1 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידאו)

שלי שלום, אשתי גילתה שאני מרבה לאונן, ואמרה לי שזה לא בריא ושהיא חוששת שזה פוגע בחיי המין שלנו, למרות שאנחנו נשואים שנתיים והמין שלנו מצוין. מה דעתך?
אוננות היא פעילות מינית אישית, אם כי היא יכולה להיות גם זוגית, ונחשבת לפעילות מינית מאוד בטוחה. פעילות זו נחווית גם על ידי גברים וגם על ידי נשים. רוב האנשים מגלים את המגע העצמי והאוננות בגיל ההתבגרות, ובאופן זה הם לומדים על התגובות המיניות בגוף שלהם.
אוננות לא שייכת רק לצעירים, ואנשים רבים ממשיכים לאונן גם בגיל מבוגר. הם עושים זאת ממגוון סיבות, ביניהן: רצון בהנאה מינית, שחרור לחצים, בגלל שאוננות עבורם היא הרגל ישן ומענג, וגם כי זה עוזר להם לחוות שחרור מיני ללא הרבה מאמץ, בטח בהשוואה לסקס זוגי. עם זאת, חשוב לי לציין שיש גם כאלה שלא מאוננים. חלקם לא מרגישים את הצורך, וחלקם, בעיקר גברים, נמנעים לעשות זאת מטעמים דתיים.


אני יודעת שנושא האוננות מעלה דאגה בקרב זוגות התוהים למה בן או בת זוג שלהם מאוננים, ולעיתים קרובות הם גם נפגעים מזה מאחר שהם נוטים לחשוב שזה קורה כי בני הזוג לא נמשכים אליהם או לא חשים מסופקים מספיק מחיי המין המשותפים. אך האם זה נכון?

"גברים ונשים מאוננים מסיבות אחרות"

מחקר בנושא אוננות וסקס בקרב זוגות מצא כי הסיבות לאוננות משתנות בקרב גברים ונשים. גברים אוננו יותר כאשר הם קיימו פחות יחסי מין והיו פחות מרוצים מחיי המין שלהם. החוקרים הסיקו כי בדרך זו, הם למעשה "פיצו" על המין שחסר להם. נשים, לעומת זאת, נטו לאונן יותר ככל שהן קיימו יותר יחסי מין.
אם כן, גברים רבים מאוננים כי הם רוצים יותר סקס או כאשר חסר להם משהו בחיי המין. לכן, לפני שנתייחס לסיבה שאשתך חוששת שזה פוגע לכם בחיי המין, חשוב שתנסה רגע להבין מהן הסיבות שמובילות אותך לאונן, בייחוד בגלל שכתבת שהסקס שלכם מצוין.
מניסיוני הקליני גיליתי כי לא מעט גברים ונשים מאוננים כי הם נהנים לענג את עצמם, ללא קשר לחיי המין שלהם. חשוב לדעת כי במצבים בהם לאחד יש פחות חשק מיני או שהוא אינו יכול לקיים יחסי מין, אוננות יכולה להוות דרך נהדרת לשחרר את המתח המיני עבור הפרטנר בעל החשק הגבוה יותר.
ובאשר לשאלה - האם זה פוגע בחיי המין הזוגיים? ובכן, אוננות מהווה בעיה רק אם היא פוגעת או מעכבת את הפעילות המינית שלכם עם בן או בת הזוג. למשל, אם התרגלת לאונן ולגמור באופן שלא ניתן לחיקוי בחיי המין שלכם, או אם אתה חווה פגיעה בזקפה או עיכוב בשפכה בעת מגע מיני בניגוד לאוננות. במצבים אלו מומלץ לגשת למטפל מיני כדי ללמוד איך אפשר בהדרגה לשנות את הרגלי האוננות הפוגעים בסקס הזוגי, ולמצוא הרגלים חדשים שיכולים לשפר את ההנאה הזוגית.
לעיתים אוננות נחשבת לבעיה כאשר היא גורמת למצוקה נפשית, כשלרוב זה קורה כשהאוננות נעשית באופן כפייתי ומפריעה לכם לתפקוד היומי. אם אתם חשים שאתם מזדהים עם המצבים הללו, המלצתי היא לפנות לעזרה מקצועית.
בסופו של יום, אוננות יכולה להיות בריאה ומשחררת, והיא לא תמיד הסיבה שפוגעת בחיי המין שלכם. נסו לבדוק איזה צורך היא מסבה לכם, והכי חשוב הוא שתדברו על זה עם בן או בת הזוג שלכם.