. בתקופה הזאת חזרתי ללמוד, התמקדתי בשיטות להתפתחות אישית, מודעות והתפתחות רגשית. אני איש חינוך, תמיד הייתי, אז בהמשך למדתי להיות טריינר, להעביר הרצאות ולהנחות קבוצות.
"כשחזרתי למרכז, כשנה לאחר הפרידה, החלטתי שאני רוצה למצוא זוגיות, אבל לא הכרתי אף אחד מהקהילה כי כשהייתי בזוגיות, כל החברים שלנו היו סטרייטים. נכנסתי לגריינדר ומהר מאוד יצאתי כי נורא נבהלתי. הייתי סוג של תמים לגבי מה שקורה בקהילה. על הפעם הראשונה שלי באפליקציה, בחור שלח לי הודעה שהיא פשוט תמונת עירום. לא הבנתי, בשיא הרצינות. ציפיתי להכיר, למצוא דייטים, או לפחות לנהל שיח. כתבתי לו שזה לא מתאים לי לקבל כזאת תמונה על ההתחלה, הצעתי שנדבר, והוא בתגובה יצא עליי. כתב, 'יש עוד אלף כמוך' וחסם אותי.
בנג'ו: "נכנסתי לגריינדר ומהר מאוד יצאתי כי נורא נבהלתי. הייתי סוג של תמים לגבי מה שקורה בקהילה. על הפעם הראשונה שלי באפליקציה, בחור שלח לי הודעה שהיא פשוט תמונת עירום. לא הבנתי, בשיא הרצינות. ציפיתי להכיר"
"מישהו אחר דיבר איתי, היה שיח כיפי ונהניתי, ואז הוא שאל, 'אז מתי אתה בא אליי?', ואני הכי אולד-פאשן, מה בא אליך? בוא נקבע לבית קפה, בחוץ, נשב לדייט. גם הוא הגיב לי בצורה תוקפנית, וישר חסימה. בשביל לשמור על עצמי יצאתי משם. באותה תקופה נתקלתי בפייסבוק בקבוצה של גייז, 'חבר מביא חבר', שהיו בה כל מיני תכנים, חלקם עניינו אותי. מישהו כתב שם, 'מי יכול ללמד אותי אותי קטאן?', שזה משחק קופסה שאני חולה עליו, אז כתבתי לו בשיא הנחמדות שאני אשמח ללמד אותו.
"מהתגובה אליו ביקשו עוד אנשים בתגובות שאלמד אותם את המשחק, אז מהר מאוד כבר פתחתי קבוצת וואטסאפ וארגנתי מפגש. 12 חבר'ה הגיעו למפגש הראשון ללמוד את המשחק, אצלי בבית. היה כיף ומהר מאוד היו עוד מפגשים. העברנו אותם בהמשך למרכז הגאה ברמת גן. התחלתי לפתח קבוצות של משחקי קופסה לגברים גאים, קראתי לזה 'קטאן גייז', והיו מגיעים בכל שבוע לפחות 30 אנשים מכל הארץ.
"היה תמיד מינגלינג נורא כיפי. אנשים כתבו לי שזאת הפעם הראשונה שהם נהנים ככה בחברת גייז. היו כאלה שהגיעו כשהם לגמרי בארון, ובעיקר היו כמה וכמה שכתבו לי שהם הכירו בזכותי, שהם ממש התחילו לצאת בעקבות ההיכרות בקבוצת המשחקים".
"דרך קבוצות המשחק בעצמי הכרתי מלא חברים, והתחלתי לצאת גם לטיולים ומסיבות. אחרי שנה של היכרויות וגם סטוצים, וגם של התפתחות רגשית, הרגשתי שבא לי, שאני הרבה יותר מוכן למשהו יותר רציני, לזוגיות. חזרתי לאפליקציות, אבל הפעם כבר ידעתי מה אני רוצה ואיך להתנהל. דבר ראשון, חיפשתי בתמונות הפרופיל בן אדם עם חולצה, קודם כל. אם התמונה הראשית שלך היא בלי חולצה, אז אתה משדר מסר שבא לך סטוץ, ואין בזה שום דבר פסול, אבל זה אומר משהו.
"דבר שני, אחרי השיחה באפליקציה, לא הייתי מיד נפגש. הייתי מבקש לדבר טלפונית, שנמתין ונבחן קצת לפני שעוברים לשלב הבא. עשיתי את זה עם כמה אנשים עד שהכרתי את ששי. כן, את בן הזוג שלי הכרתי דווקא בגריינדר. אני חושב שהגעתי לזוגיות הזאת מוכן ובשל ושהיא מאוד מוצלחת. אנחנו כבר שנתיים יחד ואני מאושר".
