"לפני כמה שבועות חייל ישראלי כתב את השם שלי על אחד הטילים שנשלחו לעזה. צילמו ושלחו לי את זה, ופרסמתי את התמונה בתגובה לציוץ של אדם אנטישמי והומופוב. שבועיים לאחר מכן, מישהו נתפס לזה והתחיל לפרסם את זה בכל מקום, עד שזה הפך לחרם של ממש. אנשים החליטו להציג את זה כאילו שאני שואף להרוג נשים וילדים, שזה עיוות של האמת", אומר מייקל לוקאס (51), במאי, יזם והמנכ"ל של "לוקאס אנטרטיינמנט", חברה אמריקאית להפצה של סרטי פורנו גאה.
לוקאס הוא גם דמות בולטת בקהילה הגאה, ואמריקאי-יהודי, שרבות מתפיסותיו האידאולוגיות מתבססות על זהותו היהודית, ועל הקשר העמוק שלו למדינת ישראל. ב-2009 לוקאס אף ביים את הסרט, "הגברים של ישראל", שנחשב לסרט הפורנוגרפי ההומואי הראשון שצולם בישראל עם צוות שחקנים שכולו ישראלי.

אם אני מבין נכון, אפילו שחקנים ודוגמנים לא רוצים לעבוד איתך ועם החברה שלך. "החרם הוא יוזמה של מישהו אנטישמי בתעשייה, שמנהל בלוג פורנו. הצטרפו אליו דוגמנים איראנים-אמריקאים ואנטישמים אחרים שגם התחילו להחרים, וכן 10 דוגמנים שעובדים איתי שנים, ופתאום גינו אותי בהצהרות שלהם. יש גם דוגמנים שביטלו את ההשתתפות שלהם בהפקות עתידיות, אחרי שהם כבר חתמו איתי. לצערי, יש הרבה אנשים בורים שלא יודעים שום דבר בנוגע למלחמה הזאת, ומושפעים מהרשתות החברתיות. הם חיים בתיבת תהודה".

4 צפייה בגלריה
צילום מסך
צילום מסך
"גועל נפש. שמעתי עליו סיפורים אבל זאת כבר התנהגות פסיכוטית"
(צילום: מתוך רשת X)

4 צפייה בגלריה
צילום מסך
צילום מסך
ציוץ של שחקן לשעבר שכעת מחרים את לוקאס
(צילום: מתוך רשת X)

ציפית לכזאת תגובה כשענית לאותו בחור? "לא, את יודעת, אני חשבתי שזה מאוד ברור שהפצצה מיועדת לחמאס. אתה חושב שכולם יודעים מה קרה ב-7 באוקטובר, אבל לא היה דוגמן אחד שפרסם משהו על הטבח, אפילו לא אחד! הם גם אף פעם לא פרסמו משהו באשר לשום סכסוך או עימות".
ממתי למישהו בתעשיית הפורנו בכלל אכפת במי אתה תומך? חשבתי שזאת תעשייה לא פוליטית. "ברור, ואתה יודע, אני הבעלים היהודי היחיד בתעשיית המבוגרים שפונה לקהילה ההומוסקסואלית, אז זה מגוחך שאני מוחרם".
4 צפייה בגלריה
מייקל לוקאס
מייקל לוקאס
מייקל לוקאס. צילם את סרט הפורנו הגאה הראשון בישראל
(צילום: נדב יהלומי)

4 צפייה בגלריה
מייקל לוקאס
מייקל לוקאס
מייקל לוקאס בחולצה שתומכת בשחרור החטופים. "ישראלים עוצרים אותי ברחוב וזה מאוד נעים"
(צילום: ערן לוי)
אם אנחנו שמים את תעשיית הפורנו בצד, המון יהודים הומוסקסואלים חווים אנטישמיות בחודשים האחרונים. "נכון. האנטישמיות נמצאת היום בפריחה. אני לא חושב שהייתה מידה כזאת של אנטישמיות, זה משוגע. ב-7 באוקטובר הכי הרבה יהודים גאים נרצחו מאז השואה, ואז אתה מריץ שלושה חודשים לאחר מכן, ופתאום בעלים יהודים של חברה בתעשייה חווה חרם. כמה מעוות זה שבמהלך רצח של כל כך הרבה יהודים, יהודים עכשיו סובלים יותר והאנטישמיות פורחת. דוגמנים יושבים ברשתות חברתיות כמו טיקטוק, מוצפים בתעמולה אנטישמית. לא כולם אנטישמים כמובן, אבל יש הרבה מאוד תעמולה".
"אני לא חושב שהייתה מידה כזאת של אנטישמיות, זה משוגע. ב-7 באוקטובר הכי הרבה יהודים גאים נרצחו מאז השואה, ואז אתה מריץ שלושה חודשים לאחר מכן, ופתאום בעלים יהודים של חברה בתעשייה חווה חרם"
מה עם לקחת שחקן פורנו גאה יהודי במקום אלו שמחרימים? "הבחורים היהודים נחמדים מאוד, אבל אני לא מכיר שום דוגמן יהודי הומוסקסואל בתעשייה. יש סטרייטים, אבל אין דוגמנים גאים בתעשיית הפורנו".
אולי יש שחקנים ששומעים אותנו עכשיו. "אל תעשו את זה, אל תעצבנו את המשפחות שלכם, אני עושה את זה בשבילכם, אבל אם מישהו יכול להירשם לערוץ, זה יהיה מאוד נחמד. לאחרונה ממש שמחתי כשראיתי המון שמות יהודים שנרשמו לערוץ. חלקם סטרייטים והם כתבו לי, 'אני לא הולך לצפות, אבל אני רוצה לתמוך בך', וזה היה מאוד נחמד.
"בסוף, מה שמשנה לי זה שיהודים תומכים בי. ישראלים עוצרים אותי ברחוב וזה מאוד מעודד. אפילו אבא שלי, שבדרך כלל לא מחמיא לי כי הוא רוסי, התקשר אליי ואמר לי שהוא והאחים שלי מאוד גאים בי שלא נסוגתי ושלא התנצלתי, וזה כל מה שחשוב לי. אני חי על התמיכה של קבוצה מאוד קטנה שאכפת לי ממנה ושהיא חשובה לי".