(תסריט: שלי ורוד, עריכת תוכן: לורי שטטמאור, עריכת וידיאו ואפטר: יפית שקרוב)

היי שלי, עברתי הטרדה מינית בשנה האחרונה. זה אומנם פסק, אבל זה ממש מקשה עליי לפתח קשרים ולהיות פעילה מבחינה מינית. האם בעזרת טיפול מיני אוכל להתגבר על זה, ואם כן אז איך זה עובד?
הטרדות מיניות הן אחד הנושאים שעלו למודעות החברתית והתקשורתית בשנים האחרונות, הרבה הודות לתנועת Me Too, שחשפה כי כמעט כל אישה הוטרדה מינית לפחות פעם אחת בחייה. גם אני שייכת לאותה קבוצת נשים שחוותה הטרדות מיניות, ולצערי חוויתי זאת מספר פעמים במהלך חיי. בדיוק כמוך, גם אני פניתי לקבל עזרה ותמיכה מקצועית. לכן, דעי שאינך לבד! כמובן שגם גברים חווים הטרדות מיניות, על ידי גברים ונשים כאחד.
ישנן שיטות טיפוליות שנועדו לעזור לנשים ולגברים שחוו הטרדות מיניות להתמודד עם האירוע עצמו ועם ההשלכות שעלולות להגיע בעקבותיו. אחת העוסקות בתחום היא טלי רוזנבאום, מטפלת פרטנית וזוגית, ומטפלת מינית מוסמכת, שעובדת גם עם מטופלות שחוו הטרדות.


טלי מסבירה שהטרדה מינית יכולה לעורר בנפגעת תחושות קשות של חרדה, בושה, תחושת נבגדות, כעס והשפלה. לעיתים מתלווים לכך תסמינים גופניים כמו: כאבי ראש, כאבי בטן או קשיי שינה. כל אחת ואחד מגיבים בצורה שונה להטרדות מיניות.
טיפול עצמי כמו אמבטיות קצף, או יוגה לאחר אירוע כזה, הוא חשוב, אומרת טלי, וממליצה לא לשמור את הדברים בבטן ולשוחח על שאירע עם אדם קרוב כדי לעבד את מה שהתרחש, ובכך להקל על ההתאוששות ולהשיב את תחושת העצמי. שיתוף החוויה יכול להיעשות גם על ידי כתיבה אישית או דרך פנייה לגורם מקצועי.

לבודד את האירוע

בטיפול אצל גורם מקצועי, למשל טיפול אצל מטפל מיני מוסמך, המטרה היא לעזור לך לבודד את האירוע כדי להביא אותך לסגירה ולהשלמה עם מה שקרה, ולהימנע מהפיכת האירוע הקשה לחזות הכול. בטיפול, מסבירה טלי, עוזרים לנפגעת להבין שמה שקרה אינו באשמתה, כאשר חלק מהצעדים שננקטים תוך כדי הטיפול הם קבלה של מה שהתרחש, תוך נתינת תיקוף לתחושות של פגיעה, כעס או אבל.
אין ספק שכאשר נפגעת מכירה מישהו חדש ונכנסת עמו למערכות יחסים, עדיין יכולות להתעורר אצלה תחושות שונות, בעיקר כשזה מגיע למיניות ביניהם. טלי מבקשת שתמיד תזכרי שהשליטה אצלך. את יכולה להגיד "כן" אם את רוצה, את יכולה לומר "לא" אם את לא רוצה, את יכולה להגיד "כן" ולשנות את דעתך באמצע. את רשאית להציב גבולות במידת הצורך ולוודא שהפרטנר מכבד אותן.
מעבר לכך, דבר שעשוי לעזור זה להיות כנה עם בן הזוג החדש לגבי מה שקרה. זה יאפשר לו להיות מודע לרגישות שבמצב הקיים, ולהגיב אלייך באופן אכפתי, אמפתי ומכיל – דבר שיגדיל אצלך את תחושת הביטחון.
במידה והוא פועל אחרת, את תמיד יכולה לבחור להפסיק לצאת איתו, דבר שיחזיר לך תחושת השליטה וההעצמה.
תרגישי טוב!