(צילום: אורי דוידוביץ', עריכת וידיאו ואפטר: שי שבתאי)

אורגזמה היא הגעה לשיא העונג דרך הגברת האנרגיה בחלקים שונים בתוכנו, או באמצעות פליטה של אנרגיה מינית שמצטברת ומשתחררת מהגוף. האורגזמות מסייעות לשחרר חסמים רגשיים ואנרגיה תקועה, ולכן זה נורמלי שנבכה, נצחק ונרעד במהלך האורגזמה.
בגוף האישה קיימים מספר סוגי אורגזמות, חלקן שוכנות מעבר לאיבר המין. למעשה, כל הגוף שלנו הוא אורגזמי, וניתן לחוות אורגזמות בכל מקום, כולל בלב. כמובן שהאורגזמה היא חמקמקה מאוד, וחשוב לזכור שהחקירה עצמה היא-היא הדבר החשוב ביותר, ולא התחרותיות. כי כשהאורגזמה הופכת למטרה, אנחנו עלולות להיתקע במחשבות טורדניות ולהתקשות לשחרר, דבר שרק ירחיק אותה מאיתנו. אז אילו אורגזמות נשים יכולות לחוות?

3 צפייה בגלריה
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו
טל רומן ואיתי שבו
(צילום: מתוך הווידיאו)

1. אורגזמת הדגדגן החיצוני

הדגדגן החיצוני בנוי מכ-8,000 עצבים. לרוב הנשים קל יותר להתגרות מינית דרך הדגדגן החיצוני, הודות למגע שנעשה בעזרת האצבע, הלשון, ויברטור או עם בן הזוג. אפשר להשתמש בגירוי הדגדגן החיצוני כדי לפתוח ולגרות נקודות ואזורים נוספים בוואגינה. אחת הדרכים לעשות זאת היא להניח יד או אצבע על פתח הנרתיק, ולדמיין שאנחנו מעבירות את העונג הקיים בדגדגן החיצוני לאזור החדש.

2. אורגזמה דרך מגע בשפתי הפות

אורגזמה נוספת זקוקה לגירוי או לעיסוי של השפתיים החיצוניות והפנימיות של האישה, בעזרת איבר המין של הגבר, או בעזרת האצבעות או הלשון. אפשר להיעזר בדגדגן ומדי פעם לגעת בו, אבל המיקוד הפעם הוא במגע עשיר ומעמיק בשפתיים לכל אורכן ורוחבן.
לצערנו, שפתי הפות לא מקבלות יחס ומגע ראויים, כי אנשים רבים לא רואים אותן כאזור אורגזמי. אולם לכל אורך השפתיים יש המון קצוות עצבים, ובעזרת מגע ראוי ומיטיב, יתגלו בפניכן אורגזמות חדשות ומופלאות.

3. אורגזמת ה-U

אזור ה-U הוא אזור בעל צורת פרסה, ומכאן שמו. הוא ממוקם מעל פתח השופכה (איפה שיוצא השתן). אם נשרטט קו ישר מהדגדגן החיצוני עד לפתח הנרתיק, נמצא את האזור. שרטוט האות U היא גם התנועה שמומלץ לעשות כשמגרים את המקום – לעבור עליו מימין לשמאל. אם הסתבכתם, פשוט תנועו בחופשיות מסביב לדגדגן החיצוני.

3 צפייה בגלריה
אורגזמה
אורגזמה
אורגזמה
(צילום: Shutterstock)

4. אורגזמה מאזור הג'י

בעבר קראו לה "נקודת הג'י", היום חוקרות ומטפלות כבר יודעות כי מדובר באזור הממוקם קרוב לפתח הנרתיק, כשאצל כל אישה המיקום מעט שונה. איך תגיעי אליו? כשתכניסי אצבע אחת פנימה, לרוב כשליש אצבע כדי להרגיש את האזור, תרגישי עור שמרגיש קצת מחוספס או ספוגי. זהו אזור הג'י.
מאזור הג'י יכולה להגיע אורגזמה וגם שפיכה נשית. את השפיכה הנשית תוכלי לחוות לבד, דרך ישיבה בכריעה או על ארבע, או להגיע אליה בעזרת הפרטנר שלך. כל אישה שונה, ולכן מומלץ לחקור לבד וביחד בדרכים שונות. אגב, רקמת ה-G היא המקום שבו נשים רבות מחזיקות רגשות בגופן, ואורגזמה באזור הזה מתוארת כשחרור רגשי גדול.

