4 צפייה בגלריה
אירוע מכונן ומשמעותי מבחינה חברתית. איבוד הבתולים
אירוע מכונן ומשמעותי מבחינה חברתית. איבוד הבתולים
אירוע מכונן ומשמעותי מבחינה חברתית. איבוד הבתולים
(צילום: Shutterstock)

איך נראה היום שבו איבדתן את הבתולים? 5 נשים בוגרות הסכימו לחזור איתי אחורה בזמן כדי לספר על הפעם הראשונה שלהן - איך היא נראתה ומה הן היו עושות אחרת. האם הן מצטערות עליה? האם היא קרתה מהר מדי? מאוחר מדי? עם הבחור הלא נכון?
"הפעם הראשונה שלי באה בהפתעה מוחלטת", נזכרת אור (השמות המרואיינות בכתבה שונו כדי לשמור על פרטיותן), בת 37 מתל אביב. "זאת אומרת, לא באמת חשבתי שזה יקרה בלילה ההוא. בדיעבד, הייתי רוצה קצת זמן כדי להתכונן, לחשוב על זה, להיות בטוחה שהוא האחד – תמיד רציתי לשמור את הפעם הראשונה שלי למישהו מיוחד".
והוא לא היה מיוחד?
"הייתי בת 17 וחצי והוא היה גדול ממני בשנתיים בערך. הבחור הבעייתי של בית הספר, זה שאיימו להעיף בכל שני וחמישי. אני הייתי תלמידה טובה ושקדנית ואולי בגלל זה נמשכתי למופרע הבלגניסט, זה שפותח דלתות באמצע שיעור וזורק בדיחות מביכות. ודווקא את זה אהבתי, לכי תביני. היינו נפגשים מאחורי בית הספר ומתחרמנים, אבל לא באמת היינו זוג. זאת אומרת, בראש שלי כן, אבל שנים לאחר מכן הבנתי שעיוותי את המציאות בצורה מוגזמת.
"אהבתי אותו מאוד אבל הוא ראה אותי כסטוץ, אני חושבת. ערב אחד הוא הזמין אותי אליו הביתה. היינו בחדר שלו, הוא סגר את הדלת והתחיל לנשק אותי. אני זוכרת שהאור הדלוק הפריע לי אבל לא ביקשתי שיכבה כי קפאתי בסיטואציה. שכבתי באופן די מוזר - הגב על המיטה, הרגליים על הריצפה, הוא מעליי. איזו דרך משונה לעשות אהבה בפעם הראשונה.
"התנשקנו ואז הוא עלה עליי, הוריד מכנסיים ותחתונים ומבלי שהספקתי להבין יותר מדי כבר היה בתוכי ואמר לי, 'תרפי, תרפי' כי הייתי מאוד מכווצת. אני מניחה שלא הייתי הראשונה שלו כי הוא ידע את העבודה. בהתחלה זה כאב ואז פחות, ואז הוא גנח ואני שתקתי כי נלחצתי. נראה לי שאפילו זלגה לי דמעה, ספק מהתרגשות, ספק מלחץ. אולי גם רציתי שינגב לי אותה, כמו בסרטים, אבל הוא בכלל לא שם לב. וזהו, לא דיברתי על הערב ההוא עם אף אחד. הלכתי לישון אצל חברה כי זה היה האליבי שלי והתביישתי לספר לה".
לא ככה דמיינת את הפעם הראשונה שלך.
"לא. רציתי שזה יהיה כמו באגדות עם נרות, פלייליסט רומנטי ועלי כותרת של ורדים אדומים. בסוף קיבלתי מיטת נוער בחדר חשוך בפתח תקווה, ומישהו שבכלל לא מבין את גודל האחריות שהוטלה עליו בתור הראשון שלי.
4 צפייה בגלריה
סקס אילוסטרציה
סקס אילוסטרציה
"רציתי שזה יהיה כמו באגדות"
(צילום: Shutterstock)

"למחרת חזרתי הביתה, התקלחתי ובכיתי. זרקתי את התחתונים עם כתם הדם כי פחדתי שההורים שלי יגלו. אני חושבת שהם היו מתאכזבים לדעת שלא סיפרתי להם, וגם אולי על הבחירה בבחור כזה. אני לא זוכרת את האירוע הזה כמשהו מיוחד או מרגש, רק שהייתי ילדה תמימה שלא עשו לה הרבה שיחות מכינות לרגע הזה, ולצערי הוא התפספס, חלף כלא היה. אגב, נפגשנו כמה שנים לאחר מכן, כשכבר הייתי בצבא והוא היה רווק, התנשקנו והוא רצה אותי, אבל אני כבר לא רציתי אותו".