"קוראים לו ששי?" שאל מישהו. "כן, יש לו שם של זקן, אבל הוא בגילי", בנג'ו צחק והוציא אותנו להפסקה, אחרי שהדגיש שהפסקה היא זמן מצוין להמשיך להכיר. אחרי פלירטוט קצר עם ג' הפרמדיק הכריזמטי, ועוד סמול טוק עם ש', האקס של החבר, ר' הבכיר תפס אותי מנשנש בורקס.
אחר כך חזרתי להתמנגל עם המנחה. הוא סיפר לי שיש לא מעט זוגות שכבר הכירו ב'סמארט דייט'. שיש כאלו שיצאו במשך כמה חודשים ואז נפרדו ויש כאלה שעדיין ביחד. "כל כך כיף לי לשמוע ולראות מקרים כאלה", אמר.
אנשים חוזרים שוב למפגשים האלה? "יש אנשים שהגיעו והיה להם קשה בהתחלה, הם נלחצו, ואז הם מגיעים שוב ושוב ואתה רואה שנהיה להם יותר נוח והם לומדים לנצל נכון יותר את הפורמט. אם אני רגיל להגיד לעצמי, בגלל דחיות שחוויתי, שהיכרויות זה כואב, שזה לא יעבוד, שאף אחד לא ירצה אותי, אז כמה מוטיבציה כבר תהיה לי לפעול ולעשות פעולה מתוך כוונה אמיתית למצוא זוגיות? העבודה בסוף היא על הסיפור שאני מספר לעצמי".
איך אתה מאפיין את הלקוחות שלך? "מגיעים מכל הארץ. הכי הרבה יש את בני ה-30-40. עם הזמן מגיעים גם יותר צעירים ומבוגרים".
אתה עוסק כיום רק בנושא של גברים גאים? "כן, זאת הנישה שבחרתי לי. מסקרן אותי כל העולם הזה של גברים גאים ולמה אנשים רודפים אחר הנראות שלהם. אני חוקר את זה. כיום כל הקבוצות וכל הפעילויות שאני יוזם מיועדות לגייז".
בשלב המסכם של הערב, בעזרת שימוש באפליקציה לשיתוף מסרים, עולות על מסך הקרנה רשימות הציפיות שכתב כל אחד מהמשתתפים, מבן הזוג שהוא מחפש ועד הכוונות שלו לגבי מערכת היחסים. על פי אותן רשימות המשתתפים בוחרים עם מי לצאת לדייט. מתוך תקווה להכיר סוף-סוף אישית את ג', הפרמדיק המושך, אני מודה שניסיתי להתאים את רשימת המכולת שלי לתיאורו, אבל זה לא עבד, הוא בחר במישהו אחר. כך גם ר' ו-ש'.
יצא שבחרתי ב-ת' הג'ינג'י. אני מגלה שהוא עובד בעסק משפחתי ואיש של בית, שהוא אוהב קולנוע, מסעדות וטיולים. הוא נראה לי מעט ביישן אך מאוד לבבי, וככל שמתקדם הדייט איתו, אני מבין עד כמה הוא מעניין ומקסים. היתה לי הרגשה שגם הוא מחבב אותי, ופתאום זאת נראתה לי כמו אופציה מסקרנת. יצאתי מהמפגש הארוך עם תקווה מחודשת שגם לסיר כמוני יש מכסה מתאים.
למחרת המפגש קיבלנו שאלון, וצורפה אליו רשימת המשתתפים שעליה הם התבקשנו לסמן את מי שהכי מצא חן בעינינו. למרות שרק עם ת' הג'ינג'י הקסום חשבתי שיש סיכוי למשהו, כדי להגביר סיכויים להמשכיות, סימנתי גם את ג' הפרמדיק המבוקש, את ר' הבכיר ואת ש', "האקס של".
עוד יום עובר ובנג'ו מעדכן אותי שיש לי התאמה אחת, לא ג' ולא ש', אפילו ת' לא נתן לי סיכוי, רק ר', הגרוש הבכיר, הביע בי עניין. קיבלתי את מספר הטלפון שלו, וכמובן שאני הייתי חסר הסבלנות והראשון לכתוב. מאז אנחנו מתכתבים. כבר קבענו להיפגש לארוחת ערב במוצ"ש הבא. רק שלא ידבר איתי שוב על האקס.