5. אורגזמה מנקודת ה-A

אורגזמת ה-A נמצאת בין אזור הג'י לצוואר הרחם. אחרי שזיהינו את אזור ה-G, בעל אותו מרקם מחוספס שהזכרנו קודם, יש להמשיך עם האצבע קדימה כשהאצבע נשארת ישרה. כשתרגישי שאין יותר לאן ללכת, כופפי אותה מעט כלפי מעלה. זוהי נקודת ה-A שלך.
אם נסובב את האצבעות בפנים ב-180 מעלות לכיוון העכוז שלך – תמצאי נקודה נוספת, זוהי נקודת ה-O. יש מי שרואה אותה כנקודה בפני עצמה, ויש המחשיבות אותה לחלקה האחורי של נקודת ה-A. כך או כך – מדובר בעוד אזור נעים ששווה לשהות בו, להעביר עליו את האצבעות, להפעיל קצת לחץ, או לתופף עליו עם אצבע אחת או שתיים.

6. אורגזמת צוואר הרחם

בפתח צוואר הרחם, הממוקם בערך בין 5-8 סנטימטרים אל תוך הנרתיק, כדאי לגעת בעדינות ועם הרבה הקשבה. לא כל אישה יכולה להגיע לשם עם האצבעות בלבד, ולכן אפשר לחקור את האזור עם דילדו, עם פרטנר, או באוננות בתנוחת כריעה או על ארבע.

3 צפייה בגלריה
אורגזמה בגיל המעבר
אורגזמה בגיל המעבר
הגיוני שתחווי צחוק גדול בזמן האורגזמה
(צילום: Shutterstock)

7. אורגזמה מפי הטבעת

זוהי אורגזמה שיכולה להיות מאוד מענגת, אם עושים אותה נכון. אורגזמה זו מחייבת הכנה מקדימה – כדי שגוף האישה יהיה רגוע ונינוח. לא ללחוץ ולא להכריח דבר. לעשות זאת רק כשיש הסכמה ורצון מלאים. איך תעשו זאת? לפני שמכניסות אצבע, יש לוודא שהציפורניים אינן חדות מדי כדי לא לפצוע. אפשר להשתמש ברוק או בחומר סיכה על בסיס מים.
ההמלצה היא להתחיל מאצבע אחת, לתת לגוף את הזמן והסבלנות כדי להתרגל למגע, ובהדרגתיות ניתן לעבור לשתי אצבעות, שלוש אצבעות ורק אז להכנסה של איבר המין. מומלץ להסתכל בעיניים תוך כדי, כדי לתת לאישה את התחושה שהכול בסדר ושאתה איתה, ולא לשכוח כל הזמן לנשום.

8. אורגזמת פטמה

הפטמה היא אזור מאוד רגיש עם הרבה עונג. כשמגרים את האזור, הרבה פעמים נרגיש עונג גם באיבר המין, בדגש על הדגדגן החיצוני. יש אגב נשים שמדווחות על אורגזמות אך ורק מהפטמות. יש כמובן גם נשים שחוות שם כאב או חוסר בתחושה. כל אלו ניתנים לשינוי. ניתן להחזיר רגישות לאזור עם תרגול נכון ונוכח, בעדינות הראויה למקום.
איך נמליץ לגעת? לנסות נגיעות מרפרפות, מלטפות או ליקוקים. אם האזור רגיש מדי, אפשר לגעת ולענג מסביב, ללוש את השדיים ולהעניק להם אהבה ותשומת לב.

טיפים אחרונים ורוטטים

חשוב להיות עדינות וקשובות לגוף שלנו. לגעת באזורים הללו בתנועות מעגליות, בתנועת "בואי הנה", בסיבובים לצדדים השונים, קדימה ואחורה. אנחנו ממליצים מאוד להוציא קול תוך כדי החקירה. זה עוזר להגביר את העונג ואת תחושת ההתמסרות.
ודבר אחרון – לא פעם מגע בנקודה או אזור מסוים עלול להסב כאב. היוני שהיא הוואגינה שלנו, צוברת בתוכה לעיתים הרבה מאוד כאבים – בין אם זה מטראומות או מחסימות אנרגטיות אחרות. לעיתים כאב מסוים חוסם אותנו מלחוות את העונג הטמון בתוכנו. ההמלצה שלנו היא לחקור גם את נקודות הכאב, אבל בעדינות, בתקשורת ברורה, באיטיות וברגישות יתר. במקום שיש כאב יש גם ריפוי. וכמובן שאם עולה חשש ממשהו, תמיד שווה להתייעץ עם אנשי מקצוע בנושא.
בהצלחה!
טל רומן - מנחה, מרצה ומלווה מבוגרים בנוער בתחום היחסים האינטימיים והמיניות הבריאה. בעלת הכשרה של פסיכותרפיה גופנית עם התמחות בטראומה בשיטות האקומי ואומניתרפיה.
איתי שבו - בוגר סדנאות וקורסים לטנטרה/יוגה-טנטרה מהמובילים בעולם. מלווה אישי ותומך בגברים, מעביר סדנאות, חוקר ולומד את עולם היחסים, הטנטרה, המיניות והריפוי.