"הכול תלוי בפרטנר. אם הוא לא נכון עבורך, הגוף שלך לא יקבל אותו"

"היינו יחד בתיכון, בני אותה שכבת גיל, אהבת נעורים כזו של שנתיים וחצי. הייתי מאוהבת עד הגג", נזכרת עדנה, בת 53 מכפר סבא. "אני זוכרת איך הרגשתי לפני ואחרי הפעם הראשונה – נהדר! הייתי חווה את זה שוב ושוב ושוב. אומנם זה לא היה סקס נוטף, מלא תשוקה ואורגזמות – אותן חוויתי רק אחרי הצבא עם הפרטנר השני שלי שלימים הפך לבעלי, אבל זה היה סקס ממקום תמים ורגיש.
"למעשה, אני לא חושבת שהפעם הראשונה אכן יכולה להיות מהנה מכיוון שמעבר למעמד המלחיץ, יש כאן כאב פיזי שאנחנו חוות לראשונה, תחושת אי-נוחות לא מוכרת, וזה משהו שצריך להתרגל אליו", היא מספרת. "אגב, הייתה לנו תקשורת מעולה. הוא הכיל אותי מספיק כדי לא להכאיב או חלילה להיבהל מקצת דם וצרחות של 'איה' שבהחלט היו שם. גם העובדה שהכול נעשה בצורה חברית, הדדית ומכבדת תרמה למעמד. תקשרנו תוך כדי ואמרתי לו שכואב לי, הוא הציע להפסיק אבל אמרתי שזה בסדר. כמובן שהוא האט בשבילי.

4 צפייה בגלריה
סקס אילוסטרציה
סקס אילוסטרציה
"הייתה לנו תקשורת מעולה והוא הכיל אותי והיה עדין"
(צילום: Shutterstock)

"לדעתי, לבחירת הפרטנר יש חלק גדול מאד בדבר הזה. אם הוא לא הנכון עבורך, הגוף שלך לא יקבל אותו לתוכך ואת תרגישי רע עם עצמך גם לאחר מכן. אני זוכרת שחשבתי שהוא האחד שהחיים זימנו לי לתמיד. ידעתי שהוא בחור כזה שאני יכולה לסמוך עליו בענייני עדינות, מתן הרגשה טובה ואפילו דיסקרטיות כי הייתי בת 16 ובזמנו זה נחשב למאוד מוקדם, פחדתי שיגלו וילעגו לי, או נורא מכך – חששתי לאכזב את המשפחה שלי.
"נהוג היה לחשוב שאת אמורה להתחתן קודם ורק לאחר מכן לעשות מין. היום, אני כמעט בטוחה שחוץ מהמגזר החרדי, זה כבר לא כך, ולדעתי – גם לא מומלץ. להנאה ממין יש חשיבות רבה במערכות יחסים וחשוב 'לנסות' את הפרטנר גם במובן הזה, לפני שאת הולכת לחיות איתו חיים שלמים. אני חושבת שהיום הזמנים אחרים ולנערות צעירות יש הרבה יותר גישה, מודעות והדרכה. מה שכן, כמו שאני תמיד אומרת לבנות שלי: כל דבר בזמן שלכן, ורק אם זה מרגיש לכן נכון. אינטואיציות נשיות לא טועות".

"חיכיתי לאיזה 'גונג', לאיזו חוויה חוץ גופית כואבת – והיא לא הגיעה"

עבור ענבר, נשואה בת 28 מנתניה, הסקס הראשון היה בהחלט משהו שהיא תזכור לכל החיים. "הפעם הראשונה שלנו הייתה בגיל 18. אני בכוונה אומרת 'שלנו' כדי לחסוך את הסקרנות שמאחורי השאלה 'מה עלה מאחורי הגבר המושלם הזה?', כי התחתנתי איתו", היא אומרת משועשעת.
"אני ורועי התחלנו לצאת בסוף החטיבה. הכול אצלנו קרה לאט, אפילו הנשיקה הראשונה. אחר כך כבר היינו מתמזמזים ועושים סקס יבש, אבל לא הסכמתי להתקדם לשלב הבא. באתי מבית מאוד מסורתי והייתי נורא פחדנית. יחד עם זאת, הייתי ילדה מאוד מינית - אפילו שלא עשיתי את זה 'על אמת', אהבתי לדבר סקס, התעניינתי בזה וייחסתי חשיבות לנושא. לא ידעתי איך זה מרגיש כמובן, אבל הייתי מאוד בקיאה.
"אחרי התיכון רועי התגייס, אני הייתי לפני הצבא, וכל הזמן חשבתי והתחבטתי עם עצמי- כן, לא, כן, לא. ערב חמישי אחד יצאנו, חזרנו אליי הביתה וכמעט עשינו את זה, זה כבר היה קרוב ממש. הוא שאל אותי אם אני רוצה ובאתי להגיד שכן אבל אמרתי, 'לא, לא, לא, אני לא מסוגלת'. קיבלתי רגליים קרות".
איך הוא הגיב?
"הוא הבין אותי כי גם היה לי מין קטע כזה שבכל מהלך או התקדמות שהייתי עושה בקשר שלנו, הייתי מפסיקה לדבר איתו מהמבוכה. מנשק אותי, פתאום נעלמת לו לשבוע. נוגע לי בציצי, מנתקת קשר לתקופה. לא יכולתי להסתכל לו בעיניים. אני מניחה שזה נבע מבושה.
"למחרת הוא בא אליי ואמרתי לו - 'יודע מה? סבבה!'. כנראה שישנתי על זה לילה והרגשתי באמת שלמה. זה היה לפנות בוקר, היו לי במגירה קונדומים וחומר סיכה שקיבלתי באיזה פסטיבל והחלטנו ללכת על זה. לא נעים לספר, אבל מרוב שלא היה לנו מושג ומרחנו מלא חומר סיכה, זה פשוט החליק פנימה ולא הרגשתי כלום!", היא צוחקת ואני איתה.

4 צפייה בגלריה
זה הלך חלק אבל לא חוויתי חוויה חוץ גופית
זה הלך חלק אבל לא חוויתי חוויה חוץ גופית
זה הלך חלק אבל לא חוויתי חוויה חוץ גופית
(צילום: Shutterstock)

"אמרתי, 'מה זה, אתה בפנים? בטוח? אני לא מרגישה כלום, מה קורה פה', והיום אני אומנם צוחקת אבל אני מניחה שזה די הלחיץ אותו. חיכיתי לאיזה 'גונג', לאיזו חוויה חוץ גופית כואבת – כי זה מה שסיפרו לי, והיא לא הגיעה. אני יודעת שלחברות שלי ירד דם, כאב והיה לא נעים. לנו זה פשוט הלך חלק, תרתי משמע".
אז בעצם, הרווחת.
"לגמרי. קודם כל, מעבר לזה שלא כאב לי הודות לכמות המוגזמת של חומר הסיכה, הרגשתי ממש שלמה עם עצמי וזה הכי חשוב. למחרת הוא התקשר ושאל אם אני בסדר, אם אני מתחרטת. עניתי שממש לא, שזה הרגיש לי טבעי ונכון. אני חושבת שגם זה שהיינו בטריטוריה שלי, אצלי בבית ולא אצלו, תרם לתחושת הביטחון שלי.
"בנוסף, השיח סביב הנושא ועצם העובדה שדיברנו פתוח הורידה מהפאניקה. הכול עבד נכון! אחרי הכול, מאז אנחנו יחד. התחתנתי איתו. במשך שנים ניסיתי לציין ולחגוג את היום הזה של 'הפעם הראשונה' אבל הוא לא זרם איתי, אז אני חוגגת עם עצמי בלב".
לא מפריעה לך העובדה שהתנסית בסקס רק עם אדם אחד?
"האמת היא שחשבתי על זה פעם, אבל לא. אנחנו עדיין עושים סקס, והרבה. אנחנו מאוד פתוחים מינית וזה מביא אותנו לחקור וללמוד דברים חדשים, ככה שאני לא סקרנית לדעת מה היה קורה אם הייתי מתנסה עם פרטנרים נוספים".

"רציתי לסיים עם זה כבר"

"הפעם הראשונה שלי הייתה בגיל 25 לערך. דייט שני", מספרת ניצן, בת 28 מירושלים. "הוא לא ידע שהוא הולך להיות הראשון שלי ולאור ניסיון העבר שלי, היה לי ברור שאני לא מספרת לו את זה. עד תחילת שנות העשרים שלי קיוויתי שהפעם הראשונה שלי תהיה מיוחדת, מהאגדות, אבל בגיל 25 הסיבה המרכזית לכך שמיהרתי להיכנס איתו למיטה הייתה שרציתי פשוט לסיים עם זה, שהפעם הראשונה שלי תהיה מאחוריי. פחדתי שגברים יחשבו שמשהו לא בסדר איתי".
הרגשת שמסתכלים עלייך אחרת?
"ניסיון העבר שלי הוכיח לי שגברים נרתעו מלשכב איתי בגלל היעדר הניסיון בגיל 'מבוגר', כולל אותו אחד שתקע ברקס כשכבר היינו במיטה ברגע ששמע שאני בתולה, או זה שהגדיל לעשות ושלח אותי לשכב עם מישהו אחר ולחזור אליו כשאני כבר לא בתולה. מיותר לציין שזה לא מומש מעולם. היה גם את ההוא שרציתי לשכב איתו ורק בגלל שפחדתי שהוא יגיב כמו אלו שקדמו לו, עברתי התקף חרדה".
אוי.
"אז אחרי דייט ראשון מוצלח למדי, מצאתי את עצמי בדייט השני עולה במדרגות לדירה שלו שהייתה בלב ירושלים. דפקתי בדלת והתחלנו לראות במיטה שלו את 'ויקי כריסטינה ברצלונה'. לא סיימנו את הסרט. מבחינתי, המטרה הייתה לסמן וי, לצבור את הניסיון הזה שהרגשתי שאין לי. למרות שהמשכנו לצאת עוד חודש אחרי, לא חשפתי בפניו שהוא היה הראשון שלי".
האם יש משהו שאת מתחרטת עליו?
"אני לא מתחרטת על כך שהוא היה הראשון שלי. נכון שלא הייתה שם אהבה, אבל בשורה התחתונה הוא היה מתחשב, נעים ויצאתי עם חוויה חיובית. יצאתי גם עם תחושת הקלה, שהדבר הזה מאחוריי, שצלחתי מכשול. אפילו הרגשתי שכל הזמן הזה עשיתי מזה יותר מדי עניין. אבל מצד שני, אין לי ספק שלכל גבר אחר שהגעתי איתו לפני כן לאינטימיות או סתם פינטזתי עליו, לא היה את הסבלנות ואורך הרוח להכיל אותי ולתת לי להרגיש טוב ובנוח עם הבתולים שלי".

"הוא אמר שזה כבוד בשבילו להיות הראשון שלי"

"היינו על הספה בדירה שלי אחרי שחזרנו מבילוי בבר, והרגשתי שאני רוצה שזה כבר יקרה", משחזרת יפעת, בת 30 מחיפה. "פתחתי את הנושא הזה במשפט: 'אתה יודע, אף אחד לפניך לא היה אול אין', כי הרגשתי צורך שידע שאני בתולה. הוא אמר שזה בסדר ושלא יעשה שום דבר שלא ארגיש איתו בנוח, תוך כדי שהוא ליטף את השיער שלי.
"שאלתי אם זה לא מרתיע אותו והוא אמר שלהפך, שזה כבוד בשבילו להיות הראשון שלי. להפתעתי, הוא הגיב באופן מקסים משציפיתי וזה הרגיע אותי. עברנו לחדר השינה, הוא היה עדין, רגיש וקשוב אליי".
איך הרגשת עם זה?
"הסקס לא היה מושלם או חלומי. החוויה לא הביאה אותי לרקיע השביעי, גם לא לראשון. אבל התחושה של אחרי הייתה משמחת. העננה מעל ראשי התפזרה. הרבה פעמים ניסיתי לדמיין את הפעם הראשונה - איפה, איך, עם מי, איך ארגיש אחרי, ומסתבר שיש דברים שאי אפשר לתכנן. מה שכן – בנות, אל תצפו לזיקוקים בסוף".
האם היית בטוחה שהוא האחד שלך?
"באותם ימים לא ידעתי אם הוא האיש שלי פור לייף, אפילו הייתה לי תחושה שלא, אבל באותם רגעים, כשבמקום ענן יצאה לה קשת, הייתה לי מין תחושה כזו של 'לכי על זה'. כמו לפתוח שקית שוקולדים של M&M, ידעתי שארצה לטעום מצבעים נוספים, לחוות, ליהנות ואולי אפילו להתמכר.
"אני שמחה שדבר אחד הבטחתי לעצמי וקיימתי: הקשבתי לעצמי. אין בי חרטה. עברתי תהליך מקצועי כדי להגיע למקום הזה, להרגיש בנוח, בטוחה ושלמה עם עצמי. הרגשתי שעברתי משוכה בחיי וזו הרגשה נפלאה. לא הייתי עושה שום דבר אחרת כי הוא היה פרטנר מושלם לחוויה הזו שלי. נשארנו בקשר קצת זמן אחרי כן".